DISKUZE K ČLÁNKU Shrnutí testů v Bahrajnu: Red Bull na špici, Ferrari stahuje náskok. Mercedes v problémech?

Jak dopadly předsezónní testy v Bahrajnu, kde se v uplynulých třech dnech sešly všechny týmy Formule 1? Jakých dosahovaly časů a kdo ujel nejvíce kilometrů? Co můžeme z předvedených výkonů usuzovat?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Shrnutí testů v Bahrajnu: Red Bull na špici, Ferrari stahuje náskok. Mercedes v problémech?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 140, poslední 17.03.2021 20:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Senor (Hlasovalo 6 lidí) 14.03.2021 22:36
Davam palec nahoru za barevnost a hezky… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 15.03.2021 12:02
Změna je vždycky dobrá 13 »
» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 15.03.2021 11:15
Stačí s přesností na setiny? 13 Ne sorry,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • HellHogr

    HellHogr

    31.30.171.XXX
    Russell: Williams letos nebude blíže středu pole a vůz se hůže ovládá při silnějším vítru

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Russell mi začíná připomínat Hamiltona... 18
      Nebudeme blíž středu pole...a jestli jo...koukejte kdo auto dostal do Q2...a kdo bojuje o body...
      Jsem realista, Williams má upravený loňský vůz, není nic co by nasvědčovalo tomu že by se měl nějak extra zvednout. Ale troufám si říct že je před Haasem a otázkou je s kým dalším budou schopní bojovat...měli by být někde blízko AR...ty další budou asi kousek vepředu. Ale nespolehlivost AM a podle mě nijak přesvědčivé výsledky v testech u Alpine dávají možnost sem tam uspět i s nimi. Williams má výhodu v tom že jezdil naprosto spolehlivě...kromě toho letos má peníze na alespoň částečný vývoj (s ohledem na směřování peněz na rok 2022).
      Jestli jsem to pochopil...ta citlivost na vítr znamená že někde to bude pro Williams nevýhoda...ale jinde to bude plus. Kromě toho Russell je malej trumf...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        31.30.171.XXX
        Tak Haas je dva roky starý auto nevyvijený s dvouma nováčkama, AR je loňský paket. Ale Alpine? vždyt je to vylepšený Renault z loňska, to že v testech nejeli na plno neznamená, že na tom budou vykonostně špatně, aby spadli k Williamsu, AM bude mít očividně technických problémů vícero

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Počítám s tím že Alpine bude spíš ve skupině s McLarenem, Ferrari a AT...ale nemyslím že by byli v pohodě a testy blafovali...kromě toho nemluvíme o padání...spíš o mírném vzestupu Williamsu...a ten byl loni ve skupině s Haasem a AR...podle mě se vždycky hůř poskakuje ze skupiny středu pole ke špičce než posunuje ve skupině týmů jezdících ten střed pole. Zatímco Alpine má s nějakým jasným pokrokem (bereme-li v úvahu že se jedná o tovární tým Renaultu) v posledních letech dost problém (Alonso tohle moc neovlivní), tak Williams po katastofě nasadil vzestupnou tendenci...a tak jako loni udělal jasný krok vpřed, letos očekávám to samé (jen to nebude tak markantní zlepšení...viz to vysvětlení výše...to je v první řadě o penězích...a až pak se dá zlepšovat).
          AM si neumím zařadit...kolik toho mají okopčené od Mercedesu? Loni se konstatovalo že se přímo kopírovat nesmí (a konkrétně loni měl RP brzdové kanálky přesně dle technické dokumentace Mercedesu - to už loni bylo proti předpisům), takže si kladu otázku: "Co AM zkopíroval od Mercedesu a jak?"
          Pokud se musel uchýlit ke kopírování na základě fotek a podle nich okopčených dílů...nemusí to vůbec fungovat...stačí se podívat na Williams kterému měl Lowe pomoci tím že znal technická řešení Mercedesu...ale bez výkresů a přesné dokumentace řešení Mercedesu na Williamsu zjevně nefungovali a vrhli tým na absolutní dno. Takže...AM toho v testech moc nenajezdil...takže první mínus....měli problémy s převodovkou...další mínus...nemyslím že mají auto ve stavu že je opravdu rychlé a jen jim chybí km a spolehlivost...dost možná se budou potákat s funkčností toho či onoho...to teprve uvidíme.
          Proto si myslím že Williams má šanci (neříkám že každý závod) utkat se i s těmito týmy...obvzlášť díky Russellovi.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Mercedes měl loni opět nejlepší motor...ale porad budeme-li předpokládat že zákazníci dostávají defakto stejně motory jako tovární tým...je tady extrémní rozdíl ve výkonnosti Mercedesu a zákaznických týmu...takže logicky nejlepší motor je výhoda, ale celkovou výkonnost podle mě vic určuje šasi a aerodynamika.
    Respektive Mercedes ukazuje že nejdůležitější je komplexnost, Mercedes ty léta vyhrává protože ve všech směrech je vynikající...např. včetně týmové režie pilotů kde Bottas splnil svou roli když to bylo potřeba rovněž na jedničku.
    Ty diskuze kolem motoru jsou podle mě zbytečné...motory jsou už hodně srovnané...rozhoduje se jinde.
    Momentálně já osobně čekám jak na tom Mercedes je...jsou tady potíže s převodovkou (to není přece žádný výmysl), a podle mě Mercedes i řešil ladění auta...a nemyslím že by blafovali...jde jen o to jestli to vyřeší, kdy to vyřeší...a na jakou úroveň se dostanou. Může být že se jejich loňský náskok jen zmenší...a bude jim trvat jen určitý počet závodů než to dají dohromady. Já spíš tipují že výkonnostně to bude letos mezi Mercedesem a Redbullem hodně vyrovnané...a dost možná rozhodne třeba spolehlivost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.171.XXX
      No zákaznici .. jeden zákazník použil kopii Mercedesu ze sezony 2019 a druhý je v hluboké krizi 4 roky, takže tam toho moc neporovnáš

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Právě naopak...Williams je jak píšeš už v krizi několik let...a vida...motor mu není nic platný. Force India byla podle mě maximálně úspěšná...měla nejlepší motor...ale stejně byla level za továrním Mercedesem. Racing Point vystřelil nahoru...ale motor za to nemohl...bylo to díky kopírování Mercedesu v úplně jiných oblastech. A McLaren? Uvidíme, zatím to vypadá velmi dobře.
        Proč je Williams v krizi? Zásadní jsou peníze...v Grove není banda budižkničemů...ale zkus uplést bič z h...na, taky neuspěješ.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.171.XXX
          Píši, že Williams je v krizi 4 roky, teď přidají asi 5, Rob Smedly to popsal, ze Williams 2014-2016 jel stylem nižšího odporu vzduchu, méně přítlaku, aby využil dominance Mercedesu jako PJ, pak to ale díky tomu odskakali

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Blbost...Williams nešel cestou nižšího odporu...auto s nižším odporem měl vyloženě jen v roce 2014, pak se Symonds snažil auto upravovat tak aby bylo co nejvíc dobré ve všech režimech...jenže na to aby Williams poskočil by musel zvýšit rozpočet...a koukni se na jeho rozpočty od roku 2014...stále stejný level...pak přišla sázka na Lowa...jenže to se ukázalo jako fatální chyba. Symonds tehdy odešel protože nevěřil že angažmá Lowa je zázrak kterej Williams katapultuje někam výš...a bác...Lowe a jeho anabáze poslala Williams na úplné dno...zakončené prodejem týmu.
            Ta dominance motoru Mercedes v roce 2014 byla taková že Williams kromě továrního týmu porazil všechny ostatní zákazníky...včetně McLarenu.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              31.30.171.XXX
              Není to blbost Smedly jako ředitel traťových operací ví o čem mluví a do 2016 Williams jel jen na top speedy, vždycky trpěl na okruzích typu Monako a to fakt vždycky od 2014 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Smedly především kritizoval události které směřovali k příchodu Lowa, odchod Symondse a neschopnost řízení v Grove...proto odešel.
                Že auto v roce 2014 bylo velmi aerodynamicky efektivní je holý fakt...ale jeho kvalta nebyla jen v motoru...to by celkově (v PK) neporazil Mclarena FI se stejným motorem...třeba výkon Bottase na Silverstone...tam ti jen motor nestačí musíš mít dobrej podvozek a zvládat rychlé a středně rychlé zatáčky. Ano Williams měl problém v Monaku a na Hungaroringu...takže na kolika okruzích? Na dvou?
                Přečti si rozhovory se Symondsem...ten v nich jasně říká ře po roce 2014 se snažili o zlepšení vlastností monopostu ve středně rychlích a pomalých zatáčkách...v Monaku měl Williams nellepší kvalifikaci v roce 2016...např.
                Williams šel dolů...protože zatímco ostatní optimalizovali svoje balíčky, jemu se nedařilo dostatečně se zlepšit v zatáčkách...ale o svoji aero efektivitu postupně přišel...stačí se kouknout na top speed.
                Kromě toho...dost možná Williams možná měl pokračovat ve vývoji koncepce auta z roku 2014...byl by méně konkurenceschopný na pomalých okruzích, ale na středně rychlých a rychlých by se mohl ucházet o přední umístění.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • TarAg

    TarAg

    45.90.101.XXX
    18" kola
    Může se stát, že letošní sezóna bude poslední, kterou budu sledovat celou. Nově chystaná auta budou mít nejen radlice, ale i kola od žebřiňáku. Tak jsem zvědav, zda to zvládnu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.171.XXX
      Myslím si, že 18 kola dlouho v F1 nevydrží, třeba se pletu, ale v F1 to způsobilo jen problémy s jízdou, jezdci prostě během závodu pak kolikrát museli jet jak babička v neděli do kostela, aby dojeli do cíle

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    46.135.94.XXX
    Spokojenost. 14

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Co se týče motorů...koukat jen na koníky je hodně jednoduché a dokonce to může být zcela zkreslující. Hybridní motory mají mnohem víc parametrů které určují celkovou "výkonnost" motoru. Podle mě se dost blížíme době zmarazených osmiválců...teď je to složitější...hybridní motory jsou složitější a tím pádem je tam víc proměnných...ale podle mě rozdíly mezi motory budou minimální...rozhodně výkonnost bude ovlivňovat víc aero a šasí jako takové.

    Já si myslím že loni bylo Ferrari utlumený (trest za ten jejich podvůdek), Renault na tom vůbec nebyl špatně (viz jak nejlepší výkon továrního týmu, tak hlavně výkon McLarenu).

    Vypadá to že by Honda opět mohla zažít nejlepší sezónu v okamžiku kdy se rozhodla z F1 "opět bez úspěchu" odejít.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Ano i Marko prohlásil že Renault má výborný kvalifikační režim....a ano Honda na tom letos bude dobře. Pokud bude spolehlivá. To platí ale pro všechny....

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Senor

        Senor

        178.255.168.XXX
        Sis to popletl, Renault mel dobry kvalifikacni rezim a Honda na tom letos bude vyborne. Ac drobnosti, tak zasadne jiny vyznam.
        Jak rika Juras, konici, kor jen na kolo v kvalde nejsou vcelku k nicemu. Proto Marko rika, ze sou na tom s Hondou lepe. Je faktem, ze je velka vyhoda nemuset setrit palivo na konci zavodu a s tim mel Renault nejvetsi problémy az do loňska, kdy to uz nejak dostali trochu pod kontrolu. Honda se zamerovala na vykon v zavode, coz na boj o vitezstvi dava vetsi smysl.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          Jasně že v dané době...... byl ten kvalda režim. začal v roce 2019 .... A tím pádem měl tehdy Renault co? Výkonější motor..... 13

          Ano RB si proloboval zákaz kvalda režimů....jeden ze strůjců návrhu této změny.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    18
    Mě fascinuje jak je to každej rok stejný...to je řečí že finální časy na jedno kolo nikoho nezajímají...a přitom je vidět jak zjevně ovlivňují společně s tím jakou výkonnost týmy měli v loňském roce úsudek.
    Mercedes má nepochybně obrovský potenciál (mistrovský), ale letos jsou podle mě v nejhorší pozici od začátku hybridní éry. To ovšem neznamená že se nevrátí pevně do sedla.
    Naopak Redbull je podle mě nejlépe připraven...
    Pak je to hodně otevřené...prakticky každý tým má pak nějaký zádrhel...a těžko se teď odhaduje jak moc to koho ovlivní.
    Body kterých jsem si všimnul...
    Renault bude mít problém kvůli datum...
    Aston Martin asi není v nejlepší kondici...spolehlivost je dnes základ.
    McLaren je podle mě černý kůň...zvládli zástavbu motoru Mercedes, jsou v objektu zájmu díky svému difuzoru, celý auto vycházejí z loňského konceptu je povedený.
    Myslím že Honda povolila nejvíc výkon motoru...nevěřím že AT je druhý nejlepší monopost.
    Haas převzal pozici posledního...

    Přece jen změny v oblasti především zadní podlahy mají účinek... aerodynamicky nejsložitější část kde se nejvíc projevoval náskok movitých týmů. Sleduju to u Mercedesu...vždycky měli vzadu přítlak že jezdili jak po kolejích...a v neděli Hamilton lítal po únikových zónách.
    Sice ne tak masivně, ale čekám rok trochu podobný roku 2012.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama