DISKUZE K ČLÁNKU Diskriminace? Bottas o Hamiltonově svobodě při výběru strategií

Lewis Hamilton se během závodu v Imole rozhodl pro odlišnou strategií, než měli původně domluvenou. Díky tomu, že nakonec zůstal na dráze déle, tak dokázal Valtteriho Bottase nakonec porazit. Jak svobodu úřadujícího šampiona u Mercedesu vnímá jeho finský týmový kolega?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Diskriminace? Bottas o Hamiltonově svobodě při výběru strategií

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 04.11.2020 21:13 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Mě jen zaráží že pilot dnes na slovo musí poslouchat co řeknou na pit-line...tím se zas jen ztrácí vliv pilota na výsledek.
    Chápu že díky telemetrii a kopě dat mají na pit-line nepochybně mnohem větší přehled a jistě díky tomu můžou najít nejlepší řešení...jenže pak vznikají pochybnosti...když pilot během závodu požádá o změnu strategie a není mu vyhověno...může to být stejně tak jako zajištění nejlepšího řešení prostá týmová režie. Přesná data a co se dělo v pit-line nikdy nezjistíme, takže osobně pak nemůžu věřit v čistotu rozhodnutí.
    Už jen z principu (větší zapojení pilota, přenesení větší odpovědnosti na něj a umožnění toho aby se projevily jeho strategické schopnosti - Alain Prost by asi nejlépe mohl vyprávět, nebo Michael) by přece bylo k dobru věci.
    Když by strategie nefungovala...vina týmu by to nebyla.

    Ale podle mě je to zjevná týmová režie...myslím že hodně z nás si pamatuje jak Kimi dostával u Ferrari pravidelně jinou (a kupodivu horší) strategii než Vettel.

    U Mercedesu si nějak nemůžu vzpomenout že by se nějaká strategie týmu nepovedla (vedená z pit-line) v případě Hamiltona...ale u Bottase je těch strategií s otazníkem několik.

    Vím že v je to v dnešní době nesmysl, ale já bych posadil pilota do monopostu, natankoval na celej závod (to je dnes splněno), obul jedny gumy a ať jede...výměnu poškozené a nebo ojeté gumy bych nezakazoval, ale omezil při výměně v boxu prostředky tak aby se zajíždění do boxu pro všechny 4 nové gumy prostě časově nevyplatilo (třeba omezením počtu mechaniků na výměnu jen na dva). Podle mě je zbytečný gumy měnit když si stejně nejde dělat volný výběr, ale je nutné použít předepsané směsi a to ještě min. dva druhy. Škoda gum, Pirelli by mohlo vyrábět pořádný gumy s cílem aby co nejdéle vydržely a nabízet třeba jen 3 základní směsi...ostatně to tady již bylo za působení GoodYearu a nikdo si nestěžoval.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.96.XXX
      To já bych třeba zastávku v boxech zkrátil... Moc se mi líbí, jak je to v Kanadě, kdy je pitline rovná, ale jezdci na trati musí před jejím vjezdem a výjezdem absolvovat šikany / zatáčky... Nepomohlo by to většímu počtu zastávek...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      něco obdobného tu píšu při každé obdobné diskusi. podle mě je potřeba vrátit pilotům rozhodovací právo, zrušit desítky lidí sledujících nesmyslný údaje na obrazovkách v boxech i v továrně a nechat pilota ZCELA řídit auto. pokyny mu předávat maximálně cedulemi na boxové zídce a mít jednosměrnou komunikaci pilot - boxy, aby jim mohl sdělit, kdy a pro jaké gumy chce zajet. stejně tak s módy motoru. pokud je to tak složité, že se v tom ani pilot, který to má všechno užívat, nevyzná, je to špatně.
      prostě bych vrátil kompletní řízení do rukou pilota a uvidíte, co najdnou bude chybiček ve strategiích, z toho plynoucích nečekaných výsledků, a možná odpadnutí v důsledku přetížení motoru a pod. každopádně by se prohjevilo nejen to, jak kdo umí šlapat na plyn a točit volantem, ale taky jeho myšlení a možná bychom se divili, jak na tom kdo je v tomhle směru.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama