DISKUZE K ČLÁNKU Paddock Line: Malé zamyšlení

PADDOCK LINE - BAHRAJN; Před rokem se v paddocku Grand Prix Bahrajnu slavilo jubileum – 900. Grand Prix v historii oficiálních šampionátů Formule 1. Od té doby jsme se posunuli o dvacet závodů blíže kulaté tisícovce a dumáme, jak moc se za ten rok formule 1 změnila. Přes veškerou snahu těch aktivit moc nalézt nemůžeme. A dá se říci, že to není až tak naše vina.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Paddock Line: Malé zamyšlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 05.05.2015 21:28 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    stav F1 Roberte zdravím a dík za velmi pěkné čtení.Ta pasáž o Laudovi je výborná.Sám jsem ho vždy odsuzoval za tenhle kousek,ale jak to bývá s přibývajícím věkem je pohled člověka trochu jiný,dneska na to koukám tvým pohledem.

    Stav Formule 1 je věcí diskuse,ale v zásadě jde o věc daleko vážnější a tou je mezigenerační konflikt.Naše generace, která zažila F1 z 70 a 80 bude mít do budoucna stále větší problém a nemáme šanci tomu čelit.

    Světovlády se chopila nová vlna "virtuálních" inženýrů, kteří nám nemilosrdně ničí to co jsme měli rádi a co bylo tzv.tradiční.
    Řídí všechno přes monitory, vymýšlejí virtuální stolici pro brzdění motorů, do osobáků nám nacpali nízkoobjemové motory v budoucnu s deseti elektrickými turby a vrcholem virtuální debility jsou reproduktory simulující zvuk motoru.(myslím,že už i u BMW). kdo zažíval ryk vytočené emtrojky-tomu dneska tečou slzy.

    Opravdu si myslím,že do 20 let ten sport totálně zlikvidují a promění ve virtuální mistrovství v jízdě na herních konzolích.
    Oni mají obrovské schopnosti nacpat elektronické kraviny všude,ale chybí jim ta vášeň pro sport, která byla dřív normální-jet naplno co stroj vydrží a ne propočítávat úsporu vs.rychlost.To není dopravní letadlo - to je Formule 1!

    Nedá se s tím absolutně nic dělat a můžeme jen čekat za jak dlouho to bude.Když jsme přišli o motory V8 likvidace klasické F1 byla započata.Místo závodění s motorem rozžhaveným do modra se neustále hlídají nějaké nesmysly jako teploty drátů,baterií a dalších elektrických blbostí.

    Je to smutný,ale stačí se podívat všude kolem sebe a není na tom nic divného.Je to prostě pokrok.Jen mi připadá,že je na můj vkus moc rychlý.

    + 24 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Ahoj Arnouxi. Já Laudu neměl moc rád (za jeho závodnické kariéry). Pro mne byl příliš velký "suchar", ale tu jeho odpověď jsem nikdy neodsuzoval. Jednak se na to dá koukat stejným pohledem, jako popsal Robert a ještě bych řekl, že Lauda se ve své odpovědi tak trochu dotkl stavu F1 v té době. A naznačil, jak by měla F1 vypadat. Na každé vesnické zábavě "otravoval a buzeroval" hasič a na závodech F1, kde šlo o životy pořadatelé s hasiči jaksi šetřili. Navíc pořadatelem většinou byl kde kdo. Však se to také později vymstilo při smrti Toma Pryce. Což je další příklad pořadatelského diletantství. Kdo zná tuhle dobu, moc dobře ví, jak na tom byli piloti a v jakých podmínkách jezdili. Oni riskovali životy, ale zastání neměli u nikoho včetně šéfů týmů.
      K mezigeneračnímu konfliktu. Ten tu byl vždycky a také vždycky bude. I já mám "problém" pohlížet na piloty, které jsem nezažil závodit, jako na lepší, než ty které jsem zažil. Tak se nelze divit mladším, že to cítí stejně. Ale jedno upřít nelze. Z automobilového sportu a z F1 především zmizelo "závodnické řemeslo". Piloti používají automatiku prakticky všude, nastavení jim diktují inženýři do sluchátek, strategie jakbysmet. V každém okamžiku ví, co se děje na dráze. Takže další Laudův výrok o cvičených opicích není daleko od pravdy (pokud to chceme chápat, jak to nejspíše Lauda myslel).
      Nechci dnešní piloty nějak shazovat (oni musí mít spousty jiných dovedností, které zase nebyly třeba dříve), ale ten "řemeslný" rozdíl stále narůstá. Dávám ti za pravdu, že za chvíli to bude o jízdě na herních konzolích. Řídit budou místo volantu joystickem, řadit tlačítky...
      pokrok nezastavíš... a je opravdu až moc rychlý, alespoň co se týče F1.05

      + 17 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama