DISKUZE K ČLÁNKU Ocon uloupil Verstappenovi vítězství, využil toho Hamilton
Letošní Grand Prix Brazílie bude ještě dlouho předmětem vášnivých diskusí zvláště kvůli situaci ve 44. kole, kdy Esteban Ocon nesmyslným manévrem připravil o téměř jisté vítězství Maxe Verstappena. Ten sice bojoval do posledního kola, ale ztrátu dohnat nedokázal.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ocon uloupil Verstappenovi vítězství, využil toho Hamilton
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovalo 7 lidí)
11.11.2018 20:46
Letošní sezona je poslední sezona pro Alonsa a… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
airwar1939
22:32 11.11.2018 176.74.141.XXXTa modrá tam blikala naprosto nesmyslně, bohužel tohle je problém komisařů FIA kteří nechápou, že i jezdec o kolo pozadu má právo závodit a předjíždět. Ale historie zde zná "bohužel" pro ně množství podobných případů, kdy se jezdec o kolo pozadu vracel do závodu.
To jaký bal rozdíl v rychlostech, nehraje roli, nebo snad jezdec který není o 2 sekundy na kolo rychlejší nemá právo předjíždět? Nebo se snad nesmí předjíždět vedoucí závodník?
A pořád je zde nesmyslnost počínání Maxe, když koukneš na to video, tak Max volí defenzivní stopu. Estaban jde na předjetí, v první zatáčce nechává Esteban Maxovi místo, v druhé zatáčce Max Estebana zavírá a tlačí na obrubník.
Max byl v čele, byl rychlejší než Lewis, přesto šel do nesmyslného souboje a svého soupeře s kterým ani nebojoval o pozici se pokusil zavřít. Pokus se mě srozumitelně vysvětlit, co tím soubojem a tím zavřením jako mohl získat?-
mi88ki
23:11 11.11.2018 62.24.79.XXXNapsat, že to byl normální souboj, když jezdci nejeli ve stejném kole a před zatáčkou bliká modrá vlajka?
Ano výjimečně se stává, že se i rychlý jezdec s rychlým vozem ocitne o kolo zpět a pak se snaží ztrátu dohnat a většinou pak lehce předjíždí jezdce, kteří jsou o kolo vpřed, ale že by to byl případ super-rychlého Ocona, který předjíždí slimáka Maxe?
Jsem přesvědčen, že žádný jezdec, který není výrazně rychlejší jak jezdec, který je o více jak 5 kilometrů vepředu, a ještě k tomu vedoucího jezdce ho nemá právo ohrožovat, a ještě k tomu očekávat, že mu bude dělat místo v ideální stopě a nakonec s ním kolidovat.
Tohle byl tvrdý souboj i na jezdce, kteří by byli ve stejném kole.
Kdyby byl Ocon tak rychlý jak psal, tak proč byl ve svém nejrychlejším kole pořád o osm desetin pomalejší než Max? A to Max dojížděl s poškozeným vozem, takže nemohl díky tomu předvést své maximum.
Tohle je prostě totální úlet Ocona, a nechápu, jak se s tímhle můžete vůbec souhlasit? Že Max zdržoval Ocona, který měl rychlost na nějaký skvělý výsledek? Nevím jak vy, ale já to viděl přesně naopak. Asi žijeme každý na jiné planetě.
A ještě k tomu Michaelovi. Ten předjížděl jezdce o kolo vpředu, kteří si byli vědomi, že ho stejně za sebou neudrží, tak s ním ani do žádných soubojů nešli Všechny ostré souboje, které tehdy svedl, byly již v situaci, kde měl před sebou konkurenční soupeře ale už to bylo v okamžiku, kdy byli ve stejném kole.-
airwar1939
00:12 12.11.2018 176.74.141.XXX1) proč neodpovíš na mou jednoduchou otázku, proč Max šel nesmyslně do souboje v kterém nemohl nic získat, ale vše ztratit?
2) proč pořád opakuješ stejné nesmysly? Od Ocona tam nic tvrdého nebylo:
Volil Max defenzivní stopu dobrovolně? Volil.
Nechal Ocon Maxovi v první zatáčce dostatek místa? Nechal.
Zavřel v druhé zatáčce Max Ocona? Zavřel.
Takže proč to byl od Ocona úlet a proč ho nemám hájit?
3) A to s tím jestli měl Ocon šanci na skvlý výsledek jsi myslel jeko jak? Jako že jezdec co nemůže vyhrát, to má zabalit, dokroužit, nebo ještě lépe auto odstavit?
-
-
-
-
-
-
-
Kaša
21:18 11.11.2018 194.228.79.XXXDobrá, ... uznávám že názor že by v tom byl Mercedes je trochu zcestný, ale to neznaméná že by to Ocon neudělal aby se mercedesu zalíbil.
A mimojiné - sledujete jak čím dál tím víc "sesterské" týmy okatě pouští jejich "Áčka"?
Dneska jak se klidil Haas i Sauber z cesty Ferrari je ostuda.
A dělají to FI a Wilíci pro Mercedes ... je to hnus!
-
-
-
spinelesssheep
21:22 11.11.2018 85.70.184.XXXDneska celkem ukázkově pustil Kimiho. Musí si zvykat no.-
Petr Hloušek
22:00 11.11.2018 194.79.55.XXXto bude prča až bude Kimi v Sauberu bojovat o pozici se Sebem
-
-
-
Jirka_1
20:48 11.11.2018 217.30.64.XXXMax měl dnes vyhrát, také nechápu, proč to Ocon udělal.
Ale k věci - Marko řekl, že 10 kW není problém a dnes se ukázalo, že skutečně není. Pokud Mercedes něco nevymyslí s teplotou pneumatik, bude mít příští sezónu fest problém zachovat dominanci a pokud vím, tak víc, než pět let nikdo na špici nevydržel (v MS jezdců). A v žádném případě nepodceňuji Hondu.
McLaren - škoda mluvit. Jak jsem byl proti Dennisovi, tak se ukazuje, že to bez něj moc nejde a jestli vůbec. Sice jsem nebyl nikdy jeho fandou, ale na druhé straně respektuji dosažené výsledky v minulosti. Ale i Lotus bez geniálního Chapmana nepřežil...-
airwar1939
21:52 11.11.2018 176.74.141.XXXK tomu souboji Maxe s Oconem, podle toho co jsem viděl tak Ocon předjížděl Maxe, bojovali spolu cílovou rovinku, první zatáčku a v druhé Max Ocon zavřel, takže dle logiky závodění chyba Maxe, zvláště když třetí zatáčku by byl opět na vnitřku.
To že nebyl ve stejném kole nemá na průběh souboje žádnou roli. Zde bych připomenul Brazilii 2006, kde byl podobně o kolo pozadu Michael a podobnými souboji se opět vrátil do stejného kola jako vedoucí jezdec a nakonec dojel tuším šestý.
Mě dnes Max opět potvrdil, že není zrovna inteligentní, dnes měl auto na vítězství, ale z 99% si to pohnojil sám.-
Petr Hloušek
23:01 11.11.2018 194.79.55.XXXMichael ale každého bezpečně předjel už na rovince, pouštět se v následujících zatáčkách do souboje s jezdcem o kolo vpřed je šílenství a vlastně popírá smysl modrých vlajek-
airwar1939
07:16 12.11.2018 176.74.141.XXXV této situaci by modré vlajkyvůbec neměli vlát. Druhá věc je, že kdyby Max nešel v cílové rovince nesmyslně do defenzivní stopy, Ocon by ho předjel už na rovince, a k žádnému závodění v zatáčkách by nedošlo. A za třetí, pořád je fakt že k incidentu došlo proto, že se Max v druhé zatáčce Ocona zavřel. Podle mě to bylo od jezdce co chce vyhrát závod trochu pitomé.
-
-
Jirka_1
08:13 12.11.2018 217.30.64.XXXAsi tak - když mě dojede někdo o kolo, je mi jasné, že na něj závodně nestačím, jsem pomalejší a tudíž z té tvé logiky věci se snažím nepřekážet. Oconovi ***, že mu to na rovinkách jelo ještě neznamená, že byl celkově rychlejší - viz jeho umístění v době předjíždění o kolo. Když sem pleteš Schumiho - Schumi nedostával v 2006 pravidelně každý závod kolo, jak je tomu u těch dvou růžovoučkých aut prakticky každý závod. RB jsou v zatáčkovitých pasážích rychlejší než zbytek pole, takže Oconovi muselo dojít, že za I. zatáčkou bude mít smůlu.
Nemám Maxe rád, fandím i Oconovi, protože je rychlý, ale co předvedl včera je hodné zvláštního zřetele, případně pár facek. Max měl včera na vítězství, na první místo se probojoval vlastním výkonem, takže se nedivím, že pak Oconovi málem jednu vkydnul.
Takže zkráceně - když mě někdo dojede o kolo a není to tím, že bych se přimotal do nějaké kolize na začátku závodu, znamená to, že jsem pomalý a podle regulí musím uvolnit místo. Na to ty modré hadry jsou. Kdyby spolu bojovali o třeba osmé místo ve stejném kole, budiž, ale to zde nebylo.
Příspěvek byl redakčně upraven.-
-
Hwrychlik H.
16:20 12.11.2018 90.179.133.XXXA pro upřesnění, žádné modré vlajky tam prostě nebyly, natož pro Ocona.
-
-
-
-
-
spinelesssheep
20:46 11.11.2018 85.70.184.XXXLetošní sezona je poslední sezona pro Alonsa a Ocona. Oba mají po dnešku další společnou věc, a to, že se pokusili předjet Verstappena s horším vozem a okolo zpátky.
U Alonsa to bylo tuším 2016 a Esteban dneska. Mě si tím získal a vlastně nevím ani proč se na něj nadává a za co dostal penalizaci. Za to že se o něco pokusil? To se teď bude trestat? Na rovince byl jednoznačně rychlejší, tak to zkusil, ale bohužel ve většině už je zkrátka zakořeněné, že tohle si piloti o kolo zpátky nesmí na tzv. F1+ nebo na ?vyvolené? za žadnou cenu dovolit. Ve výsledku si na pneumatiku Ocona najel sám Verstappen a byla to jeho chyba...Chování Verstappena a nadávky posléze, netřeba ani komentovat...
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek