DISKUZE K ČLÁNKU Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká Hamilton
Podle Lewise Hamiltona není jisté, že bude i příští rok pokračovat ve Formuli 1. Prohlásil to při rozhovoru o budoucnosti šéfa Tota Wolffa v týmu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chystá se překvapivý odchod? "Nevím, jestli tady budu i příští rok," říká Hamilton
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
18:17 02.11.2020 178.255.168.XXX
nemůžu s tebou souhlasit. Hamilton se nikdy nedostal do stejné situace jako byl schumacher, aby byl v posledním závodě před svým rivalem a v celkovém pořadí vedl o jediný bod. Navíc v 94 se určitě cítil dost poškozen tou nucenou stopkou a podle mě, když se na tu kolizi s hillem pokusíš podívat aspoň částečně nestarně, tak schumacher začal zavírat tu zatáčku dřív, než si to tam hill namířil. Navíc pamětníci z benettonu údajně vzpomínají, že v ten okamžik briatore freneticky řval na schumachera do vysílačky ať hilla sundá... Nevím jak to bylo, ale ten 94 byl asi dost emocionálně vypjatej. V 97 to byla naprosto zbytečná prasárna a nevěřím, že by nebyl potrestanej, kdyby to dopadlo jak zamýšlel - vyřazením obou. To u ferrari zkrátka FIA netoleruje. To by neprošla ani sennovi suzuka 90, kdyby seděl ve ferrari a ne v mcl... ![14](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/14.png)
Naopak hamilton byl v počátcích kariéry ve vleku denise, kterej ty drobný prasárničky dělal za něj - bylo to v týmu a úpřímně ani moc nevěřím tomu hamiltonovu zázračnému poslednímu kolu v brazílii 2008 kdy jej glock "údajně" nepustil, přestože zpomalil tak, že se divím že místama necouval. A jasně každej se mění. Jenom si nemyslím, že hamilton je výrazně jinej než byl senna a schumacher a pro úspěch by udělal taky cokoliv. Proto si nemyslím, že by měl v úmyslu končit jako "sedminásobnej" jedině by ho vyhodil mercedes, což asi nehrozí...
![14](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/14.png)
Naopak hamilton byl v počátcích kariéry ve vleku denise, kterej ty drobný prasárničky dělal za něj - bylo to v týmu a úpřímně ani moc nevěřím tomu hamiltonovu zázračnému poslednímu kolu v brazílii 2008 kdy jej glock "údajně" nepustil, přestože zpomalil tak, že se divím že místama necouval. A jasně každej se mění. Jenom si nemyslím, že hamilton je výrazně jinej než byl senna a schumacher a pro úspěch by udělal taky cokoliv. Proto si nemyslím, že by měl v úmyslu končit jako "sedminásobnej" jedině by ho vyhodil mercedes, což asi nehrozí...
Ferda
18:08 02.11.2020 46.47.176.XXX
Rubens byl dříč, měl pro závodění neskutečnou vášeň a ještě byl nosič dobré nálady. Jediné co mu chybělo byla drzost a malý ždibet rychlosti taky. Ale opravu pouze minimální a každý tým se na něj mohl spolehnout. Jinak moc nechybělo a taky skončil v Tamburellu.
jumpman
18:00 02.11.2020 178.255.168.XXX
sorry, ale to si úplně nemyslím. Jordan řekl o irvinovi že to je flákač, kdyby věnoval trochu úsilí aby podpořil svůj talent, tak na to mohl mít a barik byl bohužel jenom plačka. Dokázal to i v brawnu, kdy měl optimální startovní podmínky aby ten titul dal a dokázal, že byl ve ferrari utiskován, ale nepotvrdil to co kázal. Schumacher byl určitě týmem preferován, hlavně při stavbě vozu a je třeba říct, že schumacher chtěl přetáčivé auto, přičemž 99% pilotů preferuje auto nedotáčivé, což mu výrazně hrálo do karet při jeho "první" kariéře, ovšem při návratu to znamenalo, že oddělal pneumatiky během dvou kol a rychlostně končil.
Rosberg naopak na hamiltona měl, protože měl "koule" se vzepřít týmu, i když bylo vidět, že když šel do kolize, tak mu "najednou" auto pár závodů "záhadně" nejelo.
Další věc je naprostá schumacherova kvalifikační dominance nad kterým koliv týmovým kolegou. Vždyť během "první" kariéry (jak jsi to sám nazval) ho v kvaldě týmový kolega dokázal porazit pouze 7x což vážně nemá obdoby.
A další věc je, že se tady bavíme jenom hamilton-schumacher-senna-prost. Já bych skutečně do tohoto výčtu zařadil ještě stewarta, protože je to 3x šampion a v jeho voze dal další titul fitipaldi takže je dost reálná šance že pokud by neskončil na protest proti nedostatečné bezpečnosti, tak těch titulů měl víc, možná mnohem víc. A jezdil víc než inteligentně a současně velice rychle
Rosberg naopak na hamiltona měl, protože měl "koule" se vzepřít týmu, i když bylo vidět, že když šel do kolize, tak mu "najednou" auto pár závodů "záhadně" nejelo.
Další věc je naprostá schumacherova kvalifikační dominance nad kterým koliv týmovým kolegou. Vždyť během "první" kariéry (jak jsi to sám nazval) ho v kvaldě týmový kolega dokázal porazit pouze 7x což vážně nemá obdoby.
A další věc je, že se tady bavíme jenom hamilton-schumacher-senna-prost. Já bych skutečně do tohoto výčtu zařadil ještě stewarta, protože je to 3x šampion a v jeho voze dal další titul fitipaldi takže je dost reálná šance že pokud by neskončil na protest proti nedostatečné bezpečnosti, tak těch titulů měl víc, možná mnohem víc. A jezdil víc než inteligentně a současně velice rychle
Ferda
17:57 02.11.2020 46.47.176.XXX
Tohle kvituji. Už bych to dál nerozváděl. Jen dodám, že tehdy i Pecháček bral docela nelibě, že tento závod zastavili kousíček před cílem, když se celý odjel v tak těžkých podmínkách. Takže jsem nebyl sám koho tehdy Sennův výkon uchvátil.
Mansell_fan
17:45 02.11.2020 37.188.159.XXX
Jak vidno, ani jednomu nedělalo problém dělat dvojku tomu druhěmu
Škoda že Eddie odešel k Jaguaru, dvojici Irvine a Schumi jsem měl rád.
![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
odin
17:43 02.11.2020 77.240.103.XXX
Irvine a Barik na to neměli? Nesouhlasím tak docela. Podle mne na to neměli stejně, jako neměl Nico Rosberg na Hamiltona. A přeci se mu ho podařilo porazit a stát se mistrem světa. Ale bylo mu to umožněno týmem. V tom je ten rozdíl o kterém píšu. Schumachera tým předem chránil před jakýmkoliv tlakem ze strany týmového kolegy. Bohužel tohle schumacherovci odmítáte vnímat.
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
shazec
17:36 02.11.2020 109.239.66.XXX
Sorry, ale s tím (ne)sváděním na techniku jdi někam do pr. V Anglii Schumimu selhali brzdy podobně jako Vettelovi nedávno při Monze. Rozdíl byl v tom že jeden měl na konci rovinky zeď a druhý ne. Nevím co je na tom k nepochopení. A tahat sem Sennovu smrt už je vyložená urážka jeho odkazu.
Mluvím čistě o legendě Formule 1. Jak velký měla daná postava vliv na sport, jak velké zásluhy měl tým a jak velké jezdec na počtech vítězství atd. A v tom je Schumacher míle daleko před Hamiltonem a to je fakt. To že Schumi na trati občas předvedl věci které měly fair play daleko je taky fakt a sám to uznal jako chyby. Nutno dodat, že rozhodně nebyl prvním. Vyrůstal na exemplárních případech Senny a Prosta, kteří takhle tituly získali a dle tehdejších pravidel FIA to bylo OK.
Mluvím čistě o legendě Formule 1. Jak velký měla daná postava vliv na sport, jak velké zásluhy měl tým a jak velké jezdec na počtech vítězství atd. A v tom je Schumacher míle daleko před Hamiltonem a to je fakt. To že Schumi na trati občas předvedl věci které měly fair play daleko je taky fakt a sám to uznal jako chyby. Nutno dodat, že rozhodně nebyl prvním. Vyrůstal na exemplárních případech Senny a Prosta, kteří takhle tituly získali a dle tehdejších pravidel FIA to bylo OK.
odin
17:15 02.11.2020 77.240.103.XXX
Jone rozpitval jsi to perfektně. S tvým pohledem souhlasím. Jenom ještě jeden pohled připojím. Prost jezdil v týmech s několika stájovými kolegy-mistry světa (buď minulými, nebo budoucími, či současnými) a musel se prosadit. Nikdy to nebyla vyložená tragédie, spíše bych řekl, že byl lepším. Možná jedině se Sennou má trošku horší skóre-záleží na úhlu pohledu. Jen pro připomenutí, Mansell, Lauda, Hill, Senna, Rosberg Keke). Senna jezdil jen s Prostem a Hakkinenem, plus dva závody s Hillem. Schumi s Piquetem pár závodů a s Rosbegem Nicem od kterého dostal nálož. Hamilton s Buttonem s nímž to má na plichtu, i když v sezónách 2:1, Alonsem, také plichta a s Rosbergem Nicem jednou prohrál v sezónách 3:1.
Já prostě vnímám u Prosta více top soupeřů ve vlastním týmu, které musel porážet a dokazovat oprávněnost svých preferencí. Pak bych řadil Hamiltona a až pak Sennu. Schumacher prakticky s jediným budoucím šampionem prohrával. (I když až ve své druhé kariéře).
Není to zaměřeno proti nikomu ze zmíněných, jen další pohled, že když chceš být prferovaným pilotem u týmu, musíš porazit nejprve svého stájového kolegu. A zatímco Senna, Schumi a nejspíše i Hamilton si své kolegy "vybírali" tak, aby je neohrožovali, tak Prost si vybral právě Sennu do McLarenu. A to v době, kdy Senna prokazoval své schopnosti. Pokud vím, tak se tehdá rozhodovali u McL mezi Piquetem a Sennou.
Já prostě vnímám u Prosta více top soupeřů ve vlastním týmu, které musel porážet a dokazovat oprávněnost svých preferencí. Pak bych řadil Hamiltona a až pak Sennu. Schumacher prakticky s jediným budoucím šampionem prohrával. (I když až ve své druhé kariéře).
Není to zaměřeno proti nikomu ze zmíněných, jen další pohled, že když chceš být prferovaným pilotem u týmu, musíš porazit nejprve svého stájového kolegu. A zatímco Senna, Schumi a nejspíše i Hamilton si své kolegy "vybírali" tak, aby je neohrožovali, tak Prost si vybral právě Sennu do McLarenu. A to v době, kdy Senna prokazoval své schopnosti. Pokud vím, tak se tehdá rozhodovali u McL mezi Piquetem a Sennou.
GRAHAM
16:38 02.11.2020 109.81.213.XXX
F1 někdo vlastní.....a ten to chce nastavit jinak.Dlouhodobě ziskové a aby nemusel řešit výkyvy v bussinesu automobilek a další věcí. Já o voze a ty řešíš kozu.....žiješ v minulosti a já řeším budoucnost. A ten vlastník díky tomu že se bude šetřit, bude také třeba méně vyplácet, aby se mu ta velká investice vrátila. Jde o stabilitu....li si myslíš že si pak týmy nedupnou, že jako teda vyplata velká nebude , tak to se mejlíš.....v hospodách se před pár lety taky hulilo a podívej dneska. ![13](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/13.png)
![13](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/13.png)
odin
16:24 02.11.2020 77.240.103.XXX
Podívej, pro mne je nepřijatelné posuzovat a podsouvat co by, kdyby. Hamilton byl v těžkých situacích mnohokrát a k sundání svého soka se nikdy nesnížil. Například jeho první sezóna k tomu mohla být vhodnou příležitostí. Namísto toho kupil vlastní chyby. Ne, někdo je ochoten zajít za hranice férovosti, slušnosti a jiný ne.
Právě, že schumiboys považují diletantské sundání Villeneuva za chybu Schumiho. Zajímalo by mne, zda byste stejně psali, kdyby se mu to podařilo a Villeneuve si pro titul nedojel? Zkušenost ze stejné situace z Hillem mi dává jasnou odpověď. Nevěřím, že by Schumimu FIA a Bernie vzali třetí titul v 1997 a potrestali ho stejně, jak to udělali, když se mu nepodařilo dostatečně poškodit auto svého soupeře. A nevěřím, že by jeho fans uznali tuto prasárnu za prasárnu, nebo alespoň za chybu, když vedla k titulu.
Po 1999 se "usadil" proto, že jednak dostal trest za 97 čímž FIA vytvořila jakýsi precedens (věřím, že kdyby stejně postupovali v 1994, tak by Schumi Villeneuvea nikdy nesundal) a druhak, že měl k dispozici dominantní auto. Hamilton také v poslední době nedělá téměř žádné chyby a když, tak ví, že v dalších závodech je bezproblémů napraví. A podobné to bylo v případě Schumachera. (Když vezmu jeho druhou kariéru, tak také najednou (v porovnání s koncem té první) jeho chyby přibyly).
Příkrost mého hodnocení souvisí s událostmi a (pře)činy obou. Dám příklad: Odpůrci Hamiltona považují za jeho nejodpornější přečin pomalou jízdu na čele před Nicem v posledním závodě sezóny, kdy se snažil držet Rosberga blízko svého auta, aby mu odcházely dříve gumy a aby soupeři měli možnost jej předjet. Odpůrci Schumachera považují za nejodpornější přečin sundání Hilla a Villeneuvea v posledních závodech sezóny, aby ho nemohli porazit v závodě a tím i v celé sezóně.
Ať každý posoudí, co je více unfair.
Právě, že schumiboys považují diletantské sundání Villeneuva za chybu Schumiho. Zajímalo by mne, zda byste stejně psali, kdyby se mu to podařilo a Villeneuve si pro titul nedojel? Zkušenost ze stejné situace z Hillem mi dává jasnou odpověď. Nevěřím, že by Schumimu FIA a Bernie vzali třetí titul v 1997 a potrestali ho stejně, jak to udělali, když se mu nepodařilo dostatečně poškodit auto svého soupeře. A nevěřím, že by jeho fans uznali tuto prasárnu za prasárnu, nebo alespoň za chybu, když vedla k titulu.
Po 1999 se "usadil" proto, že jednak dostal trest za 97 čímž FIA vytvořila jakýsi precedens (věřím, že kdyby stejně postupovali v 1994, tak by Schumi Villeneuvea nikdy nesundal) a druhak, že měl k dispozici dominantní auto. Hamilton také v poslední době nedělá téměř žádné chyby a když, tak ví, že v dalších závodech je bezproblémů napraví. A podobné to bylo v případě Schumachera. (Když vezmu jeho druhou kariéru, tak také najednou (v porovnání s koncem té první) jeho chyby přibyly).
Příkrost mého hodnocení souvisí s událostmi a (pře)činy obou. Dám příklad: Odpůrci Hamiltona považují za jeho nejodpornější přečin pomalou jízdu na čele před Nicem v posledním závodě sezóny, kdy se snažil držet Rosberga blízko svého auta, aby mu odcházely dříve gumy a aby soupeři měli možnost jej předjet. Odpůrci Schumachera považují za nejodpornější přečin sundání Hilla a Villeneuvea v posledních závodech sezóny, aby ho nemohli porazit v závodě a tím i v celé sezóně.
Ať každý posoudí, co je více unfair.
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
Fanda.LH
16:03 02.11.2020 83.240.60.XXX
Ty to stavíš pomalu tak, že problém např. Williamsu, Haasu apod. je ten, že přeplácí své piloty resp. je k tomu nucen... Přitom je to naopak... Malé týmy si za místo nechají platit a své piloty přeplácí Mercedes, RB, Ferrari, kde to je fakt jen kapka v moři...
Opravdu si nemyslím, že se cokoli změní... Ferrari bude chtít Maxe, Max bude mít u RB maximum... Co udělá Ferrari ? Nabídne mu kontrakt se Shellem např. Rázem to bude třeba 20+20... Další věc je, že spousta věcí není o okamžitých penězích... Jeden z hlavních důvodů proč LH neodešel k Ferrari je ten... Že mu Mercedes slíbil, že zůstane jejich ambasadorem tzn. až skončí špatně se mít rozhodně nebude...
Opravdu si nemyslím, že se cokoli změní... Ferrari bude chtít Maxe, Max bude mít u RB maximum... Co udělá Ferrari ? Nabídne mu kontrakt se Shellem např. Rázem to bude třeba 20+20... Další věc je, že spousta věcí není o okamžitých penězích... Jeden z hlavních důvodů proč LH neodešel k Ferrari je ten... Že mu Mercedes slíbil, že zůstane jejich ambasadorem tzn. až skončí špatně se mít rozhodně nebude...
jumpman
15:59 02.11.2020 178.255.168.XXX
proč bych to neuznal, byl lepší, prost jel o titul a měl co ztratit. Senna jel do té doby svůj životní závod a cítil se poškozen, ale nikdo neměl zájem do té doby v podstatě neznámého kluka nějak poškodit. To zase ty nechceš pochopit. Zkrátka se komisaři i prost zachovali dle tehdejších zvyklostí a pravidel a že tam vznikla u senny flustrace a ublíženost, no to byl sennův problém. Realita byla taková, že nějakej senna v té době nikoho nezajímal a ani později nebyl ze strany FIA záměrně poškozen.
jumpman
15:41 02.11.2020 178.255.168.XXX
blbost. Pořád nedokážeš připustit, že nějakej senna byl prostovi v roce 1984 dost ukradenej, ikdyby senna vyhrál, tak by prost dojel 2 a měl by víc bodů než lauda, kterej vypadl. Při předčasném ukončení bral poloviční body. Prost uměl dost dobře počítat a rozhodně to nebylo žádné spiknutí proti sennovi jak se pořád snažíš někomu namluvit. Zkrátka v té době to byla běžná praxe tak nevím co pořád meleš za blbosti. Jedinej kdo s tím měl problém byl senna a plně to odpovídá jeho psychologickému profilu, že to tak musím napsat
juras
15:40 02.11.2020 88.103.92.XXX
Ale teď není tajemstvím že Hamiltonovi smlouva konci a je potřeba podepsat novou...
A klidně to může být tak že s ohledem na situaci (koronavir, šetření automobilek, propouštění) a řeči Hamiltona (jak je mu líto lidí bez práce) mu Mercedes nabídl sníženou gáži..v Mercedesu má sanci překonat Michaela v počtu titulu...tak se ukáže co je jeho priorita. A Hamilton dost možná nechce jít pod cenu...i když ruku na srdce...Mercedes podle mě bude vítězit i bez Hamiltona...ale on bez něj těžko.
A klidně to může být tak že s ohledem na situaci (koronavir, šetření automobilek, propouštění) a řeči Hamiltona (jak je mu líto lidí bez práce) mu Mercedes nabídl sníženou gáži..v Mercedesu má sanci překonat Michaela v počtu titulu...tak se ukáže co je jeho priorita. A Hamilton dost možná nechce jít pod cenu...i když ruku na srdce...Mercedes podle mě bude vítězit i bez Hamiltona...ale on bez něj těžko.
Aktuálně
Poslední závod 30.6.2024
GP Rakouska71 kol (306.452 km)
Spielberg
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- 2. Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek