DISKUZE K ČLÁNKU FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se snaží urychlit analýzu událostí z poslední Velké ceny Abú Zabí, kde se po safety-car fázi rozhodlo o titulu mistra světa Formule 1. Max Verstappen tam v posledním kole za neobvyklých podmínek předjel Lewise Hamiltona a nakonec se radoval on s Red Bullem. Mercedes své odvolání proti výsledkům nakonec stáhl, dodnes to ale nedokázal strávit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 197, poslední 17.01.2022 10:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 14.01.2022 19:38
Taky myslím, že neskončí. Jen dávají všem najevo,… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 13.01.2022 09:21
Tak tomu říkám rychlost hodná nejrychlejších… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 14.01.2022 15:47
Já bych toho Vettela ještě neodepisoval. Sice už… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Bez pomoci druhého.... 18 18 18 18 18
                    [odkaz na stránku]
                    Čas 9:27, nádherný pohled shora, jak Max měl "celé letiště" místa na trati. 18 18 18

                    Co všechno jsi schopne překroutit, jen abys nemusel přiznat, že aspoň v něčem se šlo proti RB. 20

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.101.227.XXX
                      Co tam je, hoď alespoň to foto a popis abych věděl o čem teď mluvíš.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Minule jsi trval na tom, že nebudeš diskutovat, dokud nedám post na to, o čem mluvím. Ikdyž bylo jasné o čem je řeč.
                        A teď ti dám post na video, uvedu přesný čas okamžiku a zase chceš fotku, protože je asi lepší než video. 12

                        Neee, vůbec ti nejde o to, jak z té lži vybruslit (sarkasmus). 12 12 12

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          88.101.227.XXX
                          Mě skončilo předplatné, nevím co tam ukazuješ tak jsem poprosil o fotku a popis nebo jiný veřejně dostupný odkaz, to je všechno 11

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Jde o restart po nehodě Micka.
                            Hamilton vytlačil Maxe jedoucího vpravo od něj, protože pravými koly jel po obrubníku. Max si tím zkrátil druhou zatáčku a dostal se před něj.
                            15 kolo. To si snad zvládneš najít. Samozřejmě jen případě, že se ti bude chtít.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              88.101.227.XXX
                              Díky za upřesnění. Já tam vidím že Max se nikdy nedostal plně vedle Hama ani při vstupu do zatáčky ani v zatáčce a na konci manévru už bylo pozdě, takhle Max Hama vyvezl nesčetněkrát a bez trestu. Tam prostě garantované místo není. Kdyby Max vjížděl do té zatáčky přední křídlo na přední křídlo, tak by nárok na prostor měl a tudíž by mohl vytlačení využít k získání pozice. Tak jsem to pochopil co prošlo Kimimu předjetí mimo trať Alonsa. Místo toho aby trestali vytlačujícího nechají to být. Toto ale není hodnoceno v F1 jako neoprávněné vytlačení.

                              Ale jistý rozpor v tom může být, neboť vytlačení je často dost sporné a hranice kdy se to trestá a kdy ne je často velmi diskutabilní. Přál bych si definovanou jednoznačnost vytlačení pravidly. Víš že zejména u vytlačení jsme byli v rozporu vícekrát a nekonzistence stevardů nepomáhá. Podle mě standard v F1 by Alonsovi penaltu za vytlačení Kimiho nedal, ale s potrestáním Norrise se to možná trochu posunulo. V F1 momentálně není osoba která by řekla jak to je a Masi na tom žel má svůj podíl. Ten místo toho aby řekl jak to má být tak řekne že záleží jak to viděj komisaři a ti můžou rozhodnout různě. To je přístup který to zlepšit nemůže že.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Když si to zastavím ve chvíli, kdy má Max levé zadní kolo ještě na trati a pravé mimo trať, je přesně vedle Hamiltona. Zadní náprava vedle zadní nápravy. Tam rozhodují milimetry, kdo je víc vepředu.
                                V Abu ve chvíli, kdy Hamilton vyjíždí ven má přední nápravu na úrovni Maxovy zadní.
                                Takže je to spíš naopak.

                                Jestliže Hamilton v Džiddě nebyl vyšetřován za vytlačení, není nejmenší důvod takto hodnotit Maxe.
                                Jestliže Max musel vrátit pozici, měl ji vrátit Hamilton.

                                Kdo to udělal víckrát je irelevantní. Kdyby to trestali od začátku, nebylo co řešit. Oba by to přestali dělat. Alonsa s Kimim bych do toho netahal. Jde o souboj HamxMax.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Situs

                                  Situs

                                  88.101.227.XXX
                                  To ne, ta zatáčka končí a Max se dostal na úroveň až tam, to je zákonitě pozdě a ten vedle s ním nepočítá. O zatáčku si musíš říci dříve než na konci. Kdyby byl Max na stejné úrovni před zatáčkou nebo na apexu, pak má na prostor nárok a jednalo by se o vytlačení. Takhle jen nebyl prostor.

                                  U Hamiltona kde vjížděli do zatáčky plně vedle sebe se proto nejspíše aplikovalo vytlačení takže ruka ruku myje a trest se tím vyrušil.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    Ty oba incidentny jsou jak přes kopírák. V Džiddě byl Max mnohem víc vedle Hamiltona, než naopak v Abu. Tam ve chvíli, kdy Ham teprve vyjel jedním kolem z tratě, byl už za Maxem, resp. předními koly na úrovni jeho zadních. Když byl celý mimo trať, byl už regulérně za ním.
                                    V obou případech nenechali soupeři ani cm místa na trati. V obou případech prostě soupeře vytlačili z tratě.
                                    Navíc zdůvodnění Masiho nebylo to, že Max Hama vytlačil, ale doslova řekl, že Hamilton nezískal vyjetím žádnou výhodu. Což je hodně směšné, když před vyjetím byl za Maxem a po vyjetí několik délek vozu před ním.

                                    Prostě nekonzistentní rozhodování.

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Situs

                                      Situs

                                      88.101.227.XXX
                                      No nejsou, vždyť ti říkám že aby ti bylo v zatáčce garantováno místo je třeba být na stejné úrovni už při vjezdu do ní nebo nebo na apexu. To Max nebyl.

                                      Co se týče vysvětlení Masiho, toho obhajovat nemíním, jeho vysvětlení mám za to aby kryl vždy správný výsledek než že by vysvětloval k čemu došlo. Můj pohled na to máš, co tam nesedí je Brazílie jenž mám za .jednoznačné porušení 27.3 a to získání výhody nevynuceným vyjetím z tratě pro Maxe při obraně pozice.

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        185.149.130.XXX
                                        S Brazílií souhlasím. Max měl dostat 5s. Tak to nemá smysl řešit.
                                        A proč se má počítat kdo je vepředu na vjezdu? To jako brždění je něco proti pravidlům? To je přece součást závodění a závodního umění.
                                        Vytlačíš soupeře, pokud mu nenecháš místo na trati, když je vedle tebe významnou částí vozu. Při vjezdu do zatáčky nikdo nikoho nevytlačil. Vytlačili se na výjezdu. Oba.
                                        Hamilton získal výhodu. Neoprávněně. Na tom není co řešit. Mělo to být potrestáno přenecháním pozici, případně 5s jako v Džiddě.
                                        Můžu za tím vidět protekci Mercedesu u FIA, stejně jako vy to vidíte u posledního kola. Já se prostě smiřuju s tím, že rozhodování bylo nekonzistentní celou sezonu jednou to vyhovovalo Mercedesu a podruhé RB.

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Situs

                                          Situs

                                          88.101.227.XXX
                                          Tam jde o to kdy má právo na místo ten na vnějšku, ten ho získá tak že na vjezdu či na apexu do zatáčky je plně vedle předjížděného. Tak to vysvětloval Charlie a dával jsem ti sem odkaz několikrát.

                                          Co se týče Hamiltona, podle mě výhodu dostal když se udržel před Maxem vyjetím z tratě, jenže tam mu na trati Max místo nenechal a měl, protože tam najížděli oba. Dostáváme se k incidentu Alonso Kimi jenž se pro mě stal precedentem pokud někdo zodpovědný to nenastaví jinak. Do té doby jsem si nemyslel že předjet mimo trať je možný. Lidi to ale přijali tak se musím nastavenému novému trendu přizpůsobit.

                                          + 0 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Mike17

                                            Mike17

                                            185.149.130.XXX
                                            Nevím, proč zrovna incident Alonso-Kimi brát jako precedens.
                                            Těch podobných situací jsou mraky. A Max byl významnou částí i na Apexu. Ono navjezdu či apexu je rozdíl. To si jako někdo může vybrat, co se mu hodí?
                                            Tak jako tak Hamilton získal výhodu. Zdůvodnění padlo a je jeasně mimo pravidla. není co řešit. měl padnout trest. 03

                                            + 0 / − 0

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Situs

                                              Situs

                                              88.101.227.XXX
                                              No protože před Alonso Kimi jsem takto povolené předjetí mimo trať neregistroval. Jakých podobných situací je mraky které máš na mysli?

                                              A s tím apexem a plně vedle sebe, to není můj výmysl ale Charlieho když to vysvětloval. Nedělej že si nepamatuješ jak jsem ti sem dával jeho citaci k tomu. Proto se Ham nenecháním místa neprovinil. Ono kdyby toto vytlačení bylo mimo pravidla tak by jsi u Maxe loni musel vyžadovat penalizaci v sakra hodně případech které mu prošly 18

                                              + 0 / − 0

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Ralf Shumacher pasuje na nástupce Lewise Vettela.
    Nebyl by to dobrý nápad, ale zase mnohým lidem by praskla žilka, takže by to stálo za to 18

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.161.XXX
      Proč by lidem praskala žilka z toho, že by se ukázalo, že byl Vettel dobrej jen v dominatním autě? to tvrdili lidi už dávno

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Vettel byl velice dobrej, když zaskakoval 07 a pak 08... To dominantní auto neměl...

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.161.XXX
          Gasly byl taky výbornej v AT a marnej v RB 13

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            On byl výbornej v STR i RB. Navíc pak i 4 sezony ve Ferrari. 13
            A ty dvě bedny u AM měl samozřejmě dominantní auto. 12

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              31.30.161.XXX
              Problém s pamětí a nereagování na mne? Ano s dominatním autem byl v RB výbornej, 2014 bez dominatního auta už ne, stejně tak jako ve Ferrari nepředvedl nic světaborného, maximálně zahozený titul s nelegální PJ. Nevím v jakém světě měl Vettel oficálně loni dvě podia, každopádně podia neznamenají nic s dominancí, zase nějaký výkřik do tmy, asi neznalost kolik pilotů získalo podium ne jen loni. A znovu, nereaguj na mne, nic se nezměnilo z tvé strany, díky.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama