DISKUZE K ČLÁNKU FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se snaží urychlit analýzu událostí z poslední Velké ceny Abú Zabí, kde se po safety-car fázi rozhodlo o titulu mistra světa Formule 1. Max Verstappen tam v posledním kole za neobvyklých podmínek předjel Lewise Hamiltona a nakonec se radoval on s Red Bullem. Mercedes své odvolání proti výsledkům nakonec stáhl, dodnes to ale nedokázal strávit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 197, poslední 17.01.2022 10:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 14.01.2022 19:38
Taky myslím, že neskončí. Jen dávají všem najevo,… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 13.01.2022 09:21
Tak tomu říkám rychlost hodná nejrychlejších… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 14.01.2022 15:47
Já bych toho Vettela ještě neodepisoval. Sice už… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A já jsem někde něco takového psal? Ne, že? Aneb argumentace podle Mercedesu a jeho fandů?
Psal jsem, že to měli trestat vždy a u všech? Tohle u fandů Mercedesu není fér? Fér je to, trestat jen RB? Nebo to jsi nepsal a jen ti to podsouvám? 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

86.49.245.XXX
Jasne, Max vytlacil Hamiltona 20x za sezonu, Hamilton ho vytlacil 1x, ale trest mel kazdy dostat jednou, mozna Max dvakrat...
Aneb ferovka podle RB a jeho fandu...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Alfred

Alfred

185.213.145.XXX
ne, řvát na něj si nikdo nedovolil, ovšem Okurka, ten jej rovnou vyfuckoval v přímém přenosu....možná Masi sesmolí omluvný liebesbrief pro Hamiltona a bude škodit dál

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.101.227.XXX
No protože před Alonso Kimi jsem takto povolené předjetí mimo trať neregistroval. Jakých podobných situací je mraky které máš na mysli?

A s tím apexem a plně vedle sebe, to není můj výmysl ale Charlieho když to vysvětloval. Nedělej že si nepamatuješ jak jsem ti sem dával jeho citaci k tomu. Proto se Ham nenecháním místa neprovinil. Ono kdyby toto vytlačení bylo mimo pravidla tak by jsi u Maxe loni musel vyžadovat penalizaci v sakra hodně případech které mu prošly 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Nevím, proč zrovna incident Alonso-Kimi brát jako precedens.
Těch podobných situací jsou mraky. A Max byl významnou částí i na Apexu. Ono navjezdu či apexu je rozdíl. To si jako někdo může vybrat, co se mu hodí?
Tak jako tak Hamilton získal výhodu. Zdůvodnění padlo a je jeasně mimo pravidla. není co řešit. měl padnout trest. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Miku, vůbec to není o tom, že Emila nemusím. Kdyby závod proběhl regulérně, tak by nejspíše nikdo nebrbral a i jeho největší odpůrci by mu sportovně popřáli k titulu.
Ono i v téhle chvíli proti Emilovi toho moc nenamítá. Odpor je totiž vyhraněný proti podvodníkovi Masimu, né Emilovi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.101.227.XXX
Tam jde o to kdy má právo na místo ten na vnějšku, ten ho získá tak že na vjezdu či na apexu do zatáčky je plně vedle předjížděného. Tak to vysvětloval Charlie a dával jsem ti sem odkaz několikrát.

Co se týče Hamiltona, podle mě výhodu dostal když se udržel před Maxem vyjetím z tratě, jenže tam mu na trati Max místo nenechal a měl, protože tam najížděli oba. Dostáváme se k incidentu Alonso Kimi jenž se pro mě stal precedentem pokud někdo zodpovědný to nenastaví jinak. Do té doby jsem si nemyslel že předjet mimo trať je možný. Lidi to ale přijali tak se musím nastavenému novému trendu přizpůsobit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Nic si z toho nedělej. Já se taky snažím pochopit všechny Masiho postupy.

Podle mě se nejdříve snažil pro sebe ušetřit časový prosor na to, aby si mohl v klidu promyslet jak to nejlépe udělat tak, aby vyhrál Emil. Jenže se díky své nezkušenosti časově přepočítal a pak mu už nezbylo na regulérní restart nezbylo dostatek času a aby nakonec přece jen nevyhrál Hamík, tak nedodržel předjížděcí postup jezdců o kolo zpátky a závod restartoval ať to stojí co to stojí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
S Brazílií souhlasím. Max měl dostat 5s. Tak to nemá smysl řešit.
A proč se má počítat kdo je vepředu na vjezdu? To jako brždění je něco proti pravidlům? To je přece součást závodění a závodního umění.
Vytlačíš soupeře, pokud mu nenecháš místo na trati, když je vedle tebe významnou částí vozu. Při vjezdu do zatáčky nikdo nikoho nevytlačil. Vytlačili se na výjezdu. Oba.
Hamilton získal výhodu. Neoprávněně. Na tom není co řešit. Mělo to být potrestáno přenecháním pozici, případně 5s jako v Džiddě.
Můžu za tím vidět protekci Mercedesu u FIA, stejně jako vy to vidíte u posledního kola. Já se prostě smiřuju s tím, že rozhodování bylo nekonzistentní celou sezonu jednou to vyhovovalo Mercedesu a podruhé RB.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Hele já už se v tom ztrácím.
Vyčítáte Masimu, že pustil závod moc rychle. A teď mu vyčítáš, že to uměle zdržoval.
Tak zdržoval to, nebo moc urychloval. Mně se nějak zdá, že tvrdit oboje nějak nedává smysl. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Já bych toho chtěl. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.101.227.XXX
No nejsou, vždyť ti říkám že aby ti bylo v zatáčce garantováno místo je třeba být na stejné úrovni už při vjezdu do ní nebo nebo na apexu. To Max nebyl.

Co se týče vysvětlení Masiho, toho obhajovat nemíním, jeho vysvětlení mám za to aby kryl vždy správný výsledek než že by vysvětloval k čemu došlo. Můj pohled na to máš, co tam nesedí je Brazílie jenž mám za .jednoznačné porušení 27.3 a to získání výhody nevynuceným vyjetím z tratě pro Maxe při obraně pozice.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Tak to by mě skutečně velice zajímalo. Vždyť stačilo požádat kameramana aby více švenkl na bariéru a nikde chodit nemusel. I tak by stačilo se zeptat traťáka na napáchané škody a ten by mu jistě rád vysvětlil, že další zdržování je zbytečné.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A proč myslíš, že tou procházkou zdržel závod? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ty oba incidentny jsou jak přes kopírák. V Džiddě byl Max mnohem víc vedle Hamiltona, než naopak v Abu. Tam ve chvíli, kdy Ham teprve vyjel jedním kolem z tratě, byl už za Maxem, resp. předními koly na úrovni jeho zadních. Když byl celý mimo trať, byl už regulérně za ním.
V obou případech nenechali soupeři ani cm místa na trati. V obou případech prostě soupeře vytlačili z tratě.
Navíc zdůvodnění Masiho nebylo to, že Max Hama vytlačil, ale doslova řekl, že Hamilton nezískal vyjetím žádnou výhodu. Což je hodně směšné, když před vyjetím byl za Maxem a po vyjetí několik délek vozu před ním.

Prostě nekonzistentní rozhodování.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
A proč teda ten člověk zdržoval závod procházkou k poškozené reklamě? Kdyby se věnoval své práci, tak by na poslední chvíli nemusel sám porušovat pravidla.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.101.227.XXX
To ne, ta zatáčka končí a Max se dostal na úroveň až tam, to je zákonitě pozdě a ten vedle s ním nepočítá. O zatáčku si musíš říci dříve než na konci. Kdyby byl Max na stejné úrovni před zatáčkou nebo na apexu, pak má na prostor nárok a jednalo by se o vytlačení. Takhle jen nebyl prostor.

U Hamiltona kde vjížděli do zatáčky plně vedle sebe se proto nejspíše aplikovalo vytlačení takže ruka ruku myje a trest se tím vyrušil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Když si to zastavím ve chvíli, kdy má Max levé zadní kolo ještě na trati a pravé mimo trať, je přesně vedle Hamiltona. Zadní náprava vedle zadní nápravy. Tam rozhodují milimetry, kdo je víc vepředu.
V Abu ve chvíli, kdy Hamilton vyjíždí ven má přední nápravu na úrovni Maxovy zadní.
Takže je to spíš naopak.

Jestliže Hamilton v Džiddě nebyl vyšetřován za vytlačení, není nejmenší důvod takto hodnotit Maxe.
Jestliže Max musel vrátit pozici, měl ji vrátit Hamilton.

Kdo to udělal víckrát je irelevantní. Kdyby to trestali od začátku, nebylo co řešit. Oba by to přestali dělat. Alonsa s Kimim bych do toho netahal. Jde o souboj HamxMax.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.101.227.XXX
Díky za upřesnění. Já tam vidím že Max se nikdy nedostal plně vedle Hama ani při vstupu do zatáčky ani v zatáčce a na konci manévru už bylo pozdě, takhle Max Hama vyvezl nesčetněkrát a bez trestu. Tam prostě garantované místo není. Kdyby Max vjížděl do té zatáčky přední křídlo na přední křídlo, tak by nárok na prostor měl a tudíž by mohl vytlačení využít k získání pozice. Tak jsem to pochopil co prošlo Kimimu předjetí mimo trať Alonsa. Místo toho aby trestali vytlačujícího nechají to být. Toto ale není hodnoceno v F1 jako neoprávněné vytlačení.

Ale jistý rozpor v tom může být, neboť vytlačení je často dost sporné a hranice kdy se to trestá a kdy ne je často velmi diskutabilní. Přál bych si definovanou jednoznačnost vytlačení pravidly. Víš že zejména u vytlačení jsme byli v rozporu vícekrát a nekonzistence stevardů nepomáhá. Podle mě standard v F1 by Alonsovi penaltu za vytlačení Kimiho nedal, ale s potrestáním Norrise se to možná trochu posunulo. V F1 momentálně není osoba která by řekla jak to je a Masi na tom žel má svůj podíl. Ten místo toho aby řekl jak to má být tak řekne že záleží jak to viděj komisaři a ti můžou rozhodnout různě. To je přístup který to zlepšit nemůže že.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jde o restart po nehodě Micka.
Hamilton vytlačil Maxe jedoucího vpravo od něj, protože pravými koly jel po obrubníku. Max si tím zkrátil druhou zatáčku a dostal se před něj.
15 kolo. To si snad zvládneš najít. Samozřejmě jen případě, že se ti bude chtít.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama