DISKUZE K ČLÁNKU GP MONAKA: Hamilton se vrací do hry, Force India slaví stupně vítězů
Piloti si v tomto ročníku Grand Prix Monaka užili své - od startu za safety carem až po slunečnou oblohu. Závod se nakonec stal interním soubojem mezi Red Bullem a Mercedesem, jmenovitě Ricciardem a Hamiltonem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP MONAKA: Hamilton se vrací do hry, Force India slaví stupně vítězů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001889
(Hlasovali 5 lidé)
29.05.2016 17:04
Inu závod to byl zajímavej, to se musí nechat.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
16:57 30.05.2016 46.135.13.XXX
Za úzkoprsost by se to dalo považovat, kdyby FIA takto posuzovala i ostatní piloty a přestupky. Zrovna v témže závodě se za podobný přestupek trestalo. Jen tím, kdo byl trestán, nebyl nikdo z pilotů bojujících na špici. Já to stále opakuji, že FIA neposuzuje podobné přestupky konzistentně a přihlíží k tomu, kdo přestupek udělal.
Kevvin
16:33 30.05.2016 185.73.103.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Kevvin
16:29 30.05.2016 185.73.103.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
tom11
11:46 30.05.2016 77.48.94.XXX
jezdec jedoucí v souboji vepředu má výhodu vždy. má výhodu volby stopy a Lewis v tomto neudělal nic špatně. navíc jel v závodní stopě a nikam z ní neuhýbal, aby Riccieho zavřel. Zde bych řekl, že vše O.K.
na průjezd první části šikany může být hned několik pohledů a nutno poznamenat, že svoji svoji pravdu zde mají oba tábory - pozici pustit i nepustit. nicméně pravidla hovoří o výhodě ve smyslu časové výhody a podle toho bylo rozhodnuto. průjezd tak, jak se "povedl" Hamovi není rozhodně nejrychlejším způsobem, jak tu šikanu projet, navíc jej to do značné míry znevýhodňuje na výjezdu. to se v tomhle případě ukázalo naprosto zřetelně.
na průjezd první části šikany může být hned několik pohledů a nutno poznamenat, že svoji svoji pravdu zde mají oba tábory - pozici pustit i nepustit. nicméně pravidla hovoří o výhodě ve smyslu časové výhody a podle toho bylo rozhodnuto. průjezd tak, jak se "povedl" Hamovi není rozhodně nejrychlejším způsobem, jak tu šikanu projet, navíc jej to do značné míry znevýhodňuje na výjezdu. to se v tomhle případě ukázalo naprosto zřetelně.
rock
10:38 30.05.2016 37.188.139.XXX
Jeden z důvodů, proč se Ricciardovi v daném okamžiku nepovedlo dostat se na Lewisovu úroveň v té zatáčce bylo, že Lewis nedobrzdil. Do té míry, že se nevešel na trať a už tím porušil pravidla. Nedošlo k souboji, ve kterém by Hamilton mohl jedině ztratit (došlo k němu až na výjezdu ze šikany, kde už to byla jiná situace, kterou si mohl Hamilton líp vykrýt), získal tedy výhodu.
Duncan66
10:11 30.05.2016 89.29.32.XXX
V dane zatacce, tedy hned te prvni za tunelem se jednoduse predjizdet neda. Rici nebyl v dany moment na Lewisove urovni, byl porad za nim. Takze v te zatacce by Lewis svoji pozici urite udrzel, naopak mu spatne projeti poskytlo nevhodu v horsim vyjeti dalsi zatacky, proto musel taky Riciho blokovat, jinak by pozici ztratil. Neboli zde podle tve teorie vse v poradku a proto zadna penalizace.
Proto Vettel dostal v Nemecku tusim 2012 penalizaci, kdyz predjel Buttona mimo trat a proto Lewis vcera zadnou pentli nedostal.
Proto Vettel dostal v Nemecku tusim 2012 penalizaci, kdyz predjel Buttona mimo trat a proto Lewis vcera zadnou pentli nedostal.
Duncan66
10:06 30.05.2016 89.29.32.XXX
ok, diky za info. Takze Rici proste zajel famozni kolo, zatimco Lewis se trapil a tim vznikl rozdil 10 sekund behem jednoho kola? Proto by me zajimalo, zda casy na suchych od jinych pilotu byly rychlejsi, nez Riciho casy na intermedialkach. Jestli to bylo ciste trapeni Lewise, nebo par sekund sehraly i scuhe gumy, ktere v danou chvili jeste nebyly rychlejsi, nez intermedialky.
HellHogr
09:58 30.05.2016 90.180.138.XXX
Hamilton měl problémy dostat pneu do spravé teploty a nejel zrovna rychle, Rosberg musel čekat, Vettel vyjel sPerezem těsěn před Alonsem - další míment, Alonsův pit byl 5,5s .. vyjel za Vettelem a Perezem 0,5s .. nebýt toho, mohl být před nima
rock
09:55 30.05.2016 37.188.139.XXX
To by -do jisté míry, i když taky ne na 100%- dávalo smysl, když je pilot na dráze sám. V okamžiku, kdy je v interakci se soupeřem, je absolutní čas naprosto nepodstatný. Důležité by mělo být, jaký vliv má vyjetí z dráhy na ten konkrétní souboj; kupříkladu jestli by třeba pilot dokázal svoji pozici udržet, kdyby do zatáčky nenajel takovou rychlostí, která mu neumožňovala tu zatáčku projet.
A vůbec: obecně je nutné předpokládat, že v závodech (nebo v kvalifikacích) každý jede stopou, která je v dané situaci nejvýhodnější. Jestliže se pro pilota stane nejvýhodnější stopa, která vede mimo trať (což samo o sobě pravidla nedovolují), nutně tím musí nějakou formu výhody získat.
A vůbec: obecně je nutné předpokládat, že v závodech (nebo v kvalifikacích) každý jede stopou, která je v dané situaci nejvýhodnější. Jestliže se pro pilota stane nejvýhodnější stopa, která vede mimo trať (což samo o sobě pravidla nedovolují), nutně tím musí nějakou formu výhody získat.
Duncan66
09:47 30.05.2016 89.29.32.XXX
Nejak jsem vcera nepostrehl 3 momenty, dulezite pro zavod a proto bych se rad zeptal nekoho, kdo sledoval livetiming ci pripadne nejake vysvetleni ze Skysports apod.
1) Zmena na prvnim miste: Lewis jede do boxu, kdy ma Riciho tesne za sebou rozdil cca 1s. Nazouva ultra softy a vyjizdi na trat. Rici jede do boxu o kolo pozdeji, ztraci v boxech navic cca 10 sekund chybou tymu a vyjizdi na trat tesne za Lewisem. Ukazali nejakou Lewisovu chybu, ale to mohly byt maximalne tak 2 sekundy ztrata. Kde tedy Lewis ztratil tolik casu? Byly suche pneu v dany moment jeste pomalejsi, nez intermedialky, kdyz vsichni houfne prezouvali a reagovali na konkurenci, ikdyz casy ukazovaly mozna neco jineho? nebo Lewis udelal dalsi chyby, ci jel na suchych prvni kolo extra pomalu, ze na nej Riciardo najel pres deset sekund naskok za jedno kolo????
2) Rosbergovy druhe boxy. Byla tam chyba mechaniku, nebo holt utrpel provozem v boxech, kdy musel cekat na projizdejici vozy a proto se pred nej dostal Vettel?
3) Vettel Alonsa predjel, nebo se pred nim vyjel uz z boxu?
1) Zmena na prvnim miste: Lewis jede do boxu, kdy ma Riciho tesne za sebou rozdil cca 1s. Nazouva ultra softy a vyjizdi na trat. Rici jede do boxu o kolo pozdeji, ztraci v boxech navic cca 10 sekund chybou tymu a vyjizdi na trat tesne za Lewisem. Ukazali nejakou Lewisovu chybu, ale to mohly byt maximalne tak 2 sekundy ztrata. Kde tedy Lewis ztratil tolik casu? Byly suche pneu v dany moment jeste pomalejsi, nez intermedialky, kdyz vsichni houfne prezouvali a reagovali na konkurenci, ikdyz casy ukazovaly mozna neco jineho? nebo Lewis udelal dalsi chyby, ci jel na suchych prvni kolo extra pomalu, ze na nej Riciardo najel pres deset sekund naskok za jedno kolo????
2) Rosbergovy druhe boxy. Byla tam chyba mechaniku, nebo holt utrpel provozem v boxech, kdy musel cekat na projizdejici vozy a proto se pred nej dostal Vettel?
3) Vettel Alonsa predjel, nebo se pred nim vyjel uz z boxu?
Duncan66
09:37 30.05.2016 89.29.32.XXX
jak povolali ho "jako druheho pilota"? Hulk se naopak zasekl za Massou, protoze jel pro intermedialky mnohem drive, nez Perez. Ten zustal na trati o cca 8 kol dele, nez skupinka Rosberg, Vettel, Hulk a proto se po zastavkach dostal pred ne. Po druhe zastavce se Rosberg s Hulkem dostali za Alonsa a osud byl zpeceten. Nevycital bych to nejak extra tymu. Proste reagovali na soupere pred nim a nevyslo to a s Perezem pockali a vyplatilo se to. Podle me naopak tymove vyborne zvladnuta strategie, kdy s kazdym pilotem zkusili neco jineho a maji famozni bednu.
Duncan66
09:32 30.05.2016 89.29.32.XXX
Kdyby ses dival na zavod poradne, tak bys videl, ze treba Riciardo byl za Lewis nekolikrat centimetry a vyborne taktizoval, kdyz se jim do souboje pripletl jezdec o kolo zpet. Vettel nic takoveho nedelal. pres 30 kol byl 2 a vice sekund za Perezem, az v samotnem zaveru zkusil tlacil par kol, ale blizko jako Riciardo se nikdy nedostal. Takze se vymlouvat pouze a jen na trat je od tebe taky pekne pokrytecke. Ferrarri proste vcera nestihalo a na vic nemelo. Hotovo, tecka.
rock
09:12 30.05.2016 37.188.139.XXX
Protože ředitelství závodu rozhodlo, že nemusí.
Vyrozuměl jsem, že Whiting obvykle prosazuje výklad, že získání výhody = získání pozice. Podle tohodle výkladu Lewis pozici nezískal, ergo nezískal výhodu, ergo nemusel pouštět Ricciarda.
Já vím, je to zvrácený, je to nelogický, neztotožňuji se s tím přístupem - jenom konstatuji, co jsem vypozoroval.
btw že se to vyšetřovalo a s jakým výsledkem je zmíněný i v textu, pod kterým je tahle diskuze.
Vyrozuměl jsem, že Whiting obvykle prosazuje výklad, že získání výhody = získání pozice. Podle tohodle výkladu Lewis pozici nezískal, ergo nezískal výhodu, ergo nemusel pouštět Ricciarda.
Já vím, je to zvrácený, je to nelogický, neztotožňuji se s tím přístupem - jenom konstatuji, co jsem vypozoroval.
btw že se to vyšetřovalo a s jakým výsledkem je zmíněný i v textu, pod kterým je tahle diskuze.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek