DISKUZE K ČLÁNKU Paddock Line: Malé zamyšlení
PADDOCK LINE - BAHRAJN; Před rokem se v paddocku Grand Prix Bahrajnu slavilo jubileum – 900. Grand Prix v historii oficiálních šampionátů Formule 1. Od té doby jsme se posunuli o dvacet závodů blíže kulaté tisícovce a dumáme, jak moc se za ten rok formule 1 změnila. Přes veškerou snahu těch aktivit moc nalézt nemůžeme. A dá se říci, že to není až tak naše vina.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Paddock Line: Malé zamyšlení
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001465
(Hlasovalo 18 lidí)
05.05.2015 08:18
Sportovni okamziky Paddocky mam moc rad uz od… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Kapor
10:11 05.05.2015 194.160.178.XXXÁno, všetko sa vyvíja k dokonalosti,.. ...a v tom duchu by sa mala vyvíjať aj F1, ale nie je to rozhodne tak. Keď to porovnám s veľkými cenami, ktoré sa jazdili prevažne v Európe, tak fanúšikovia sem napochodovali do areálov veľkých cien už v piatok a odchádzali v nedeľu po závode a väčšina bola rozmiestnená pod stanmi a v prívesoch okolo trate a povedzme si úprimne, že si to užívali a aj tribúny boli plné. Bolo to preto, lebo bolo k videniu ďaleko viac nielen v boxoch, kde bol voľný prístup, samozrejme nie do vyhradených priestorov v boxoch, ale prejsť boxovou uličkou. Dnes to nie je možné, prejsť v tréningu, po jeho ukončení, boxovou uličkou a nahliadnuť letmo do boxov a vidieť tie zázraky techniky na vlastné oči, ako to bolo voľakedy a za ľudové ceny. Oni aj pred druhým tímom autá ukrývajú pod plachty a robia živé ploty, aby bolo vidieť, čo najmenej. Tak potom načo tam ísť, lepšie si je sadnúť a pozerať to v hospode. Ak ale aj ten je platených kanáloch, tak človek sa pýta, na čo to je ? Len na zdieranie fanúšikov, ktorých je rok od roku menej a menej, lebo takýto postup je v rozpore s etikou ponuky niečoho, čo človek chce sledovať, ale je v rozpore s tým, že ho chcú vlastne vlastníci vysielacích práv ošklbať a náš človek si to vie uvedomiť, lebo je človek mysliaci a nesúhlasí s tým. Tak potom načo tam ísť a vôbec na takú okrádačku pozerať ? Nato, aby som zaplatil vysoké vstupné a okrem jednej časti z trate nič nevidel, lebo nie je možné sa inde dostať bližšie k autám a závodníkom, aby ich človek mohol sledovať pri tréningu a kvalifikácii, lebo po závode je sice možné dostať sa pod tribúnu, kde budú ocenení najlepší traja, ale ten priestor je obsadený členmi tímu a známi jazdcov, takže mnohokrát, ak by človek chcel autogram, je to pre neho nadľudská snaha, čo voľakedy bolo možné, dokonca aj rozhovory s jednotlivými jazdcami a tí hoci boli hviezdy, nenudilo ich to, ako dnes a radi odpovedal, lebo vedeli, že si tým fanúšikov vychovávajú. Dnes na nich kašľú a tak to potom aj vyzerá. Aj samotná technika sa zmenila, lebo rozpočty, ktoré majú bohaté tímy, nemajú možnosť mať tímy menej solventné a sú tam len do počtu. Takáto F1 je o ničom, ak idem na preteky a zas vyhrá Mercedes a na ďalších miestach bude Ferrari a ak od r. 2017 nepríde radikálna zmena, F1 to navždy pochová a už ju nič nevzkriesi. -
Pavel A.
09:44 05.05.2015 94.199.40.XXXFacebook Myslím, Roberte, že bys měl vzít facebook na milost. Já jsem odpůrce sociálních sítí, ale když jim nepodlehneš, ale pouze využiješ, získáš velice dobrý nástroj informací. Na facebooku najdeš obrovské množství fotografií z historie F1, které (a za to ručím) jsi nikdy neviděl. Já si díky němu slušně doplnil archiv... A to nemluvím o možnosti setkat se se stejnými blázny, jako jsi ty (nebo já) a možnost komentování diskuze a streamy, které tě vytočí... ...pak nemusíš nikoho žádat, aby tam tvůj komentář vložil -
Pepan
09:21 05.05.2015 89.24.157.XXXVinu za Williamsonovu smrt mohu přičítat pořadatelům, ale rozhodně ne závodníkům, kteří v té době jezdili na trati. V rychlosti kolem 250 km se asi těžko mohli věnovat sledování okolí tratě. Závodní dráhy nebyly tak dokonalé jako dneska, vozy určitě neseděly na dráze jako ty dnešní a závodníci řízení museli věnovat mnohem více pozornosti. Klidně se mohlo stát, že si převráceného vozu nevšimli a pak, kdy už u něj byl hasičský vůz, bylo zbytečné zastavovat. -
-
-
-
Alfred
17:34 05.05.2015 78.41.168.XXXTak předtím měl na výsledek zase větší vliv výkon motoru třeba...F1 nebyla nikdy primárně soutěží jezdců, ale i techniky - a aerodynamika byla, je a taky zůstane její nedílnou součástí. Základní princip soutěže tedy zůstal stejný a tráva je stejně zelená jako tehdy.-
odin
18:03 05.05.2015 77.240.96.XXXPrincip zůstal stejný, prostředí se neskutečně změnilo. Teď jde o to, zda k lepšímu, nebo k horšímu?
Vždyť i ta tráva, kterou se oháníš, může být (a také je) na okruzích živá, umělá, nebo nahrazená kobercem... A přitom je stále stejně zelená.
Ale dříve nikde na okruzích koberce, nebo jiné umělotiny nebyly. A to je zhruba oč tu jde. Generace, která zažila F1 bez umělotin, nějak těžko rozdýchává F1 tvořenou 90% umělotinami. (pokud chápeš, co tím chci říci)
Jsem dalek tvrdit, že to bylo kdysi lepší (nebo horší). Jenom říkám, že se mi to dříve víc líbilo.-
Alfred
18:20 05.05.2015 78.41.168.XXXAle vždyť jo, líbit se nemusí, ale mnozí ji vidí rovnou umírat - což je nesmysl. Co se týče výjezdových zón, tak souhlasím, ovšem nutno dodat, že je vyasfaltovali proto, aby jezdci neumírali...a když tehdy umírali, tak se na F1 nadávalo taky. Stačí projít diskuze po Bianchiho bouračce a zjistíš že ti co spravidla jinak hledají svatý grál F1 v 70. letech, tak najednou spílali organizátorům protože si dovolili odklízet jiný monopost. Prostě chci říct, že průměrný a nutno dodat většinový divák má schizofrenní požadavky a když je nikdo s pěti pokupě nehodlá plnit, tak pravidelně, snad už roky hrozí bojkotem a pohřbem F1 jako takové...
-
-
-
-
-
-
uzivatel001465
08:18 05.05.2015 84.242.97.XXXSportovni okamziky Paddocky mam moc rad uz od doby, kdy jsem je objevil tehdy jeste na jinem serveru. Vzdycky si rad prectu nostalgicky vhled do historie, ktery bohuzel znam jen z vypraveni, knih a videi. Ne vzdy s Robertem souhlasim, na muj vkus vidi vse dnesni az moc negativne :-), kazdopadne je to vzdy moc zajimave cteni napsane odbornikem na slovo vzatym. Moc dekuji a je velka skoda, ze lidi jako Robert nedostavaji prostor treba pri komentovani, narozdil od jinych.
Kazdopadne k tem sportovnim okamzikum. Mam je moc rad, i kdyz jsou casto malicko povrchni (ono taky nacpat vse nejdulezitejsi do par minut proste nejde). Musime se na to koukat z druhe strany. Doted 99 % lidi, co je sleduji, vubec nejakeho Davida Purleye neznali. Nyni znaji a vedi, ze to byl opravdu statecny pilot a ze F1 driv byla dost o necem jinem nez dnes. A to je myslim dulezitejsi, nez par nepresnosti :-). -
Arnoux
07:23 05.05.2015 217.66.164.XXXstav F1 Roberte zdravím a dík za velmi pěkné čtení.Ta pasáž o Laudovi je výborná.Sám jsem ho vždy odsuzoval za tenhle kousek,ale jak to bývá s přibývajícím věkem je pohled člověka trochu jiný,dneska na to koukám tvým pohledem.
Stav Formule 1 je věcí diskuse,ale v zásadě jde o věc daleko vážnější a tou je mezigenerační konflikt.Naše generace, která zažila F1 z 70 a 80 bude mít do budoucna stále větší problém a nemáme šanci tomu čelit.
Světovlády se chopila nová vlna "virtuálních" inženýrů, kteří nám nemilosrdně ničí to co jsme měli rádi a co bylo tzv.tradiční.
Řídí všechno přes monitory, vymýšlejí virtuální stolici pro brzdění motorů, do osobáků nám nacpali nízkoobjemové motory v budoucnu s deseti elektrickými turby a vrcholem virtuální debility jsou reproduktory simulující zvuk motoru.(myslím,že už i u BMW). kdo zažíval ryk vytočené emtrojky-tomu dneska tečou slzy.
Opravdu si myslím,že do 20 let ten sport totálně zlikvidují a promění ve virtuální mistrovství v jízdě na herních konzolích.
Oni mají obrovské schopnosti nacpat elektronické kraviny všude,ale chybí jim ta vášeň pro sport, která byla dřív normální-jet naplno co stroj vydrží a ne propočítávat úsporu vs.rychlost.To není dopravní letadlo - to je Formule 1!
Nedá se s tím absolutně nic dělat a můžeme jen čekat za jak dlouho to bude.Když jsme přišli o motory V8 likvidace klasické F1 byla započata.Místo závodění s motorem rozžhaveným do modra se neustále hlídají nějaké nesmysly jako teploty drátů,baterií a dalších elektrických blbostí.
Je to smutný,ale stačí se podívat všude kolem sebe a není na tom nic divného.Je to prostě pokrok.Jen mi připadá,že je na můj vkus moc rychlý.-
odin
17:29 05.05.2015 77.240.96.XXXAhoj Arnouxi. Já Laudu neměl moc rád (za jeho závodnické kariéry). Pro mne byl příliš velký "suchar", ale tu jeho odpověď jsem nikdy neodsuzoval. Jednak se na to dá koukat stejným pohledem, jako popsal Robert a ještě bych řekl, že Lauda se ve své odpovědi tak trochu dotkl stavu F1 v té době. A naznačil, jak by měla F1 vypadat. Na každé vesnické zábavě "otravoval a buzeroval" hasič a na závodech F1, kde šlo o životy pořadatelé s hasiči jaksi šetřili. Navíc pořadatelem většinou byl kde kdo. Však se to také později vymstilo při smrti Toma Pryce. Což je další příklad pořadatelského diletantství. Kdo zná tuhle dobu, moc dobře ví, jak na tom byli piloti a v jakých podmínkách jezdili. Oni riskovali životy, ale zastání neměli u nikoho včetně šéfů týmů.
K mezigeneračnímu konfliktu. Ten tu byl vždycky a také vždycky bude. I já mám "problém" pohlížet na piloty, které jsem nezažil závodit, jako na lepší, než ty které jsem zažil. Tak se nelze divit mladším, že to cítí stejně. Ale jedno upřít nelze. Z automobilového sportu a z F1 především zmizelo "závodnické řemeslo". Piloti používají automatiku prakticky všude, nastavení jim diktují inženýři do sluchátek, strategie jakbysmet. V každém okamžiku ví, co se děje na dráze. Takže další Laudův výrok o cvičených opicích není daleko od pravdy (pokud to chceme chápat, jak to nejspíše Lauda myslel).
Nechci dnešní piloty nějak shazovat (oni musí mít spousty jiných dovedností, které zase nebyly třeba dříve), ale ten "řemeslný" rozdíl stále narůstá. Dávám ti za pravdu, že za chvíli to bude o jízdě na herních konzolích. Řídit budou místo volantu joystickem, řadit tlačítky...
pokrok nezastavíš... a je opravdu až moc rychlý, alespoň co se týče F1.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek