DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí protestem proti Red Bullu. "Ať se podívají na svá vlastní křídla," vzkazuje Marko

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko doporučuje Mercedesu, aby si pohlídal svá vlastní křídla poté, co Toto Wolff pohrozil protestem proti zadním křídlům rakouského týmu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes hrozí protestem proti Red Bullu. "Ať se podívají na svá vlastní křídla," vzkazuje Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 81, poslední 02.06.2021 21:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 8 lidí) 31.05.2021 09:34
Je to paradox no. Tým, který si stěžuje na… »
» Petr Hloušek (Hlasovalo 6 lidí) 31.05.2021 10:21
Zkrátka Mercedes - neunesou ani to že už nejsou… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 31.05.2021 12:06
Všichni mají obě křídla podle platných pravidel … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Tak nepochybně je to schválně ale nemyslím si, že to něco mění. Ono je tam právě důležitý jak moc se to prohýbá, protože je tam daná malá tolerance a to právě měříš testem. Promiň ale ze záběru kamer nemůžeš přesně odečítat změnu tvaru.
Když to obrátím, k čemu by pak byl ten test, kdyby se to kontrolovalo podle kamer? Proč by se ten test zpřísňoval?
Podle mě to je fakt tak jak jsem psal kdy se ten test zpřísňuje na základě podezření z obcházení (záběry z kamer) ale jako důkaz pro usvědčení z podvádění to prostě není možné brát.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Legální to není, jen s tím mohou na "vyjimku" jezdit....

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Pišeš to dobře, ale imho ne zcela...... oni to schválně vyrobily tak, aby se to ohýbalo, je tam jasný úmysl a to je pak vše jinak než píšeš. Proto se to taky mění..... nikde není psané, že když projdeš testem, že to máš legální když se to umyslně ohýbá, což nesmí. Podmínkou imho není jen ten zátěžový test .... to by pak nebylo o čem

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lukáš J.

Lukáš J.

212.96.172.XXX
...tohle podepisuji :))))))))))

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Viz komentář nahoře, chápu proč mění FIA pravidla ale do té doby je to prostě legální.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
No dobře, tak to rozepíšu.

V pravidlech je napsáno, že křídla (obecně všechny aero prvky) nesmějí být flexibilní, je zákaz jakékoliv aktivní aerodynamiky.
Na druhou stranu ale pravidla akceptují to, že nikdy nic není dokonale pevné a proto určují testy ohebnosti, které musí křídla projít (maximální průhyb při daném zatížení).
Křídla jak přední tak zadní, jak od RB tak od Mercedesu, všechno prochází danými testy, takže případný protest musí stewardi smést ze stolu. Televizní záběry fakt nestačí jako důkaz.

Nicméně právě tyto záběry posloužily jako argumentace pro aktivování jiné části pravidel, která počítá právě s možnou nedokonalostí testů pro ohebnost, proto FIA zpřísnila testy ohebnosti a nedá se to svést na to, že je to na objednávku Mercedesu, protože tohle v pravidlech je už 10 let.

Na druhou stranu je to ale pořád změna pravidel v běhu sezony, takže se počítá s nějakou dobou "náběhu". Vždycky, když se měnily pravidla v průběhu sezony, tak to nebylo ze závodu na závod. U tohoto se argumentovalo i snížením nákladů, protože okamžitá změna je dražší ( a někdy i nemožná). A jak známo, McLaren je velký zastánce šetření, takže šetříme hoši 13

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Když něco vyrobíš ÚMYSLNĚ s tím aby to vyhovělo testu a zároveň to porušuje to, proč se ten test dělá, je to logicky špatně a proto se musí změnit test. Ale to vy u Ferrari znáte , oblbnout měříče a pak se bokem dohodnout 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
No ano, právě proto zavádí FIA přísnější testy. Ostatní je slovíčkaření.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.100.196.XXX
ideálně ať Mercedes protestuje stejnym způsobem. jako týmu s pneu Michelin během VC USA 2005

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
Nebyl dan protest od Red Bullu na DAS? Myslim ze hnedka pri prvnim zavodu ne. Jenze Merceder to asi konzultovalnpred sezonou a byl si jist ze pravidla neporusil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.100.196.XXX
Prošlo to zkouškama? Prošlo. DAS bylo co? Fakt se geometrie kol při jízdě neměnila? Taky na to žádný testy nepřišly a ani se to nemuselo měnit během sezony - hnusná politika. Podle mýho změna geometrie kol je daleko větší výhoda než trochu ohebné křídlo. Měil to změnit od příští sezony

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lukáš J.

Lukáš J.

212.96.172.XXX
a jako v jiných oblastech života, pokud vidíš, že je kontrola nedostatečná, špatně nastavená či je obcházena, tak prostě změníš způsob či rozsah provádění té kontroly, pokud si už někde a někdy pracoval či něco řídil, tak to uznáš

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lukáš J.

Lukáš J.

212.96.172.XXX
a dle mého je to naprostý příměr, prostě špatně nastavená kontrola, co do počtu v případě zkoušky, co do způsobu v případě zatížení, tečka

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
To není správný příměr. RB, Mercedes a další prochází danými testy zatížení křídel, takže tam nemůže být o podvádění vůbec řeč

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lukáš J.

Lukáš J.

212.96.172.XXX
a když podvádíš, co já vím, třeba u testů na řidičák a nikdo tě nechytí, tak si podváděl, nebo ne :)))))))))))) jen taková řečničká

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Všichni mají obě křídla podle platných pravidel 03

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
A že by jsi řešil že se jim to fakt hejbe a že je to velká výhoda a že to je proti pravidlům? Co ty na to? Tvoje pocity nechme stranou....komu co přeješ a komu nepřeješ.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Úplně stejně ho má pohyblivej Redbull....myslím předek. 12

Navrhuji aby dal protest Mclaren, ten to má v cajku..... 13

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

185.100.196.XXX
Zkrátka Mercedes - neunesou ani to že už nejsou dominantní, že mají jen nejlepší auto.
Ten titul bych už přál víc i Haasu než Mercedesu

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama