DISKUZE K ČLÁNKU Team Williams: První vrchol + foto
Uzavřel se rok 1978 a jak jsme si řekli, Williams podruhé od spojení s Walterem Wolfem pocítil finanční nezávislost. Šlo teď jenom o to, jak s ní naloží, aby výsledkem nebyl opět bolehlav. Ovšem ani největší jasnovidec nemohl tušit, jaké zemětřesení způsobí sezóna 1979, po níž se Williams Team mohl směle počítat mezi absolutní špičku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Team Williams: První vrchol + foto
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001503
(Hlasovalo 16 lidí)
29.04.2014 13:15
History Za tyhle články jsem rád. Jedna z věcí,… »
» uzivatel001503
(Hlasovalo 16 lidí)
29.04.2014 14:38
jo jo, a jak v DTM po bouračce vytrhl kabel od… »
» uzivatel001402
(Hlasovalo 14 lidí)
29.04.2014 15:16
Hezký článek a reprezentativní výběr fotografií… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001402
15:16 29.04.2014 88.103.87.XXXHezký článek a reprezentativní výběr fotografií z té doby. Děkuji RoBertino, užil jsem si to.
Pár slov k tématu. Na textu je poznat, která doba je autorově srdci nejbližší, jestli ta minulá nebo současná. Mám to úplně stejně.
Už jsem to občas dříve naznačil, ale udělal jsem si kdysi svůj vlastní spekulativní závěr, který jsem nikdy od nikoho neslyšel a který by mi patrně ani samotný Nigel Mansell otevřeně nepotvrdil, kdyby na to čistě teoreticky přišlo. Jde o to, že si myslím, že Mansellovi nesmírně prospěla v jeho kariéře právě spolupráce s Kekem Rosbergem u Williamsu. Hodně toho od Kekeho a jeho způsobu závodění odkoukal. V komentářích mladé generace se často objevuje naprosto nespravedlivé tvrzení, že si Keke titul z roku 1982 nezasluhuje, protože vyhrál jenom jednou a největší favorité měli fatální nehody. Důležité je, že Kekeho největší soupeři nikdy jeho držení titulu nezpochybňovali jako to bylo třeba v případě Jensona Buttona a Kekeho samotného uznávali. Kritici si neuvědomují, jaká doba to byla, že závodění se silnými vozy bylo na hraně. Keke Rosberg byl poctivý nádeník volantu, neuvěřitelný dříč, který sjezdil v různých typech závodů celý svět, byl to úplný světoběžník - globetrotter. Možná nebyl vyjímečný supertalent, ale povahou to byl rváč a to je dominantní znak, závodil jako zarputilý buldog a jeho houževnatá drsná povaha byla dobře vidět i na jeho tváři a proto jsem ho měl rád. Rosbergův přístup se stal motivací podle mě pro Nigela, žádný jiný týmový kolega ho tak neovlivnil, díky němu se z lítostivého Mansella stal chrabrý anglický lev, il leone, Magic Mansell, pilot s heroickými neuvěřitelnými výkony, který přinesl Williamsu tu největší nesmrtelnou slávu. Nikdy předtím a nikdy potom to nebylo u Williamsu jako s Mansellem. Ta rána do hlavy z Le Castellet, to byla symbolická událost, ale ten vnitřní přerod Mansell prodělal podle mě díky zarputilému bojovnému Finovi, jemuž tímto skládám hold. Nico, Rosberg junior kráčí v tátových stopách a nedělá mu hanbu právě naopak i když nemá tátovu zatvrzelost, chybí mu ostré lokty, jak se občas říká.-
Chasnik
09:53 30.04.2014 78.24.10.XXXZlehčování Rosbergova titulu zřejmě spočívá v tom, že dnes nedoceňujeme i ten samotný fakt dojetí na bodech. Ale pohled do výsledkových listin té doby je plný DNF, DNS, dokonce DNQ (to už dnes díky prořídnutému startovnímu poli neznáme vůbec) a samozřejmě Ret. I těch DSQ bylo podle mě trošku více, vývoj byl rozmanitější a častěji se zřejmě našly věci, které posléze "neprošly"...
Proč? Auta se stavěla na hraně, piloti jezdili na hraně, k jezdeckým chybám i selháním techniky bylo blíže než dnes, a taky k nim nezřídka docházelo. Když se podívám na výsledky konkrétně roku 1982, tak byl Rosberg jediný, kdo dokončil 6 závodů po sobě, z toho 3x na pódiu. Z dnešního hlediska je směšné tohle zdůrazňovat, protože by se to bralo jako samozřejmost, tenkrát to byl výkon hodný ocenění.-
rock
16:13 30.04.2014 37.188.237.XXX... no, ono k té "úmrtnosti" strojů značnou měrou přispívalo i to, že ještě i v téhle době se auta stavěla doslova na koleně (snad s výjimkou 2-3 nejbohatších týmů) a metodou pokus-omyl a mnoho týmů mělo vybavení a počet členů, se kterým by se jim dneska vysmáli i v oblastním přeboru motokár.
Nevím, jestli takový amatérismus (při vší mé úctě k legendám. Tehdy to byl vrcholek potravinového řetězce, ale z dnešního pohledu se to nijak jinak nazvat nedá) je to, z čeho bychom byli v dnešní F1 nějak urvaní.
-
-
-
-
RoBertino
19:07 29.04.2014 83.208.82.XXXProstě rytíři bez bázně a hany. Ono to není jen dobou, ale i přístupem. Jak říká téměř každý psycholog - jakmile je něco dokonalé, začneme to nenávidět. Dnes se F1 blíží sterilním závodům, kdy piloty bude možné nahradit roboty - a tím nastane definitivní konec. A proč se tak rád vracím k téhle éře? Protože byla nabitá příběhy, pořád se něco dělo, existoval ten kvas a jak píše Mr. Lotus, i ono dobrovolně zvolené nebezpečí. To pak nebyl čas ani zájem o nějaké bulvární žvásty.
Murrayi, skvělá poznámka o vztahu Keke a Nigel. Je fakt, že Rosberg st. byl typem závodníka, jemuž se ne nadarmo říkalo selfmademan. Nemá smysl spekulovat o situaci v 1982, prostě v dané situaci to dopadlo jak mohlo. Nikdy nenastane ideál, žádné mužstvo nebude mít nikdy k dispozici všechny opory a stejně tak v závodech nastane nějaký zádrhel, který nedovolí, aby se vše vyvíjelo podle nalajnovaného scénáře. Keke si své místo v historii F1 prostě vydobyl i něčím jiným, než - podle některých škarohlídů - nezaslouženým titulem.
-
-
juras
19:24 29.04.2014 88.102.21.XXXKeke Rosberg navždy zůstane mým nejoblíbenějším závodníkem...
Podle mě si hodně lidí neuvědomuje že titul získal v souboji s mnohem výkonějšími turbovozy (byť šmpionát výrazně ovlivnily tragédie pilotů Ferrari a nespolehlivost vozů s turbomotory.
Říká se že jedno vítězství na mistra světa je málo, ale ten rok nikdo nevyhrál víc jak dvakrát a vyhrát dokázalo 11 pilotů...ukažte mi další ročník F1 s tolika vítězi.
Bohužel na kdyby se nehraje.
Neříkám že Keke byl nejlepší z nejlepších...spíš jen že kdyby seděl jako někteří jiní víckrát v špičkovém autě velmi pravděpodobně by dosáhl ještě mnohem větších úspěchů.
A rozhodně byl závodník srdcař, bojovník a taky se na závodní dráze choval férově.
-
-
1958MrLotus1994
13:34 29.04.2014 78.99.243.XXXF1 Konec sedmdesátých let znamenal pro Williams postup na samý vrchol F1.Zatímco pro některé zavedené britské týmy(Lotus,Tyrrell)naopak.
A co se týče Kekeho,byl mě hodně sympatický!
Připadal mě,jako správnej,,salámista,,!!!!A hlavně jsem mu záviděl ten jeho knírek!!!!
Což,dnes už u nikoho neuvidíme.-
uzivatel001503
14:38 29.04.2014 37.188.235.XXXjo jo, a jak v DTM po bouračce vytrhl kabel od sluchátek myslím, že mu tehdy nějak selhaly brzdy.
-
-
uzivatel001503
13:15 29.04.2014 37.188.235.XXXHistory Za tyhle články jsem rád. Jedna z věcí, díky které je tenhle web uznávaný. F1sports.cz ani nekomentuji. -
Frank
12:33 29.04.2014 93.153.1.XXXPro mne, jako fandu Williamsu je to pěkný článek na zavzpomínání.Carlos Reutemann byl mým prvním oblíbencem. A když se podíváte na fotky těch závodních tratí a vidíte ty diváky stát tak blízko závodním vozům, uvědomíte si to, co dělalo v té době kouzlo závodů F1. -
WildBear
10:49 29.04.2014 46.13.145.XXXKapku renonc "Jen statistická povinnost nám velí dodat, že až na jedinou výjimku v JAR, kde musel Jones kvůli poruše sáhnout po typu FW07, absolvovali oba piloti celou sezónu na modifikovaných „sedmičkách“ specifikace B". (sic.)
...Pochopitelně šlo o Argentinu, nikoliv JAR.
První závod sezóny se jel 13.ledna 1980 v Buenos Aires a Alan Jones tam startoval na šásku FW07(4) (původně bylo určené pouze pro účely testů pneumatik Good Year ), se kterým dojezdil minulou sezónu. Reutemann už jel na šasi nové specifikace, označené jako FW07B (5).
JAR, třetí závod sezóny 1980, jeli už oba jezdci na FW07B. Jones na šasi FW07B(7) a Reutemann opět na FW07B(5) ...
Rozhodně nechci prudit, ale když statistika, tak správně....co by na to řekli třeba takoví hoši z Novy, že...-
RoBertino
11:03 29.04.2014 83.208.82.XXXPřiznávám, že v tomto případě jsem vycházel z publikace D. Claytona o vozech F1 a ten uvádí Williams "nebéčkové" specifikace startující v JAR. Takže děkuji za doplnění, ale jak mě naučila historie a nemalý počet zdrojů, někdy jsou s přesným stanovením typů jednotlivých vozů opravdu nemalé potíže, skoro se to rovná detektivní práci. V tomhle případě si troufám říci, že jde skutečně jen o statistický údaj pro fajnšmekry, což ale nevylučuje, že je správné ho uvést na pravou míru.-
WildBear
11:17 29.04.2014 46.13.145.XXXJasan, naprostý souhlas. Člověk si musí určit jeden zdroj za etalon a za tím si pak stát, byť je to někdy složité (přestavby a modernizace jednotlivých šásek a to zejména u italských stájí, nad nimiž v tomto směru vysoko ční Osella, je detektivní činností).
Jen pro pořádek. Mně osobně (a nikomu to nenutím) se z hlediska statistik vozů, jejich specifikací a nasazení, jeví jako nejvhodnější encyklopedický zdroj ročenka Autocourse. Netvrdím, že je neomylná, ale když už chce někdo v něčem proti ní argumentačně jít, musí si být sakra jistý v kramflecích.-
RoBertino
11:30 29.04.2014 83.208.82.XXXDíky za tip, ono není nikdy od věci prověřovat víc hodnověrných zdrojů - a to by bylo, aby se aspoň dva nesešly. Clayton mohl mít ve své publikaci taky chybku, zrovna třeba jen jedinou, kterou jsem použil.
A co se týče nepřehlednosti v typech vozů, eldorádem je také určitě ATS, myslím samozřejmě ten německý.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek