DISKUZE K ČLÁNKU Head o aktivním zavěšení, které Williamsu začátkem 90. let pomohlo k titulům

Williams FW14B bylo v roce 1992 zcela dominantní auto: vyhrálo deset závodů a oba šampionáty. Velkou zásluhu na tomto úspěch neslo inovativní aktivní zavěšení. Na počátky vývoje tohoto systému v Grove vzpomíná Patrick Head, který byl technickým ředitelem týmu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Head o aktivním zavěšení, které Williamsu začátkem 90. let pomohlo k titulům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 20.07.2011 13:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000554 (Hlasovalo 9 lidí) 19.07.2011 10:45
Jen bych chtěl upozornit, že máte menší chybku.… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 19.07.2011 14:20
moze byt? 03 http://scarbsf1.com/williams… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 19.07.2011 15:14
Jo a zabudol som v priklade uviest jeden z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Vítek

    XXX
    Aktivní zavěšení (na rozdíl od autonomních hmotových tlumičů) bylo IMHO předem pro každý okruh(a na něm pro každou zatáčku) předem naprogramovaný plus se počítalo s množstvím vezeného paliva.Tedy se automaticky měnila charakteristika podvozku v půběhu jízdy bez možnosti ovládání pilotem.Aspoň tak jsem to vždycky chápal.Když už se tu objevil tento článek s velmi zajímavým tématem čekal bych že právě tento princip tu bude objasněn,měl bych po letech konečně jasno 03

    PS:Není někde video jak se aktivní zavěšení chovalo v případě havárie nebo zdržení na trati?Nebo v takovém případě pilot aktivní zavěšení vypínal?

    + 10 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Axamith

    XXX
    Má aktivní zavěšení něco společného s hmotovými tlumiči, které používal Renault? Výsledek byl nejspíš stelný, auto drželo téměř konstantní světlou výšku a nedocházelo k rozhození aerodynamiky při průjezdech zatáčkami a při nerovnostech trati. Ale technologicky to bylo obdobné, nebo byl princip úplně jiný. Jako každou převratnou myšlenku, kterou nedokázala konkurence zvládnout byly i hmotové tlumiče zakázány . . .

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      XXX
      Oni hmotové tlumiče fungovali jen s pneumatikami Michelin.S Bridegostone to nefungovalo....

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    XXX
    je vidět že se FIA nezměnila 03A kdo si letos vyskakoval na Williams,že se ptal nebo že bojkotoval foukáné difuzory,tak měl Williams letos plné právo 01 01

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Martin

    XXX
    Tie autá v tej dobe - to bola proste nádhera. Nie ako tie dnešné škaredé formule. Tomu autu nič nechýba. Všetko je tam v perfektnej harmónii. Nič navyše ani menej. Ach jo, to byly časy.

    + 6 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Inkognito

      XXX
      No, někteří jezdci by mohli vyprávět, nebo spíše už nemůžou vyprávět, že bezpečnost byla jedna z věcí která těm kráskám chyběla.

      + 7 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000554

    uzivatel000554

    XXX
    Jinak je super, že se tady píšou takovýhle články. To málo kde najdeme. Ten neustále v TV propagovanej, údajně nejlepší web o F1, to nemá ani omylem. 03

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petřík

    XXX
    Škoda, že zde není nějaký schématický obrázek toho zavěšení.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      moze byt? 03
      [odkaz na stránku]

      + 9 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      XXX
      este nieco v "inom" jazyku 06
      [odkaz na stránku]

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petřík

        XXX
        Díky, video má určitě vypovídající hodnutu (víc než 3 stránky textu :P) ale pořád si nejsem jistý zda tomu rozumím. Má být aktivní zavěšení jakýmsi adaptivním podvozkem? Jinak totiž nedokážu pochopit k čemu to bylo dobré :).

        + 6 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          XXX
          Zjednodusene povedane - pre aerodynamiku (i celkovo stabilitu) je ziaduce aby bola "konstantne" udrziavana svetla vyska vozu a poloha voci prudeniu/obtekaniu vzduchu (nezavisle na sily posobiace v zavislosti na podmienkach - napr. nerovnosti na trati) - tento system podstatne vylepsuje efektivitu aero.

          + 8 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            XXX
            Jo a zabudol som v priklade uviest jeden z najpodstatnesich - napr. mnozstvo paliva

            + 9 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000587

          uzivatel000587

          XXX
          vyrovnaval auto v zakrutach a mohol ich tak prechadzat vyssimi rychlostami.

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000554

    uzivatel000554

    XXX
    Jen bych chtěl upozornit, že máte menší chybku. To auto vyhrálo 10 závodů, 9 s Mansellem a jednou vyhrál Patrese.

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pec

    XXX
    To aktivní zavěšení podle mě zničilo Sennu.
    Williams vyhrál titul s Prostem, když jim to šlapalo. Pak tam přišel Senna a zakázalo se to. Senna jezdil s vrakem, dělal co mohl, ale nešlo z toho nic vymáčknout. Pak to tak tragicky skončilo...

    Ještě že dnes je ta F1 bezpečnější a i ve špatném monopostu se dá aspon těžko zabit.

    + 9 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petřík

    XXX
    Jo, to sem chtěl slyšet. Já vím, že pro udržení ideální aerodynamiky je zapotřebí mít auto v "náklonově" stabilní poloze, ale nevěděl jsem, jestli to přímo slouží právě k tomuto.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Bird44

    XXX
    díky za článek! 11

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama