13:55 23.06.2012
77.240.96.XXX
Bohužel se FIA odmítla hlouběji zaobírat schumiho Benettonem B194 a vše raději zametla pod koberec. Ale indície, že Schumacher jezdil v nelegálním autě tu jsou. A nejsou vycucané z prstů, nýbrž jsou to fakta. Na rozdíl od spekulací fans vyšumělého o počtu bodů, které by letos měl mít. Měl by ses trošku více zajímat o dění okolo tvé ikony. Nakopíruji ti sem pár informací:
Na jakém voze to vlastně Schumacher vítězil? Po kolizi s Häkkinenem v Aidě strávil Senna nějaký čas důkladným pozorováním Němcova Benettonu a vozu jeho týmového kolegy Jose Verstappena. Udiveně pak jen konstatoval, že Nizozemcův monopost se na trati choval jako úplně jiné auto. "Nemůžu vám k tomu mnoho říct," odpovídal opatrně na dotěrné otázky novinářů při prezentaci. "Těžko se hovoří o něčem, co nejste schopni dokázat."
V červenci 1994, dva měsíce po Sennově smrti, se automobilová federace rozhodla prověřit elektronické systémy týmů Benetton a McLaren. Po mnoha prodlevách, které stájím vynesly pokutu 100 000 dolarů, dostala konečně specializovaná firma LDRA v britském Liverpoolu software použitý v obou vozech při Velké ceně San Marina 1994.
Výsledky analýzy z Benettonu B194 se daly přirovnat k náloži dynamitu: Lidé z LDRA objevili skrytý program, který Schumacherovi potenciálně umožňoval využívat takzvanou kontrolu prokluzu, po zimních změnách pravidel prohlášenou za nelegální. S její pomocí mohl jezdec při výjezdu ze zatáček naplno sešlápnout plynový pedál a počítač už sám rozhodl, kolik plynu vzhledem k zařazenému stupni a otáčkám motoru použít, aby zadní kola přenesla na vozovku maximální možný výkon bez nežádoucího prokluzování kol.
Nalézt zmiňovanou rutinu však nebylo zdaleka snadné a dokonce i softwareovým expertům LDRA to chvíli trvalo. Program byl totiž neviditelný. Museli jste vyvolat hlavní menu, najet kurzorem až za spodní řádek obrazovky na zdánlivě prázdnou linku a zmáčknout jednu specifickou klávesu. Z ničeho nic, bez jakékoliv zprávy na monitoru, byl program pro kontrolu prokluzu aktivován. Počítačovým detektivům se rovněž podařilo odhalit způsob, jak bylo možné systém cestou na startovní rošt uvést do chodu. Jednalo se o sekvenci příkazů spouštěných pohyby plynového pedálu, spojky a páček pro řazení převodových stupňů umístěných pod volantem.
Benetton nemohl existenci programu popřít, trval nicméně na tom, že od zákazu kontroly prokluzu nebyl použit. Rutina v software zůstala, jelikož její odstranění by podle slov představitelů stáje bylo příliš komplikované a navíc by mohlo ohrozit bezchybnou funkčnost dalších částí programu. Aby ji jezdec nemohl náhodně aktivovat, byla raději skryta sérií maskovacích kroků.
Ať již byla pravda jakákoliv, neexistovala metoda, jak podezření...