DISKUZE K ČLÁNKU Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Helmut Marko si myslí, že Sebastian Vettel u Ferrari až příliš chyboval. Největší kiks přišel podle odborného poradce Red Bullu v Německu 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko nekompromisně: Vettel udělal u Ferrari příliš mnoho chyb. Ta největší?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 223, poslední 15.01.2021 16:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 09:58
Pokud pilot vzdá sezonu, není to dobrý pilot a to… »
» spinelesssheep (Hlasovali 5 lidé) 12.01.2021 14:21
Jemu můžeš dávat co chceš. Základem je to, že on… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 07.01.2021 10:45
Tak i sám Marko, ono já to říkám často že Vettel… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Renault má ten lepší motor nasadit už letos, ne? Jestli ano, tak když vezmeme v potaz to, že si brzdové kanálky a další pár drobných detailů musí kopírky udělat svoje, tak to podle mě tak jasné nebude. Navíc loňský Mercedes byl konstruovaný s DAS. Když to zkoušeli vyřadit, moc velká hitparáda to nebyla.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                86.49.248.XXX
                Tak letos jsou odně upravené podlahy, takže by to byl zásahd do aera i tak, ale přesto si myslím, že můžou mít menší výhodu, Mercedes bude mít podle mě stále nejlepší motor, uvidíme navíc jaká bude spoelhlivost Renaultu s novým motorem a navíc ALonso bude podle mě logicky ztrácet prá závodů, než se do toho zase dostane (1 den testů mu nepomůže)

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Máš recht, že ty úpravy tam jsou vcelku zásadní. Mercedes jim určitě nedá aktuální novinky, maximálně křídla. Ještě mě napadá, jestli se kopírky nebudou pokoušet vylepšit ten předloňský koncept. Přeci jen se jim s tím docela dařilo držet krok až do konce sezóny, takže tam nějaký vývoj musel probíhat. Jestli k tomu mají komplet CAD a CFD data, tak by to nemusela být úplně utopie.
                  Pokud se do toho nedostane Alonso, tak nebudeme mít kloudnou referenci. Pochybuji, že se Ocon přes zimu dostane na úroveň Ricciho, u nějž jsem si jist, že z auta ždímal téměř vše, co v něm bylo. Ocon asi také, ale oddělat si vždy rychle gumy a po zbytečně brzkých zastávkách o něm člověk zbytek závodu nevěděl.
                  Spolehlivost bude doufám dobrá. Přeci jen už jsou jejich hokus pokus léta zdá se za nimi. Jdou na to postupně a už očividně vědí, jak na to. Podle mě mohou překvapit. 01

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                88.102.38.XXX
                Já nevím s jakým motorem Renault letos pojede, žádné info o novém motoru od nich nezaznělo. Snad jo když ho neměli ani loni. Je ale možné že to cílí na nová pravidla a odsunutím se to posunulo i jim. Jestli nebudou mít nový motor tak budou letos v loji. Teda opět zda nadějné spekulace u ostatních se potvrdí.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • HellHogr

                  HellHogr

                  86.49.248.XXX
                  Renault pracuje na novým motoru, který má přidat údajně 60hp k dobru a hlavně je tam nižší spotřeba, původně se měl dát až na rok 2022, ale Renault ho nasadí už letos

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Tak to hlavně záleží na tom, jaký výkon si vyvrečí Helmut v Sakuře a jestli Binotto vymyslel nějaký nový průtokáč. 12 12 Mercedes určitě něco posílí, ale vzhledem k pokračování stávající koncepce vozů se nedá čekat, že by nejeli jinou ligu i letos. A to asi bez ohledu na míru navýšení. Mohlo by to ale pomoci McLarenu. V případě Vettela bych to s výkonem moc nepřeháněl. Pokud to bude moc "hrabat", tak vedle něj bude Baryšnikov vypadat jak statista. 12 12 12

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.102.38.XXX
              Jo, pro rok 22 by to mělo být jinak.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                86.49.248.XXX
                Tam věřím, že Renault a McLaren se můžou vystřelit hodně dopředu výkonnostně, když to zvládnou

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          01

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    90.176.154.XXX
    Však píšeme o tom samém. Jen se mi nezdá tak hluboká konspirace, že by to tým udělal naschvál. Vettel dostal možnost pokrýt double. Udělal levárnu, za kterou se šel zodpovídal, ale u toho sezení se objevil Marko, který tam dle mého neměl co dělat. Přesto tam byl a je jasné, jakou roli zastával. V tom si myslím se také shodneme, protože je nám všem jasné, že nejen že Vettel neocházel z pohovoru se sraženým hřebínkem, ale ještě odcházel posilněn větší dávkou sebedůvěry. Od Hornera to hádám nebylo.
    Souhlas s tím, že Marko nemá mimo svých "koňů" ostatní piloty moc v lásce. Nepopírám, že se nepodepsal pod tím, že byl Vettel po prvním titulu absolutně preferován, ale v tomto případě v tom podle mě nemohl mít prsty. Leda by měl prsty i v týmové režii v Mercedesu, díky které v tomto závodě totálně bezzubý Lewis byl ponechán před Nicem, který měl určitě lepší rychlost a mohl být pro Vettela hrozbou. Těch okolností tam bylo více. A v RB nepředpokládali, že Vettel bude totálně ignorovat nařízené pokyny.
    Apropo, jestli v tomto závodu někoho krutě zařízl tým, byl to právě již zmíněný Nico.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Jone, s tvým pohledem nemám problém, většinu věcí vidím naprosto stejně. Vlastně můj původní koment byl o roli Helmuta Marka vůči pilotům, kteří nepatří do jeho "stáje", ale jezdí u RedBullu. Malajsii jsem zmínil až při reakci na Mika. Mike totiž Marka obhajuje, kde může, ale navenek tvrdí opak. Na můj dotaz neodpověděl, ale sustředil se na dohadování o Malajsii. Já nepopírám primární vinu Vettela, ale týmu RBR vyčítám pokrytectví. Tvrdili, že jedou na vítězství Webbera, ale neudělali pro to mic, krom žvanění multi21 do vysílačky. Můj pohled je, že něco jiného říkali a opak dělali. Když vezmu v úvahu, že se jim Vettel "vymkl z rukou" pak ale nechápu, proč ho neodstavili pro zbytek sezóny na vedlejší kolej. U Mercedesů, když Nico kolidoval s Hamem, tak už si do konce sezóny u nich neškrtl. Ale další sezónu začínali oba se stejnými preferencemi.
      Hornera sice vnímám trošičku lépe, než Helmuta, ale je to stejný podrazák a pokrytec, jako Marko. To, jak se oba chovají k pilotům rozhodně férové není.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        90.176.154.XXX
        Uf, promiň Odine. Netuším, proč mi to hodilo odpověď mimo vlákno. Správně reaguješ na to, kde to mělo být. Děkuji. 04
        Jsem rád, že se to vyjasnilo. S tím pokrytectvím RB souhlasím a v podstatě to celou dobu též skloňuji. Je mi hlavně líto Hornera, protože díky Helmutovi má autoritu u pilotů na bodu mrazu. A v podstatě je jediné štěstí, že má vždy vedle Helmutových boys slušné piloty a pohodáře, kteří to umí hodit za hlavu a neřešit tu pitomou politiku.
        Teď si tak říkám, když si tak vzpomenu na sezónu 2013, Péro byl v Mekáči jak utržený ze řetěžu a řekl bych, že kurzy na to, s kým koliduje během závodu museli být v případě Jensona asi jako na vítězství A týmu Barcelony proti FC Horní Dolní. 12 Příští rok to může být docela zajímavé, protože Péro se z Maxíka asi úplně nepodělá. 12 A z Helmuta tuplem ne. 12
        Co se týká té kolize Nica s Lewisem. No já bych to úplně nerozpytvával. Lewis měl také máslo na hlavě. Ale máš pravdu, že Toto si tyto momenty umí lépe ohlídat a s piloty to umí daleko lépe. Byť Pérově výkonnosti moc nevěřím, ale moc bych si přál, aby Maxovi pořádně zatopil. Chci totiž vidět Helmuta, jak bude řešit tyhle dva kluky, až začne létat karbon jako tomu bylo třeba s Oconem.
        Ad Horner - on není špatný šéf a není to ani špatný chlap. Problém je, že vzhledem k tomu, jak to tam má Mates postavené je Helmut ten, který má poslední slovo, minimálně co se týká pilotů. Škoda, že nemají v Thajsku nějakého dobrého inženýra. Pak si dovolím tvrdit, že by Helmut rychle pochopil, kde je jeho místo a že má mluvit pouze v tom případě, až se ho zeptá šéf. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Ona se ta vlákna tady nějak pomotala. A možná něco i zmizelo. (postrádám některé své komenty a smazány nejsou).
          Nevadí. Já s tvým pohledem nemám problém vlastně nikdy. Snažíš se ze svého pohledu objektivně hodnotit, má to logiku i potřebnou erudovanost. To, že něco vidím malinko jinak není podstatné.
          A tak jen k Hornerovi. Pokud máš Netflix tak se podívej na seriál "Formule 1 drive to survive" (formule 1 touha po vítězství). Pokud ne, tak je to ke stažení na uložto. A tam je jasně ukázáno, jak se RedBull prostřednictvím Hornera choval k Ricciardovi v sezóně 2018. Tvrdí se tam, že Max má mnohem větší plat, než Ricci, přesto že v obou sezónách byl od něho poražen. A když Ricciardo v této sezóně s nimi jednal o své nové smlouvě (v té době na tom byl také lépe než Max), tak Horner jen odpovídal na dotazy, že to nějak dopadne. Ricciardo přímo říká, že čeká co mu RedBull nabídne, ale Horner vědom si toho, že stejně nemá kam jít, jen vyčkává a tím tlačí Ricciho do časové tísně. Když pak Ricciardo oznámil, že podepsal Renaultu a že očekává zhoršení svých výsledků, Horner jen protáhl hubu a vzmohl se na uštěpačné poznámky k Abitebulovi, jestli budou mít u Rencků peníze ma motory, když zaplatí Ricciarda.
          Horner je stejný hajzl, jako Marko a celá ta pakáž RedBullácká. Celý svět viděl výkonnost Ricciho a Maxe, ale odměnit toho, kdo podává lepší výkony, se u RedBullů nenosí, když nepatří k jejich preferovaným.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Ježíši, to jsou odborářské kecy. Zaměstnanec dostává takový plat, na jakém se dohodne se zaměstnavatelem. Nelíbí se nabídka, tak se odmítne a jde se jinam. Tak jako to udělal Ricci.
            Plat se pilotům nabízí podle toho, jaký je předpoklad, že se jim investice vrátí. Ne za to, co vyjeli v předchozích sezonách. Max se ukázal jako rychlejší a perspektivnější a logicky nenabídli Riccimu stejnou částku. Nevím, proč je kvůli tomu Horner hajzl, zvlášť, když on o platu asi nerozhoduje. Prostě si potřebuješ vylít na někom vztek. 20

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Máš recht, že Horner nerozhoduje o platech. Dokonce ani o pilotech, kteří kde pojedou. Tohle je celé pod Helmutem.
              Nesouhlasím s tím, že by se Max ukázal jako rychlejší. Tedy pokud se nebavíme v rychlosti na jedno kolo, případně kdo rychleji odstoupí ze závodu nebo skončí někomu na zádech. 12 Ricci ho v konzistenci převyšoval. A je pravda, že by si za to zasloužil i patřičné ohodnocení. Jenže Helmut už ho tam nechtěl, tak by nedávalo logiku mu přidávat. Mě jen mrzí, že po Riccim nesáhl Mercedes ... I když je pravda, že by ho vedle toho balíku, co bere Lewis, asi těžko vyplatili nějak zajímavě. Bottas je docela levný a díky převaze Mercedesu čas od času zvládně dojet druhý, ale mimo trojku vypadne málokdy. V podstatě takový Bariček ve finském designu s novějším softwarem (ubrán brek, přidány neumírající sny o titulu). 12 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Ale já jsem to uváděl jako parafrázi jednání RedBullu k situaci v Malajsii. Prostě dvojka má na stole smlouvu prakticky stejnou, jako měla doteď a očekává se od ní, že po smlouvě skočí a nadšeně podepíše. Navenek se tvrdí, jak komfortní podmínky pro dvojku vytváříme v RedBullu, ale prakticky podraz.
                A podobné jednání spatřuji i v té Malajsii. Dvojka je ujišťována jak si komfortně dojede pro vítězství, ale pro ten její komfort neuděláme vůbec nic, naopak zvýdhodníme jedničku a ať si to chlapci rozdají, uvidíme kdo je lepší.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Souhlas. Tedy až na tu Malajsii. Tam opravdu vidím více paralel a v chování stáje vidím logiku s ohledem na pojištění týmového výsledku. Že si Helmut mnul ruce a určitě z toho závodu neměl kocovinu, to je jasné.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Jo, Ricci ho převyšoval v konzistenci a v předchozích letech odvedl pro RB perfektní práci.Souhlas.
                Nesouhlas, pokud jde o rychlost. Než se nedohodli a Ricci ohlásil přestup, měl na kontě 6 porážek od Maxe v řadě. V podstatě od začátku sezony jezdil rychleji pouze v Číně a možná v Baku. Ve všech ostatní závodech byl Max rychlejší. Na závody, kdy dokončili oba 7:4. V kvalifikacích 11:3.
                Letos prohrál Vettel s Leclercem 14:3 na kvaldy a 10:5 na závody. A podle místních je to Vettelova naprostá ostuda a katastrofální výkon, z kterého budou žít ještě x let. Ricci prohrál podobně a byl lepší??? I Vettel měl víc poruch, než kolega. A? Já nevím, není něco špatně na tom, že stejný poměr je v jednom případě super výýkon a ve druhém katastrofa? 03
                Sorry, ale za mne je naprosto ospraveditelné, ež Riccimu nedali stejnou nabídku. Na zásluhy z minulosti se nehraje. Kdyby RB vzal letos Vettela, dostal by zlomek Maxovy mzdy bez ohledu na to, že jim získal 4 tituly a Max žádný.

                + 0 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Co to zase meleš za nesmysly?14:3 je stejný poměr jako 11:3 a 10:5 jako 7:4??? Od kdy? Ty, který se biješ o každou setinku tebou vymyšlených průměrných bodů, najednou velkoryse uznáš takovýto nesmysl? Aha, on ten nepoměr je ve prospěch Vettela, tak to Mike17 tak nebere. Nedá mi to a něco ti povím. Vettel loni s Ferrari získal 33 (čti třicettři) bodů v inflačním hodnocení F1. Tak pro tvoji informaci stejný počet 33 bodů, získa v roce 1975 James Hunt s Heskethem. A to se bodovalo poze šest míst a za vítězství bylo jenom 9 bodů. Ne 25 jako letos. 13
                  A na tvoji otázku zda není něco špatně ti s klidem a zcela zodpovědě odpovím. Špatný, co špatný, NEDŮSTOJNÝ byl celý loňský výkon Vettela. 13

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Citace: "Ricci prohrál podobně a byl lepší???"
                    Všimni si. Je tam PODOBNĚ.
                    Ale jako chápu, že u 14:3 je ta trojka drtivým neúspěchem a historickou tragédií, ale u 11:3 je ta trojka známkou vítězství. Ty, který se biješ za rovný přístup. 13
                    Ano, získal jen 33b a bylo to špatné. Na rozdíl od tebe nepopírám, že to debakl a nedůstojný výkon je. Byl bych hlupák, kdybych z toho dělal Vettelovo vítězství a prohlašoval ho za lepšího. Pouč se. 13 13 13

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama