DISKUZE K ČLÁNKU ANALÝZA: Bezpečnost jako zaklínadlo, které nemusí vždy spolehlivě fungovat

O vývoji F1 se napsaly stohy pojednání, byly zmapovány do posledního šroubku, nýtu či spoje. Technika, komponenty, všechno kráčí stále kupředu a ruku v ruce s tím se řeší rovněž nezbytná bezpečnost. Místy tak, že dostává Formuli 1 na scestí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: ANALÝZA: Bezpečnost jako zaklínadlo, které nemusí vždy spolehlivě fungovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 16.02.2016 14:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Alfred (Hlasovalo 17 lidí) 15.02.2016 19:09
málokdy 12 ale teď naprosto souhlasím...… »
» tom11 (Hlasovalo 14 lidí) 15.02.2016 22:06
Lépe to snad ani vyjádřit nejde. Se vším, co je v… »
» vojtano (Hlasovalo 13 lidí) 15.02.2016 19:55
Platilo, že jezdci (nejen) F1 byli ochotni a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.142.XXX
    Bezpečnost je NUDAAA.

    Hned bych zvýšil obrubníky (aby přes ně neskákali tak moc ochotně), rozoral bezpečnostní zóny, posunul diváky blíž k trati i za cenu betonových svodidel, netrápil bych se s nerovnostmi na trati do nějaké rozumné míry, zakázal datový přenos mezi autem a boxy, zakázal vysílačky, safety car vysílal na trať jen a výhradně tehdy, nacházela-by se překážka na trati (ale ne nezbytně; pět pikolíků mávajících vlajkami a usměrňující piloty do čisté stopy by to vyřešilo taky a na zbytku okruhu by se mohlo závodit)... joj, určitě by se našlo ještě pár vychytávek.

    Ale to neznamená, že bych šmahem smetl ze stolu opatření vedoucí k znatelnému zlepšení efektivnosti a odbourání anachronických prvků jenom proto, že současně slouží i ke zvýšení bezpečnosti (odkrytá kola, otevřený kokpit).

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Nikoho určitě nepřekvapí, pokud se pod tento článek podepíšu (obrazně Roberte)

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    85.70.8.XXX
    Mě se to četlo jako horor. Hrůzná představa, kam to směřuje. A nejhorší je, že je to reálné. Dřív dokázala vozy F1 řídit jen hrstka vyvolených, dnes skoro každý, kdo si to zaplatí. Jak k těmto lidem máme mít úctu a vážit si jich, když nic mimořádného nedělají? Což ale není jejich vina, ale složitých technických předpisů.
    Napadlo mě, jak by asi vypadaly motocyklové závody, kdyby je vedla FIA. Předpokládám, že by jezdci byly v kovových klecích, připoutáni bezpečnostním pásem k sedačce a k motorce přidělány dvě kolečka (ve vzduchu, taková, jako když se učíte jezdit na kole). Co kdyby někdo spadl, aby si neublížil...

    + 12 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    Lépe to snad ani vyjádřit nejde. Se vším, co je v článku napsáno souhlasím a vnitřně to cítím zcela totožně 01.
    Nedávno tu byla velmi obsáhlá debata na téma bezpečnosti a většinou byly názory obdobné tomuhle.

    + 14 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    37.48.33.XXX
    Jako oddany fanda F1 nesu tezce ty vyasfaltovane zony kolem trati a s jakymkoliv krytem kokpitu se budu hodne tezko smirovat ... 02

    + 13 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vojtano

    vojtano

    95.143.132.XXX
    Platilo, že jezdci (nejen) F1 byli ochotni a schopni dovést a předvést své umění rychlosti za hranici chápání běžných smrtelníků. A toto své umění prezentovali právě jízdou na hranici fyzikálních zákonů s nemalou mírou rizika v případě, kdy dojde k chybě a toto umění "neobhájí". Princip být na hraně z nich dělal ty pravé hrdiny, protože u konzole v obýváku se hrdinství prostě nerodí. Má to být sport, kde se s respektem překračují zábrany nás, obyčejných smrtelníků. Proto jsme jezdce minulých dekád milovali a obdivovali a proto tento punc ti současní nemají. S bezpečností a předjížděcími udělátky se vytrácí respekt a obdiv...

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    málokdy 12 ale teď naprosto souhlasím...
    dokonce si myslím že k mnoha, ale opravdu k mnoha kolizím v současné F1 by vůbec nedošlo, kdyby už za současného stavu bezp. opatření jak konstrukčních, tak okruhových nedisponovali jezdci pocitem bezpečí jako při jízdě v tanku. Byl by Verstappen takový borec a konal by stejně v Monaku kde boural do Grosjeana třeba před dvaceti lety? Boural by tak často takový Maldonado....atd? Díky vysoké míře bezpečnosti se dnes jezdci odhodlají k takovým manévrům které by je dříve snad ani nenapadly, protože jestli vyletí mimo dráhy tak se leckdy nestane naprosté nic ani pozičně co se týče závodu a když nabourá do libovolné překážky tak s 99% JISTOTOU ví, že vyleze a odejde po svých.

    + 17 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama