DISKUZE K ČLÁNKU Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny
Děti slavných to rozhodně nemají snadné. Jsou porovnávány, jsou jim předhazovány úspěchy toho kterého rodiče a nezřídka se stává – když uspějí – že se objeví nepříjemné poznámky o protekci. Tím vším si prošel muž, který dnes – tedy 17. září – slaví kulaté narozeniny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
10:17 20.09.2020 88.103.92.XXXPěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
-
juras
10:17 20.09.2020 88.103.92.XXXPěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
-
juras
10:17 20.09.2020 88.103.92.XXXPěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
-
odin
20:54 18.09.2020 77.240.103.XXXTak Damonovi je už šedesát. A hezký průřez jeho kariérou od RoBertina k tomuto výročí.
Byl to první syn, který dokázal napodobit otce a získat v F1 titul. Zaujalo mne, že otci Grahamovi stačilo k zisku dvou titulů podstatně méně vítězství, než jeho synovi. A to byl, tuším, párkrát i vícemistr. Což vlastně Damon také...
Asi je ta F1 opravdu inflační... (mnohem více závodů, mnohem více bodů a bodovaných pozic, ale méně poruch).
Člověk má stále tendenci srovnávat, ale ono se to dost dobře srovnat nedá. Snad jen ta Damonova cesta do F1 a za titulem, by se dala srovnat s časy dávno minulými. A také byla podstatně tvrdší, než umetené cestičky současných a nedávno minulých šampiónů. (Však mu to také nějaký čas trvalo, než se prokousal všemi úskalími až do formule 1). Autorovi článku patří veliký dík, že takto zeširoka připomíná piloty F1.-
RoBertino
22:40 18.09.2020 185.63.99.XXXDříve se jezdilo podstatně méně závodů, takže mistr nemusel vyhrát tolik závodů. Graham určitě přišel o titul v roce 1964 kvůli Baghettimu, po jehož nárazu a poškození Hillova BRM se šampionem stal John Surtees. Na F1NEWS.cz jsem před lety psal podobný článek o Grahamovi, tam je možné dozvědět se víc. U Damona je opravdu hodně neobvyklé, že do F1 doputoval hodně pozdě, nakolik měl výhodu v kvalitním voze, to je už věc názoru...-
-
RoBertino
08:43 19.09.2020 185.63.99.XXXSamozřejmě Bandini, to je tak, když člověk dělá dvě věci najednou, právě jsem dával dohromady historii týmu Centro Sud a tohle je výsledek. Díky za upozornění. Vlastně by se ještě mělo dodat, že v závěru závodu Bandini pustil Surteese před sebe a tím mu titul pojistil.
-
-
odin
16:43 19.09.2020 77.240.103.XXXRoberte, jak jsi to myslel "výhodu v kvalitním voze"??? Každý, nebo podstatná většina šampiónů, musela mít kvalitní vůz. Jinak by totiž, buď nedojeli do cíle, nebo skončili v propadlišti dějin na chvostu startovního pole. Sennu většina odborníků pokládá za nej pilota vůbec. A Hill se stejným autem, se kterým Ayrton nezískal ani bod bojoval o titul až do posledního závodu a přišel o něj jen díky podivnému rozhodování FIA. Podle mne Damon Hill kvalitním pilotem byl a titul si zasloužil. Že ho získal na dominantním autě? Ano, získal. A mám teď vypisovat všechny tituly získané v dominantních autech? Byla by jich drivá většina.-
RoBertino
22:09 19.09.2020 185.63.99.XXXOna je to tak trochu věc názoru. Třeba Keke Rosberg v roce 1982 rozhodně neměl nejlepší vůz v celém startovním poli, vyhrál jediný závod a přesto byl mistrem. Že se zabil Villeneuve, těžce zranil Pironi, to je nutno připočíst, ale taky dodat, že to byla F1. Emerson Fittipaldi v roce 1974 byl na úrovni jak Ferrari, tak Lotusu a bez šancí nebyl ani Tyrrell. Naproti tomu Williams byl od roku 1992 natolik dominantní auto, že i nováček (neberu vážně ty pokusy s Brabhamem) s ním dokázal jezdit na špici. Co se týče Ayrtona - v prvním závodě bojoval o vítězství a připravil se o slušné umístění vlastní chybou, ve druhém skončil hned po startu díky kolizi s dvojicí Häkkinen-Larini. Imolu asi nebudeme pitvat.
Jen dodávám, že si Damon titul zasloužil, ale měl - podobně jako Mansell v roce 1992 nebo Prost o rok později, jen jediného soupeře a kdo ví, to už jsme ve sféře dohadů, zda to nedošlo i Frankovi a Jacquese maličko nepřibrzdil. I když - víme jak to dopadlo s Ronnie Petersonem...-
odin
10:35 20.09.2020 77.240.103.XXXVěcí názoru to je. A vím, že v dávné minulosti byli mistři světa i v nedominantních autech. Ale třeba zrovna Keke, měl auto hodně spolehlivé a neodpadával v tolika závodech, čímž si zajistil dost bodů, potřebných na titul. Čili svým způsebem, měl též "kvalitní" auto.
Já bych zase řekl, že po změně pravidel a zákazu řízení trakce, postavil Williams nové auto, které mělo k dominanci (alespoň v počátku) dost daleko. A i Senna s ním musel jezdit za limitem a z toho pramenily jeho chyby a odstoupení. Řekl bych, že Benetton měl auto o chlup lepší a Ferrari o chlup horší, ale o dominanci jednoho, či druhého bych nemluvil. Podle mne změna pravidel byla směřovaná proti Williamsům a také je dost postihla. Trvalo jim to dva roky, než opět své auto "vyladili" na dominantní.
O přibrzdění, či nepřibrzdění Jacquese je to na dohadování. Ale upřímě i já jsem měl tehdá občas pocit, že Damonovi ze strany jeho kolegy, žádné nebezpečí nehrozí. Však také další rok to Frank Villeneuvovi nahradil, když se jelo pro změnu na něj.
-
-
-
-
-
snebka
20:09 18.09.2020 185.151.252.XXXVzhledem k některým částím textu usuzuji, že autor měl možnost číst Damonovi autobiografii Watching The Wheels. Pokud ne vřele doporučuji. Je tam hodně zajímavých úseků, třeba, že Damon jako mladistvý vůbec závodit nechtěl, a když už tak na motocyklech, či o psychických dopadech, kterou může F1 způsobit -
-
jumpman
08:37 19.09.2020 178.255.168.XXXJenže takových prasáren v F1 bylo mnohem víc a nebýt pochybné praktiky FIA tak schumacher ten titul měl jistý 2 závody před koncem sezony. Ona celá sezona 94 byla tak trošku "zvláštní"
Apropo to by museli především diskvalifikovat sennu za suzuku 89-
RoBertino
08:46 19.09.2020 185.63.99.XXXNení málo těch, kteří skutečně dodnes tvrdí, že dva závody, které byl Schumi mimo, byly jenom kvůli tomu, aby se drama a boj o titul udržely až do konce (za v podstatě minimální prohřešek dostal penalizaci a tu absolvoval, i když jen později, než měl, nakonec ho stejně diskvalifikovali). Ze stejného důvodu pak Michaelovi jeho australské extempore prošlo. Jenže - kde nejsou důkazy, není ani žalobce, jak se říká.-
jumpman
09:28 19.09.2020 178.255.168.XXXproblém je, že rozhodování komisařů je velice nekonzistentní. Senna se dokonce expost přiznal, že prosta sestřelil úmyslně, protože mu rok před tím neuhnul a bylo mu jasné, že pokud jej nedostane na startu, tak už jej za celý závod nechytí, dokonce jeho hlavní mechanik asi tři roky po nehodě prohlásil, že dodnes necháme, jak je možné, že nebyl potrestán, protože z telemetrie, kterou si FIA vzala bylo naprosto zřejmé, že do té zatáčky vůbec nebrzdil. Další kontroverze byla v 98, kdy coulthard sundal ve spa schumachera, telemetrie ukázala, že na výjezdu ze zatáčky naplna zabrzdil, ale FIA s tím nic neudělala a potom v 97 na základě mírného pohybu volantem je diskvalifikován schumacher. Určitě poprávu, ale v souvislostech, které proběhly dřív je to poměrně směšné. Jako fanouškovi ferrari je mi ale zřejmá ještě jedna souvislost, pokud se v té kolizi vyskytoval jezdec ferrari, tak bylo bez ohledu na data vždy rozhodnuto proti ferrari...-
-
RoBertino
22:16 19.09.2020 185.63.99.XXXDohadovat se o míře "mírnosti" je zbytečné. Někdy stačí pár centimetrů a je hotovo. Senna měl do jisté míry štěstí, že už ho provázel patřičný věhlas, takže vlastně za manévr z dnešního pohledu na distanc do konce života dostal jen podmínku - což pro mnohé bylo opravdu pro smích. A jak se vyrovnáme s Austrálií 1992, kdy to Senna našil Mansellovi do zádě - a taky nic z toho. Nejspíš bude nutné se smířit s tím, že byli piloti privilegovaní, kterým toho prošlo víc než ostatním. -
jumpman
15:46 20.09.2020 178.255.168.XXXtak jestli jsi to tenkrát sledoval, tak o diskvalifikaci schumachera rozhodl malý pohyb volantem od villeneuva než to do něj napálil - tím ho neobhajuji, jen jsem chtěl poznamenat, jak je to s tím rozhodováním a konzistencí, jeden ani nešlápne na brzdu při nájezdu do zatáčky, aby svůj cíl neminul a druhý je diskvalifikován kvůli tomu, že mírně pohnul volantem od soupeře... Tyhle praktiky nemají v F1 co dělat, ale bylo by dobré říct, že se neměří všem stejně
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek