DISKUZE K ČLÁNKU Stále bez smlouvy, co může Hamiltonovi podle Webbera zlomit vaz?

Počínaje prvním lednem 2021 je Lewis Hamilton oficiálně bez smlouvy. Není proto divu, že nervozita kolem jeho budoucnosti narůstá, ke všemu se nyní vyjadřuje někdejší Lewisův soupeř Mark Webber.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Stále bez smlouvy, co může Hamiltonovi podle Webbera zlomit vaz?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 61, poslední 04.01.2021 22:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 02.01.2021 10:06
Díky pevnému vztahu Ham-Wolff si nemyslím že… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 02.01.2021 10:45
Jenže tento vztah významně narušil nový investor… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 02.01.2021 10:47
Tak já četl, že Mercedes odmítá Hamiltonovi… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Hmm, 07 už je druhého, ale těžko říct, jestli Alonso už od včerejška analyzuje data z aero - oddělení. Fernando důrazně Alpine urgoval, že se nesmí ztratit ani den přípravy a jakmile bude moct ve větrném tunelu se testovat model bude u toho. Aero testy pro F1 se mohou provádět až teď od 1.1.2021 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    RB + HONDA
    Dle Jacka Plooije a je zřejmé, že v roce 2020 poklesla Honda PU o 30 HP na Mercedes.

    Zdroje se tedy kapku liší , ale je možné, že to bylo když byli ještě kvalifikační módy dovolené.
    Jinak Honda chce zvedat výkon díky lepším materiálům, které více lidově řečeno snesou, vydrží.
    Lhůta pro předložení dodavatele motoru stanovená FIA je 1. ledna 2021, takže RB by měl oznámit s kým bude v roce 2022 jezdit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Podle španělského AS bude mít Alonso v roce 2021 zcela nový motor Renault. Renault měl vše zaměřené na rok 2021 a v posledních letech na tomto motoru pracoval hlavně. Takže pokud bude vůz z velké části stejný, bude motor velkým krokem vpřed.
    Renault je opravdu hodně potichu...mlčí, maká. Holt už asi nepotřebuje obhajovat účast v F1 ( marketing zaměstanců aby nebyli zrušeni)


    Co myslíte, byl včera Alonso ve větrném tunelu Renaultu jak sliboval? 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Heleď oni píšou že v Renaultu by MOHLI mít novej motor, to si ale domýšlet můžeme i my. Jak říkáš, Renault je potichu a nic nevíme.

      Jestli byl Alonso již ve větrném tunelu nevím ale Alpine už asi šoféruje [odkaz na stránku]

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        Jasný, že vše jsou odhady. Ale jak Ferrari, tak Renault by mohli (imho i dělají) udělat stejnej motor ( rozložení komponent jak Mercedes ) , takže se to nabízí. Jak chceš nasadit nevyzkoušenej motor v roce 2022 ? Když hned 2023 se tak či onak mrazí... ( pokud to neprosadí dříve RB s Hondou)

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          88.102.38.XXX
          Z tohoto hlediska to nasadit co nejdříve je jasná věc 01 Mělo by to tak být a ten motor by měl být ready.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.213.XXX
            Renault tvrdil, že měl jasnej časovej plán....jenže mu do toho hodil vidle RB.
            Takže se spekuluje že Renault a Ferrari za to budou něco chtít. A tvrdí se , že třeba budou moco zdarma předělat chlazení ...a nebo i další věci. Ale nevím , piše se toho moc....

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    No a něco od Ferrari :Piergiuseppe Donadoni

    Ferrari snižovalo výkon o 60 HP , t.j dva roky vývoje. Na Mercedes jim chybělo na konci sezóny cca 40 HP. ( Takže Mercedes 2019 ztracel na Ferrari cca 20HP ) U nového motoru našli hodně HP, opravdu hodně, ale je tam problém pokud využijí vše, je prozatím problém se spolehlivostí. Tvrdí že chtějí být hned za Mercedesem, ale jsou opatrní v tom, že nevědí s čím přijde Renault a Honda. Takže 15 HP prý už mají pod kontrolou a potřebují ještě do homologace dalších 15-20 HP. které mají ale není spolehlivost.

    Zde zdroj uvádí Renault -15 HP, Honda na -20 HP na Mercedes.
    Práce v oblasti převodovky / zadního zavěšení bude prý strašně důležitá a je jedno z mnoha tajemství dominantního Mercedesu W11. (dobré vědět)

    Ferrari bude předělavat hodně celej zadek a výfuky. Také je v plánu po vzoru Mercedesu vylepšit MGU-K.
    Takže za mne si myslím že se Ferrari zlepší a to o dost a teď to bude jen o tom, o kolik se zlepší soupeři, pokud stejně, mají smůlu. Bylo by pak hoši hloupé, kdyby jste se tomuto někteří smáli jako v minulosti např. Cyrilovi, kteerý vždy slíbil výkon a dlé Vás některých nedodržel. Dodržel, jenže když se soupeř zlepší o to samé, holt mezera je stejná a to se může stát i teď. 12

    PS : Hondě se kdysik povedlo ztrácet i 100 HP... aspoň vidíte že i těch 40 je dost. jasně i ten monopost Ferrari nebyl dobrej, ale aspoň ten motor byl spolehlivej a to pak funguje a nastavuje monopost jinak, než když furt montuješ motory. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      ale viděl jsi, že v hondě ten problém nebyl, když změnili partnera tak jim stačila sezona klidu a byli mezi zbytkem světa. Pokud by jim tu sezonu byl ochotnej dát mcl (optimálně v nějakém B-týmu) tak mohli skutečně bojovat s mercedesem...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        Problém tam právě byl, to je vidět že o tom nic nevíš.... a to ten že teprvé třetím rokem měli motorový koncept jako Mercedes. ( zase ale nefunkční, až na konci roku to už bylo lepší) S tím.. s čím na začátku 2015 přišli , bylo nefunkční, nekonkurenceschopné, oni vůbec nevěděli do čeho jdou, jak to funguje, nic, udělali malé turbo,, všechno bylo špatně...Sama Honda přiznala, že do F1 šli proto, aby se něco naučily a vyrostli jim noví technici ..........a to kdyby jim s tím AVL a Illien nepomohli , nefunguje jim to asi dodnes.
        4tou sezónu pořad Honda ztrácela hodně....až na konci minulého ( 2019) roku srovnali krok. Takže 5 let to trvalo......a teď jdou pryč. Mission impossible ....

        Jasně i Mclaren měl zcela jistě nějaké máslo na hlavě.....ale i kdyby měl to nejlepší šásko, tak by to nefungovalo. Honda byla první tři roky technicky zcela mimo mísu. To ví každej kdo se o to zajímal a ví jak to bylo. Přišla do F1 zcela nepřipravená a naivní že to zvládne. A to byla chyba....ty motory jsou fakt složitý, to je nutné uznat. Honda taky nechtěla Mclaren k motoru pustit blíže, spoustu věci tajila. Prostě Japonci....velké sousto, ono ani jinak dopadnout nemohlo. Krom Mercxedesu s tím zápasil každej...a kdyby jim nebylo poraděno.....viz AVL.....mohli asi všivhni brát motory od Mercedesu. 12

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          až na to, že ten jejich koncept byl postavenej přímo na požadavek mcl. Tohle byl jejich problém, že jim mcl kecal do toho, jak ten motor má vypadat a potom řvali, že nemají výkon a zblblí japonci nevěděli kam dřív skočit. U red bullu dostali rok na normalizaci a teď jim to funguje. Pokud by mcl ten rok hájení hondě dal také a nechali je dělat to co umí bez toho aby se jim do toho sr*li tak to honda do 3 let měla vyladěný...

          + 0 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.213.XXX
            Jenže máš tam chybu, koncept nevymýšlel Mclaren ale Honda, kdyby Honda řekla, musí to být větší, změnilo by se to...jenže ona ani nevěděla že to nemůže fungovat, neuměli to , to už dneska každý ví........ To za prvé....když si o tom něco počteš , tak zjistíš co v tom bylo. Honda ani neměla ty správné odborníky a neměla ani zázemí.......to se stavělo.
            Za druhé, To že Honda po 4 létech začala být lehce konkurenceschopná , bylo o tom , že tam byla ty 4 roky....a přijala pomoc zvenčí.
            Napsal jsi spekulaci, za 3 roky by to nedali..... Ferrari mělo taky malej motor a museli to předělat a ti také bez AVL by byli v kopru....AVL jim hodně pomohlo.
            Zbytečná diskuze, když něco píšeš a nejsi schopen to podložit.....a přitom to už vy šlo knižně jak to bylo .... zbytečná diskuze, kafemlejnek polopravd.

            Nechtěj po mně argumentaci že chyba je na straně McLarenu, který nedokázal přizpůsobit šasi poruchovému a nekonkurenceschopnému motoru Honda, fakt ne....tím bych to ukončil. Nevzděláváte se zpětně, nejdou Vám souvislosti a tak je diskuze zbytečná.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Máš pravdu, ten kdo nedokázal postavit konkurenceschopnej motor a kdo se v tom pak plácal několik let byla Honda.
              Nemyslím že někdo by chtěl tvrdit že Honda snad není odpovědná za svoji neschopnost.
              McLaren měl podle mě ale dvě možnosti (zjednodušeně). Buď být velmi ambiciozní a lidově řečeno tlačit na pilu (Hondu), a nebo zvolit dlouhodobý program postupného vývoje... s tím že defakto první rok bude ryze vývojový.
              Honda měla oproti ostatním výrobcům nových hybridních motorů velký deficit...kromě toho se do F1 vracela...jak správně píšeš neměla pohromadě ten správný tým odborníků a teprve budovala zázemí potřebné pro vývoj a výrobu špičkového motoru pro F1.
              Proč tedy ten ambiciozní plán a hned první rok?
              Předpokládám že si pamatuješ návrat Hondy do F1 v roce 1983...tehdy Hondě trvalo 2,5 roku než tehdejší šestiválcovej motor vyvinula a dala Williamsu agregát schopnej konkurovat nejlepším. A to byla doba kdy vývoj motorů byl mnohem jednodušší, nepamatuju se že by byl nějak omezován, testy nebyly omezovány (takže logicky nebyla hned potřeba zásobovat víc týmů kvůli sběru dat), zkrátka Honda to měla jednodušší.
              Takže...naivita sama byla myslet si že Honda na první dobrou dodá McLarenu pro rok 2015 špičkovej motor.
              S tím se veze další hloupý krok...a to že McLaren byl jediným odběratelem Hondy...když Honda potřebovala mít co nejvíc dat a zpětné vazby. Podle mě tohle vidí každej kdo používá selskej rozum...a tohle jsem psal už v roce 2015.

              Ne, máš pravdu, McLaren určitě nemůže za neschopnost Hondy...a ztratil několik let, stálo ho to pozici týmu který patří mezi alespoń širší špičku. On s nemohoucností Hondy nemohl přímo nic dělat.

              Ale podle mě kdyby nebyl tak ambiciozní a byl víc pragmatický všechno mohlo být jinak. Možná že ne, možná že i tak by to byl propadák...ale podle mě McLaren se nechal unášet ve snech jak bude hned s Hondou konkurenceschopný...v jeho moci bylo dohodnout s Hondou pomalejší a postupný vývoj. To Mclaren je ten historicky velmi úspěšný tým který F1 neopustil, vyhrával s mnoha motory a měl vědět že příliš vysoké ambice od začátku mají příliš malou šanci na úspěch.

              Jasně, po bitvě je každej generál. Jedno je jistý...situaci a reputaci si nezkazila jen Honda...ale i McLaren.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Nevím zda to tady proběhlo, ale Mercedes testoval v posledním závodě věci pro rok 2021. Je skoro jisté, že ten závod obětovali, čímž tady vbec nechci snižovat výkon RB.
    Giorgio Piola vyfotil úpravu předního zavěšení W11, které bylo na automobil namontováno po celý víkend. Mercedes díky testovacímu zařízení měl prý nadváhu.
    Mercedes také nainstaloval experimentální rozvržení chladiče, které bylo krátce testováno na voze Valtteriho Bottase na Sakhir GP, protože byla vybrána stejná zadní karoserie a výstup chlazení, jaké byly použity v tomto testu. Je zřejmé, že toto nové uspořádání bylo navrženo tak, aby fungovalo ve spojení s pohonnou jednotkou příštího roku.
    Bylo opravdu divné jak se o nic nepokoušeli a jen stabilně kroužily a Mercedes byl nejpomaljší v max rychlosti.
    Jinak Merc je jediný tým, který netestoval podlahu 21 -spec........

    Se toho až děsím až s tím vylezou.... 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      88.102.38.XXX
      Mercedes už má takové renomé že by bylo překvapením kdyby s čím přijdou už nebylo děsivé. Nutno uznat že zaslouženě.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        Jo je to tak.....Ron Dennis to tenkrát udělal celé špatně. 16 Všechno tohle mohlo být pod hlavičkou Mclarenu. 12 A pak ještě vsadil opětovně na Hondu a kruh se uzavřel. Jedna facka stihala druhou...no co už. Zase se zvedneme....ale bude to ještě trvat 3-4 roky, aby bylo na úplnou špičku.

        Jinak tu podlahu určitě tají, aby to nikdo jen tak lehce neskopčil....


        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    85.158.196.XXX
    Bylo by fajn znát skutečný důvod těch průtahů co trvají už minimálně půl roku. Spekuluje se o délce kontraktu, ale vzhledem k Lewisově věku mě to nesedí. Pak jsou tu finance, ale díky díky Covidu a nástupu elektromobility j jasné že se musí šetřit. Tudíž ani jednu z výše zmíněných nelze brát jako důvod takto dlouhého dohadování. Podle mě je problém hlavně v tom, že sám Lewis neví jestli vůbec závodit chce, a jak dlouho.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      Jak jsem psal, Hamilton nechce objiždět sponzory, chodut na tento typ večírků a dělat reklamu. Na tom to prý zamrzlo.... tak se to prezentovalo.
      Osobně si tipnu, že teď jak nastaly změny ve vlastnictví, tak si každý chce říci co požaduje a jak to chce a až se představy protnou, sepišou to.

      Já bejt Mercedesem tak to podepíšu až těsně před testy, to bude článků a reklamy zdarma v novinách. Nakonec může být podepsáno a oznámí to až se jim bude chtít, či se to bude hodit 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama