DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně
Kolize vozů v F1 a následné poškození drahých monopostů není nikdy nic příjemného. Zvláště když jste v celé záležitosti absolutně nevinně, jak tomu v neděli při maďarském závodě v několika případech bylo. Stáj Ferrari proto přichází se zajímavou myšlenkou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Pikaso
21:14 02.08.2021 85.160.33.XXXNejsem si zcela jist jestli je vhodné požadovat peníze po týmu pilota který bude označen za viníka. V tomto směru souhlasím s CHH, mělo by to za následek další snížení atraktivity a navíc nekonzistentnost v rozhodování by byla ještě markantnější. Stejně jako dle mnohých jasná vina v souboji LH vs MV. Můj názor je zcela jiný, ale to zde řešit nechci. Osobně bych byl pro, aby ke změně v pravidlech došlo, ale jednoduše a jasně. Vozidlo poškozené kolizí lze opravit mimo finanční strop a zároveň se tato výměna nezapočítává do spotřeby imitovaných dílů. Samozřejmě po jasně prokazatelné nutnosti díl vyměnit. I zde je prostor pro manipulaci, ale myslím, že menší než v jiných případech.-
Petr Hloušek
21:18 02.08.2021 194.79.55.XXXjj to je určitě rozumnější než se dohadovat kdo je viníkem čeho, komisaři FIA rozhodují velmi často podivně a zřejmě by udělali víc škody než užitku -
juras
22:48 02.08.2021 88.103.92.XXXRozhodně chtít aby pilot platil škodu způsobenou havárií je nesmysl...ne vždy je to tak jasné jako v případě nedělní chyby Bottase.
PS: nejsem ani fanoušek Verstappena, ani Hamiltona...ale v Silverstone nehodu zavinil Hamilton...je složitý říct na kolik procent...to dělení třeba na 70/30 je podle mě jen alibismus...kolize ve všech bodech bohužel mluví proti Hamiltonovi. Obhajovat ho v Sileverstone je stejný jako když teď někteří sklouzli k obhajobě Bottase v neděli ve smyslu že bylo mokro a těžko se odhadoval brzdný bod... -
RoBertino
02:52 03.08.2021 185.63.97.XXXKaždá podobná myšlenka vždycky přinese spoustu dohadů, i když to je jenom myšlenka. Něco ve smyslu Wericha: "já věděl, že to neprojde, ale byl bych blb, kdybych to nezkusil." Taky si myslím, že těžko budou po kolizi kdekoli opravovat auto a za zadkem jim bude stát komise FIA, aby si ohlídala, jestli náhodou nevyměnili něco navíc. V tomhle směru to je asi utopie, třebaže chápu Binotta, jak to myslel.-
jumpman
08:22 03.08.2021 178.255.168.XXXNa druhou stranu, je vidět, že red bullu byl v podstatě 3x zničen monopost jezdcem mercedesu, mercedes dostal pouze směšný trest a red bull je potrestán jak ztrátou bodů, které mohl mít do PK tak v podobě snížení finančních prostředků na sezonu. Nemyslím si, že tým, jako red bull by potřeboval, aby mu to mercedes zaplatil, ale ten postih přes finanční strop je velice výrazný a promlouvá v podstatě do dvou sezon. Pokud by se F1 chtěl alespoň tvářit jako férová soutěž, tak je třeba s tímto něco udělat... A řešení, že se oprava po nezaviněné kolizi nebude počítat do stropu je víc než realizovatelná... -
-
Pikaso
21:12 04.08.2021 85.160.33.XXXJe hezké, že cituješ jednoho z našich klasiků, ale argumenty k věci žádné. Nikdo nemusí nikomu stát za zadkem. Seznam dílů podléhajících omezení není tak velký a opravdu není potřeba nikoho hlídat. Tato kontrola je stále stejná jako dnes. FIA si označí konkrétní díl (mimochodem jako ve všech možných soutěžích) a tým si ho prostě vymění. Vše okolo můžou měnit i dnes třeba každou zastávku v boxech. Prostě pokud po nehodě bude jasně zdokladováno, že daný díl (limitovaný) je poškozený, tým předloží nový, FIA si jej označí a tým namontuje. Nevím co je na to složitého.
Bohužel ten tvůj koment, je přesně ten důvod veškerých nesmyslných diskusí. Stejně jako při těch kolizích. Jenom nesmyslně hledáte vždy problém tam kde není.
Nechtěl jsem, ale pro dokreslení mého pohledu tedy jasně napíšu svůj názor na kolizi mezi LH a MV.
tedy můůůj názor. Jasně chyba a trest pro MV, ne pro LH. Žádné pravidlo, že první vůz v zatáčce má právo volby stopy neexistuje, nikdy neexistovalo a byl to pouze tzv. Gentleman's Agreement a za mě znovu NESMYSLNÝ. Já jako fanoušek ZÁVODŮ chci vidět souboje. No a souboj je respekt k soupeři, což znamená, že ať jsem venku nebo na vnitřku v jasném souboji, vždy musím nechat soupeři dostatek místa na trati (ne ho vyhnat mimo trať a sklízet ovace od komentátorů a spol. jak jsem si to skvěle pohlídal) a stejně tak mu nesmím zkřížit cestu, což MV zcela jasně udělal. Tedy trest měl dostat on. Nic to nemění na tom, že RBR by i tak mohlo vyměnit díly mimo finanční strop a bez penalizace. Prostě jenom MV by dostal trest místo LH. Toliko můj pohled na věc.-
Ferda
21:42 04.08.2021 46.47.176.XXXV předzázodním studiu jsem schválně dával pozor jestli panáčci použijou simulaci a jaký budou mít názor.
Simulaci sice použili, ale sestříhanou tak aby se z ní nedalo vyčíst kdo je skutečným viníkem. Smutné, že k takové špíně se shodili i dva aktívní závodníci. Fuj Pepo Králi.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek