7. GP Pescary
Pescara
18. srpna 1957
Enzo Ferrari se rozhodl do Pescary nenasadit své vozy. Částečně proto, že Fangio měl titul téměř na dosah, ale hlavní důvod byl protest proti italské vládě, která navzdory tragické havárii Alfonsa de Portaga na Mille Miglia nadále pořádala závody na silničních tratích. Jediný Luigi Musso dokázal Ferrariho přesvědčit, aby mu poskytl závodní automobil, avšak bez tovární podpory.
Bitvu o nejvýhodnější postavení vyhrál Fangio před Mossem a Mussem. V druhé řadě stál Behra na maserati s novým a ještě neodzkoušeným dvanáctiválcovým motorem. Ihned po mávnutí národní vlajky šel do čela Musso, ale největší pozornost diváků se upřela na soukromého Horace Goulda, který při rozjezdu nešťastně zachytil o pomalu odcházejícího mechanika.
Bitva Tony Vanderwala a jeho vanwallů byla narušena brzkým odstoupením Brookse, jenž musel po technických problémech vzdát. Ve druhém kole převzal vedení Moss před Mussem, třetí Fangio na vedoucí dvojici tentokrát nestačil a pomalu ztrácel. Vysoké teploty se podepsaly na častých potížích některých jezdců. Například Lewis-Evans ztratil téměř jedno kolo díky dvěma defektům pneumatik. Dvanáctiválcové maserati nevydrželo nápor a nechalo svého jezdce na holičkách.
V desátém kole zmizel z tratě Musso. Z motoru se vyvalil bílý kouř a na trať vytekl olej. Překvapený Fangio nečekanou situaci nezvládl a po smyku poškodil kolo, přesto v závodě pokračoval. Moss si užíval pohodlného vedení a dokonce neplánovaně zajel do depa pro osvěžení a doplnění oleje.
Popáté v kariéře a podruhé za volantem vanwallu slavil Moss prvenství v závodě. I Fangio se popáté v kariéře radoval, ovšem z poněkud většího úspěchu. Druhým místem dokázal znovu obhájit titul a na dlouho dobu se tato meta stala pro ostatní piloty nepřekonatelnou. Až o půl století později se našel někdo, kdo dokázal Fangia překonat…
foto: www.f1-facts.com
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 9:44.6 | |
2. | Stirling MOSS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 9:54.7 | |
3. | Luigi MUSSO | ita | Scuderia Ferrari | 10:00.0 | |
4. | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | 10:03.1 | |
5. | Harry SCHELL | usa | Officine Alfieri Maserati | 10:04.6 | |
6. | Tony BROOKS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 10:08.8 | |
7. | Masten GREGORY | usa | Scuderia Centro Sud | 10:26.1 | |
8. | Stuart LEWIS-EVANS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 10:29.6 | |
9. | Jo BONNIER | swe | Scuderia Centro Sud | 10:36.6 | |
10. | Giorgio SCARLATTI | ita | Officine Alfieri Maserati | 10:36.6 | |
11. | Horace GOULD | gbr | Soukromé Maserati | 10:49.6 | |
12. | Francesco GODIA | esp | Francesco Godia-Sales | 11:09.8 | |
13. | Luigi PIOTTI | ita | Soukromé Maserati | 11:10.6 | |
14. | Bruce HALFORD | gbr | Soukromé Maserati | 11:16.3 | |
15. | Roy SALVADORI | gbr | Cooper Car Company | 11:24.2 | |
16. | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | 11:35.2 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Stirling MOSS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 9 | 2:59:22.7 | ||
2. | Juan - Manuel FANGIO | arg | Officine Alfieri Maserati | 6 | + 3:13.9 | ||
3. | Harry SCHELL | usa | Officine Alfieri Maserati | 4 | + 6:46.8 | ||
4. | Masten GREGORY | usa | Scuderia Centro Sud | 3 | + 8:16.5 | ||
5. | Stuart LEWIS-EVANS | gbr | Vanderwell Products Ltd | 2 | + 1 kolo | ||
6. | Giorgio SCARLATTI | ita | Officine Alfieri Maserati | + 1 kolo | |||
7. | Jack BRABHAM | aus | Cooper Car Company | + 3 kola | |||
DNF | Luigi MUSSO | ita | Scuderia Ferrari | olej | |||
DNF | Bruce HALFORD | gbr | Soukromé Maserati | diferenciál | |||
DNF | Francesco GODIA | esp | Francesco Godia-Sales | motor | |||
DNF | Jo BONNIER | swe | Scuderia Centro Sud | přehřívání | |||
DNF | Roy SALVADORI | gbr | Cooper Car Company | nehoda | |||
DNF | Jean BEHRA | fra | Officine Alfieri Maserati | olej | |||
DNF | Tony BROOKS | gbr | Vanderwell Products Ltd | motor | |||
DNF | Horace GOULD | gbr | Soukromé Maserati | nehoda | |||
DNF | Luigi PIOTTI | ita | Soukromé Maserati | motor |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ