DISKUZE K ČLÁNKU Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull
Mezinárodní automobilová federace (FIA) od Velké ceny Francie ve Formuli 1 zpřísní testy flexibility zadních křídel poté, co u Mercedesu postěžovali na řešení Red Bullu, který mu je letos podstatně blíže než v minulých letech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Petr Hloušek
10:13 14.05.2021 90.181.237.XXX
Očekávám zákaz, v sérii FormuleMercedes to ani jinak nejde. Ale nevim jestli někoho bude bavit další dominantní sezona protěžované stáje
tom11
13:48 13.05.2021 77.48.94.XXX
ona je možná totiž ještě jedna věc - křídlo jako takové může být pevné, ale "slabým článkem", který umožní jeho pohyb může být jeho uchycení. nevím, jak probíhá test - zda upevní křídlo a zatíží jej, nebo to zkouší přímo na autě včetně toho uchycení.
Mike17
12:37 13.05.2021 185.149.130.XXX
Osobně si myslím, že nejde o to jakou sílou působí, ale jakým směrem působí. Je sice hezký, že dokáží naskládat na křídlo klidně půl tuny, ale myslím si, že má RB řešení, které zabrání ohybu v kolmém směru, ale může se ohýbat tlakem vzduchu zepředu.
Jen můj názor, ničím nepodložený.
Jen můj názor, ničím nepodložený.
Situs
12:14 13.05.2021 88.102.38.XXX
Tak to si taky říkám už asi 10 let když to bylo u RedBullu s předními křídly. Nejlepší by bylo na to pustit fukar s rychlostí vzduchu 300km/h a je to Simulovat to závažím má podle mě velkou nevýhodu v tom jak to uchytit, pustit tunu na křídlo jen v několika bodech by zákonitě mohlo vyvolat místní deformaci která zase ve skutečnosti takhle nenastává. Vzduch působí rovnoměrněji po celém křídle a to závažím jen tak nenasimuluješ. Ideálně by FIA sebou měla vozit větrný tunel pro auta plné velikosti
Dovedu si ale představit že stejně jako jsou dneska nárazové testy tak před použitím nového předního nebo zadního křídla bude vyžadován test flexibility který se bude opravdu dělat v aerodynamickém tunelu. Zvýší to byrokracii a bude to náročnější, ale spravedlivější.
Dovedu si ale představit že stejně jako jsou dneska nárazové testy tak před použitím nového předního nebo zadního křídla bude vyžadován test flexibility který se bude opravdu dělat v aerodynamickém tunelu. Zvýší to byrokracii a bude to náročnější, ale spravedlivější.
Dokugan
12:01 13.05.2021 77.236.195.XXX
Takže pravidla říkají, že FIA stanoví takový test, aby se zaručilo dodržovaná pravidla o ohebnosti karoserie a nejsou nijak dány jeho parametry. Jasně, díky Nechápu ale, jak je možný, že za celý ty roky nebyla FIA schopná přijít s testem, který by to vyřešil. Přece nemůže být tak těžké vypočítat, jaká síla působí na křídla při rychlosti 300-350 km/h a stanovit takový test, který tu sílu věrně napodobuje. A když jsi prošel, tak jsi prošel.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek