DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes propadl, Vettel rozzářil singapurskou noc do ruda!
VC SINGAUPURU - ZÁVOD; Celý závod se vedl ve velmi netradičním duchu, mercedesy nebyly na čele. Co za tím stálo a jak se Vettel dopracoval k singapurskému vítězství?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes propadl, Vettel rozzářil singapurskou noc do ruda!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001447
10:45 21.09.2015 188.123.102.XXXako je mi osobne uplne jedno ci na cele kruzi hamilton alebo vettel...tazko hovorit o oziveni, nejakej zmene...-
uzivatel001447
10:45 21.09.2015 188.123.102.XXXvlastne nie, to by som kecal, 100x radsej hamilton ako vettel, ale nuda je to presne ta ista.-
-
uzivatel001447
18:13 21.09.2015 188.123.100.XXXneviem co si ako svojim komentom myslel, ja som vobec nenarazal na vettelovu jazdu ako taku, on si svoju robotu spravil spickovo. ja som komentoval skutocnost, ze ked uz niekto kruzenie mercedesu vpredu prerusi a niektori ludia odpadavaju po Q blahom, ako nam to zdramatizuje VC, tak si to ten dotycny tiez odkruzi vo fazone mercedesu.
T.J nie dominancia mercedesu robi F1 nudnou. F1 JE nudna.
-
-
-
-
skejpa
08:17 21.09.2015 88.146.158.XXXMusím říct, že kvalifikace byla zajímavější než závod. Teda závod byl taky chvílemi zajímavý ale spíš kvůli SC. To mě přivádí ještě k jedné myšlence - VIRTUÁLNÍ SC. Kdo tuto kravinu vymyslel ? Chápu, pokud chce vedení závodu jen trochu zpomalit a hned to pustit, to je OK. Ale když pak vyšlou na trať SC, tak je to pěkně nefér. Nejsem zrovna fanoušek RBR ale Kvjat na to vyloženě doplatil, když stavěl v boxech o kolo dřív než byl virtuální SC a on sám pak musel jet pomalu, když ostatní byli v boxech. Pěkná kravina.
No a nebýt těchto momentů, předjíždění by tam skoro nebylo. Pak ještě celkem pobavil Verstapen před koncem závodu, když odmítl pustit Sainze před sebe :) Kdo ví, jaká bude teď nálada v týmu. Nicméně chápu ho. V půlce závodu, když šel před Sainze měli jinou strategii ale nakonci už oba jeli naplno do cíle a Verstapen měl dokonce šanci předjet, takže se moc nedivím, že v posledním kole před sebe Carlose nepustil. Nicméně vedení Torro Rosso asi nadšením moc neskákalo, když se jim prakticky vysmál do vysílačky :-)
Jinak TOP3 prakticky bez boje. Chvíli to vypadalo, že by Rici mohl zaútočit, pak zas nic. Pak zas Kimi vypadal, že by mohl dát Riciho a pak zas nic :D Prostě celkem bez akce :)
A Alonsův výkřik, že v první zatáčce bude na bodech (nebyl ani bez Verstapena...) a že body i doveze... No to asi nemusíme komentovat. Dodává převodovky Honda nebo to byl problém, který jde na bedra McLarenu ? -
-
-
-
-
MrWashek
10:48 21.09.2015 89.24.200.XXXPřesně tak, Pirelli si nic nevymýšlí, jen plní zadání. Pokud máte jen jednoho dodavatele, tak je prakticky jedno kdo jím je. Těžko říct, jestli by bylo dobré mít dva, tři dodavatele pneu. Člověk může argumentovat tím, že je pneu pomalu nejdůležitější komponentou balíku a proto musí být pro všechny stejné, ale to je i motor a my nechceme, aby to byl šampionát prefabrikovaných aut, nebo ano? Věřím, že by pravidla mohly ošetřit to, aby pneumatiky měly podobnou trvanlivost (tak jak jsou pravidly ošetřeny motory), stanovenou mimo rozměry třeba hmotností pláště, zde se omlouvám, opravdu nevím co je rozhodujícím faktorem pro maximální výkon pneu, přesto měly jiný charakter a vlastnosti. -
Mike17
11:02 21.09.2015 93.99.87.XXXPokud není, pak by mohlo Pirelli vyrobit gumy, které nezničí jedno velké probrždění.
Vyrobit gumu, kterou neodrovná jedno maximálně rychlé kolo.
A také by nemusely každým kolem ztrácet na rychlosti. Nic z toho v zadání nejspíš nebylo.
Dá se vyrobit guma, která nevydrží celý závod a přesto se na ní bude dát závodit na maximum.
Pokud to Pirelli nedokáže a Michelin slibuje, že to umí, pak to o výrobci je.-
MrWashek
12:17 21.09.2015 89.24.200.XXXVyrobit se dá, ale pak nebude pokles rychlosti pneu lineární ale skokový. V letech 2012, 2013 to tak skoro bylo a proto taky Lotus vyhrál pár podniků. Jenže Lotus nejezdil na krev ale pěkně šetřil gumy a jezdil o 1 pitstop méně než konkurence. Takže si člověk nevybere :)
Určitě by stálo za to vyzkoušet, jak by závodilo s nezničitelnými pneu v době DRS. To by ale znemožnilo pit stopy, pokud by se netankovalo. Na druhou stranu závody bez pitstopů by byly o hodně bezpečnější pro mechaniky. A bezpečnost, bezpečnost, o to přece jde :D (žert) Ne, pitstopy by měly určitě zůstat, je to alespoň nějaká proměnná a přináší to pozitivní věci jakou jsou podseknutí, když někdo ustřelí křídlo, nebo má defekt v příhodný čas, tak ho to nemusí tolik poznamenat...
Ja si myslím, že Formule 1 je na tom dneska dost dobře co se atraktivnosti týče, opravdu jediné co je potřeba je větší vyrovnanost pole. Možná kdyby monoposty zrychlily v řádu desítek vteřin na kolo (místo 1:52 ve Spa v závodě 1:42), tak by hrál větší vliv um pilota než teď, ale kdo ví.-
Mike17
13:04 21.09.2015 93.99.87.XXX-Ano, máš pravdu. Ale skok by mohl nastat třeba po 15-ti kolech. I dřív byly gumy, které nevydržely celý závod. Jen se s nimi jezdilo naplno a pár kol předtím, než odešly to věčných lovišť, každý věděl, že pilot jede po kordech. Šetření se moc nevyplatilo. Nebo lépe řečeno trochu ano, ale pokud by jezdec měl jezdit za pomalejším dlouho stálo za to risknout i několik velkých probrždění.
-Ano DRS a ERS předjíždění usnadňují. Není proto důvod předpokládat, že by se něco vracelo do roku 2010. Navíc jsou povinné 2 směsi, které mají teď rozhodující vliv na množství předjíždění. A tím jsou zaručeny i pitstopy. Ale tankování bych vítal.
-Já si myslím, že atraktivnost F1 silně poklesla (je to vidět na sledovanosti a návštěvnosti okruhů). Podle mne nějaká vteřinka nic moc neřeší. Osobně mi vadí, že se zatáčky jezdí s obrovskou rezervou (takže nejsou moc k vidění chyby pilotů), aby se nezničily papučky a ze stejného důvodu se ani moc nezkouší předjíždění. Pilot musí mít téměř jistotu, že se mu to povede a má smysl riskovat zničení gum kvůli jednomu nepovedenému pokusu.
Hlavně si myslím, že konkurence je prospěšná a pak by se vidělo jistě, kdo je lepší. Soutěžení k F1 prostě patří.-
Fanda.LH
22:24 21.09.2015 78.102.41.XXXJá si myslím, že jen sníš a to co říkáš by F1 definitivně zabilo...
S poklesem sledovanosti to nemá co dělat... F1 dosáhla svého vrcholu a teď se hledá směr, kterým jít... Tak trochu pozbyla svého smyslu, zároveň se stala příliš dokonalou a díky tomu přichází o spoustu vzrušujících situací...
Dle mého jsou současná pravidla dobrá a umožňují mnohem lepší závody než tomu bylo v letech 2000-2008... Snažil bych se je tedy zachovat a současně podnikat takové kroky, které by vedli k větší vyrovnanosti mezi týmy... Třeba v roce 2008 ta vyrovnanost byla mimořádná, ale s těmi auty se závodit moc nedalo a to splňovali skoro všechny vysněné parametry...-
-
-
Mike17
10:10 23.09.2015 93.99.87.XXX-Nevím proč. Nemám důvod si myslet, že by s jinými gumami klesl počet předjíždění. Bonus by byl, že by jezdci jezdili zatáčky na limitu toho, co se dá jet a tím by nutně docházelo k chybičkám. A k tomu zbav piloty strachu z předjíždění (kvůli poškození gum a bylo by k vidění mnohem víc zajímavých situací. Tak proč by to mělo F1 zabíjet?
-Lidí majících televizi přibývá, stejně tak lidí vlastnících auto. Diváků by mělo přibývat taky. Ale ubývá! Něco je tedy špatně. Co? podle mne předvídatelnost výsledků a absence akcí na dráze. Pokud se něco nezmění, vozy budou mít dokonalejší aero a tím předjetí ještě ubyde. Tohle je zabíjení F1.
-Pořád nechceš registrovat, že od roku 2011 jsou prvky, které udělaly F1 atraktivní. A není to dodavatel gum. Srovnávat roky 2000-2008 ze současností z hlediska gum nedává žádný smysl.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
16:53 20.09.2015 77.240.105.XXXPár postřehů:
-Jak je možné, že při vší té sterilitě současné F1 se na dráhu dostane divák?
-Vedení závodu opět předvedlo, jak nekonzistentně a hloupě dokáží rozhodovat. Proč nechali Manory při druhé SC fázi mezi prvními dvěma a třetím se čtvrtým a pak mezi pátým se šestým?
-Druhé místo Ricciarda dokazuje, jak komplexní musí být auto současné F1. Není to pouze o motoru, nebo pouze o šasi, nebo pouze o čemkoliv jiném. Je to o balíku, o celém autě. Jinými slovy a za použití jednoho z výroků demagoga od RBR. Ricci dokázal, že i s autem "bez motoru" lze získat pódium.
A ještě úvaha na závěr. Že by používání pneu mimo rámec doporučení, dávalo takovou výhodu Mercedesům? Ano, v Singapuru neměli možnost využít svých předností, které jim skýtá pohonná jednotka, ale i tak. Na podobné trati v Monaku tak slabí nebyli...-
Mike17
16:58 20.09.2015 93.99.87.XXX-Souhlas
-Nenechali. Manory měli info, že mají ostatní předjet.
-Jestli druhé místo Ricciho na trati, kde má výkon téměř nejmenší vliv ze všech tratí nedokazuje právě to, že to o motoru je.
-Možná by to chtělo pořádné gumy, které nebudou mít takový vliv na výkonnost aut. Přesněji by to mělo být víc o voze samotném, než o tom, jak si rozumí na určitě trati s gumama.
Sorry, už jsem tě dlouho nedráždil.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek