DISKUZE K ČLÁNKU GP SAUDSKÉ ARÁBIE: Boj na hraně i za ní pro Hamiltona, rivalové půjdou do finále téměř ze stejné pozice
Jestli někdo očekával, že závod na trati v Džiddě bude mít explozivní náboj, vůbec se nemýlil. Trosky, souboje, stížnosti, penalizace, dvojí přerušení a tři virtiální safety cary, to bylo koření předposledního závodu letošního šampionátu, jenž nadále zůstává nerozhodnutý.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP SAUDSKÉ ARÁBIE: Boj na hraně i za ní pro Hamiltona, rivalové půjdou do finále téměř ze stejné pozice
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mike17
14:55 06.12.2021 185.149.130.XXXDrsný závod.
Jako nevím, kolikrát se musí pouštět pozice při získání výhody mimo trať. Moc nechápu, proč má přepouštět pozici jen jeden, když vyjedou mimo trať oba. A ani moc nechápu, co prováděli oba dva při té kolizi u přepouštění pozice.
Nebudu tu hloupě obviňovat FIA z toho, že protlačuje zase Mercedes. Tresty padly a vše je vyřešeno a těším se na poslední závod.-
airwar1939
09:40 07.12.2021 176.74.150.XXXPravidla jsou nastavena tak že se má vrátit pozice. A pozice se nemá pouštět, ale má se pustit. V případě Maxe obvykle vyjedou oba jezdci mimo trať proto, že tam Max toho druhého vytlačí, zde je vidět velký rozdíl když to porovnáš se Silvestrone, kde Lewis nechal Maxovi dostatek místa. A při té kolizi Max kličkoval, zpomaloval a zrychloval, až nakonec zabrzdil, o přepouštění pozice se v jeho případě nejednalo. Potřebuješ ještě něco vysvětlit?-
Mike17
12:49 07.12.2021 185.149.130.XXXAno, pozice se má vrátit. Moc jsem nepochopil, proč ji musel Max vrátit 2x za jeden prohřešek.
Pořád nechápu, že když oba vyjedou mimo trať, pozici má vracet jen jeden z nich.
Ano, Max vytlačil Hamiltona a to na tom mění co? Ovšem nějak jsem přehlédl, jak nechal Hamilton Maxovi dostatek místa při prvním restartu. V Silverstone sice to místo nechal, ale v situaci, kdy by Max vyletěl z trati i bez kolize. Sám Hamilton měl místa taky 2m, takže i Max mu nechal dost místa.
A při té kolizi měl pustit místo. To se obvykle dělá tak, že zpomalíš, v případě že zpomalí i ten za tebou, tak zabrzdíš. Proč byl Hamilton přilepený na jeho zadním křídle, když měl 10m širokou trať, naprosto nechápu. Max to jistě udělal dost prasácky (trest si zasloužil), inu inspiroval se u Hamiltona.
Takže ano, k vysvětlení je to ho ještě dost.-
Situs
13:11 07.12.2021 88.101.227.XXXŽádný vysvětlení fakt není potřeba, jediná chyba byla že se netrestalo v Brazílii při tom jednoznačně mělo a naopak tam bych vysvětlení nekonání uvítal. Když ti na obranu nestačí trať máš se vzdát pozice, tečka. Tady už tak konali. Ham vyjel protože musel pokud chtěl zabránit kolizi, u Maxe to byla jeho vlastní chyba či nebojím se dokonce říci úmysl
Vrátit pozici stačí jen jednou, bezpečně, a nikoho tím neohrozit. Je to možnost, nikoli právo a jestli k tomu chceš přistoupit "strategicky" kdy se tím zjevně dostatečně nevzdáš získané výhody tak si zahráváš že to nebude akceptováno, a taky nebylo. Jako příklad Ham Kimi 2008 SPA, dostal trest 25s protože odevzdání pozice tohoto typu nebylo akceptováno. Pořád nechápeš?-
Mike17
13:27 07.12.2021 185.149.130.XXXAno, v Brazílii se mělo trestat. Jako v mnoha dalších příkladech. Nekonzistentnost je problém.
Ano, Hamilton vyjel po druhém restartu, aby zabránil kolizi. Stejně tak vyjel mimo trať Max, aby zabránil kolizi při prvním restartu. Nemají si co vyčítat.
A ano, vrátit místo se má a to bezpečně. Ten druhý trest byl oprávněný a nemám s ním problém, ikdyž nechápu, proč se Lewis nevyhnul na tak široké trati. Také se dá spekulovat o úmyslu. Ale spekulovat nechci.
Poprvé Max Lewise pustil. Zcela bez probému a výrazně před sebe. Chtěl bych vidět pravidlo, jak dlouho musí ten co přepouští pozici čekat na to, až přepouštěný začne zase závodit. Že si tu pozici Hamilton nedokázal udržet, není Maxův problém.
FIA nadržuje RB, že se na to už nedá ani koukat.
Kéž by někdo v půlce sezony nastavil tresty tak, že by si piloti takové postupy rozmysleli. Dnes by jsem se koukali na čisté závodění a ne na takový humus z obou stran (ikdyž z jedné víc).-
Situs
13:54 07.12.2021 88.101.227.XXXJak jsem psal, vrátit získanou "výhodu" je možnost, nikoliv právo takže v pravidlech počítám nenajdeš vůbec nic. To co předvedl Max jako vrácení pozice bylo směšné a na uvedeném příkladu Ham Kimi 2008 SPA je to dobře prokázané, tam ho to stálo 25s. Zkusil to, naštěstí to neprošlo. Když lidem přestává být jasné že daný jezdec by při vracení pozice/výhody neměl vydělat tak je to složité. Je ale třeba uvědomit si že když tu pozici hodláš vrátit "strategicky" a chceš na tom vydělat tak jsi na velmi tenkém ledě.
Pro vyjasnění bych ale byl pro aby bylo vydáno doporučení že aby o vrácení pozice nebylo pochyb tak další pokus o předjížděcí manévr po vrácení pozice by měl nastat třeba nejdříve až po 2 nebo 3 následujících zatáčkách. Pak by jakákoliv nedůvěra měla být zažehnána a strategické hrátky by spadly ne minimum.-
Mike17
14:15 07.12.2021 185.149.130.XXXV roce 2008 se posuzovala spousta věcí jinak. Třeba se běžně za nehody dávaly penalizace stopandgo za něco, za co se dnes dává 5s.
Já celkem chápu, že by na provinění jezdec neměl vydělat. Kritizuju to od Silverstone. Nevšiml sis? Max Hamiltonovi regulérně pozici vrátil. Byl kus za ním před poslední zatáčkou. Vzdal se tedy té výhody zcela jasně. Proč se nechal Lewis zase přejdet a ani nebojoval nějak nechápu. Potřeboval si to přepouštění zopakovat, aby to dopadlo "lépe"? Přepuštění pozice znamená zůstat za ním do konce závodu?
Celý ten závod byla nechutná taktika a intriky z obou stran, když připouštím, že ze strany Maxe toho bylo víc. Důsledek předchozí benevolentnosti a nekonzistence od FIA. Říkal jsem, že bude do konce sezony těch kolizí mezi nimi několik. A bojím se, že to neskončilo.-
Situs
14:46 07.12.2021 88.101.227.XXXJe přece uplně jedno zda někdo vracel pozici 2008 nebo teď, jde o to že to nebylo akceptováno a dává to smysl. Někoho pustit na výhodném místě s tím že mu tam ihned zase uděláš manévr není z logiky věci košer. Jestli to někdo potřebuje hodit na papír třeba s těma zatáčkama já nejsem proti, ale stále je třeba vidět to že je to možnost nikoliv právo, provinění proti pravidlům se stalo a má možnost se trestu vyhnout. Nevýhoda je na proviněném a ten musí sklopit hlavu a napravit to nebo dostat trest.-
Mike17
15:01 07.12.2021 185.149.130.XXXJá celkem chápu, že proviněný musí akceptovat trest. Ale nějak nevidím důvod, aby trest podstupoval 2x, jen proto, že poprvé toho trestu soupeř po své chybě nevyužil.
Ta jejich nehoda už je jen důsledkem tohoto. Celé jsou to jen nechutné šachy z obou stran.-
-
-
-
-
-
Situs
14:33 08.12.2021 88.101.227.XXXJenže ona sedí, u tebe je asi vrácení pozice jakýkoliv moment kdy se dostaneš za toho druhého a hotovo, ale to je mýlka. Potvrzuje to i ten uvedený případ Ham Kimi 2008.
Mimochodem to máš stejný jako když děláš předjížděcí manévr, už se ti to povede ale na konci se nevejdeš do zatáčky (Max zkraje sezony na Hama), taky je to posouzeno že jsi ho předjel mimo trať. Já myslím že je to tak správně a není to jen o tom momentu.-
-
-
Mike17
16:37 08.12.2021 185.149.130.XXXNapadá. A napadá tě, že s tím nemusím souhlasit, nebo to nejsi schopný pobrat? Musím opět přijmout bezvýhradně tvou víru, jinak si opět vysloužím speciální vlákno o mých vlastnostech?
Mně se nemusí líbit, že to nebylo akceptováno, tobě se zase nelíbilo, že odchylka 0,2mm byla shledána jako nelegální vůz. Co naděláš.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek