DISKUZE K ČLÁNKU Team Williams: První vrchol + foto

Uzavřel se rok 1978 a jak jsme si řekli, Williams podruhé od spojení s Walterem Wolfem pocítil finanční nezávislost. Šlo teď jenom o to, jak s ní naloží, aby výsledkem nebyl opět bolehlav. Ovšem ani největší jasnovidec nemohl tušit, jaké zemětřesení způsobí sezóna 1979, po níž se Williams Team mohl směle počítat mezi absolutní špičku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Team Williams: První vrchol + foto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 05.05.2014 15:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001503 (Hlasovalo 16 lidí) 29.04.2014 13:15
History Za tyhle články jsem rád. Jedna z věcí,… »
» uzivatel001503 (Hlasovalo 16 lidí) 29.04.2014 14:38
jo jo, a jak v DTM po bouračce vytrhl kabel od… »
» uzivatel001402 (Hlasovalo 14 lidí) 29.04.2014 15:16
Hezký článek a reprezentativní výběr fotografií… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • WildBear

            46.13.145.XXX
            Ty ročenky Autocourse jsem si na Ebay sesbíral všechny od roku 1970 (mezník, který jsem si stanovil pro období, odkdy mě F1 začíná zajímat) a jsou fakt super.

            ATS je bomba, ale ono vyznat se třeba v dynastii Marchů sedmdesátých let ( plus stáje a barvy za které startovaly) je docela honička... a když za to vzal v sedmdesátém devátém Merzario a začal chrlit svoje šáska, tak to byla taky mňamka něco někam zařadit ke konkrétní verzi ..20

            + 11 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              83.208.82.XXX
              Merzario On Arturo nikdy neměl dost peněz, tak prostě vždycky sebral z jednoho auta, co zbylo nebo se dalo ještě použít a udělal z toho další. Prostě nadšenec se vším všudy. Podobně jako Mo Nunn, jehož ensigny jsou další detektivkou na dané téma.
              Je také fakt, že v některých případech se značně zjednodušuje. Kolik jenom verzí měly slavné McLareny M23 nebo jakými změnami prošly v prvním roce své existence Tyrrelly P34. Někdy prostě nejde všechno přesně označit - a v tom je právě onen půvab.

              + 11 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jiný Honza

                194.48.241.XXX
                A co třeba verze slavného Lotusu 72? A - F, navíc různá sání...
                Mám jich asi 15 papírových a jen je správně zařadit je kovbojka. Nejúžasnější je černozlatá verze, kde místo JPS je EF a startovní číslo je 40 - prý ke 40. narozeninám Fittipaldiho. Myslel jsem, že je to fór, není: [odkaz na stránku] 19

                + 9 / − 10

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Alan Jones Není to tak dávno, co se tady diskutovala hmotnost pilotů. Když tak koukám na Alana Jonese, tak by v dnešních poměrech asi neměl nárok 03. A přitom je to mistr světa...

    + 11 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ligier

      Ligier

      88.103.97.XXX
      Jj když sem nedávnou koukal na závody 79, 80 tohle mne napadlo a pak v souvislosti s GP Austrálie kde letos byl... Ale nebyl jediný, když se podíváš na staré záběry, byli to tehdy chlapi, ne podvyživené děti jako dnes...

      + 8 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kubyk002

    147.251.230.XXX
    Krása Krása, tohle je radost číst, vic takových článků, strašně by se mi líbily i články, které by rozebíraly jednotlivé roky, které by obsahovaly i všelijaké zajímavosti apod. Pro nas mladší ročníky je to politování, že jsme tyhle roky nemohli prožít osobně...

    BTW. nevíte někdo o nějakých dobrých dokumentech o historii F1? Viděl jsem Sennu, pak nějaký 11-dílný dokument o letech 197o-198o a ještě jeden, který nevím ja se jmenuje, ale řešila sr tam hlavně bezpečnost v F1.. díky

    + 8 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chim

      217.197.144.XXX
      Ten dokument, který popisuješ v posledním odstavci, se jmenuje "1".
      [odkaz na stránku]

      + 10 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Dokumenty Je to velice široké téma - na placených kanálech (Sport5) se toho objevuje dost, tam například dávali onen 11-dílný seriál od Brunswicku, zachycující roky 1970-1980, pak asi 9 dílů o pilotech (namátkou Salvadori, Collins, Clark, G. Hill) - tyhle věci čas od času opakují, ale mají jeden nešvar: už anglický komentář není nic moc a český je pouze otrocký překlad.
      Česká televize kdysi dávala francouzský seriál F1 Saga a klenotem, ovšem prakticky nesehnatelným, je italský dokument Formula Uno - febbre della velocitá, na zdejším fóru už několikrát probíraný. A pak samozřejmě vydává firma Duke sestřihy jednotlivých sezón.

      + 11 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        88.103.97.XXX
        Ten Italský to je jak je průvodce Lauda? To mám v avi

        + 9 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          83.208.82.XXX
          Lauda a Sydne Tak tak, byl to dokument, který moderovala italka Sydne Rome (žijící tehdy v USA) a Niki Lauda. Stejní tvůrci udělali ještě druhý díl, ale ten už neměl takový úspěch. Formula Uno se promítala u nás a dle tehdejšího monopolního kontraktu šla i dvakrát v televizi. Těžko říci, jestli na právech teď sedí Bernie, ale zajímavé je, že dosud ten film nevyšel (oficiálně) na DVD.

          + 14 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Raider

            85.70.74.XXX
            Já na tom dokumentu nic zvláštního nevidím. Celý film vypadá a zní jako výtvor party študentů prvního ročníku filmařiny, technická stránka je strašná i v kontextu roku vzniku. To by se dalo přežít, ale jen kdyby náplň byla alespoň trochu rozvinutější a hlubší, když si odmyslíme jen velice stručné představení několika pilotů a záběry několika fatálních nehod (dle mého značně nechutné a neetické), tak nám toho moc nezbývá, vlastně jediné co mě trošku zaujalo byla snaha ukázat i jiné odvětví motosportu z té doby, ale i to bylo značně odfláklé. Podle mě je to jen nepodar, který chtěl říct a ukázat tak mnoho, že radši nakonec neřekl a neukázal téměř nic.

            + 13 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ligier

              Ligier

              46.135.83.XXX
              Pokud bych to poosuzoval rokem 2014 měl bys asi pravdu, jenže v roce 1977 byla i technika dokumentaristiky jinde, v kontextu k době jde o poměrně jedinečný počin...

              + 6 / − 13

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Raider

                85.70.74.XXX
                Myslím, že to nebude jen v očích dnešní a tehdejší doby... Největší problém je, že není s čím porovnávat, nejbližší konkurenti jsou bohužel ryzí celovečeráky - McQueenovské Le Mans a Frankenheimerovo ještě výrazně fousatější Grand Prix. To nemá smysl porovnávat, v těchto filmech je vystihnutí atmosféry závodů té doby geniální a bravurní řemeslo působí v dnešní digidobě snad ještě lépe než tehdá.

                Připadá mi nejsnažší to porovnat s dokumenty o jiných fenoménech 70. let. Viděl jsem jenom Woodstock (1970) a Železného Schwarzeneggera (1977) a i když mi je téma F1 nejbližší, tak nemůžu jinak než suše konstatovat, že tyto dva počiny jsou ve všem o tři patra výš.

                Souhlasím v tom, že je Formula Uno jedinečný počin - jedinečný v tom, že je na dlouhý čas jediný a navíc do našich končin přišel v době, kdy byl informací ze světa F1 nedostatek.

                + 11 / − 12

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Ligier

            Ligier

            176.74.136.XXX
            Netušil jsem, že byl druhý díl... Ale pamatuji,jak jsem na tom byl opakovaně v kině. :-) I koukal v TV později

            + 11 / − 12

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Kubyk002

    147.251.230.XXX
    Krása Krása, tohle je radost číst, vic takových článků, strašně by se mi líbily i články, které by rozebíraly jednotlivé roky, které by obsahovaly i všelijaké zajímavosti apod. Pro nas mladší ročníky je to politování, že jsme tyhle roky nemohli prožít osobně...

    BTW. nevíte někdo o nějakých dobrých dokumentech o historii F1? Viděl jsem Sennu, pak nějaký 11-dílný dokument o letech 197o-198o a ještě jeden, který nevím ja se jmenuje, ale řešila sr tam hlavně bezpečnost v F1.. díky

    + 9 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Bože... ...to byly nádherný auta, ze kterých přímo sálala síla na první pohled. Pohled jen na "placatou" fotografii ve mně budí bezmezný respekt k takového stroji. Tomuto je dnešní umělá bezpohlavní šou vzdálená v řádech světelných let!!!

    + 13 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama