DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton tlačí na FIA, aby zprávu o Abú Zabí zpřístupnila veřejnosti, kritizuje sociální sítě

Lewis Hamilton si přeje, aby závěry z šetření průběhu loňské Velké ceny Abú Zabí byly přístupné všem, nikoliv interně pouze týmům Formule 1. Zároveň vyzývá provozovatele sociálních sítí k patřičným krokům, pokud by některému z jezdců bylo vyhrožováno jako Nicholasovi Latifimu po loňském finále.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton tlačí na FIA, aby zprávu o Abú Zabí zpřístupnila veřejnosti, kritizuje sociální sítě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 378, poslední 23.02.2022 16:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 6 lidí) 21.02.2022 08:28
To se Emilovi vůbec nebude líbit. Už vykopnutím… »
» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 21.02.2022 08:39
Tak ta zpráva by samozřejmě měla být veřejná,… »
» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 21.02.2022 09:59
To, že nikdo nebude předjíždět SC z jezdců okolo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    V návaznosti na následnou kultivovanou diskuzi s Fanda.LH bych chtěl přehodnotit 1. příspěvek dané diskuze. Pořád si stojím za základní myšlenkou příspěvku, nicméně jsem měl volil vhodnější (mírnější) formulaci.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.238.XXX
      Ráno moudřejší večera, vídíš a to přesně udělal Hamilton. 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Lewisovi ten večer ale trval dva měsíce 13

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.238.XXX
          Já vím, ale vžij se do jeho situace. I Michael Schumachre nekomunikoval a nemělo to důvod. Ta situace byla naprdlačku, něco říkat nemělo smysl. Říkat něco a být frustrován není dobré, uvědom so že on mluví v rámci globálního Mercedesu, nejen za sebe. Prostě počkat bylo správné. Titul od zeleného stolu nechtěl, to bylo vyřešené a zbytek nebylo na něm. Chtěl mít klid. Za mne v cajku.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Masi nekomunikuje dodnes.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            problém je v tom, že ten titul by od zeleného stolu nemohl dostat, jedině by udělala FIA v pravidlech ještě větší veletoč než masi se SC. Tu VC mohli maximálně anulovat, jelikož emil se ničím neprovinil a dokázal vyhrát. Nějaké vyhlášení výsledků mínus x kol není reálně pravidly umožněno. Tím pádem byl emil bodově stále před hamiltonem...

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              88.103.238.XXX
              To je jedno, Hamilton nechtěl jít k žádnému soudu a to ani civilnímu. Mlčet třeba i z frustrace se přeci dá pochopit.
              Naopak si myslím že to zvládl perfektně na to jak to skončilo a jak vlastně byl poškozen.
              Situace naprdlajs pro všechny i pro Masiho. Je to velká škoda....že ta situace nastala.

              Od civilniho soudu ho dostat mohl.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                tak o tom žádná, ale ono fakt těch přešlapů bylo ze strany FIA za celou sezonu celá hromada a většinou v hamiltonův prospěch a tenhle poslední tomu sice dal korunu, ale na druhou stranu to zase vyvážil... A že ta situace nebyla a za mě pořád není úplně jasná hovoří několik věcí - přestože měl mercedes sebou asi nejlepšího sportovního právníka, tak nedokázal přesvědčit masiho, že nepostupoval dle pravidel hned v dějišti VC, dále si FIA nebyla jistá, zda tak ředitel závodu postupovat mohl, nebo ne a nakonec vyhodí masiho poté, co mercedes vzkáže přes media, že vyhazov masiho je podmínkou, aby hamilton pokračoval v účasti v F1. A následně se hamilotn bije za to, aby FIA zveřejnila zprávu, kterou zřejmě ani nemá... Za mě je to vše pouze politika.
                Jak jsem již několikrát psal, ten poslední závod nebyl vůči hamiltonovi fér, ale evidentně platí karma je zdarma a je smutné, že se to řeší celou zimní přestávku, ať už v diskusích tak na FIA a stejně není zřejmé, co se vlastně stalo, co mohl a nemohl udělat ředitel závodu... Je to skutečně otravné...

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kaša

                  Kaša

                  82.142.123.XXX
                  Ne, je zřejmé co se vlastně stalo .... byly porušeny pravidla a tím byl Hamilton připraven o titul mistra světa a ten byl darovám Verstappenovi!
                  FIA neuznala po závodě svoji chybu protože se přeci nebude střílet do vlastní nohy, ne? A asi i s přispěním toho právníka Mercedes věděl že by ten civilní soud vyhrál, ale tohle už stejně nemělo cenu, protože by Ham asi titul nezískal, a navíc by to dalo kaňku jak na FIA + F1, ale i na samotný Mercedes i Hamiltona, což nechtěli .... ale samozřejmě toho využili k nátlaku na FIA aby udělala změny a ono fakt nakonec mezi řádky v poslední době můžeme vyčíst, že naplno přiznali že to úplně pokazili. Uvidíme jak to výjde ofiko, ale proto i Ham chce aby to bylo vydáno ofiko a všichni si mohli přečíst, že vlastně on je prvý mistr světa! A ten kdo se ohání karmou v takovém případě, můžu ukázat jen toto .... 20 .... kdyby nebyl lobbing z "pozadí"(FIA, Liberty, atd.) aby byla změna v domonanci Mercedesu + Hamiltona, také aby titul získal mladý a oblíbený Max, tak se Maxovo nesportovní řízení posuzuje tajy jinak. 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  88.103.238.XXX
                  Tam to nebylo o Masim, ale o tom co navrhl právník Mercedesu, jenže o tom rozhodovali tuším tři "nýmandi" co tomu už vůbec nerozumí a protože byli pod tlakem, tak rozhodli jak rozhodli a vrzli to pod tu 15.3 a to je prostě nesmysl, to už vyšlo knižně. To nešlo....tam už Masi nerohodoval v tom odvolání Mercedesu. Masi i komisaři byli v pasti.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.238.XXX
    Zdravím všechny, jak jsem slíbil - zde je práce s CFD. Velké díky jjn9128 za poskytnutí základního modelu auta 2022, stejně jako Vyssion za podporu a rady.

    Pro prozkoumání konceptu F1-75 byl základní model přepracován a byly přidány sidepody podobné F1-75 – říkejme jim van-sidepods. Vezměte prosím na vědomí, že zbytek modelu je poměrně obecný a z těchto výsledků by nemělo být odebráno nic kromě hrubé představy o tom, jak by mohly fungovat sidepody F1-75.

    Nejprve se podívejme na iso a pohled shora. Třetí obrázek je z modelu bez vany, jen "rovný" povrch, skoro jako Aston Martin.

    [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]

    Hned je jasné, že nás zajímá několik oblastí – sání, horní plocha a zadní plocha.

    Oblast pod sáním vany-sidepods je vysokotlaká zóna, která směřuje k přítlaku na horní straně podlahy a zdvihu pod sáním. Nemá smysl zkoušet, jak moc to celkově pomáhá a bolí, pokud jsme neměli geometrii F1-75 a nastavení Ferrari CFD.

    Horní plocha je poměrně dlouhá, pravděpodobně tak dlouhá, jak jen může být. Na přední straně máme vytvořený určitý zdvih, jak je obvyklé u sidepodů. V zadní části, ve vaně, máme „bazén“ s vyšším tlakem, což je rozhodně užitečné a jedna z výhod, ke kterým Ferrari bezpochyby směřuje. Ve srovnání s výsledky je celkový efekt u van-sidepod comapred k základnímu modelu přibližně o 100 % větší zdvih (pouze na sidepodu). To je poněkud negováno přítlakem generovaným v přední části podlahy, jak bylo zmíněno. Rozdíl je daleko větší ve srovnání s "aston" sidepody, které téměř kompletně generují vztlak po celé horní ploše.

    Zadní povrch van-sidepods spolupracuje s horním povrchem rampy difuzoru a vytváří oblast vyššího tlaku. To přidává zadní přítlak přímo na podlahu, ale také zvyšuje tlak na zadní část vany-sidepod – snižuje odpor. Ve srovnání se základním modelem měl van-sidepod samotný o 50 % nižší odpor. To vypadá jako hlavní důvod, proč Ferrari prodloužilo sidepody až dozadu – využít tohoto efektu a snížit odpor. Takže - sidepody F1-75 nejsou vláčné!

    Pokud jde o žábry, jsou velmi pravděpodobně orientovány tak, že sledují proudění vzduchu, podívejte se na tok-viz simulace. Trvalo 3-4 opakování, aby se zabránilo oddělení horní náběžné hrany, musí to být stejné pro Ferrari a důvod, proč tolik zvedli sání.

    [odkaz na stránku]

    Znovu podotýkám, že model je velmi drsný a i sidepod má k akutální F1-75 hodně daleko.

    Chtěl jsem se podívat na grafy rychlosti napříč horizontálními průřezy. První obrázek je 0,1 m od země a druhý je 0,3 m od země.

    [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]

    Ve výšce 0,1 m není žádná jasná výhoda proplachování přední pneumatiky, protože je stále ve výšce podlahy. Na 0,3 m je rozdíl jasný, stejně jako rozdíl v proudění vzduchu směrem k zadní pneumatice. U modelu van-sidepods vytvářela geometrie připomínající člunovou desku brázdu směřující k zadní pneumatice a rozdíl v tlaku je také vidět na prvním srovnávacím obrázku. Nízkoenergetická brázda zasáhne pneumatiku a zvýšení tlaku je mnohem nižší. Celkově, a berte to s rezervou, se odpor zadní pneumatiky snížil o více než 10 % ve srovnání se základním modelem.

    Celkově ve srovnání se základním modelem měl model van-sidepod asi o 1-2% větší přítlak, což by se nemělo brát v úvahu, protože to silně závisí na celkové geometrii a na tom, jak všechny části spolupracují. Co je opravdu zajímavé, je výhoda odporu – model van-sidepod měl asi o 11 % nižší odpor než základní model! Podle jjn není základní model v této věci příliš dobrý na srovnání, nicméně si myslím, že tento rozdíl je významný a je třeba jej poznamenat.
    :mrgreen: :mrgreen:
    Vzhledem k tomu, že Ferrari muselo prodloužit bočnice, aby využilo zvýšení tlaku na rampě ke snížení odporu, vypadá to, že vyrobili vanu, aby kompenzovala zdvih, který to generuje. To je velmi jasné ve srovnání s sidepody podobnými astonu. Ferrari pak jistě využilo všech efektů v kombinaci s designem chladicích kanálků a žábrami.

    Zdroj neznámej:-)

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Čtěte rychle, tohle tu moc dlouho nevydrží 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Díky za toto. 01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • David.S.

      David.S.

      92.61.80.XXX
      Jsem zvědav, zdali to bude výhoda a někdo to bude kopírovat, nebo to ve výsledku bude zbytečné. Za mě celkem složitá zbytečnost, plus vidím možná jen v zatáčkách, ale jinak strádání, ale nejsem technik z F1, třeba to bude fungovat jedna báseň a Ferrari budou mistři hazardu. Ale kdyby to bylo něco tak super, tak by asi nebyli jediní, kdo by měl něco takového.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Možná to taky souvisí s navrhnutím pohonné jednotky, protože jestli je to pravda, tak prý Ferrari nešlo cestou děleného PJ jako Mercedes a pak Honda ..... 17

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama