DISKUZE K ČLÁNKU Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Sebastian Vettel po letošní sezoně u Ferrari končí. To je přirozeně čas na určité bilancování. Němec vypráví například o tom, že nejradši měl rudý vůzi z roku 2017.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 26.11.2020 23:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 26.11.2020 16:42
jak řikáš. Týmový mluvčí můžou tvrdit jak jsou ty… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 26.11.2020 09:37
Všichni do něj kopou, tak jsem mu začal fandit...… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 26.11.2020 10:14
Vcelku souhlas. Tak si jenom přihřeji polívčičku.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.213.XXX
    Všichni do něj kopou, tak jsem mu začal fandit.... 11

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Kdo ví? Třeba bude od příštího roku Vettel skutečně jezdcem Merglu a do Copy Pointu půjde pouze na zkoušku aby se Mergl ujistil jestli je ještě použítelný.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      vettel jezdit nezapomněl, ale u něj je to ještě víc než u hamiltona o sebedůvěře a důvěře v auto. Psal to i weber, jak měl vettel sebevědomí na výši, tak dokázal dělat věci, nad kterými mark jenom žasnul... Ale seber mu důvěru v auto, seber mu podporu týmu a podívej se jak dopadne. Myslím, že pokud by mu mercedes dal podporu stejnou jako hamiltonovi, tak ten by měl velkej problém...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Vcelku souhlas. Tak si jenom přihřeji polívčičku. Vyčetl jsem z tvého názoru (mezi řádky) to, co tvrdím od nepaměti. Týmy staví auta pro své preferované piloty. Protože co je to pilotova "důvěra v auto"? No jedině to, že auto je postaveno dle jeho potřeb. A tady může být jádro problému ve tvé další úvaze. Kdyby hypoteticky Mergl získal Vettela k Hamiltonovi, pak by musel logicky upřednostnit jednoho z nich a postavit auto, kterému bude věřit pouze tento pilot. Ten druhý se bude automaticky vymlouvat na upřednostňování kolegy. Podpora týmu pak jde ruku v ruce s výše popsaným. Tak že velkej problém by měl ten, kterého Mercedes neprotěžuje. Ostatně, jako je to vidět dnes a denně. Ale platí a hlavně, platilo to vždycky a ne jen u Mercedesů. Také u Ferrari, RedBullů, Lotusu atd.
        Každý pohlíží na piloty a jejich výkonnost přes získané tituly. Ale to je dle mne dosti povrchní hodnocení. Protože právě ty jejich získané tituly jsou odrazem oněch zvýhodňování oproti ostatním. Když budu fandit Hamiltonovi, pak je pro mne naprosto logické, že Mergl dělá auto pro jeho potřeby a má veškerou podporu týmu. Vždyť jeho výsledky tomu odpovídají a jeho kolega je od toho, aby pomáhal sbírat body do poháru konstruktérů. Kdo fandil Schumacherovi, měl naprosto stejný názor na dění u Ferrari.
        A že by měli oni sedminásobní problém s týmovým kolegou jež získal nějaký ten titul? Podle mne by ho neměl ani Hamilton, ani Schumacher, pokud by byli oni těmi preferovanými. Ale kdyby z nějakého důvodu být prferovanými přestali, měli by problémy i s lepšími piloty pole bez titulu. Viz Vettel a Leclerc, Schumacher a Rosberg atd. 03

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tak já si to myslím taky. Jen je otázkou, jak je to s těma charakteristikama aut v dnešní době, kdy je rozložení hmotnosti dané pravidly.

          Většina jezdců preferuje lehce nedotáčivé auto. Existuje pár vyjímek, mezi ně patřil senna, schumacher a kimi, kdy chtějí aby auto mělo přetáčivou charakteristiku, ale velmi precizně reagovalo na přední nápravu. Zlé jazyky tvrdí, že tohle byla hlavní výhoda schumachera nad svými kolegy, protože mu to auto ušili přesně na míru a v podstatě v přímém protikladu s potřebami jeho kolegů. Jestli má hamilton nějakou preferenci co se chování auta týká, tak to vůbec netuším. Faktem je, že mercedes je velice stabilní při brždění a má asi nejlepší trakci, což je v podstatě i vlastnost co měl vettelův red bull v dobách, kdy on získával tituly. Takže ano, tým určitě auto postaví na preference jedničky stáje, ale pokud jsou ty preference u obou pilotů blízké, tak to můžou doladit nastavením a to si myslím, že by byl případ kdy by v jednom týmu byli vettel s hamiltonem. Tady by byl spíš problém v tom zákulisí, kdy se na jednu stranu mercedes tváří, že nemá jedničku, ale na druhou stranu problémy co má většinou bottas se hamilotonovi vyhýbají širokým obloukem. A když byl v mercedesu rosberg, tak já si nemůžu pomoct, ale přišlo mi, že rozhodně neměl tu podporu co hamilton. Nejspíš i proto po zisku titulu skončil. Bottas je pro ně ideální dvojka. Je dostatečně rychlej, aby kryl hamilotonovi záda a když jej občas nechají vyhrát, tak je vlastně spokojenej a jak na něj tým udělá bububu tak poslušně sklopí uši a zaleze a nedělá hamiltonovi problémy.
          A ještě bych chtěl říct, že právě na schumacherovi je vidět, že pokud nemohl dostat přesně to, co potřeboval ke svému nejlepšímu výkonu, mohl ho začít porážet kolega.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            11
            Ještě jenom poznámka k tomu, čeho jsi se dotknul.
            Před pár lety jsem tu psal můj názor, že Kimi nedostává u Ferrari stejný materiál, jako Vettel. Ono to podle mne platí obecně, že dvojky dostávají "druhou jakost" aut. Jinak si totiž nemůžu vysvětlit, že těch poruch a problémů s auty mají vždy více ti nepreferovaní. Kimi měl více problémů než Vettel, Vettel má více problémů než Leclerc, Bottas má více problémů, než Hamilton a o Rosbergovi to platilo také. A když měl Lewis o jedno vypadnutí v Malajsii více, stal se Nico mistrem světa. "Je to všechno jenom náhoda?" Abych parafrázoval jeden verš z písně 100 let. 03 03

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              jak řikáš. Týmový mluvčí můžou tvrdit jak jsou ty vozy identické, ale evidentně je jednomu věnována větší péče a kvalita... Nejkřiklavější mi to přišlo u TR mezi sainzem a emilem. Dokud byl emil u tr, tak sainz měl snad 50% dnf kvůli nespolehlivosti, ale jak byl povýšen do red bullu, tak sainzův monopost najednou obživnul a s poruchou se defacto nepotkal...

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Přesně. Je to ve všech týmech, kde jedou na jedničku a dvojku. 03 11

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mansell_fan

                  Mansell_fan

                  37.188.246.XXX
                  Tohle platilo a platí. Do Lotusu chtěli v 86 vedle Senny Dereka Warwicka. Warwick řekl, OK, ale chci mít smluvně potvrzeno že budu dostávat stejné auto jako bude mít Senna. Lotus couvnul a vzali Johnnyho Dumfriese což byla při vší úctě druhá liga. Dumfries ovšem s tím že bude dostávat horší techniku neměl problém.
                  I Nigel v devadesátém záhy pochopil že se jede na Prosta a radši se vrátil do Williamsu. To že auta jednoho týmu vypadají v TV stejně vůbec nic nezaručuje 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Je to tak, bohužel v diskuzích s lidmi, kteří se o F1 zajímají okrajově, avšak s o to větším zanícením fandí svým favoritům, člověk jen těžko uspěje. Když argumenty mají jen v pohledu na výsledky, které jsou bohužel výše popsanými skutečnostmi ovlivněné. Tito fans končí s fanděním v momentě, kdy se jejich oblíbencům přestává dařit. Nebo si vybírají jiného oblíbence, který vyhrává.
                    Lotus jsem výše zmínil též, ale v 86 jim do toho mluvil také sám Senna, který Dereka v týmu nechtěl. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Nejedná se pouze o díly z druhovýroby, ale taky o vývoj novinek. Třeba v 08 někde kolem Monaka dostával Kimi do závodů nový typ brzd na odzkoušení, zatímco Massa jezdil s osvědčenými.
              Jindy zase novinky dostává nejdříve týmová jednička a dvojka musí čekat až se dostane i na něj.
              Pak jsou tady ještě mechanici a inženýři. Ty lepší samozřejmě taky dostane pouze týmová jednička.
              Dokonce ani na gumy se nezapomíná. Ty které potřebují k vyvážení méně olova, ty samozřejmě taky dostane jednička. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama