DISKUZE K ČLÁNKU FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se snaží urychlit analýzu událostí z poslední Velké ceny Abú Zabí, kde se po safety-car fázi rozhodlo o titulu mistra světa Formule 1. Max Verstappen tam v posledním kole za neobvyklých podmínek předjel Lewise Hamiltona a nakonec se radoval on s Red Bullem. Mercedes své odvolání proti výsledkům nakonec stáhl, dodnes to ale nedokázal strávit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
11:37 16.01.2022 185.149.130.XXXBez pomoci druhého....
[odkaz na stránku]
Čas 9:27, nádherný pohled shora, jak Max měl "celé letiště" místa na trati.
Co všechno jsi schopne překroutit, jen abys nemusel přiznat, že aspoň v něčem se šlo proti RB.-
-
Mike17
11:57 16.01.2022 185.149.130.XXXMinule jsi trval na tom, že nebudeš diskutovat, dokud nedám post na to, o čem mluvím. Ikdyž bylo jasné o čem je řeč.
A teď ti dám post na video, uvedu přesný čas okamžiku a zase chceš fotku, protože je asi lepší než video.
Neee, vůbec ti nejde o to, jak z té lži vybruslit (sarkasmus).-
-
Mike17
12:04 16.01.2022 185.149.130.XXXJde o restart po nehodě Micka.
Hamilton vytlačil Maxe jedoucího vpravo od něj, protože pravými koly jel po obrubníku. Max si tím zkrátil druhou zatáčku a dostal se před něj.
15 kolo. To si snad zvládneš najít. Samozřejmě jen případě, že se ti bude chtít.
-
Situs
12:39 16.01.2022 88.101.227.XXXDíky za upřesnění. Já tam vidím že Max se nikdy nedostal plně vedle Hama ani při vstupu do zatáčky ani v zatáčce a na konci manévru už bylo pozdě, takhle Max Hama vyvezl nesčetněkrát a bez trestu. Tam prostě garantované místo není. Kdyby Max vjížděl do té zatáčky přední křídlo na přední křídlo, tak by nárok na prostor měl a tudíž by mohl vytlačení využít k získání pozice. Tak jsem to pochopil co prošlo Kimimu předjetí mimo trať Alonsa. Místo toho aby trestali vytlačujícího nechají to být. Toto ale není hodnoceno v F1 jako neoprávněné vytlačení.
Ale jistý rozpor v tom může být, neboť vytlačení je často dost sporné a hranice kdy se to trestá a kdy ne je často velmi diskutabilní. Přál bych si definovanou jednoznačnost vytlačení pravidly. Víš že zejména u vytlačení jsme byli v rozporu vícekrát a nekonzistence stevardů nepomáhá. Podle mě standard v F1 by Alonsovi penaltu za vytlačení Kimiho nedal, ale s potrestáním Norrise se to možná trochu posunulo. V F1 momentálně není osoba která by řekla jak to je a Masi na tom žel má svůj podíl. Ten místo toho aby řekl jak to má být tak řekne že záleží jak to viděj komisaři a ti můžou rozhodnout různě. To je přístup který to zlepšit nemůže že.-
Mike17
13:02 16.01.2022 185.149.130.XXXKdyž si to zastavím ve chvíli, kdy má Max levé zadní kolo ještě na trati a pravé mimo trať, je přesně vedle Hamiltona. Zadní náprava vedle zadní nápravy. Tam rozhodují milimetry, kdo je víc vepředu.
V Abu ve chvíli, kdy Hamilton vyjíždí ven má přední nápravu na úrovni Maxovy zadní.
Takže je to spíš naopak.
Jestliže Hamilton v Džiddě nebyl vyšetřován za vytlačení, není nejmenší důvod takto hodnotit Maxe.
Jestliže Max musel vrátit pozici, měl ji vrátit Hamilton.
Kdo to udělal víckrát je irelevantní. Kdyby to trestali od začátku, nebylo co řešit. Oba by to přestali dělat. Alonsa s Kimim bych do toho netahal. Jde o souboj HamxMax.-
Situs
13:20 16.01.2022 88.101.227.XXXTo ne, ta zatáčka končí a Max se dostal na úroveň až tam, to je zákonitě pozdě a ten vedle s ním nepočítá. O zatáčku si musíš říci dříve než na konci. Kdyby byl Max na stejné úrovni před zatáčkou nebo na apexu, pak má na prostor nárok a jednalo by se o vytlačení. Takhle jen nebyl prostor.
U Hamiltona kde vjížděli do zatáčky plně vedle sebe se proto nejspíše aplikovalo vytlačení takže ruka ruku myje a trest se tím vyrušil.-
Mike17
14:08 16.01.2022 185.149.130.XXXTy oba incidentny jsou jak přes kopírák. V Džiddě byl Max mnohem víc vedle Hamiltona, než naopak v Abu. Tam ve chvíli, kdy Ham teprve vyjel jedním kolem z tratě, byl už za Maxem, resp. předními koly na úrovni jeho zadních. Když byl celý mimo trať, byl už regulérně za ním.
V obou případech nenechali soupeři ani cm místa na trati. V obou případech prostě soupeře vytlačili z tratě.
Navíc zdůvodnění Masiho nebylo to, že Max Hama vytlačil, ale doslova řekl, že Hamilton nezískal vyjetím žádnou výhodu. Což je hodně směšné, když před vyjetím byl za Maxem a po vyjetí několik délek vozu před ním.
Prostě nekonzistentní rozhodování.-
Situs
14:25 16.01.2022 88.101.227.XXXNo nejsou, vždyť ti říkám že aby ti bylo v zatáčce garantováno místo je třeba být na stejné úrovni už při vjezdu do ní nebo nebo na apexu. To Max nebyl.
Co se týče vysvětlení Masiho, toho obhajovat nemíním, jeho vysvětlení mám za to aby kryl vždy správný výsledek než že by vysvětloval k čemu došlo. Můj pohled na to máš, co tam nesedí je Brazílie jenž mám za .jednoznačné porušení 27.3 a to získání výhody nevynuceným vyjetím z tratě pro Maxe při obraně pozice.-
Mike17
15:03 16.01.2022 185.149.130.XXXS Brazílií souhlasím. Max měl dostat 5s. Tak to nemá smysl řešit.
A proč se má počítat kdo je vepředu na vjezdu? To jako brždění je něco proti pravidlům? To je přece součást závodění a závodního umění.
Vytlačíš soupeře, pokud mu nenecháš místo na trati, když je vedle tebe významnou částí vozu. Při vjezdu do zatáčky nikdo nikoho nevytlačil. Vytlačili se na výjezdu. Oba.
Hamilton získal výhodu. Neoprávněně. Na tom není co řešit. Mělo to být potrestáno přenecháním pozici, případně 5s jako v Džiddě.
Můžu za tím vidět protekci Mercedesu u FIA, stejně jako vy to vidíte u posledního kola. Já se prostě smiřuju s tím, že rozhodování bylo nekonzistentní celou sezonu jednou to vyhovovalo Mercedesu a podruhé RB.-
Situs
15:29 16.01.2022 88.101.227.XXXTam jde o to kdy má právo na místo ten na vnějšku, ten ho získá tak že na vjezdu či na apexu do zatáčky je plně vedle předjížděného. Tak to vysvětloval Charlie a dával jsem ti sem odkaz několikrát.
Co se týče Hamiltona, podle mě výhodu dostal když se udržel před Maxem vyjetím z tratě, jenže tam mu na trati Max místo nenechal a měl, protože tam najížděli oba. Dostáváme se k incidentu Alonso Kimi jenž se pro mě stal precedentem pokud někdo zodpovědný to nenastaví jinak. Do té doby jsem si nemyslel že předjet mimo trať je možný. Lidi to ale přijali tak se musím nastavenému novému trendu přizpůsobit.-
Mike17
16:35 16.01.2022 185.149.130.XXXNevím, proč zrovna incident Alonso-Kimi brát jako precedens.
Těch podobných situací jsou mraky. A Max byl významnou částí i na Apexu. Ono navjezdu či apexu je rozdíl. To si jako někdo může vybrat, co se mu hodí?
Tak jako tak Hamilton získal výhodu. Zdůvodnění padlo a je jeasně mimo pravidla. není co řešit. měl padnout trest.-
Situs
17:40 16.01.2022 88.101.227.XXXNo protože před Alonso Kimi jsem takto povolené předjetí mimo trať neregistroval. Jakých podobných situací je mraky které máš na mysli?
A s tím apexem a plně vedle sebe, to není můj výmysl ale Charlieho když to vysvětloval. Nedělej že si nepamatuješ jak jsem ti sem dával jeho citaci k tomu. Proto se Ham nenecháním místa neprovinil. Ono kdyby toto vytlačení bylo mimo pravidla tak by jsi u Maxe loni musel vyžadovat penalizaci v sakra hodně případech které mu prošly
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
HellHogr
12:39 15.01.2022 31.30.161.XXXProblém s pamětí a nereagování na mne? Ano s dominatním autem byl v RB výbornej, 2014 bez dominatního auta už ne, stejně tak jako ve Ferrari nepředvedl nic světaborného, maximálně zahozený titul s nelegální PJ. Nevím v jakém světě měl Vettel oficálně loni dvě podia, každopádně podia neznamenají nic s dominancí, zase nějaký výkřik do tmy, asi neznalost kolik pilotů získalo podium ne jen loni. A znovu, nereaguj na mne, nic se nezměnilo z tvé strany, díky.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek