DISKUZE K ČLÁNKU FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se snaží urychlit analýzu událostí z poslední Velké ceny Abú Zabí, kde se po safety-car fázi rozhodlo o titulu mistra světa Formule 1. Max Verstappen tam v posledním kole za neobvyklých podmínek předjel Lewise Hamiltona a nakonec se radoval on s Red Bullem. Mercedes své odvolání proti výsledkům nakonec stáhl, dodnes to ale nedokázal strávit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
10:21 17.01.2022 185.149.130.XXX
A já jsem někde něco takového psal? Ne, že? Aneb argumentace podle Mercedesu a jeho fandů?
Psal jsem, že to měli trestat vždy a u všech? Tohle u fandů Mercedesu není fér? Fér je to, trestat jen RB? Nebo to jsi nepsal a jen ti to podsouvám?
Psal jsem, že to měli trestat vždy a u všech? Tohle u fandů Mercedesu není fér? Fér je to, trestat jen RB? Nebo to jsi nepsal a jen ti to podsouvám?
Situs
17:40 16.01.2022 88.101.227.XXX
No protože před Alonso Kimi jsem takto povolené předjetí mimo trať neregistroval. Jakých podobných situací je mraky které máš na mysli?
A s tím apexem a plně vedle sebe, to není můj výmysl ale Charlieho když to vysvětloval. Nedělej že si nepamatuješ jak jsem ti sem dával jeho citaci k tomu. Proto se Ham nenecháním místa neprovinil. Ono kdyby toto vytlačení bylo mimo pravidla tak by jsi u Maxe loni musel vyžadovat penalizaci v sakra hodně případech které mu prošly
A s tím apexem a plně vedle sebe, to není můj výmysl ale Charlieho když to vysvětloval. Nedělej že si nepamatuješ jak jsem ti sem dával jeho citaci k tomu. Proto se Ham nenecháním místa neprovinil. Ono kdyby toto vytlačení bylo mimo pravidla tak by jsi u Maxe loni musel vyžadovat penalizaci v sakra hodně případech které mu prošly
Mike17
16:35 16.01.2022 185.149.130.XXX
Nevím, proč zrovna incident Alonso-Kimi brát jako precedens.
Těch podobných situací jsou mraky. A Max byl významnou částí i na Apexu. Ono navjezdu či apexu je rozdíl. To si jako někdo může vybrat, co se mu hodí?
Tak jako tak Hamilton získal výhodu. Zdůvodnění padlo a je jeasně mimo pravidla. není co řešit. měl padnout trest.
Těch podobných situací jsou mraky. A Max byl významnou částí i na Apexu. Ono navjezdu či apexu je rozdíl. To si jako někdo může vybrat, co se mu hodí?
Tak jako tak Hamilton získal výhodu. Zdůvodnění padlo a je jeasně mimo pravidla. není co řešit. měl padnout trest.
Ferda
15:37 16.01.2022 46.47.176.XXX
Miku, vůbec to není o tom, že Emila nemusím. Kdyby závod proběhl regulérně, tak by nejspíše nikdo nebrbral a i jeho největší odpůrci by mu sportovně popřáli k titulu.
Ono i v téhle chvíli proti Emilovi toho moc nenamítá. Odpor je totiž vyhraněný proti podvodníkovi Masimu, né Emilovi.
Ono i v téhle chvíli proti Emilovi toho moc nenamítá. Odpor je totiž vyhraněný proti podvodníkovi Masimu, né Emilovi.
Situs
15:29 16.01.2022 88.101.227.XXX
Tam jde o to kdy má právo na místo ten na vnějšku, ten ho získá tak že na vjezdu či na apexu do zatáčky je plně vedle předjížděného. Tak to vysvětloval Charlie a dával jsem ti sem odkaz několikrát.
Co se týče Hamiltona, podle mě výhodu dostal když se udržel před Maxem vyjetím z tratě, jenže tam mu na trati Max místo nenechal a měl, protože tam najížděli oba. Dostáváme se k incidentu Alonso Kimi jenž se pro mě stal precedentem pokud někdo zodpovědný to nenastaví jinak. Do té doby jsem si nemyslel že předjet mimo trať je možný. Lidi to ale přijali tak se musím nastavenému novému trendu přizpůsobit.
Co se týče Hamiltona, podle mě výhodu dostal když se udržel před Maxem vyjetím z tratě, jenže tam mu na trati Max místo nenechal a měl, protože tam najížděli oba. Dostáváme se k incidentu Alonso Kimi jenž se pro mě stal precedentem pokud někdo zodpovědný to nenastaví jinak. Do té doby jsem si nemyslel že předjet mimo trať je možný. Lidi to ale přijali tak se musím nastavenému novému trendu přizpůsobit.
Ferda
15:24 16.01.2022 46.47.176.XXX
Nic si z toho nedělej. Já se taky snažím pochopit všechny Masiho postupy.
Podle mě se nejdříve snažil pro sebe ušetřit časový prosor na to, aby si mohl v klidu promyslet jak to nejlépe udělat tak, aby vyhrál Emil. Jenže se díky své nezkušenosti časově přepočítal a pak mu už nezbylo na regulérní restart nezbylo dostatek času a aby nakonec přece jen nevyhrál Hamík, tak nedodržel předjížděcí postup jezdců o kolo zpátky a závod restartoval ať to stojí co to stojí.
Podle mě se nejdříve snažil pro sebe ušetřit časový prosor na to, aby si mohl v klidu promyslet jak to nejlépe udělat tak, aby vyhrál Emil. Jenže se díky své nezkušenosti časově přepočítal a pak mu už nezbylo na regulérní restart nezbylo dostatek času a aby nakonec přece jen nevyhrál Hamík, tak nedodržel předjížděcí postup jezdců o kolo zpátky a závod restartoval ať to stojí co to stojí.
Mike17
15:03 16.01.2022 185.149.130.XXX
S Brazílií souhlasím. Max měl dostat 5s. Tak to nemá smysl řešit.
A proč se má počítat kdo je vepředu na vjezdu? To jako brždění je něco proti pravidlům? To je přece součást závodění a závodního umění.
Vytlačíš soupeře, pokud mu nenecháš místo na trati, když je vedle tebe významnou částí vozu. Při vjezdu do zatáčky nikdo nikoho nevytlačil. Vytlačili se na výjezdu. Oba.
Hamilton získal výhodu. Neoprávněně. Na tom není co řešit. Mělo to být potrestáno přenecháním pozici, případně 5s jako v Džiddě.
Můžu za tím vidět protekci Mercedesu u FIA, stejně jako vy to vidíte u posledního kola. Já se prostě smiřuju s tím, že rozhodování bylo nekonzistentní celou sezonu jednou to vyhovovalo Mercedesu a podruhé RB.
A proč se má počítat kdo je vepředu na vjezdu? To jako brždění je něco proti pravidlům? To je přece součást závodění a závodního umění.
Vytlačíš soupeře, pokud mu nenecháš místo na trati, když je vedle tebe významnou částí vozu. Při vjezdu do zatáčky nikdo nikoho nevytlačil. Vytlačili se na výjezdu. Oba.
Hamilton získal výhodu. Neoprávněně. Na tom není co řešit. Mělo to být potrestáno přenecháním pozici, případně 5s jako v Džiddě.
Můžu za tím vidět protekci Mercedesu u FIA, stejně jako vy to vidíte u posledního kola. Já se prostě smiřuju s tím, že rozhodování bylo nekonzistentní celou sezonu jednou to vyhovovalo Mercedesu a podruhé RB.
Situs
14:25 16.01.2022 88.101.227.XXX
No nejsou, vždyť ti říkám že aby ti bylo v zatáčce garantováno místo je třeba být na stejné úrovni už při vjezdu do ní nebo nebo na apexu. To Max nebyl.
Co se týče vysvětlení Masiho, toho obhajovat nemíním, jeho vysvětlení mám za to aby kryl vždy správný výsledek než že by vysvětloval k čemu došlo. Můj pohled na to máš, co tam nesedí je Brazílie jenž mám za .jednoznačné porušení 27.3 a to získání výhody nevynuceným vyjetím z tratě pro Maxe při obraně pozice.
Co se týče vysvětlení Masiho, toho obhajovat nemíním, jeho vysvětlení mám za to aby kryl vždy správný výsledek než že by vysvětloval k čemu došlo. Můj pohled na to máš, co tam nesedí je Brazílie jenž mám za .jednoznačné porušení 27.3 a to získání výhody nevynuceným vyjetím z tratě pro Maxe při obraně pozice.
Ferda
14:24 16.01.2022 46.47.176.XXX
Tak to by mě skutečně velice zajímalo. Vždyť stačilo požádat kameramana aby více švenkl na bariéru a nikde chodit nemusel. I tak by stačilo se zeptat traťáka na napáchané škody a ten by mu jistě rád vysvětlil, že další zdržování je zbytečné.
Mike17
14:08 16.01.2022 185.149.130.XXX
Ty oba incidentny jsou jak přes kopírák. V Džiddě byl Max mnohem víc vedle Hamiltona, než naopak v Abu. Tam ve chvíli, kdy Ham teprve vyjel jedním kolem z tratě, byl už za Maxem, resp. předními koly na úrovni jeho zadních. Když byl celý mimo trať, byl už regulérně za ním.
V obou případech nenechali soupeři ani cm místa na trati. V obou případech prostě soupeře vytlačili z tratě.
Navíc zdůvodnění Masiho nebylo to, že Max Hama vytlačil, ale doslova řekl, že Hamilton nezískal vyjetím žádnou výhodu. Což je hodně směšné, když před vyjetím byl za Maxem a po vyjetí několik délek vozu před ním.
Prostě nekonzistentní rozhodování.
V obou případech nenechali soupeři ani cm místa na trati. V obou případech prostě soupeře vytlačili z tratě.
Navíc zdůvodnění Masiho nebylo to, že Max Hama vytlačil, ale doslova řekl, že Hamilton nezískal vyjetím žádnou výhodu. Což je hodně směšné, když před vyjetím byl za Maxem a po vyjetí několik délek vozu před ním.
Prostě nekonzistentní rozhodování.
Situs
13:20 16.01.2022 88.101.227.XXX
To ne, ta zatáčka končí a Max se dostal na úroveň až tam, to je zákonitě pozdě a ten vedle s ním nepočítá. O zatáčku si musíš říci dříve než na konci. Kdyby byl Max na stejné úrovni před zatáčkou nebo na apexu, pak má na prostor nárok a jednalo by se o vytlačení. Takhle jen nebyl prostor.
U Hamiltona kde vjížděli do zatáčky plně vedle sebe se proto nejspíše aplikovalo vytlačení takže ruka ruku myje a trest se tím vyrušil.
U Hamiltona kde vjížděli do zatáčky plně vedle sebe se proto nejspíše aplikovalo vytlačení takže ruka ruku myje a trest se tím vyrušil.
Mike17
13:02 16.01.2022 185.149.130.XXX
Když si to zastavím ve chvíli, kdy má Max levé zadní kolo ještě na trati a pravé mimo trať, je přesně vedle Hamiltona. Zadní náprava vedle zadní nápravy. Tam rozhodují milimetry, kdo je víc vepředu.
V Abu ve chvíli, kdy Hamilton vyjíždí ven má přední nápravu na úrovni Maxovy zadní.
Takže je to spíš naopak.
Jestliže Hamilton v Džiddě nebyl vyšetřován za vytlačení, není nejmenší důvod takto hodnotit Maxe.
Jestliže Max musel vrátit pozici, měl ji vrátit Hamilton.
Kdo to udělal víckrát je irelevantní. Kdyby to trestali od začátku, nebylo co řešit. Oba by to přestali dělat. Alonsa s Kimim bych do toho netahal. Jde o souboj HamxMax.
V Abu ve chvíli, kdy Hamilton vyjíždí ven má přední nápravu na úrovni Maxovy zadní.
Takže je to spíš naopak.
Jestliže Hamilton v Džiddě nebyl vyšetřován za vytlačení, není nejmenší důvod takto hodnotit Maxe.
Jestliže Max musel vrátit pozici, měl ji vrátit Hamilton.
Kdo to udělal víckrát je irelevantní. Kdyby to trestali od začátku, nebylo co řešit. Oba by to přestali dělat. Alonsa s Kimim bych do toho netahal. Jde o souboj HamxMax.
Situs
12:39 16.01.2022 88.101.227.XXX
Díky za upřesnění. Já tam vidím že Max se nikdy nedostal plně vedle Hama ani při vstupu do zatáčky ani v zatáčce a na konci manévru už bylo pozdě, takhle Max Hama vyvezl nesčetněkrát a bez trestu. Tam prostě garantované místo není. Kdyby Max vjížděl do té zatáčky přední křídlo na přední křídlo, tak by nárok na prostor měl a tudíž by mohl vytlačení využít k získání pozice. Tak jsem to pochopil co prošlo Kimimu předjetí mimo trať Alonsa. Místo toho aby trestali vytlačujícího nechají to být. Toto ale není hodnoceno v F1 jako neoprávněné vytlačení.
Ale jistý rozpor v tom může být, neboť vytlačení je často dost sporné a hranice kdy se to trestá a kdy ne je často velmi diskutabilní. Přál bych si definovanou jednoznačnost vytlačení pravidly. Víš že zejména u vytlačení jsme byli v rozporu vícekrát a nekonzistence stevardů nepomáhá. Podle mě standard v F1 by Alonsovi penaltu za vytlačení Kimiho nedal, ale s potrestáním Norrise se to možná trochu posunulo. V F1 momentálně není osoba která by řekla jak to je a Masi na tom žel má svůj podíl. Ten místo toho aby řekl jak to má být tak řekne že záleží jak to viděj komisaři a ti můžou rozhodnout různě. To je přístup který to zlepšit nemůže že.
Ale jistý rozpor v tom může být, neboť vytlačení je často dost sporné a hranice kdy se to trestá a kdy ne je často velmi diskutabilní. Přál bych si definovanou jednoznačnost vytlačení pravidly. Víš že zejména u vytlačení jsme byli v rozporu vícekrát a nekonzistence stevardů nepomáhá. Podle mě standard v F1 by Alonsovi penaltu za vytlačení Kimiho nedal, ale s potrestáním Norrise se to možná trochu posunulo. V F1 momentálně není osoba která by řekla jak to je a Masi na tom žel má svůj podíl. Ten místo toho aby řekl jak to má být tak řekne že záleží jak to viděj komisaři a ti můžou rozhodnout různě. To je přístup který to zlepšit nemůže že.
Mike17
12:04 16.01.2022 185.149.130.XXX
Jde o restart po nehodě Micka.
Hamilton vytlačil Maxe jedoucího vpravo od něj, protože pravými koly jel po obrubníku. Max si tím zkrátil druhou zatáčku a dostal se před něj.
15 kolo. To si snad zvládneš najít. Samozřejmě jen případě, že se ti bude chtít.
Hamilton vytlačil Maxe jedoucího vpravo od něj, protože pravými koly jel po obrubníku. Max si tím zkrátil druhou zatáčku a dostal se před něj.
15 kolo. To si snad zvládneš najít. Samozřejmě jen případě, že se ti bude chtít.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek