DISKUZE K ČLÁNKU Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Sebastian Vettel po letošní sezoně u Ferrari končí. To je přirozeně čas na určité bilancování. Němec vypráví například o tom, že nejradši měl rudý vůzi z roku 2017.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 26.11.2020 23:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 26.11.2020 16:42
jak řikáš. Týmový mluvčí můžou tvrdit jak jsou ty… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 26.11.2020 09:37
Všichni do něj kopou, tak jsem mu začal fandit...… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 26.11.2020 10:14
Vcelku souhlas. Tak si jenom přihřeji polívčičku.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

odin

odin

77.240.103.XXX
Je to tak, bohužel v diskuzích s lidmi, kteří se o F1 zajímají okrajově, avšak s o to větším zanícením fandí svým favoritům, člověk jen těžko uspěje. Když argumenty mají jen v pohledu na výsledky, které jsou bohužel výše popsanými skutečnostmi ovlivněné. Tito fans končí s fanděním v momentě, kdy se jejich oblíbencům přestává dařit. Nebo si vybírají jiného oblíbence, který vyhrává.
Lotus jsem výše zmínil též, ale v 86 jim do toho mluvil také sám Senna, který Dereka v týmu nechtěl. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.246.XXX
Tohle platilo a platí. Do Lotusu chtěli v 86 vedle Senny Dereka Warwicka. Warwick řekl, OK, ale chci mít smluvně potvrzeno že budu dostávat stejné auto jako bude mít Senna. Lotus couvnul a vzali Johnnyho Dumfriese což byla při vší úctě druhá liga. Dumfries ovšem s tím že bude dostávat horší techniku neměl problém.
I Nigel v devadesátém záhy pochopil že se jede na Prosta a radši se vrátil do Williamsu. To že auta jednoho týmu vypadají v TV stejně vůbec nic nezaručuje 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Nejedná se pouze o díly z druhovýroby, ale taky o vývoj novinek. Třeba v 08 někde kolem Monaka dostával Kimi do závodů nový typ brzd na odzkoušení, zatímco Massa jezdil s osvědčenými.
Jindy zase novinky dostává nejdříve týmová jednička a dvojka musí čekat až se dostane i na něj.
Pak jsou tady ještě mechanici a inženýři. Ty lepší samozřejmě taky dostane pouze týmová jednička.
Dokonce ani na gumy se nezapomíná. Ty které potřebují k vyvážení méně olova, ty samozřejmě taky dostane jednička. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Přesně. Je to ve všech týmech, kde jedou na jedničku a dvojku. 03 11

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jak řikáš. Týmový mluvčí můžou tvrdit jak jsou ty vozy identické, ale evidentně je jednomu věnována větší péče a kvalita... Nejkřiklavější mi to přišlo u TR mezi sainzem a emilem. Dokud byl emil u tr, tak sainz měl snad 50% dnf kvůli nespolehlivosti, ale jak byl povýšen do red bullu, tak sainzův monopost najednou obživnul a s poruchou se defacto nepotkal...

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
11
Ještě jenom poznámka k tomu, čeho jsi se dotknul.
Před pár lety jsem tu psal můj názor, že Kimi nedostává u Ferrari stejný materiál, jako Vettel. Ono to podle mne platí obecně, že dvojky dostávají "druhou jakost" aut. Jinak si totiž nemůžu vysvětlit, že těch poruch a problémů s auty mají vždy více ti nepreferovaní. Kimi měl více problémů než Vettel, Vettel má více problémů než Leclerc, Bottas má více problémů, než Hamilton a o Rosbergovi to platilo také. A když měl Lewis o jedno vypadnutí v Malajsii více, stal se Nico mistrem světa. "Je to všechno jenom náhoda?" Abych parafrázoval jeden verš z písně 100 let. 03 03

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tak já si to myslím taky. Jen je otázkou, jak je to s těma charakteristikama aut v dnešní době, kdy je rozložení hmotnosti dané pravidly.

Většina jezdců preferuje lehce nedotáčivé auto. Existuje pár vyjímek, mezi ně patřil senna, schumacher a kimi, kdy chtějí aby auto mělo přetáčivou charakteristiku, ale velmi precizně reagovalo na přední nápravu. Zlé jazyky tvrdí, že tohle byla hlavní výhoda schumachera nad svými kolegy, protože mu to auto ušili přesně na míru a v podstatě v přímém protikladu s potřebami jeho kolegů. Jestli má hamilton nějakou preferenci co se chování auta týká, tak to vůbec netuším. Faktem je, že mercedes je velice stabilní při brždění a má asi nejlepší trakci, což je v podstatě i vlastnost co měl vettelův red bull v dobách, kdy on získával tituly. Takže ano, tým určitě auto postaví na preference jedničky stáje, ale pokud jsou ty preference u obou pilotů blízké, tak to můžou doladit nastavením a to si myslím, že by byl případ kdy by v jednom týmu byli vettel s hamiltonem. Tady by byl spíš problém v tom zákulisí, kdy se na jednu stranu mercedes tváří, že nemá jedničku, ale na druhou stranu problémy co má většinou bottas se hamilotonovi vyhýbají širokým obloukem. A když byl v mercedesu rosberg, tak já si nemůžu pomoct, ale přišlo mi, že rozhodně neměl tu podporu co hamilton. Nejspíš i proto po zisku titulu skončil. Bottas je pro ně ideální dvojka. Je dostatečně rychlej, aby kryl hamilotonovi záda a když jej občas nechají vyhrát, tak je vlastně spokojenej a jak na něj tým udělá bububu tak poslušně sklopí uši a zaleze a nedělá hamiltonovi problémy.
A ještě bych chtěl říct, že právě na schumacherovi je vidět, že pokud nemohl dostat přesně to, co potřeboval ke svému nejlepšímu výkonu, mohl ho začít porážet kolega.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Vcelku souhlas. Tak si jenom přihřeji polívčičku. Vyčetl jsem z tvého názoru (mezi řádky) to, co tvrdím od nepaměti. Týmy staví auta pro své preferované piloty. Protože co je to pilotova "důvěra v auto"? No jedině to, že auto je postaveno dle jeho potřeb. A tady může být jádro problému ve tvé další úvaze. Kdyby hypoteticky Mergl získal Vettela k Hamiltonovi, pak by musel logicky upřednostnit jednoho z nich a postavit auto, kterému bude věřit pouze tento pilot. Ten druhý se bude automaticky vymlouvat na upřednostňování kolegy. Podpora týmu pak jde ruku v ruce s výše popsaným. Tak že velkej problém by měl ten, kterého Mercedes neprotěžuje. Ostatně, jako je to vidět dnes a denně. Ale platí a hlavně, platilo to vždycky a ne jen u Mercedesů. Také u Ferrari, RedBullů, Lotusu atd.
Každý pohlíží na piloty a jejich výkonnost přes získané tituly. Ale to je dle mne dosti povrchní hodnocení. Protože právě ty jejich získané tituly jsou odrazem oněch zvýhodňování oproti ostatním. Když budu fandit Hamiltonovi, pak je pro mne naprosto logické, že Mergl dělá auto pro jeho potřeby a má veškerou podporu týmu. Vždyť jeho výsledky tomu odpovídají a jeho kolega je od toho, aby pomáhal sbírat body do poháru konstruktérů. Kdo fandil Schumacherovi, měl naprosto stejný názor na dění u Ferrari.
A že by měli oni sedminásobní problém s týmovým kolegou jež získal nějaký ten titul? Podle mne by ho neměl ani Hamilton, ani Schumacher, pokud by byli oni těmi preferovanými. Ale kdyby z nějakého důvodu být prferovanými přestali, měli by problémy i s lepšími piloty pole bez titulu. Viz Vettel a Leclerc, Schumacher a Rosberg atd. 03

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Všichni do něj kopou, tak jsem mu začal fandit.... 11

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
vettel jezdit nezapomněl, ale u něj je to ještě víc než u hamiltona o sebedůvěře a důvěře v auto. Psal to i weber, jak měl vettel sebevědomí na výši, tak dokázal dělat věci, nad kterými mark jenom žasnul... Ale seber mu důvěru v auto, seber mu podporu týmu a podívej se jak dopadne. Myslím, že pokud by mu mercedes dal podporu stejnou jako hamiltonovi, tak ten by měl velkej problém...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Kdo ví? Třeba bude od příštího roku Vettel skutečně jezdcem Merglu a do Copy Pointu půjde pouze na zkoušku aby se Mergl ujistil jestli je ještě použítelný.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama