DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí protestem proti Red Bullu. "Ať se podívají na svá vlastní křídla," vzkazuje Marko
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko doporučuje Mercedesu, aby si pohlídal svá vlastní křídla poté, co Toto Wolff pohrozil protestem proti zadním křídlům rakouského týmu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes hrozí protestem proti Red Bullu. "Ať se podívají na svá vlastní křídla," vzkazuje Marko
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Petr Hloušek
(Hlasovalo 6 lidí)
31.05.2021 10:21
Zkrátka Mercedes - neunesou ani to že už nejsou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
daaviid23
14:47 31.05.2021 90.182.169.XXX
Tak nepochybně je to schválně ale nemyslím si, že to něco mění. Ono je tam právě důležitý jak moc se to prohýbá, protože je tam daná malá tolerance a to právě měříš testem. Promiň ale ze záběru kamer nemůžeš přesně odečítat změnu tvaru.
Když to obrátím, k čemu by pak byl ten test, kdyby se to kontrolovalo podle kamer? Proč by se ten test zpřísňoval?
Podle mě to je fakt tak jak jsem psal kdy se ten test zpřísňuje na základě podezření z obcházení (záběry z kamer) ale jako důkaz pro usvědčení z podvádění to prostě není možné brát.
Když to obrátím, k čemu by pak byl ten test, kdyby se to kontrolovalo podle kamer? Proč by se ten test zpřísňoval?
Podle mě to je fakt tak jak jsem psal kdy se ten test zpřísňuje na základě podezření z obcházení (záběry z kamer) ale jako důkaz pro usvědčení z podvádění to prostě není možné brát.
GRAHAM
14:31 31.05.2021 109.81.213.XXX
Pišeš to dobře, ale imho ne zcela...... oni to schválně vyrobily tak, aby se to ohýbalo, je tam jasný úmysl a to je pak vše jinak než píšeš. Proto se to taky mění..... nikde není psané, že když projdeš testem, že to máš legální když se to umyslně ohýbá, což nesmí. Podmínkou imho není jen ten zátěžový test .... to by pak nebylo o čem
daaviid23
13:31 31.05.2021 90.182.169.XXX
No dobře, tak to rozepíšu.
V pravidlech je napsáno, že křídla (obecně všechny aero prvky) nesmějí být flexibilní, je zákaz jakékoliv aktivní aerodynamiky.
Na druhou stranu ale pravidla akceptují to, že nikdy nic není dokonale pevné a proto určují testy ohebnosti, které musí křídla projít (maximální průhyb při daném zatížení).
Křídla jak přední tak zadní, jak od RB tak od Mercedesu, všechno prochází danými testy, takže případný protest musí stewardi smést ze stolu. Televizní záběry fakt nestačí jako důkaz.
Nicméně právě tyto záběry posloužily jako argumentace pro aktivování jiné části pravidel, která počítá právě s možnou nedokonalostí testů pro ohebnost, proto FIA zpřísnila testy ohebnosti a nedá se to svést na to, že je to na objednávku Mercedesu, protože tohle v pravidlech je už 10 let.
Na druhou stranu je to ale pořád změna pravidel v běhu sezony, takže se počítá s nějakou dobou "náběhu". Vždycky, když se měnily pravidla v průběhu sezony, tak to nebylo ze závodu na závod. U tohoto se argumentovalo i snížením nákladů, protože okamžitá změna je dražší ( a někdy i nemožná). A jak známo, McLaren je velký zastánce šetření, takže šetříme hoši
V pravidlech je napsáno, že křídla (obecně všechny aero prvky) nesmějí být flexibilní, je zákaz jakékoliv aktivní aerodynamiky.
Na druhou stranu ale pravidla akceptují to, že nikdy nic není dokonale pevné a proto určují testy ohebnosti, které musí křídla projít (maximální průhyb při daném zatížení).
Křídla jak přední tak zadní, jak od RB tak od Mercedesu, všechno prochází danými testy, takže případný protest musí stewardi smést ze stolu. Televizní záběry fakt nestačí jako důkaz.
Nicméně právě tyto záběry posloužily jako argumentace pro aktivování jiné části pravidel, která počítá právě s možnou nedokonalostí testů pro ohebnost, proto FIA zpřísnila testy ohebnosti a nedá se to svést na to, že je to na objednávku Mercedesu, protože tohle v pravidlech je už 10 let.
Na druhou stranu je to ale pořád změna pravidel v běhu sezony, takže se počítá s nějakou dobou "náběhu". Vždycky, když se měnily pravidla v průběhu sezony, tak to nebylo ze závodu na závod. U tohoto se argumentovalo i snížením nákladů, protože okamžitá změna je dražší ( a někdy i nemožná). A jak známo, McLaren je velký zastánce šetření, takže šetříme hoši
Petr Hloušek
12:37 31.05.2021 185.100.196.XXX
ideálně ať Mercedes protestuje stejnym způsobem. jako týmu s pneu Michelin během VC USA 2005
Petr Hloušek
12:28 31.05.2021 185.100.196.XXX
Prošlo to zkouškama? Prošlo. DAS bylo co? Fakt se geometrie kol při jízdě neměnila? Taky na to žádný testy nepřišly a ani se to nemuselo měnit během sezony - hnusná politika. Podle mýho změna geometrie kol je daleko větší výhoda než trochu ohebné křídlo. Měil to změnit od příští sezony
Petr Hloušek
10:21 31.05.2021 185.100.196.XXX
Zkrátka Mercedes - neunesou ani to že už nejsou dominantní, že mají jen nejlepší auto.
Ten titul bych už přál víc i Haasu než Mercedesu
Ten titul bych už přál víc i Haasu než Mercedesu
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek