DISKUZE K ČLÁNKU Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull

Mezinárodní automobilová federace (FIA) od Velké ceny Francie ve Formuli 1 zpřísní testy flexibility zadních křídel poté, co u Mercedesu postěžovali na řešení Red Bullu, který mu je letos podstatně blíže než v minulých letech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 14.05.2021 13:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 12.05.2021 17:17
A není divný, že si mercedes jen posteskne a FIA… »
» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 12.05.2021 13:53
Pěkné. Aktivní aero bez jakékoliv aktivní… »
» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 12.05.2021 17:21
Pokud má RB své křídla podle současných pravidel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Dokugan

                Dokugan

                77.236.195.XXX
                Super, díky za odpověď 04 A ten způsob měření je daný čím, když to není v pravidlech?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  88.102.38.XXX
                  Hodím sem to pravidlo 3.9.9, vydrž.

                  3.9.9 – In order to ensure that the requirements of Article 3.8 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion.

                  Jinými slovy, takhle si zajišťují to že když jsou u někoho na pochybách tak se mu kouknou na zoubek. Je to kvůli tomu že ten požadavek aby se nic nehýbalo nejde dát ultimativně protože vše má nějakou vůli, ale zároveň chtějí aby v této oblasti nevznikaly velké rozdíly. Jde vidět že stále se někomu do toho vyplatí investovat, zároveň je tu ale riziko že ti to zase o kus ztíží atd.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Dokugan

                    Dokugan

                    77.236.195.XXX
                    Takže pravidla říkají, že FIA stanoví takový test, aby se zaručilo dodržovaná pravidla o ohebnosti karoserie a nejsou nijak dány jeho parametry. Jasně, díky 01 Nechápu ale, jak je možný, že za celý ty roky nebyla FIA schopná přijít s testem, který by to vyřešil. Přece nemůže být tak těžké vypočítat, jaká síla působí na křídla při rychlosti 300-350 km/h a stanovit takový test, který tu sílu věrně napodobuje. A když jsi prošel, tak jsi prošel.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      88.102.38.XXX
                      Tak to si taky říkám už asi 10 let když to bylo u RedBullu s předními křídly. Nejlepší by bylo na to pustit fukar s rychlostí vzduchu 300km/h a je to 11 Simulovat to závažím má podle mě velkou nevýhodu v tom jak to uchytit, pustit tunu na křídlo jen v několika bodech by zákonitě mohlo vyvolat místní deformaci která zase ve skutečnosti takhle nenastává. Vzduch působí rovnoměrněji po celém křídle a to závažím jen tak nenasimuluješ. Ideálně by FIA sebou měla vozit větrný tunel pro auta plné velikosti 12

                      Dovedu si ale představit že stejně jako jsou dneska nárazové testy tak před použitím nového předního nebo zadního křídla bude vyžadován test flexibility který se bude opravdu dělat v aerodynamickém tunelu. Zvýší to byrokracii a bude to náročnější, ale spravedlivější.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Osobně si myslím, že nejde o to jakou sílou působí, ale jakým směrem působí. Je sice hezký, že dokáží naskládat na křídlo klidně půl tuny, ale myslím si, že má RB řešení, které zabrání ohybu v kolmém směru, ale může se ohýbat tlakem vzduchu zepředu.
                      Jen můj názor, ničím nepodložený.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        88.102.38.XXX
                        Test na zadní křídlo působí silou "dozadu". Ale samozřejmě při cílené flexibilitě si s tím týmy pohrávají, aby ošálili test ale realita působila pro ně. Proto změna testu je pro některé týmy pochopitelný problém.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          OK, díky za informaci. Otázka je, jestli to nemají co se týká směru působení síly, líp vychytaný.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • tom11

                            tom11

                            77.48.94.XXX
                            ona je možná totiž ještě jedna věc - křídlo jako takové může být pevné, ale "slabým článkem", který umožní jeho pohyb může být jeho uchycení. nevím, jak probíhá test - zda upevní křídlo a zatíží jej, nebo to zkouší přímo na autě včetně toho uchycení.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            90.182.169.XXX
            No takhle řečeno je to okej ale v prvním příspěvku jsi právě psal, že pravidlům nevyhovuje.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Pokud má RB své křídla podle současných pravidel v pořádku, tak by se nic měnit nemělo. Jestli se pravidla opravdu v průběhu sezóny změní, tak si budu jist, že FIA povolala posily v podobě Vojtěcha, Prymuly, Blatného a Arenbergera. 18

    + 5 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.160.XXX
    Není to divný že Mercedesu dokážou konkurovat jen nelegální vozy? 13

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      A není divný, že si mercedes jen posteskne a FIA OKAMŽITĚ koná a vydává naprosto nová pravidla? Zajímalo by mě, kde přišli na dané tolerance, skoro to vypadá, že jim je diktoval wolf podle průhybu křídla mercedesu, aby oni nemuseli nic upravovat...

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr Hloušek

    Petr Hloušek

    185.100.196.XXX
    Tohle už neni normální, jako pilot je excelentní, ale jinak škoda mluvit.

    "Red Bully jsou na rovinkách fakt rychlé. Mají to ohebné křídlo na zádi svého vozu. Dnes ho zase nasadili a díky němu získali nejméně tři desetiny. Na rovinkách proto budou rychlejší než my a bude těžké je za sebou udržet," postěžoval si po sobotní kvalifikaci Hamilton.

    Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/101000-nekonecny-pribeh-fia-si-opet-posviti-na-flexibilni-kridla-hamilton-si-stezuje-na-red-bull

    + 3 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Pěkné.
    Aktivní aero bez jakékoliv aktivní součástky. *emotikon_potlesku*

    Je to proti duchu pravidel ale to byl DAS taky a ten zakázali až od další sezony. Nevím no 04

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.171.XXX
      DAS byl komunikován s FIA, pak je otázka proč se DAS zakázal, prý FIA nezohlednila vše v pravidlech, tohle je prostě další zvláštní krok stejně jako tajná dohoda FIA a Ferrari.

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Argument komunikace DASu s FIA tu někteří píší už od začátku a já od začátku píšu, že je to špatnej argument. To jako když vymyslím nějakou šmelinu, tak jí na rok legalizuju jenom tím, že to budu komunikovat s FIA? Však to je kravina.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama