1951 Německo: Ascari vítězí

iM3, 26. července 2006, 08:00 Google+

Pověstný okruh Nürburgring naháněl strach i těm nejzkušenějším pilotům. Zapamatovat si okruh o délce 22,6 km s více než 170-ti zatáčkami dalo obrovskou práci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

6. GP Německa
Nürburgring
29. července 1951

Tehdejší traťový komisaři nebyli na každém rohu a o hasičských nebo sanitních vozech ani nemluvě. Trať lemována stromy, živými ploty nebo okolními chatami nedávala možnost úniku. Mnoho pilotů zde našlo svoji smrt. Nürburgring se tedy mohl „pyšnit“ jako jeden z nejnebezpečnějších.

Fangio toho roku poznal slavný Nurburgring poprvé a hned si jej zamiloval. Popsal jej jako fantastickou výzvu bez prostoru na chybu. Ale i on se v tréninku dopustil malé jezdecké chyby a vjel do náspu. Díky tomu startoval do závodu ve špatné náladě. Startovní pozice v první řadě byla stejná jako v Británii – dvě Ferrari a dvě Alfy Romeo.

Ve 12 hodin bylo za aplaudujícího davu odstartováno. Na konci prvního kola vedl Fangio o 3.5 vteřiny před Ascarim a třetím Gonzalesem. Zásoby paliva Alfetty se po několika kolech začaly tenčit a Fangio musel do depa natankovat. Toho využili Ascari s Gonzalesem a dostali se do čela závodu. Po zastávce nasadil Fangio úžasně rychlé tempo dokazující jeho výjimečnost. Snad každou zatáčku projížděl kontrolovaným smykem, aby získal to, co ztratil v depu. Rudé vozy z Maranella dohnal a bez nejmenšího odporu předjel, ale spojka jeho Alfetty začala prokluzovat a Argentinec postupně ztratil třetí a čtvrtý převod. Řadil podle sluchu a před Ascarim si vybudoval skoro dvouminutový náskok. Přes tyto obtíže zajel nejrychlejší kolo a ve 14. kole se objevil podruhé v depu natankovat. Při výjezdu mu kvůli spojce zhasl motor a mechanici jej museli znovu nastartovat. Tím ztratil spoustu času a ke konci závodu se ještě bránil před třetím Gonzalesem.

Šachovnicový praporek viděl jako první Ascari, vyčerpaný, žíznivý, ale šťastný. Okamžitě se kolem něj nahrnul dav reportérů, fotografů a mnoho dalších lidí, snažících se pogratulovat vítězi. Ascari o několik chvilek později tvrdil, že po výstupu na pódium vítězů dostal na krk ten největší vavřínový věnec, jaký kdy viděl.

foto: www.f1-facts.com

GP Německa (Nürburgring)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari9:55.8
2.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Ferrari9:57.5
3.   Juan - Manuel FANGIO argAlfa Romeo SpA9:59.0
4.   Giuseppe FARINA itaAlfa Romeo SpA10:01.0
5.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari10:06.6
6.   Piero TARUFFI itaScuderia Ferrari10:12.9
7.   Paul PIETSCH deuAlfa Romeo SpA10:15.7
8.   Rudolf FISCHER cheEcurie Espadon10:23.8
9.   Robert MANZON fraEquipe Gordini10:28.9
10.   Felice BONETTO itaAlfa Romeo SpA10:46.1
11.   Yves GIRAUD - CABANTOUS fraSoukromý Talbot10:52.8
12.   Andre SIMON fraEquipe Gordini10:57.5
13.   Louis CHIRON mcoEcurie Rosier11:00.2
14.   Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini11:07.5
15.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier11:08.2
16.   Emanuel DE GRAFFENRIED cheEnrico Plate11:25.6
17.   Antoine BRANCA cheSoukromé Maserati11:26.7
18.   Johnny CLAES belEcurie Belge11:33.6
19.   Pierre LEVEGH fraSoukromý Talbot11:41.9
20.   Duncan HAMILTON irlSoukromý Talbot11:49.3
21.   Philippe ETANCELIN fraSoukromý Talbot11:52.9
22.   Jacques SWATERS belEcurie Belgigue12:09.1
23.   David MURRAY gbrScuderia Ambrosiana-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Německa (Nürburgring)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari 83:23:03.3
2.   Juan - Manuel FANGIO argAlfa Romeo SpA 7+ 30.5
3.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Ferrari 4+ 4:39.0
4.   Luigi VILLORESI itaScuderia Ferrari 3+ 5:50.2
5.   Piero TARUFFI itaScuderia Ferrari 2+ 7:49.1
 
 
6.   Rudolf FISCHER cheEcurie Espadon  + 1 kolo
7.   Robert MANZON fraEquipe Gordini  + 1 kolo
8.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier  + 1 kolo
9.   Pierre LEVEGH fraSoukromý Talbot  + 2 kola
10.   Jacques SWATERS belEcurie Belgigue  + 2 kola
11.   Johnny CLAES belEcurie Belge  + 3 kola
 DNF    Yves GIRAUD - CABANTOUS fraSoukromý Talbot  nehoda
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini  motor
 DNF    Duncan HAMILTON irlSoukromý Talbot  tlak oleje
 DNF    Felice BONETTO itaAlfa Romeo SpA  odstoupil
 DNF    Andre SIMON fraEquipe Gordini  motor
 DNF    Paul PIETSCH deuAlfa Romeo SpA  nehoda
 DNF    Giuseppe FARINA itaAlfa Romeo SpA  přehřívání
 DNF    Philippe ETANCELIN fraSoukromý Talbot  převodovka
 DNF    Antoine BRANCA cheSoukromé Maserati  motor
 DNF    Louis CHIRON mcoEcurie Rosier  motor
 DNF    Emanuel DE GRAFFENRIED cheEnrico Plate  motor
 DNF    David MURRAY gbrScuderia Ambrosiana  nehoda

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1951 Německo: Ascari vítězí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový šéf Ferrari Frederic Vasseur

Největší problém u Ferrari? Montoya mluví o nejistotě. Favorizoval Todta

Alpine bude jedním z šesti dodavatelů, zásobujících F1 za tři roky

F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Prezentace Red Bullu 2019

Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

Pilot stáje Renault F1 Jean-Pierre Jabouille v roce 1978

Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Villeneuve, Jacques

FIA zakázala vertikálne krídla

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

  2. Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

  3. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  4. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  5. McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

  6. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud