Poslední trénink v Mexiku vyhrál Verstappen před Hamiltonem, Rosberg až čtvrtý

Tomáš Kozlík, 29. října 2016, 17:00 Aktualizováno 29.10.2016, 18:29 Google+

Výsledky sobotního tréninku jsou příslibem pro velice zajímavou kvalifikaci. Nejrychlejší čas zajel Verstappen před Hamiltonem, který na Holanďana ztratil 94 tisícin vteřiny. Třetí byl Ricciardo, čtvrtý Rosberg, jezdci Ferrari ztratili na nejrychlejší čas dne téměr 9 desetin.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen před startem závodu v Austinu

Max Verstappen před startem závodu v Austinu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ihned po začátku tréninku vyjeli na trať oba jezdci Haasu, po instalačním kole a zkoušce startu ale zajeli zpátky do boxů. Instalační kolo poté absolvovali také Button, Wehlrein a Verstappen. První měřené kolo ale zajel podle očekávání Ocon na Manoru, s časem 1:32,013 ale příliš neoslnil. O chvíli později jej pohodlně přeskočil jeho týmový kolega Wehrlein s časem 1:29.509.

Po svém prvním kole si Button v rádiu postěžoval na své hledí, přál by si trochu tmavší. V sobotu je v Mexiku mnohem slunečněji než během pátku, trať má teplotu 26 °C , vzduch 14 °C.

Po desíti minutách zajeli své první časy jezdci Mercedesu, Hamilton se dostal na průběžnou první příčku díky času 1:20,158, Rosberg zajel o 4 desetiny pomalejší čas. Postupně si na nastavení svého volantu postěžovali Hamilton s Hülkenbergem, Hamiltonův měl tendenci zatáčet doleva, Hülkenbergův zase doprava.

img-responsive

Jezdci Ferrari zažili těžký trénink, měli problém najít volný prostor na trati | foto: Scuderia Ferrari

Už po 16 minutách tréninku Hamilton s časem 1:19,721 překonal včerejší nejrychlejší čas dne, který zajel Vettel na Ferrari. Hamilton toto kolo zajel na měkkých pneumatikách, kdežto Vettel pro svůj včerejší čas potřeboval super-měkké pneumatiky. Po Hamiltonovi svůj čas vylepšil také Rosberg, na Hamiltona ale stále ztrácel půl vteřiny. Po 22 minutách vyjel na trať poprvé Vettel, Ricciarda jsme ale prozatím na trati dnes neviděli.

Button si v týmovém rádiu postěžoval, že mu blikají varovná světla signalizující teplotu, komunikace u druhého pilota McLarenu Alonsa byla o poznání pozitivnější, na upozornění od týmu, že je Vettel blízko od Alonsa Španěl reagoval smíchem a slovy: "Ok, žádný problém, užiju si to." Následně zajel třetí nejrychlejší čas Bottas, zatímco jeho týmový kolega Massa probrzdil a na chvíli opustil trať v první zatáčce. Vettel je v Mexiku očividně ve formě, na měkkých pneumatikách dokázal zajet čas 1:20,048, na Hamiltona ztratil jen 3 desetiny.

img-responsive

Rosberg prozatím na Hamiltona v Mexiku ztrácí | foto: Daimler AG

Druhým jezdcem, který v sobotu dokázal zajet kolo rychleji než za 80 vteřin byl Verstappen, na super-měkkých pneumatikách zajel čas 1:19,959. Jen o chvíli později zajel druhý jezdec Red Bullu Ricciardo ještě o 9 tisícin rychlejší čas než Verstappen. Oba jezdci Haasu byli nespokojení se svými předními pneumatikami, podle Grosjeana to byla katastrofa. 25 minut před koncem posledního tréninku okupovali poslední 2 místa jezdci McLarenu, rychlejší Alonso ztrácel na pozici před sebou více jak jednu vteřinu.

Někteří jezdci měli problémy najít volný prostor na trati pro rychlé kolo, Rosberg musel dokonce odjet 3 kola, než našel na trati volné místo pro svůj pokus. 13 minut před koncem tréninku byl na trati pouze Massa s Ericssonem, ostatní vyčkávali v boxech. Následně se na trať vydal také druhý jezdec Williamsu Bottas, na super-měkkých pneumatikách dokázal zajet čas 1:20,294, což mu stačilo na sedmou příčku. Massa na stejných pneumatikách dokázal dokonce zajet prozatimní čtvrtý nejrychlejší čas dne, 1:19,997 - na Hamiltona ztratil méně jak 3 desetiny.

9 minut před koncem tréninku už byli na trati téměr všichni jezdci, na řadu přišly simulace kvalifikace. Opět se objevily problémy s hustým provozem na trati, tentokrát si stěžoval Hamilton. Zatímco se Hamilton snažil najít na trati volné místo, Verstappen dokázal zajet nejrychlejší čas víkendu o hodnotě 1:19,137. Na trati už byli kromě jezdců Manoru všichni, Vettel dokázal poskočit jen na šesté místo, jeho čas byl ale ovlivněn pomalejšími jezdci na trati.

5 minut před koncem tréninku se od posledních příček odlepili jezdci McLarenu, seřadili se na 13. a 14.místě. Postupně své časy zlepšovali v podstatě všichni jezdci, Hamilton zajel o 94 tisícin pomalejší čas než první Verstappen, Rosberg ztrácel dokonce 4 desetiny. Na konci tréninku jezdci trénovali starty do závodu, vyzkoušel si je Räikkönen i oba jezdci Mercedesu.

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)3. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:19,137
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:19,231
3. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:19,370
4. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:19,618
5. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:19,811
6. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:19,937
7. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:19,994
8. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:19,997
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:20,255
10. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:20,325
11. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:20,472
12. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:20,586
13. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:20,600
14. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:20,959
14. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:21,152
16. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:21,245
17. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:21,338
18. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:21,345
19. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:21,601
20. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:21,758
21. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:21,921
22. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:22,354

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Poslední trénink v Mexiku vyhrál Verstappen před Hamiltonem, Rosberg až čtvrtý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 na Nürburgringu

Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

Valtteri Bottas nadále na Hamiltona ztrácí

Trocha statistiky a historie nemůže škodit

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v Austinu

Hamilton doufá, že je dobrá rychlost Ferrari v Mexiku skutečná

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Vedení Daimleru je pro setrvání v F1, chce ale snížit náklady a dopad na životní prostředí

  3. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  4. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  5. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  6. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud