DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari může konečně spoléhat na oba jezdce, pochvaluje si Binotto po odchodu Vettela
Šéfa Ferrari Mattiu Binotta potěšily výkony jeho svěřenců ve Velké ceně Bahrajnu. Jak hodnotí spolupráci s Carlosem Sainzem, jenž v rudém kokpitu vystřídal Sebastiana Vettela?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari může konečně spoléhat na oba jezdce, pochvaluje si Binotto po odchodu Vettela
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
odin
18:49 30.03.2021 77.240.103.XXXJo a Miku, ty moje teorie nejsou zas tak podivné, jak ty se domníváš. Ferrari potřebovalo od Vettela aby obíral o body piloty Renaultu (přímého konkurenta o páté místo) a zároveň, aby vyjel "podobné" body jako Leclerc.
Mnohokrát jsi mi tady argumentoval bídnou výkonností Kimiho (když jsem shledával TR v jeho neprospěch). Ale aby Kimi vyjel třetinu bodů, co měl Seb, to se nikdy nestalo. Vettel získal jen třetinu bodů co měl Leclerc. A to se rozhodně za slušnou výkonnost považovat nedá. Je to i důvod, proč si o něm myslím, že je "psycho". On to totiž (podle mě) zabalil už v momentě, kdy mu neprodloužili smlouvu.-
-
odin
20:30 30.03.2021 77.240.103.XXXOznačil jsi moji teorii, že by Ferrari potřebovalo více práce od obou pilotů v boji o páté místo s bídným autem, než s nejlepším autem o titul, za podivnou. Proto tento vysvětlující příspěvek.
(Prostě rád si s tebou podiskutuji o snadných vítězstvích a ziscích titulů Hamiltona ve výborném autě a podle tebe, těžkostech Vettela v boji o titul v také výborném autě. Čili o stejném pohledu na realitu. a pak o (podle tebe) lehčí práci se sbíráním bodů v mizerném autě. Protože podle mne je to přesně naopak.. S bídným autem musí pilot vynaložit mnohem více úsilí, aby získal nějaké body. A ve výborném autě mu body příjdou sami, stačí se jen soustředit na souboj s většinou jediným soupeřem o titul. Čili méně práce).-
Mike17
20:54 30.03.2021 185.149.130.XXXSorry, nic proti tvému názoru. Ale já s tím prostě nesouhlasím. Podle mne je pilot pod mnohem větším tlakem, když mu jde o titul, než když se potýká někde v půlce pole. Stejně tak tlak týmu na výsledky kolegy. A mluvil jsi o hroucení pod tlakem. V roce 2020 Vettel pod žádným tlakem nebyl. Před sezonou věděl, že přestupuje jinam. Tak jakej mohl mít tlak?
Ferrari mohlo být u zádele, co jedzí Vettel. jestli budou 5 nebo 6 je rozhodně víc jedno, než jestli vyhrají nebo budou druzí.
Podle mne byl tlak na Vettela 2020 nesrovnatelně menší, než v letech 2010, 2012, 2014, 2017, 2018 nebo 2019. To, že v roce 2020 sezonu zabalil souhlasím. To je podle mne důvod toho výkonu, ne žádný tlak.-
Icewoman
21:12 30.03.2021 178.255.168.XXXNo, nejsem si úplně jistá, že Vettel před sezonou 2020 věděl, že přestupuje jinam, spíš jen, že končí u Ferrari. Bez podpory týmu tu nejde, takže rok 2020 bych nehodnotila...
Ať můžu mít na Vettela názor jakýkoliv, tak si pořád myslím, že ho v roce 2018 zlomilo dohadování o koryta ve Ferrari po Marchionneho smrti a odchod Arrivabeneho, od Binotta už takovou podporu neměl, ten vsadil na jiného koně.
Ač jsem z jeho výkonu v prvním závodě rozpačitá, dopřejme mu taky nějaký ten závod hájení-
odin
21:47 30.03.2021 77.240.103.XXXBez podpory týmu to nejde!!! Však Kimi také nedisponoval kdoví jakou podporou týmu, když byl Sebovým kolegou. Ale je fakt, že podpora odcházejícího pilota a podpora zůstávající dvojky, je rozdíl. I když můžeme srovnávat sezónu 2018 odcházejícího Kimiho a sezónu 2020 odcházejícího Seba. Nebe a dudy, co? A to jsem ochoten i zohlednit výkonnost Ferrari, čili neporovnávat absolutní bodové zisky obou.
Co se týče tvého názoru na zlom Vettela v 2018 při boji o koryta uvnitř Ferrari. Pořád to svým způsobem potvrzuje to, co píšu.
Já si Mika vychutnávám proto, že v dobách Seb-Kimi nechtěl připustit, že jezdecké rozdíly jsou mezi oběma minimální (jednou tak, podruhé onak) a hlavním rozdílem je TR. Tak že hájení nehájení, zajel s lepším autem horší výsledek než jeho bývalý týmový kolega. Jak je to možný? A stejně tak loni si byli oba výkonostně hodně blízko v zcela odlišných autech.-
Mike17
09:29 31.03.2021 185.149.130.XXXNo sice porovnáváš dobře bodové odstupy mezi roky 2018 a 2020. Ale trochu jsi zapomněl na to, že v roce 2018 ztrácel Kimi ty body právě na Vettela. Takže je spíš otázka, jestli by Kimi nezajel loni s Ferrari bodů ještě míň. Já netvrdím, že jo. Ale srovnáváš něco, co srovnat moc nejde. Relevantní by bylo, srovnat Kimiho s Leclercem. Tak se to obvykle dělá. Srovnání se stejným pilotem. Stejně tak postrádá smysl srovnávat piloty v různých vozech. Je AR lepší, nebo horší, než AM?
A na situaci u Ferrari v letech 2015-2018 mám pořád stejný pohled. Ikdyž nějaká TR u Ferrari proběhla, pořád to nevysvětluje ten rozdíl.-
odin
19:33 31.03.2021 77.240.103.XXXProč mám srovnávat Kimiho s Leclercem? Já srovnávám výkonnost nepreferované odcházející dvojky. Což byl 2018 Kimi a v 2020 Vettel. A můžeme srovnávat procentuélní ztrátu na jedničku, aby jsem zohlednil výkonnost auta v 2018 a v 2020.
Tvá zdeformovaná logika srovnávání mi nějak není jasná. Proč mám srovnávat Kimiho s Leclercem?-
Mike17
12:17 02.04.2021 185.149.130.XXXProtože Kimi ztrácel na někoho, o kom tvrdíš, že jezdil totální tužku. A Seb ztrácel o něco víc na někoho, o kom tvrdíš, že je jeden z nejlepších v současnosti.
Podle mne je v tom rozdíl. Podle tebe je to zdeformovaná logika? Za mne Seb ztrácel na Leclerca loni dost, ale mé osobě by naložil 20s na kolo. Řekl bych, že je dost důležité zohlednit, na koho pilot ztrácí. Zvrácené je se tvářit, že mezi srovnávanými není rozdíl.
Jinými slovy Seb byl loni slabý, ale Kimi ztrácel i na toho slabého.-
-
Mike17
10:40 03.04.2021 185.149.130.XXXPreference nemají zásadní vliv. Kolik bodů by Kimi mohl získat, kdyby se započetly všechny tvé domnělé TR jsme počítali a stejně by Vettela neporazil v žádné ze sezon. Neporazil by ani toho tragéda, natož Leclerca.
Je zajímavý, že tobě vývoj potvrzuje všechny tvé teorie, mně z vývoj všechny tvé teorie vyvrací. Asi to tak má být.-
odin
13:42 03.04.2021 77.240.103.XXXTo víš, že jo Miku. Tak podle tebe Vettel se stal tragédem během jediného roku proto, že se mu narodily děti a zestárnul. Já tvrdím, že za jeho tragickými výkony je fakt, že přestal být z roku na rok preferovaným pilotem. Hádat se s tebou nemíním, proto že to ani nemá smysl.-
Mike17
17:16 03.04.2021 185.149.130.XXXVíš tohle se mi "líbí".
Já doslova napíšu, že Vettelova forma postupně klesala rok od roku a ty mi tu podsuneš názor, že se tak stalo během jediného roku.
A pak tu máš proslovy o férové diskusi, aniž bys napsal jediný příklad té neférovosti. Je to stejné jako se stupidními obviněními, že papouškuju Helmuta, že popírám všechny TR Red Bullu, že popírám špatnou práci Hondy u Mclarenu a dalšími. Jedna "férovost" za druhou. Jo, fakt nemá smysl diskutovat s někým, kdo si vylhává mé názory.-
odin
19:17 03.04.2021 77.240.103.XXXPreferovaný Vettel 2018 získal 320 bodů. Preferovaný Vettel v části sezóny 2019 získal 240 bodů. Nepreferovaný Vettel 2020 získal 33 bodů.
Tobě fakt nedochází ten tragický sešup během jednoho - jednoho a půl roku? Tady se mnou nesouhlasíš, když uvádím důvody a sám to svádíš na Vettelovu rodinu a jeho stáří. Prostě ubohost a neschopnost argumentace a pouze pokřivená logika, která nedává smysl.-
Mike17
10:21 04.04.2021 185.149.130.XXXTakže říkáš, že na voze nezáleží? Protože jinak bys to vzal v úvahu.
Kimi 2018: 251b
2019: 43b
2020: 4b
Není to větší sešup? 2019 a 2020 je to jedna stáj a získal desetinu bodů. Kimi byl v roce 2019 preferovaný a v roce 2020 nepreferovaný? Nebo jak si to vysvětluješ?
Přesně tvůj argument aplikovaný na někoho jiného. Není to trochu pokřivená logika?
Promiň, ale já argument mám. Jeho motivace ohledně životního stylu se zpochybnit dá, věk se zpochybnit nedá. Zato tvé výmysly ohledně něčí preference jsou pouhou spekulací. A výkonnostně ti to nesedí. Našel jsem ti vyjímky v tvé teorii, a ty se ti nehodí. Prostě je ignoruješ, jako by neexistovaly. Jen tu hloupě argumentuješ sezonou, kterou Vettel s pochopitelných důvodů vypustil a nějak sis do toho dosadil, že je to jeho "nepreferovaností". Nepreferovaný Leclerc 264b, preferovaný 98b. Podle tvé teorie tedy je lepší být nepreferovaný. Tomu neříkáš ubohost?
Sorry, ale o pokřivené logice můžeš kázat ve chvíli, kdy si nebudeš vylhávat něčí názory.-
odin
14:44 04.04.2021 77.240.103.XXXTak že znovu Miku. Přesně podle předpokladu. Mike jenom hladá skulinky jak by zpochybnil, nebo bagatelizoval oponentův názor.
Budeme tedy srovnávat srovnatelné, ale bude to dlouhý koment.
Vettel 2018 preferovaný 320 b. Kimi nepreferovaný 251 b. rozdíl 61 b. získal (jezdil na) 78,5% b. Vettela.
Vettel 2019 preferovaný jen část sezóny 240 b. Leclerc preferovaný jen část sezóny 264 b. Leclerc získal o 24 b. více, Vettel jel na 91% Leclerca. Což podle mne odpovídá +- obrázku preferencí.
2020 Leclerc preferovaný 98 b. Vettel 33 b. rozdíl 65 b. Vettel získal (jel na) 33,9% Leclerca. Srovnání s Kimim vychází o třetinu hůř pro Vettela nepreferovaného.
A teď Kimi, preferovaný 2019 zisk 43 b. Giovinazzi 14 b. rozdíl 29 b. Giovinazzi získal 32,5% bodů Kimiho. 2020 Kimi preferovaný zisk 4 b. Giovinazzi 4 b. rozdíl 0 b. obadosáhli stejné výkonnosti. Uznávám, že Kimi nevyužil preferencí jak by měl a Giovinazzi tím pádem předváděl lepší výkonnost. Ale pořád mi vychází Kimiho výsledky mnohem lépe, než Vettelovy ve všech pohledech. Když byl nepreferovaný, tak nedostal takový nářez, jako Vettel. Když byl ppreferovaný, tak dal mladému na frak a další sezónu to s ním měl fifty fifty, zatímco Vettel hned z kraje lehce prohrál a pak dostal totálně na frak. Až pochopíš (uznáš), že dvojka "musí" skončit za jedničkou a tudíž nemůže být lepší celkově v sezóně, můžeme se bavit dál. Ano, může zkoušet trucovat, ale pak to končí většinou vyhazovem a prohrou v sezóně. Píšu ti to pořád, tým určuje kdo jak skončí, nikliv piloti.-
Mike17
15:10 04.04.2021 185.149.130.XXXAno, pokud si myslím, že ten názor je nesprávný, hodlám ho zpochybňovat. Nebo když s ním nesouhlasím, měl bych ho chválit??? Jo, to bys asi rád.
Takže jinak: PODLE TEBE vždy preferovaný Vettel u RB:
2009: 84b starý systém (+14,5b)
2010: 256b (+14b proti kolegovi)
2011: 392b (+134b)
2012: 281b (+102b)
2013: 397b (+198b)
2014: 167b (MÍNUS 71b)
Co na to říkáš? Vždy byl preferovaný a tak rozdílné výsledky? Od 198b v jeho prospěch po 71b v jeho neprospěch? Jak sedí tvá teorie? Jak to, že nepreferovaný pilot porazil toho preferovaného?
Víš kdysi tu byl jeden diskutér, co jiné zesměšňoval tím, že výsledky údajně přičítají pilotovi a ignorují fakt, že za většinu úspěchů může vůz. Nevíš kdo to byl? Tady někdo míchá různé týmové kolegy, různé vozy a úplně zanedbává výkonnostní propad Ferrari. To asi nebyl ten samý diskutér, ne?-
odin
16:09 05.04.2021 77.240.103.XXXOpět, nejde to zleva, zkoušíš to zprava. Vettelovy výsledky u Ferrari jsem ti objasnil, tak se budeme bavit o jeho výsledcích u RBR. Klidně Miku. Žádné propastné rozdíly v tom nevidím. Preferovaný Vettel vítězil a získával tituly, přiměřeně k tomu, jak dominantní auto měl a tudíž, jak moc musel tým "brzdit" (podrážet) jeho kolegu. Po změně pravidel už auto na titul neměli a Riccimu se ho povedlo porazit. Ale pořád to nevyvrací moje původní tvrzení, že Vettel pod tlakem dělá chyby a odchází psychicky. Však já jsem netvrdil, že preferování jednoho na úkor druhého jsou jedinou příčinou jejich výkonnosti.-
Mike17
16:23 05.04.2021 185.149.130.XXXNo to je asi podstata problému.
Rozdíl mezi 65b a a 24b se ti zdá propastný, zatímco rozdíl mezi 198b a 14b se ti propastný nezdá. O tom to celé je.
O těch 71b ztráty na Ricciho, když byl ten preferovaný, se bavit ani nemusíme. Aspoň, že uznáš, že změna vozu má na výsledky nějaký vliv. Tak ještě aby se dalo říct, že se změnilo Ferrari mezi roky 2019-2020. Jen tak letmý pohled na PK (504 proti 131). U RB 2013-2014 je to 596 proti 405b. Co myslíš, dá se to říct? Mně to připadá výraznější, než u RB.
To s tím tlakem jsem ti prokázal. Tlak v dřívějších letech (např. 2012)byl na Seba mnohem větší, než loni, kdy byl snad nejmenší ze všech jeho sezon. Tedy by to spíš ukazovalo na opak. Ale to se moc nehodí, tak si budeme hrát na to, že v roce 2012 v boji do konce posledního závodu tlak nebyl.
A proč byl Seb úspěšnější v té části sezony 2019, když už podle tebe nebyl preferován, než v té části, kdy preferován byl, taky vysvětlit nedokážeš. A dál budeš i přesto trvat na tom, že preference má zásadní vliv.
Tak se to má s férovostí našich diskusí.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek