DISKUZE K ČLÁNKU Shrnutí testů v Bahrajnu: Red Bull na špici, Ferrari stahuje náskok. Mercedes v problémech?

Jak dopadly předsezónní testy v Bahrajnu, kde se v uplynulých třech dnech sešly všechny týmy Formule 1? Jakých dosahovaly časů a kdo ujel nejvíce kilometrů? Co můžeme z předvedených výkonů usuzovat?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Shrnutí testů v Bahrajnu: Red Bull na špici, Ferrari stahuje náskok. Mercedes v problémech?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 140, poslední 17.03.2021 20:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Senor (Hlasovalo 6 lidí) 14.03.2021 22:36
Davam palec nahoru za barevnost a hezky… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 15.03.2021 12:02
Změna je vždycky dobrá 13 »
» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 15.03.2021 11:15
Stačí s přesností na setiny? 13 Ne sorry,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

juras

juras

88.103.92.XXX
Smedly především kritizoval události které směřovali k příchodu Lowa, odchod Symondse a neschopnost řízení v Grove...proto odešel.
Že auto v roce 2014 bylo velmi aerodynamicky efektivní je holý fakt...ale jeho kvalta nebyla jen v motoru...to by celkově (v PK) neporazil Mclarena FI se stejným motorem...třeba výkon Bottase na Silverstone...tam ti jen motor nestačí musíš mít dobrej podvozek a zvládat rychlé a středně rychlé zatáčky. Ano Williams měl problém v Monaku a na Hungaroringu...takže na kolika okruzích? Na dvou?
Přečti si rozhovory se Symondsem...ten v nich jasně říká ře po roce 2014 se snažili o zlepšení vlastností monopostu ve středně rychlích a pomalých zatáčkách...v Monaku měl Williams nellepší kvalifikaci v roce 2016...např.
Williams šel dolů...protože zatímco ostatní optimalizovali svoje balíčky, jemu se nedařilo dostatečně se zlepšit v zatáčkách...ale o svoji aero efektivitu postupně přišel...stačí se kouknout na top speed.
Kromě toho...dost možná Williams možná měl pokračovat ve vývoji koncepce auta z roku 2014...byl by méně konkurenceschopný na pomalých okruzích, ale na středně rychlých a rychlých by se mohl ucházet o přední umístění.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Počítám s tím že Alpine bude spíš ve skupině s McLarenem, Ferrari a AT...ale nemyslím že by byli v pohodě a testy blafovali...kromě toho nemluvíme o padání...spíš o mírném vzestupu Williamsu...a ten byl loni ve skupině s Haasem a AR...podle mě se vždycky hůř poskakuje ze skupiny středu pole ke špičce než posunuje ve skupině týmů jezdících ten střed pole. Zatímco Alpine má s nějakým jasným pokrokem (bereme-li v úvahu že se jedná o tovární tým Renaultu) v posledních letech dost problém (Alonso tohle moc neovlivní), tak Williams po katastofě nasadil vzestupnou tendenci...a tak jako loni udělal jasný krok vpřed, letos očekávám to samé (jen to nebude tak markantní zlepšení...viz to vysvětlení výše...to je v první řadě o penězích...a až pak se dá zlepšovat).
AM si neumím zařadit...kolik toho mají okopčené od Mercedesu? Loni se konstatovalo že se přímo kopírovat nesmí (a konkrétně loni měl RP brzdové kanálky přesně dle technické dokumentace Mercedesu - to už loni bylo proti předpisům), takže si kladu otázku: "Co AM zkopíroval od Mercedesu a jak?"
Pokud se musel uchýlit ke kopírování na základě fotek a podle nich okopčených dílů...nemusí to vůbec fungovat...stačí se podívat na Williams kterému měl Lowe pomoci tím že znal technická řešení Mercedesu...ale bez výkresů a přesné dokumentace řešení Mercedesu na Williamsu zjevně nefungovali a vrhli tým na absolutní dno. Takže...AM toho v testech moc nenajezdil...takže první mínus....měli problémy s převodovkou...další mínus...nemyslím že mají auto ve stavu že je opravdu rychlé a jen jim chybí km a spolehlivost...dost možná se budou potákat s funkčností toho či onoho...to teprve uvidíme.
Proto si myslím že Williams má šanci (neříkám že každý závod) utkat se i s těmito týmy...obvzlášť díky Russellovi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Tak Haas je dva roky starý auto nevyvijený s dvouma nováčkama, AR je loňský paket. Ale Alpine? vždyt je to vylepšený Renault z loňska, to že v testech nejeli na plno neznamená, že na tom budou vykonostně špatně, aby spadli k Williamsu, AM bude mít očividně technických problémů vícero

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Není to blbost Smedly jako ředitel traťových operací ví o čem mluví a do 2016 Williams jel jen na top speedy, vždycky trpěl na okruzích typu Monako a to fakt vždycky od 2014 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Usmrceny motor... 18
Mělo být uškrcený.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Co se týče Mercedesu...usmrceny motor nemůže za nestabilní šasi...naopak...jestli jezdili v omezeném režimu motoru...mají o to větší problém s šasi.
Nevěřím že Mercedes je v pohodě...věřím že má na to aby s tím něco udělal...pořád mají mistrovský potenciál.
Uvidíme, jak jsem už psal několikrát...matematicky se pořád zvyšuje pravděpodobnost prohry Mercedesu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Blbost...Williams nešel cestou nižšího odporu...auto s nižším odporem měl vyloženě jen v roce 2014, pak se Symonds snažil auto upravovat tak aby bylo co nejvíc dobré ve všech režimech...jenže na to aby Williams poskočil by musel zvýšit rozpočet...a koukni se na jeho rozpočty od roku 2014...stále stejný level...pak přišla sázka na Lowa...jenže to se ukázalo jako fatální chyba. Symonds tehdy odešel protože nevěřil že angažmá Lowa je zázrak kterej Williams katapultuje někam výš...a bác...Lowe a jeho anabáze poslala Williams na úplné dno...zakončené prodejem týmu.
Ta dominance motoru Mercedes v roce 2014 byla taková že Williams kromě továrního týmu porazil všechny ostatní zákazníky...včetně McLarenu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Russell mi začíná připomínat Hamiltona... 18
Nebudeme blíž středu pole...a jestli jo...koukejte kdo auto dostal do Q2...a kdo bojuje o body...
Jsem realista, Williams má upravený loňský vůz, není nic co by nasvědčovalo tomu že by se měl nějak extra zvednout. Ale troufám si říct že je před Haasem a otázkou je s kým dalším budou schopní bojovat...měli by být někde blízko AR...ty další budou asi kousek vepředu. Ale nespolehlivost AM a podle mě nijak přesvědčivé výsledky v testech u Alpine dávají možnost sem tam uspět i s nimi. Williams má výhodu v tom že jezdil naprosto spolehlivě...kromě toho letos má peníze na alespoň částečný vývoj (s ohledem na směřování peněz na rok 2022).
Jestli jsem to pochopil...ta citlivost na vítr znamená že někde to bude pro Williams nevýhoda...ale jinde to bude plus. Kromě toho Russell je malej trumf...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Píši, že Williams je v krizi 4 roky, teď přidají asi 5, Rob Smedly to popsal, ze Williams 2014-2016 jel stylem nižšího odporu vzduchu, méně přítlaku, aby využil dominance Mercedesu jako PJ, pak to ale díky tomu odskakali

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Právě naopak...Williams je jak píšeš už v krizi několik let...a vida...motor mu není nic platný. Force India byla podle mě maximálně úspěšná...měla nejlepší motor...ale stejně byla level za továrním Mercedesem. Racing Point vystřelil nahoru...ale motor za to nemohl...bylo to díky kopírování Mercedesu v úplně jiných oblastech. A McLaren? Uvidíme, zatím to vypadá velmi dobře.
Proč je Williams v krizi? Zásadní jsou peníze...v Grove není banda budižkničemů...ale zkus uplést bič z h...na, taky neuspěješ.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Russell: Williams letos nebude blíže středu pole a vůz se hůže ovládá při silnějším vítru

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
No zákaznici .. jeden zákazník použil kopii Mercedesu ze sezony 2019 a druhý je v hluboké krizi 4 roky, takže tam toho moc neporovnáš

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Mercedes měl loni opět nejlepší motor...ale porad budeme-li předpokládat že zákazníci dostávají defakto stejně motory jako tovární tým...je tady extrémní rozdíl ve výkonnosti Mercedesu a zákaznických týmu...takže logicky nejlepší motor je výhoda, ale celkovou výkonnost podle mě vic určuje šasi a aerodynamika.
Respektive Mercedes ukazuje že nejdůležitější je komplexnost, Mercedes ty léta vyhrává protože ve všech směrech je vynikající...např. včetně týmové režie pilotů kde Bottas splnil svou roli když to bylo potřeba rovněž na jedničku.
Ty diskuze kolem motoru jsou podle mě zbytečné...motory jsou už hodně srovnané...rozhoduje se jinde.
Momentálně já osobně čekám jak na tom Mercedes je...jsou tady potíže s převodovkou (to není přece žádný výmysl), a podle mě Mercedes i řešil ladění auta...a nemyslím že by blafovali...jde jen o to jestli to vyřeší, kdy to vyřeší...a na jakou úroveň se dostanou. Může být že se jejich loňský náskok jen zmenší...a bude jim trvat jen určitý počet závodů než to dají dohromady. Já spíš tipují že výkonnostně to bude letos mezi Mercedesem a Redbullem hodně vyrovnané...a dost možná rozhodne třeba spolehlivost.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Myslím si, že 18 kola dlouho v F1 nevydrží, třeba se pletu, ale v F1 to způsobilo jen problémy s jízdou, jezdci prostě během závodu pak kolikrát museli jet jak babička v neděli do kostela, aby dojeli do cíle

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
TarAg

TarAg

45.90.101.XXX
18" kola
Může se stát, že letošní sezóna bude poslední, kterou budu sledovat celou. Nově chystaná auta budou mít nejen radlice, ale i kola od žebřiňáku. Tak jsem zvědav, zda to zvládnu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Takže u tech expertů co sledovali dění na trati? Ale ty o McL nic takového netvrdili 11

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
No to tak je no.... 04

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.94.XXX
12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.94.XXX
Spokojenost. 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
A že to tvrdíš ty neznamená, že to tak je 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama