DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton tlačí na FIA, aby zprávu o Abú Zabí zpřístupnila veřejnosti, kritizuje sociální sítě
Lewis Hamilton si přeje, aby závěry z šetření průběhu loňské Velké ceny Abú Zabí byly přístupné všem, nikoliv interně pouze týmům Formule 1. Zároveň vyzývá provozovatele sociálních sítí k patřičným krokům, pokud by některému z jezdců bylo vyhrožováno jako Nicholasovi Latifimu po loňském finále.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton tlačí na FIA, aby zprávu o Abú Zabí zpřístupnila veřejnosti, kritizuje sociální sítě
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
GRAHAM
13:24 21.02.2022 88.103.238.XXXJá vím, ale vžij se do jeho situace. I Michael Schumachre nekomunikoval a nemělo to důvod. Ta situace byla naprdlačku, něco říkat nemělo smysl. Říkat něco a být frustrován není dobré, uvědom so že on mluví v rámci globálního Mercedesu, nejen za sebe. Prostě počkat bylo správné. Titul od zeleného stolu nechtěl, to bylo vyřešené a zbytek nebylo na něm. Chtěl mít klid. Za mne v cajku.-
-
-
jumpman
14:06 21.02.2022 178.255.168.XXXproblém je v tom, že ten titul by od zeleného stolu nemohl dostat, jedině by udělala FIA v pravidlech ještě větší veletoč než masi se SC. Tu VC mohli maximálně anulovat, jelikož emil se ničím neprovinil a dokázal vyhrát. Nějaké vyhlášení výsledků mínus x kol není reálně pravidly umožněno. Tím pádem byl emil bodově stále před hamiltonem...-
GRAHAM
14:15 21.02.2022 88.103.238.XXXTo je jedno, Hamilton nechtěl jít k žádnému soudu a to ani civilnímu. Mlčet třeba i z frustrace se přeci dá pochopit.
Naopak si myslím že to zvládl perfektně na to jak to skončilo a jak vlastně byl poškozen.
Situace naprdlajs pro všechny i pro Masiho. Je to velká škoda....že ta situace nastala.
Od civilniho soudu ho dostat mohl.-
jumpman
14:51 21.02.2022 178.255.168.XXXtak o tom žádná, ale ono fakt těch přešlapů bylo ze strany FIA za celou sezonu celá hromada a většinou v hamiltonův prospěch a tenhle poslední tomu sice dal korunu, ale na druhou stranu to zase vyvážil... A že ta situace nebyla a za mě pořád není úplně jasná hovoří několik věcí - přestože měl mercedes sebou asi nejlepšího sportovního právníka, tak nedokázal přesvědčit masiho, že nepostupoval dle pravidel hned v dějišti VC, dále si FIA nebyla jistá, zda tak ředitel závodu postupovat mohl, nebo ne a nakonec vyhodí masiho poté, co mercedes vzkáže přes media, že vyhazov masiho je podmínkou, aby hamilton pokračoval v účasti v F1. A následně se hamilotn bije za to, aby FIA zveřejnila zprávu, kterou zřejmě ani nemá... Za mě je to vše pouze politika.
Jak jsem již několikrát psal, ten poslední závod nebyl vůči hamiltonovi fér, ale evidentně platí karma je zdarma a je smutné, že se to řeší celou zimní přestávku, ať už v diskusích tak na FIA a stejně není zřejmé, co se vlastně stalo, co mohl a nemohl udělat ředitel závodu... Je to skutečně otravné...-
Kaša
15:03 21.02.2022 82.142.123.XXXNe, je zřejmé co se vlastně stalo .... byly porušeny pravidla a tím byl Hamilton připraven o titul mistra světa a ten byl darovám Verstappenovi!
FIA neuznala po závodě svoji chybu protože se přeci nebude střílet do vlastní nohy, ne? A asi i s přispěním toho právníka Mercedes věděl že by ten civilní soud vyhrál, ale tohle už stejně nemělo cenu, protože by Ham asi titul nezískal, a navíc by to dalo kaňku jak na FIA + F1, ale i na samotný Mercedes i Hamiltona, což nechtěli .... ale samozřejmě toho využili k nátlaku na FIA aby udělala změny a ono fakt nakonec mezi řádky v poslední době můžeme vyčíst, že naplno přiznali že to úplně pokazili. Uvidíme jak to výjde ofiko, ale proto i Ham chce aby to bylo vydáno ofiko a všichni si mohli přečíst, že vlastně on je prvý mistr světa! A ten kdo se ohání karmou v takovém případě, můžu ukázat jen toto .... .... kdyby nebyl lobbing z "pozadí"(FIA, Liberty, atd.) aby byla změna v domonanci Mercedesu + Hamiltona, také aby titul získal mladý a oblíbený Max, tak se Maxovo nesportovní řízení posuzuje tajy jinak. -
GRAHAM
15:10 21.02.2022 88.103.238.XXXTam to nebylo o Masim, ale o tom co navrhl právník Mercedesu, jenže o tom rozhodovali tuším tři "nýmandi" co tomu už vůbec nerozumí a protože byli pod tlakem, tak rozhodli jak rozhodli a vrzli to pod tu 15.3 a to je prostě nesmysl, to už vyšlo knižně. To nešlo....tam už Masi nerohodoval v tom odvolání Mercedesu. Masi i komisaři byli v pasti.
-
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
12:50 21.02.2022 88.103.238.XXXZdravím všechny, jak jsem slíbil - zde je práce s CFD. Velké díky jjn9128 za poskytnutí základního modelu auta 2022, stejně jako Vyssion za podporu a rady.
Pro prozkoumání konceptu F1-75 byl základní model přepracován a byly přidány sidepody podobné F1-75 – říkejme jim van-sidepods. Vezměte prosím na vědomí, že zbytek modelu je poměrně obecný a z těchto výsledků by nemělo být odebráno nic kromě hrubé představy o tom, jak by mohly fungovat sidepody F1-75.
Nejprve se podívejme na iso a pohled shora. Třetí obrázek je z modelu bez vany, jen "rovný" povrch, skoro jako Aston Martin.
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Hned je jasné, že nás zajímá několik oblastí – sání, horní plocha a zadní plocha.
Oblast pod sáním vany-sidepods je vysokotlaká zóna, která směřuje k přítlaku na horní straně podlahy a zdvihu pod sáním. Nemá smysl zkoušet, jak moc to celkově pomáhá a bolí, pokud jsme neměli geometrii F1-75 a nastavení Ferrari CFD.
Horní plocha je poměrně dlouhá, pravděpodobně tak dlouhá, jak jen může být. Na přední straně máme vytvořený určitý zdvih, jak je obvyklé u sidepodů. V zadní části, ve vaně, máme „bazén“ s vyšším tlakem, což je rozhodně užitečné a jedna z výhod, ke kterým Ferrari bezpochyby směřuje. Ve srovnání s výsledky je celkový efekt u van-sidepod comapred k základnímu modelu přibližně o 100 % větší zdvih (pouze na sidepodu). To je poněkud negováno přítlakem generovaným v přední části podlahy, jak bylo zmíněno. Rozdíl je daleko větší ve srovnání s "aston" sidepody, které téměř kompletně generují vztlak po celé horní ploše.
Zadní povrch van-sidepods spolupracuje s horním povrchem rampy difuzoru a vytváří oblast vyššího tlaku. To přidává zadní přítlak přímo na podlahu, ale také zvyšuje tlak na zadní část vany-sidepod – snižuje odpor. Ve srovnání se základním modelem měl van-sidepod samotný o 50 % nižší odpor. To vypadá jako hlavní důvod, proč Ferrari prodloužilo sidepody až dozadu – využít tohoto efektu a snížit odpor. Takže - sidepody F1-75 nejsou vláčné!
Pokud jde o žábry, jsou velmi pravděpodobně orientovány tak, že sledují proudění vzduchu, podívejte se na tok-viz simulace. Trvalo 3-4 opakování, aby se zabránilo oddělení horní náběžné hrany, musí to být stejné pro Ferrari a důvod, proč tolik zvedli sání.
[odkaz na stránku]
Znovu podotýkám, že model je velmi drsný a i sidepod má k akutální F1-75 hodně daleko.
Chtěl jsem se podívat na grafy rychlosti napříč horizontálními průřezy. První obrázek je 0,1 m od země a druhý je 0,3 m od země.
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Ve výšce 0,1 m není žádná jasná výhoda proplachování přední pneumatiky, protože je stále ve výšce podlahy. Na 0,3 m je rozdíl jasný, stejně jako rozdíl v proudění vzduchu směrem k zadní pneumatice. U modelu van-sidepods vytvářela geometrie připomínající člunovou desku brázdu směřující k zadní pneumatice a rozdíl v tlaku je také vidět na prvním srovnávacím obrázku. Nízkoenergetická brázda zasáhne pneumatiku a zvýšení tlaku je mnohem nižší. Celkově, a berte to s rezervou, se odpor zadní pneumatiky snížil o více než 10 % ve srovnání se základním modelem.
Celkově ve srovnání se základním modelem měl model van-sidepod asi o 1-2% větší přítlak, což by se nemělo brát v úvahu, protože to silně závisí na celkové geometrii a na tom, jak všechny části spolupracují. Co je opravdu zajímavé, je výhoda odporu – model van-sidepod měl asi o 11 % nižší odpor než základní model! Podle jjn není základní model v této věci příliš dobrý na srovnání, nicméně si myslím, že tento rozdíl je významný a je třeba jej poznamenat.
:mrgreen: :mrgreen:
Vzhledem k tomu, že Ferrari muselo prodloužit bočnice, aby využilo zvýšení tlaku na rampě ke snížení odporu, vypadá to, že vyrobili vanu, aby kompenzovala zdvih, který to generuje. To je velmi jasné ve srovnání s sidepody podobnými astonu. Ferrari pak jistě využilo všech efektů v kombinaci s designem chladicích kanálků a žábrami.
Zdroj neznámej:-)-
David.S.
13:46 21.02.2022 92.61.80.XXXJsem zvědav, zdali to bude výhoda a někdo to bude kopírovat, nebo to ve výsledku bude zbytečné. Za mě celkem složitá zbytečnost, plus vidím možná jen v zatáčkách, ale jinak strádání, ale nejsem technik z F1, třeba to bude fungovat jedna báseň a Ferrari budou mistři hazardu. Ale kdyby to bylo něco tak super, tak by asi nebyli jediní, kdo by měl něco takového. -
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek