DISKUZE K ČLÁNKU Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull
Mezinárodní automobilová federace (FIA) od Velké ceny Francie ve Formuli 1 zpřísní testy flexibility zadních křídel poté, co u Mercedesu postěžovali na řešení Red Bullu, který mu je letos podstatně blíže než v minulých letech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
09:44 13.05.2021 88.102.38.XXXHodím sem to pravidlo 3.9.9, vydrž.
3.9.9 – In order to ensure that the requirements of Article 3.8 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion.
Jinými slovy, takhle si zajišťují to že když jsou u někoho na pochybách tak se mu kouknou na zoubek. Je to kvůli tomu že ten požadavek aby se nic nehýbalo nejde dát ultimativně protože vše má nějakou vůli, ale zároveň chtějí aby v této oblasti nevznikaly velké rozdíly. Jde vidět že stále se někomu do toho vyplatí investovat, zároveň je tu ale riziko že ti to zase o kus ztíží atd.-
Dokugan
12:01 13.05.2021 77.236.195.XXXTakže pravidla říkají, že FIA stanoví takový test, aby se zaručilo dodržovaná pravidla o ohebnosti karoserie a nejsou nijak dány jeho parametry. Jasně, díky Nechápu ale, jak je možný, že za celý ty roky nebyla FIA schopná přijít s testem, který by to vyřešil. Přece nemůže být tak těžké vypočítat, jaká síla působí na křídla při rychlosti 300-350 km/h a stanovit takový test, který tu sílu věrně napodobuje. A když jsi prošel, tak jsi prošel.-
Situs
12:14 13.05.2021 88.102.38.XXXTak to si taky říkám už asi 10 let když to bylo u RedBullu s předními křídly. Nejlepší by bylo na to pustit fukar s rychlostí vzduchu 300km/h a je to Simulovat to závažím má podle mě velkou nevýhodu v tom jak to uchytit, pustit tunu na křídlo jen v několika bodech by zákonitě mohlo vyvolat místní deformaci která zase ve skutečnosti takhle nenastává. Vzduch působí rovnoměrněji po celém křídle a to závažím jen tak nenasimuluješ. Ideálně by FIA sebou měla vozit větrný tunel pro auta plné velikosti
Dovedu si ale představit že stejně jako jsou dneska nárazové testy tak před použitím nového předního nebo zadního křídla bude vyžadován test flexibility který se bude opravdu dělat v aerodynamickém tunelu. Zvýší to byrokracii a bude to náročnější, ale spravedlivější. -
Mike17
12:37 13.05.2021 185.149.130.XXXOsobně si myslím, že nejde o to jakou sílou působí, ale jakým směrem působí. Je sice hezký, že dokáží naskládat na křídlo klidně půl tuny, ale myslím si, že má RB řešení, které zabrání ohybu v kolmém směru, ale může se ohýbat tlakem vzduchu zepředu.
Jen můj názor, ničím nepodložený.-
-
-
tom11
13:48 13.05.2021 77.48.94.XXXona je možná totiž ještě jedna věc - křídlo jako takové může být pevné, ale "slabým článkem", který umožní jeho pohyb může být jeho uchycení. nevím, jak probíhá test - zda upevní křídlo a zatíží jej, nebo to zkouší přímo na autě včetně toho uchycení.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mansell_fan
16:25 12.05.2021 37.188.160.XXXNení to divný že Mercedesu dokážou konkurovat jen nelegální vozy?-
jumpman
17:17 12.05.2021 178.255.168.XXXA není divný, že si mercedes jen posteskne a FIA OKAMŽITĚ koná a vydává naprosto nová pravidla? Zajímalo by mě, kde přišli na dané tolerance, skoro to vypadá, že jim je diktoval wolf podle průhybu křídla mercedesu, aby oni nemuseli nic upravovat...-
Petr Hloušek
19:55 12.05.2021 185.100.196.XXXMercedes je kvůli tomuto chování nejnesympatičtější stáj
-
-
-
Petr Hloušek
14:58 12.05.2021 185.100.196.XXXTohle už neni normální, jako pilot je excelentní, ale jinak škoda mluvit.
"Red Bully jsou na rovinkách fakt rychlé. Mají to ohebné křídlo na zádi svého vozu. Dnes ho zase nasadili a díky němu získali nejméně tři desetiny. Na rovinkách proto budou rychlejší než my a bude těžké je za sebou udržet," postěžoval si po sobotní kvalifikaci Hamilton.
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/101000-nekonecny-pribeh-fia-si-opet-posviti-na-flexibilni-kridla-hamilton-si-stezuje-na-red-bull -
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek