DISKUZE K ČLÁNKU Stále bez smlouvy, co může Hamiltonovi podle Webbera zlomit vaz?
Počínaje prvním lednem 2021 je Lewis Hamilton oficiálně bez smlouvy. Není proto divu, že nervozita kolem jeho budoucnosti narůstá, ke všemu se nyní vyjadřuje někdejší Lewisův soupeř Mark Webber.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Stále bez smlouvy, co může Hamiltonovi podle Webbera zlomit vaz?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
22:27 04.01.2021 88.103.92.XXX
Máš pravdu, ten kdo nedokázal postavit konkurenceschopnej motor a kdo se v tom pak plácal několik let byla Honda.
Nemyslím že někdo by chtěl tvrdit že Honda snad není odpovědná za svoji neschopnost.
McLaren měl podle mě ale dvě možnosti (zjednodušeně). Buď být velmi ambiciozní a lidově řečeno tlačit na pilu (Hondu), a nebo zvolit dlouhodobý program postupného vývoje... s tím že defakto první rok bude ryze vývojový.
Honda měla oproti ostatním výrobcům nových hybridních motorů velký deficit...kromě toho se do F1 vracela...jak správně píšeš neměla pohromadě ten správný tým odborníků a teprve budovala zázemí potřebné pro vývoj a výrobu špičkového motoru pro F1.
Proč tedy ten ambiciozní plán a hned první rok?
Předpokládám že si pamatuješ návrat Hondy do F1 v roce 1983...tehdy Hondě trvalo 2,5 roku než tehdejší šestiválcovej motor vyvinula a dala Williamsu agregát schopnej konkurovat nejlepším. A to byla doba kdy vývoj motorů byl mnohem jednodušší, nepamatuju se že by byl nějak omezován, testy nebyly omezovány (takže logicky nebyla hned potřeba zásobovat víc týmů kvůli sběru dat), zkrátka Honda to měla jednodušší.
Takže...naivita sama byla myslet si že Honda na první dobrou dodá McLarenu pro rok 2015 špičkovej motor.
S tím se veze další hloupý krok...a to že McLaren byl jediným odběratelem Hondy...když Honda potřebovala mít co nejvíc dat a zpětné vazby. Podle mě tohle vidí každej kdo používá selskej rozum...a tohle jsem psal už v roce 2015.
Ne, máš pravdu, McLaren určitě nemůže za neschopnost Hondy...a ztratil několik let, stálo ho to pozici týmu který patří mezi alespoń širší špičku. On s nemohoucností Hondy nemohl přímo nic dělat.
Ale podle mě kdyby nebyl tak ambiciozní a byl víc pragmatický všechno mohlo být jinak. Možná že ne, možná že i tak by to byl propadák...ale podle mě McLaren se nechal unášet ve snech jak bude hned s Hondou konkurenceschopný...v jeho moci bylo dohodnout s Hondou pomalejší a postupný vývoj. To Mclaren je ten historicky velmi úspěšný tým který F1 neopustil, vyhrával s mnoha motory a měl vědět že příliš vysoké ambice od začátku mají příliš malou šanci na úspěch.
Jasně, po bitvě je každej generál. Jedno je jistý...situaci a reputaci si nezkazila jen Honda...ale i McLaren.
Nemyslím že někdo by chtěl tvrdit že Honda snad není odpovědná za svoji neschopnost.
McLaren měl podle mě ale dvě možnosti (zjednodušeně). Buď být velmi ambiciozní a lidově řečeno tlačit na pilu (Hondu), a nebo zvolit dlouhodobý program postupného vývoje... s tím že defakto první rok bude ryze vývojový.
Honda měla oproti ostatním výrobcům nových hybridních motorů velký deficit...kromě toho se do F1 vracela...jak správně píšeš neměla pohromadě ten správný tým odborníků a teprve budovala zázemí potřebné pro vývoj a výrobu špičkového motoru pro F1.
Proč tedy ten ambiciozní plán a hned první rok?
Předpokládám že si pamatuješ návrat Hondy do F1 v roce 1983...tehdy Hondě trvalo 2,5 roku než tehdejší šestiválcovej motor vyvinula a dala Williamsu agregát schopnej konkurovat nejlepším. A to byla doba kdy vývoj motorů byl mnohem jednodušší, nepamatuju se že by byl nějak omezován, testy nebyly omezovány (takže logicky nebyla hned potřeba zásobovat víc týmů kvůli sběru dat), zkrátka Honda to měla jednodušší.
Takže...naivita sama byla myslet si že Honda na první dobrou dodá McLarenu pro rok 2015 špičkovej motor.
S tím se veze další hloupý krok...a to že McLaren byl jediným odběratelem Hondy...když Honda potřebovala mít co nejvíc dat a zpětné vazby. Podle mě tohle vidí každej kdo používá selskej rozum...a tohle jsem psal už v roce 2015.
Ne, máš pravdu, McLaren určitě nemůže za neschopnost Hondy...a ztratil několik let, stálo ho to pozici týmu který patří mezi alespoń širší špičku. On s nemohoucností Hondy nemohl přímo nic dělat.
Ale podle mě kdyby nebyl tak ambiciozní a byl víc pragmatický všechno mohlo být jinak. Možná že ne, možná že i tak by to byl propadák...ale podle mě McLaren se nechal unášet ve snech jak bude hned s Hondou konkurenceschopný...v jeho moci bylo dohodnout s Hondou pomalejší a postupný vývoj. To Mclaren je ten historicky velmi úspěšný tým který F1 neopustil, vyhrával s mnoha motory a měl vědět že příliš vysoké ambice od začátku mají příliš malou šanci na úspěch.
Jasně, po bitvě je každej generál. Jedno je jistý...situaci a reputaci si nezkazila jen Honda...ale i McLaren.
GRAHAM
00:24 04.01.2021 109.81.213.XXX
Jenže máš tam chybu, koncept nevymýšlel Mclaren ale Honda, kdyby Honda řekla, musí to být větší, změnilo by se to...jenže ona ani nevěděla že to nemůže fungovat, neuměli to , to už dneska každý ví........ To za prvé....když si o tom něco počteš , tak zjistíš co v tom bylo. Honda ani neměla ty správné odborníky a neměla ani zázemí.......to se stavělo.
Za druhé, To že Honda po 4 létech začala být lehce konkurenceschopná , bylo o tom , že tam byla ty 4 roky....a přijala pomoc zvenčí.
Napsal jsi spekulaci, za 3 roky by to nedali..... Ferrari mělo taky malej motor a museli to předělat a ti také bez AVL by byli v kopru....AVL jim hodně pomohlo.
Zbytečná diskuze, když něco píšeš a nejsi schopen to podložit.....a přitom to už vy šlo knižně jak to bylo .... zbytečná diskuze, kafemlejnek polopravd.
Nechtěj po mně argumentaci že chyba je na straně McLarenu, který nedokázal přizpůsobit šasi poruchovému a nekonkurenceschopnému motoru Honda, fakt ne....tím bych to ukončil. Nevzděláváte se zpětně, nejdou Vám souvislosti a tak je diskuze zbytečná.
Za druhé, To že Honda po 4 létech začala být lehce konkurenceschopná , bylo o tom , že tam byla ty 4 roky....a přijala pomoc zvenčí.
Napsal jsi spekulaci, za 3 roky by to nedali..... Ferrari mělo taky malej motor a museli to předělat a ti také bez AVL by byli v kopru....AVL jim hodně pomohlo.
Zbytečná diskuze, když něco píšeš a nejsi schopen to podložit.....a přitom to už vy šlo knižně jak to bylo .... zbytečná diskuze, kafemlejnek polopravd.
Nechtěj po mně argumentaci že chyba je na straně McLarenu, který nedokázal přizpůsobit šasi poruchovému a nekonkurenceschopnému motoru Honda, fakt ne....tím bych to ukončil. Nevzděláváte se zpětně, nejdou Vám souvislosti a tak je diskuze zbytečná.
juras
14:25 03.01.2021 88.103.92.XXX
Že má Hamilton nepopiratelné kvality? Nepochybně ano...
Každý "král" ale jednou skončí...a pak nastoupí jiný...který dokáže to samé...vyhrávat.
Když poprvé opouštěl Michael Schumacher F1 se sedmi tituly...kdo čekal že v tak krátké době se dočkáme dvou pilotů kteří ho budou stíhat v počtu titulů...a já osobně bych tehdy dal ruku do ohně že bude trvat několik desetiletí než se mu někdo vyrovná nebo ho dokonce překoná...a stalo se.
Hamiltonův podíl na titulech Mercedesu se hodně přeceňuje...dnes piloti mají jednak nejmenší vliv na výsledek (nejen že tak jako prakticky nikdy...jedinej kdo to dokázal byl Jack Brabham...nestaví auto, ale už mají i minimální podíl na jeho vyladění) a co se týče vývoje je to téměř nulový podíl. Když bychom si odmysleli Hamiltona, kolik titulů by měl Nico Rosberg být lídrem Mercedesu? Taky 6? Velmi pravděpodobně ano...
Kromě toho považuju za jeden z dalších důvodů proč bylo umožněno Hamiltonovi vyhrávat to že je černoch. Z marketingového hlediska se tato skutečnost stala velmi vítanou. A podívej se na současnou situaci...hnutí BLM je typicky rasistické...a Hamilton se k němu zřetelně přihlásil. Současná doba je úpadkem morálky, s nucenou a viditelně přehnanou snahou napravovat špatné věci z minulosti.
Hamilton vypadá nepostradatelně...ale nebýt podpory Bottase v roce 2018 kdo ví jestli by s Vettelem neprohrál. Kromě toho když jede Mercedes čistě na něj (Bottas dostane jen čuchnout...ale to jen aby nevypadal Mercedes úplně trapně se svojí jasnou týmovou politikou)...tak jeho výkony vypadají bombasticky...s Alonsem jel v McLarenu na stejný úrovni, pak to samé s Buttonem...a i Nico Rosberg mu byl vyrovnaným soupeřem.
Každý "král" ale jednou skončí...a pak nastoupí jiný...který dokáže to samé...vyhrávat.
Když poprvé opouštěl Michael Schumacher F1 se sedmi tituly...kdo čekal že v tak krátké době se dočkáme dvou pilotů kteří ho budou stíhat v počtu titulů...a já osobně bych tehdy dal ruku do ohně že bude trvat několik desetiletí než se mu někdo vyrovná nebo ho dokonce překoná...a stalo se.
Hamiltonův podíl na titulech Mercedesu se hodně přeceňuje...dnes piloti mají jednak nejmenší vliv na výsledek (nejen že tak jako prakticky nikdy...jedinej kdo to dokázal byl Jack Brabham...nestaví auto, ale už mají i minimální podíl na jeho vyladění) a co se týče vývoje je to téměř nulový podíl. Když bychom si odmysleli Hamiltona, kolik titulů by měl Nico Rosberg být lídrem Mercedesu? Taky 6? Velmi pravděpodobně ano...
Kromě toho považuju za jeden z dalších důvodů proč bylo umožněno Hamiltonovi vyhrávat to že je černoch. Z marketingového hlediska se tato skutečnost stala velmi vítanou. A podívej se na současnou situaci...hnutí BLM je typicky rasistické...a Hamilton se k němu zřetelně přihlásil. Současná doba je úpadkem morálky, s nucenou a viditelně přehnanou snahou napravovat špatné věci z minulosti.
Hamilton vypadá nepostradatelně...ale nebýt podpory Bottase v roce 2018 kdo ví jestli by s Vettelem neprohrál. Kromě toho když jede Mercedes čistě na něj (Bottas dostane jen čuchnout...ale to jen aby nevypadal Mercedes úplně trapně se svojí jasnou týmovou politikou)...tak jeho výkony vypadají bombasticky...s Alonsem jel v McLarenu na stejný úrovni, pak to samé s Buttonem...a i Nico Rosberg mu byl vyrovnaným soupeřem.
juras
11:23 03.01.2021 88.103.92.XXX
Já si myslím že Russell s Bottasem ten PK vyjedou taky.
Nemyslím že Mercedes nechce s Hamiltonem pokračovat, nelze ovšem opomenout fakt že zásadně větší podíl na úspěchu má Mercedes a že je doba šetření a v době v podstatě ekonomické krize není dobré moc mlaskat.
Kromě toho je možné že Hamilton si začal připadat nepostradatelný ...jak jinak si vysvětlit ten záskok Russellem o kterém se dva roky mluví jako o velkém talentu...stalo se totiž přesně to co postavilo Hamiltona do výrazně složitější pozice.
Dokonce si myslím že Mercedes neudělal ty minely v boxech náhodou...
Nemyslím že Mercedes nechce s Hamiltonem pokračovat, nelze ovšem opomenout fakt že zásadně větší podíl na úspěchu má Mercedes a že je doba šetření a v době v podstatě ekonomické krize není dobré moc mlaskat.
Kromě toho je možné že Hamilton si začal připadat nepostradatelný ...jak jinak si vysvětlit ten záskok Russellem o kterém se dva roky mluví jako o velkém talentu...stalo se totiž přesně to co postavilo Hamiltona do výrazně složitější pozice.
Dokonce si myslím že Mercedes neudělal ty minely v boxech náhodou...
jumpman
11:11 03.01.2021 178.255.168.XXX
až na to, že ten jejich koncept byl postavenej přímo na požadavek mcl. Tohle byl jejich problém, že jim mcl kecal do toho, jak ten motor má vypadat a potom řvali, že nemají výkon a zblblí japonci nevěděli kam dřív skočit. U red bullu dostali rok na normalizaci a teď jim to funguje. Pokud by mcl ten rok hájení hondě dal také a nechali je dělat to co umí bez toho aby se jim do toho sr*li tak to honda do 3 let měla vyladěný...
SergioPÉREZ
20:28 02.01.2021 78.108.157.XXX
Hmm, už je druhého, ale těžko říct, jestli Alonso už od včerejška analyzuje data z aero - oddělení. Fernando důrazně Alpine urgoval, že se nesmí ztratit ani den přípravy a jakmile bude moct ve větrném tunelu se testovat model bude u toho. Aero testy pro F1 se mohou provádět až teď od 1.1.2021
GRAHAM
20:10 02.01.2021 109.81.213.XXX
Problém tam právě byl, to je vidět že o tom nic nevíš.... a to ten že teprvé třetím rokem měli motorový koncept jako Mercedes. ( zase ale nefunkční, až na konci roku to už bylo lepší) S tím.. s čím na začátku 2015 přišli , bylo nefunkční, nekonkurenceschopné, oni vůbec nevěděli do čeho jdou, jak to funguje, nic, udělali malé turbo,, všechno bylo špatně...Sama Honda přiznala, že do F1 šli proto, aby se něco naučily a vyrostli jim noví technici ..........a to kdyby jim s tím AVL a Illien nepomohli , nefunguje jim to asi dodnes.
4tou sezónu pořad Honda ztrácela hodně....až na konci minulého ( 2019) roku srovnali krok. Takže 5 let to trvalo......a teď jdou pryč. Mission impossible ....
Jasně i Mclaren měl zcela jistě nějaké máslo na hlavě.....ale i kdyby měl to nejlepší šásko, tak by to nefungovalo. Honda byla první tři roky technicky zcela mimo mísu. To ví každej kdo se o to zajímal a ví jak to bylo. Přišla do F1 zcela nepřipravená a naivní že to zvládne. A to byla chyba....ty motory jsou fakt složitý, to je nutné uznat. Honda taky nechtěla Mclaren k motoru pustit blíže, spoustu věci tajila. Prostě Japonci....velké sousto, ono ani jinak dopadnout nemohlo. Krom Mercxedesu s tím zápasil každej...a kdyby jim nebylo poraděno.....viz AVL.....mohli asi všivhni brát motory od Mercedesu.
4tou sezónu pořad Honda ztrácela hodně....až na konci minulého ( 2019) roku srovnali krok. Takže 5 let to trvalo......a teď jdou pryč. Mission impossible ....
Jasně i Mclaren měl zcela jistě nějaké máslo na hlavě.....ale i kdyby měl to nejlepší šásko, tak by to nefungovalo. Honda byla první tři roky technicky zcela mimo mísu. To ví každej kdo se o to zajímal a ví jak to bylo. Přišla do F1 zcela nepřipravená a naivní že to zvládne. A to byla chyba....ty motory jsou fakt složitý, to je nutné uznat. Honda taky nechtěla Mclaren k motoru pustit blíže, spoustu věci tajila. Prostě Japonci....velké sousto, ono ani jinak dopadnout nemohlo. Krom Mercxedesu s tím zápasil každej...a kdyby jim nebylo poraděno.....viz AVL.....mohli asi všivhni brát motory od Mercedesu.
jumpman
18:57 02.01.2021 178.255.168.XXX
ale viděl jsi, že v hondě ten problém nebyl, když změnili partnera tak jim stačila sezona klidu a byli mezi zbytkem světa. Pokud by jim tu sezonu byl ochotnej dát mcl (optimálně v nějakém B-týmu) tak mohli skutečně bojovat s mercedesem...
airwar1939
18:09 02.01.2021 85.158.196.XXX
Už jsem četl mnoho důvodů, proč se ještě nedohodli, ale těžko říct, čemu se dá věřit. Zrovna ty sponzorské akce moc nevěřím, že je hlavní důvod, protože mě+ to nedává smysl. Jednak výše platu dost značně ovlivňuje i tu nutnost ukazovat se mezi sponzory, takže pokud chce Lewis mít slušný plat, těžko může požadovat významné zbavení reklamních akcí. A pak v současné době s Covidem byl rok 2020, a i minimálně rok 2021 bude pokud jde o tyto věci velmi chudý.
GRAHAM
17:35 02.01.2021 109.81.213.XXX
Renault tvrdil, že měl jasnej časovej plán....jenže mu do toho hodil vidle RB.
Takže se spekuluje že Renault a Ferrari za to budou něco chtít. A tvrdí se , že třeba budou moco zdarma předělat chlazení ...a nebo i další věci. Ale nevím , piše se toho moc....
Takže se spekuluje že Renault a Ferrari za to budou něco chtít. A tvrdí se , že třeba budou moco zdarma předělat chlazení ...a nebo i další věci. Ale nevím , piše se toho moc....
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek