juras
11:10 04.11.2020 88.103.92.XXXChápu že díky telemetrii a kopě dat mají na pit-line nepochybně mnohem větší přehled a jistě díky tomu můžou najít nejlepší řešení...jenže pak vznikají pochybnosti...když pilot během závodu požádá o změnu strategie a není mu vyhověno...může to být stejně tak jako zajištění nejlepšího řešení prostá týmová režie. Přesná data a co se dělo v pit-line nikdy nezjistíme, takže osobně pak nemůžu věřit v čistotu rozhodnutí.
Už jen z principu (větší zapojení pilota, přenesení větší odpovědnosti na něj a umožnění toho aby se projevily jeho strategické schopnosti - Alain Prost by asi nejlépe mohl vyprávět, nebo Michael) by přece bylo k dobru věci.
Když by strategie nefungovala...vina týmu by to nebyla.
Ale podle mě je to zjevná týmová režie...myslím že hodně z nás si pamatuje jak Kimi dostával u Ferrari pravidelně jinou (a kupodivu horší) strategii než Vettel.
U Mercedesu si nějak nemůžu vzpomenout že by se nějaká strategie týmu nepovedla (vedená z pit-line) v případě Hamiltona...ale u Bottase je těch strategií s otazníkem několik.
Vím že v je to v dnešní době nesmysl, ale já bych posadil pilota do monopostu, natankoval na celej závod (to je dnes splněno), obul jedny gumy a ať jede...výměnu poškozené a nebo ojeté gumy bych nezakazoval, ale omezil při výměně v boxu prostředky tak aby se zajíždění do boxu pro všechny 4 nové gumy prostě časově nevyplatilo (třeba omezením počtu mechaniků na výměnu jen na dva). Podle mě je zbytečný gumy měnit když si stejně nejde dělat volný výběr, ale je nutné použít předepsané směsi a to ještě min. dva druhy. Škoda gum, Pirelli by mohlo vyrábět pořádný gumy s cílem aby co nejdéle vydržely a nabízet třeba jen 3 základní směsi...ostatně to tady již bylo za působení GoodYearu a nikdo si nestěžoval.