1957 Pescara: Fangio a Moss popáté

iM3, 29. dubna 2007, 12:00 Google+

Historie náročného, pětadvacetikilometrového okruhu se datuje od roku 1924. Délkou tratě se vyrovnává Nürburgringu, nicméně co se týče slávy mu nesahá ani po kotníky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

7. GP Pescary
Pescara
18. srpna 1957

 

Enzo Ferrari se rozhodl do Pescary nenasadit své vozy. Částečně proto, že Fangio měl titul téměř na dosah, ale hlavní důvod byl protest proti italské vládě, která navzdory tragické havárii Alfonsa de Portaga na Mille Miglia nadále pořádala závody na silničních tratích. Jediný Luigi Musso dokázal Ferrariho přesvědčit, aby mu poskytl závodní automobil, avšak bez tovární podpory.

Bitvu o nejvýhodnější postavení vyhrál Fangio před Mossem a Mussem. V druhé řadě stál Behra na maserati s novým a ještě neodzkoušeným dvanáctiválcovým motorem. Ihned po mávnutí národní vlajky šel do čela Musso, ale největší pozornost diváků se upřela na soukromého Horace Goulda, který při rozjezdu nešťastně zachytil o pomalu odcházejícího mechanika.

Bitva Tony Vanderwala a jeho vanwallů byla narušena brzkým odstoupením Brookse, jenž musel po technických problémech vzdát. Ve druhém kole převzal vedení Moss před Mussem, třetí Fangio na vedoucí dvojici tentokrát nestačil a pomalu ztrácel. Vysoké teploty se podepsaly na častých potížích některých jezdců. Například Lewis-Evans ztratil téměř jedno kolo díky dvěma defektům pneumatik. Dvanáctiválcové maserati nevydrželo nápor a nechalo svého jezdce na holičkách.

V desátém kole zmizel z tratě Musso. Z motoru se vyvalil bílý kouř a na trať vytekl olej. Překvapený Fangio nečekanou situaci nezvládl a po smyku poškodil kolo, přesto v závodě pokračoval. Moss si užíval pohodlného vedení a dokonce neplánovaně zajel do depa pro osvěžení a doplnění oleje.

Popáté v kariéře a podruhé za volantem vanwallu slavil Moss prvenství v závodě. I Fangio se popáté v kariéře radoval, ovšem z poněkud většího úspěchu. Druhým místem dokázal znovu obhájit titul a na dlouho dobu se tato meta stala pro ostatní piloty nepřekonatelnou. Až o půl století později se našel někdo, kdo dokázal Fangia překonat…

foto: www.f1-facts.com
GP Pescary (Pescara)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati9:44.6
2.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd9:54.7
3.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari10:00.0
4.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati10:03.1
5.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati10:04.6
6.   Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd10:08.8
7.   Masten GREGORY usaScuderia Centro Sud10:26.1
8.   Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd10:29.6
9.   Jo BONNIER sweScuderia Centro Sud10:36.6
10.   Giorgio SCARLATTI itaOfficine Alfieri Maserati10:36.6
11.   Horace GOULD gbrSoukromé Maserati10:49.6
12.   Francesco GODIA espFrancesco Godia-Sales11:09.8
13.   Luigi PIOTTI itaSoukromé Maserati11:10.6
14.   Bruce HALFORD gbrSoukromé Maserati11:16.3
15.   Roy SALVADORI gbrCooper Car Company11:24.2
16.   Jack BRABHAM ausCooper Car Company11:35.2

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Pescary (Pescara)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Stirling MOSS gbrVanderwell Products Ltd 92:59:22.7
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati 6+ 3:13.9
3.   Harry SCHELL usaOfficine Alfieri Maserati 4+ 6:46.8
4.   Masten GREGORY usaScuderia Centro Sud 3+ 8:16.5
5.   Stuart LEWIS-EVANS gbrVanderwell Products Ltd 2+ 1 kolo
 
 
6.   Giorgio SCARLATTI itaOfficine Alfieri Maserati  + 1 kolo
7.   Jack BRABHAM ausCooper Car Company  + 3 kola
 DNF    Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari  olej
 DNF    Bruce HALFORD gbrSoukromé Maserati  diferenciál
 DNF    Francesco GODIA espFrancesco Godia-Sales  motor
 DNF    Jo BONNIER sweScuderia Centro Sud  přehřívání
 DNF    Roy SALVADORI gbrCooper Car Company  nehoda
 DNF    Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati  olej
 DNF    Tony BROOKS gbrVanderwell Products Ltd  motor
 DNF    Horace GOULD gbrSoukromé Maserati  nehoda
 DNF    Luigi PIOTTI itaSoukromé Maserati  motor

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1957 Pescara: Fangio a Moss popáté

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell v závodě v Saúdské Arábii

Letos bez titulu, uvědomují si v Mercedesu. Za jak dlouho stáhnou ztrátu?

Lewis Hamilton a Charles Leclerc slaví na pódiu po závodě v Rakousku

Jordan si přeje třaskavou jezdeckou výměnu. F1 ji potřebuje, říká

George Russell s Mercedesem W14 v GP Bahrajnu

"Když bude vůz rychlý, klidně na něj nalepíme i býka." Mercedes se neostýchá okopírovat Red Bull

James Key

McLaren hlásí velké změny. Key končí. Přichází posila z Ferrari

Úvod Velké ceny Saúdské Arábie - Fernando Alonso před Sergiem Pérezem

Soupeři Red Bullu reagují na jeho dominanci: "Odvedl lepší práci, zaslouží si to. Musíme zabrat"

Max Verstappen se svým otcem po úspěšném závodě v Abú Zabí

Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

Carlos Sainz v závodě v Saúdské Arábii

Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

Carlos Sainz s Ferrari ve Velké ceně Bahrajnu

Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

Max Verstappen s Red Bullem RB19 v Bahrajnu

Nejrychlejší kola v Džiddě: Max předčí vítězného Péreze. Kolik na Red Bully ztrácel Alonso?

George Russell si musel připadat jako ve špatné komedii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen tu není kvůli druhým místům

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber, Mark

Red Bull se nechce poučit, zatím

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Verstappen mohutně dotahoval, Pérez zvítězil

  2. Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

  3. Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

  4. Jordan si přeje třaskavou jezdeckou výměnu. F1 ji potřebuje, říká

  5. Nejrychlejší kola v Džiddě: Max předčí vítězného Péreze. Kolik na Red Bully ztrácel Alonso?

  6. Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud