DISKUZE K ČLÁNKU Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull

Mezinárodní automobilová federace (FIA) od Velké ceny Francie ve Formuli 1 zpřísní testy flexibility zadních křídel poté, co u Mercedesu postěžovali na řešení Red Bullu, který mu je letos podstatně blíže než v minulých letech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 14.05.2021 13:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 12.05.2021 17:17
A není divný, že si mercedes jen posteskne a FIA… »
» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 12.05.2021 13:53
Pěkné. Aktivní aero bez jakékoliv aktivní… »
» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 12.05.2021 17:21
Pokud má RB své křídla podle současných pravidel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
A čím se Mercedes protěžuje?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr Hloušek

Petr Hloušek

90.181.237.XXX
Očekávám zákaz, v sérii FormuleMercedes to ani jinak nejde. Ale nevim jestli někoho bude bavit další dominantní sezona protěžované stáje

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
ona je možná totiž ještě jedna věc - křídlo jako takové může být pevné, ale "slabým článkem", který umožní jeho pohyb může být jeho uchycení. nevím, jak probíhá test - zda upevní křídlo a zatíží jej, nebo to zkouší přímo na autě včetně toho uchycení.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
OK, díky za informaci. Otázka je, jestli to nemají co se týká směru působení síly, líp vychytaný.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Četl jsem článek, kde se píše o tom, jak se tohle těžko prokazuje na běžných testech FIA, kdy monopost je v klidu, nedovedu si představit jakou metodiku na to chtějí nyní aplikovat

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
To byla sranda, byl tam šmajlík..... a všem padni komu padni. Bez pardónu....

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Grahame a když je to špatně jak to budeš řešit? to flexi wing má i McL a dole tvrdíš, že to dělají jen týmy se slabím motorem

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Test na zadní křídlo působí silou "dozadu". Ale samozřejmě při cílené flexibilitě si s tím týmy pohrávají, aby ošálili test ale realita působila pro ně. Proto změna testu je pro některé týmy pochopitelný problém.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Je to proti pravidlům.....a Mercedes to během chvilky taky vyrobí a další taky a to je špatně...A jde to proti duchu pravide. Po zásluze změněno....0,3 desetiny je 30 HP. ( na kolo) 18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Pomáhá to Mercedesu = po zásluze kvičíme 14

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Osobně si myslím, že nejde o to jakou sílou působí, ale jakým směrem působí. Je sice hezký, že dokáží naskládat na křídlo klidně půl tuny, ale myslím si, že má RB řešení, které zabrání ohybu v kolmém směru, ale může se ohýbat tlakem vzduchu zepředu.
Jen můj názor, ničím nepodložený.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
maj i čtyři kola.a jeden volant... 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Tak to si taky říkám už asi 10 let když to bylo u RedBullu s předními křídly. Nejlepší by bylo na to pustit fukar s rychlostí vzduchu 300km/h a je to 11 Simulovat to závažím má podle mě velkou nevýhodu v tom jak to uchytit, pustit tunu na křídlo jen v několika bodech by zákonitě mohlo vyvolat místní deformaci která zase ve skutečnosti takhle nenastává. Vzduch působí rovnoměrněji po celém křídle a to závažím jen tak nenasimuluješ. Ideálně by FIA sebou měla vozit větrný tunel pro auta plné velikosti 12

Dovedu si ale představit že stejně jako jsou dneska nárazové testy tak před použitím nového předního nebo zadního křídla bude vyžadován test flexibility který se bude opravdu dělat v aerodynamickém tunelu. Zvýší to byrokracii a bude to náročnější, ale spravedlivější.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.195.XXX
Takže pravidla říkají, že FIA stanoví takový test, aby se zaručilo dodržovaná pravidla o ohebnosti karoserie a nejsou nijak dány jeho parametry. Jasně, díky 01 Nechápu ale, jak je možný, že za celý ty roky nebyla FIA schopná přijít s testem, který by to vyřešil. Přece nemůže být tak těžké vypočítat, jaká síla působí na křídla při rychlosti 300-350 km/h a stanovit takový test, který tu sílu věrně napodobuje. A když jsi prošel, tak jsi prošel.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
A proč má flexi wing McL s Ferrari? 11

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Koukám tady se kvičí.... 18 18 18 Prohýbat se křídlo takhle hodně nemůže....náprava je správná.Nevím co blbnete....

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
Blbý no.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Tohle dělaj všichni co maj slabej motor. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama