DISKUZE K ČLÁNKU ANALÝZA: Bezpečnost jako zaklínadlo, které nemusí vždy spolehlivě fungovat
O vývoji F1 se napsaly stohy pojednání, byly zmapovány do posledního šroubku, nýtu či spoje. Technika, komponenty, všechno kráčí stále kupředu a ruku v ruce s tím se řeší rovněž nezbytná bezpečnost. Místy tak, že dostává Formuli 1 na scestí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: ANALÝZA: Bezpečnost jako zaklínadlo, které nemusí vždy spolehlivě fungovat
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
14:12 16.02.2016 37.188.142.XXXBezpečnost je NUDAAA.
Hned bych zvýšil obrubníky (aby přes ně neskákali tak moc ochotně), rozoral bezpečnostní zóny, posunul diváky blíž k trati i za cenu betonových svodidel, netrápil bych se s nerovnostmi na trati do nějaké rozumné míry, zakázal datový přenos mezi autem a boxy, zakázal vysílačky, safety car vysílal na trať jen a výhradně tehdy, nacházela-by se překážka na trati (ale ne nezbytně; pět pikolíků mávajících vlajkami a usměrňující piloty do čisté stopy by to vyřešilo taky a na zbytku okruhu by se mohlo závodit)... joj, určitě by se našlo ještě pár vychytávek.
Ale to neznamená, že bych šmahem smetl ze stolu opatření vedoucí k znatelnému zlepšení efektivnosti a odbourání anachronických prvků jenom proto, že současně slouží i ke zvýšení bezpečnosti (odkrytá kola, otevřený kokpit). -
uzivatel000635
11:16 16.02.2016 88.101.0.XXXNikoho určitě nepřekvapí, pokud se pod tento článek podepíšu (obrazně Roberte) -
Pavel A.
01:09 16.02.2016 85.70.8.XXXMě se to četlo jako horor. Hrůzná představa, kam to směřuje. A nejhorší je, že je to reálné. Dřív dokázala vozy F1 řídit jen hrstka vyvolených, dnes skoro každý, kdo si to zaplatí. Jak k těmto lidem máme mít úctu a vážit si jich, když nic mimořádného nedělají? Což ale není jejich vina, ale složitých technických předpisů.
Napadlo mě, jak by asi vypadaly motocyklové závody, kdyby je vedla FIA. Předpokládám, že by jezdci byly v kovových klecích, připoutáni bezpečnostním pásem k sedačce a k motorce přidělány dvě kolečka (ve vzduchu, taková, jako když se učíte jezdit na kole). Co kdyby někdo spadl, aby si neublížil... -
huhukoktejl
21:56 15.02.2016 37.48.33.XXXJako oddany fanda F1 nesu tezce ty vyasfaltovane zony kolem trati a s jakymkoliv krytem kokpitu se budu hodne tezko smirovat ... -
vojtano
19:55 15.02.2016 95.143.132.XXXPlatilo, že jezdci (nejen) F1 byli ochotni a schopni dovést a předvést své umění rychlosti za hranici chápání běžných smrtelníků. A toto své umění prezentovali právě jízdou na hranici fyzikálních zákonů s nemalou mírou rizika v případě, kdy dojde k chybě a toto umění "neobhájí". Princip být na hraně z nich dělal ty pravé hrdiny, protože u konzole v obýváku se hrdinství prostě nerodí. Má to být sport, kde se s respektem překračují zábrany nás, obyčejných smrtelníků. Proto jsme jezdce minulých dekád milovali a obdivovali a proto tento punc ti současní nemají. S bezpečností a předjížděcími udělátky se vytrácí respekt a obdiv... -
Alfred
19:09 15.02.2016 78.41.168.XXXmálokdy ale teď naprosto souhlasím...
dokonce si myslím že k mnoha, ale opravdu k mnoha kolizím v současné F1 by vůbec nedošlo, kdyby už za současného stavu bezp. opatření jak konstrukčních, tak okruhových nedisponovali jezdci pocitem bezpečí jako při jízdě v tanku. Byl by Verstappen takový borec a konal by stejně v Monaku kde boural do Grosjeana třeba před dvaceti lety? Boural by tak často takový Maldonado....atd? Díky vysoké míře bezpečnosti se dnes jezdci odhodlají k takovým manévrům které by je dříve snad ani nenapadly, protože jestli vyletí mimo dráhy tak se leckdy nestane naprosté nic ani pozičně co se týče závodu a když nabourá do libovolné překážky tak s 99% JISTOTOU ví, že vyleze a odejde po svých.
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek