DISKUZE K ČLÁNKU Paddock Line: Malé zamyšlení

PADDOCK LINE - BAHRAJN; Před rokem se v paddocku Grand Prix Bahrajnu slavilo jubileum – 900. Grand Prix v historii oficiálních šampionátů Formule 1. Od té doby jsme se posunuli o dvacet závodů blíže kulaté tisícovce a dumáme, jak moc se za ten rok formule 1 změnila. Přes veškerou snahu těch aktivit moc nalézt nemůžeme. A dá se říci, že to není až tak naše vina.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Paddock Line: Malé zamyšlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 05.05.2015 21:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001465 (Hlasovalo 18 lidí) 05.05.2015 08:18
Sportovni okamziky Paddocky mam moc rad uz od… »
» odin (Hlasovalo 17 lidí) 05.05.2015 17:29
Ahoj Arnouxi. Já Laudu neměl moc rád (za jeho… »
» beniczech (Hlasovalo 17 lidí) 05.05.2015 10:17
super super počtení, děkuji a jen tak dál! :)… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jura

    109.80.88.XXX
    Výborné čtení, díky.

    + 15 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • *04*

      141.170.129.XXX
      ...s dovolením se přidám:
      Čekání na další Paddock line se vyplatilo.....11
      04

      + 15 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • beniczech

    beniczech

    81.30.254.XXX
    super super počtení, děkuji a jen tak dál! :) Jste skvělý web! 01

    + 17 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, všetko sa vyvíja k dokonalosti,.. ...a v tom duchu by sa mala vyvíjať aj F1, ale nie je to rozhodne tak. Keď to porovnám s veľkými cenami, ktoré sa jazdili prevažne v Európe, tak fanúšikovia sem napochodovali do areálov veľkých cien už v piatok a odchádzali v nedeľu po závode a väčšina bola rozmiestnená pod stanmi a v prívesoch okolo trate a povedzme si úprimne, že si to užívali a aj tribúny boli plné. 01 Bolo to preto, lebo bolo k videniu ďaleko viac nielen v boxoch, kde bol voľný prístup, samozrejme nie do vyhradených priestorov v boxoch, ale prejsť boxovou uličkou. Dnes to nie je možné, prejsť v tréningu, po jeho ukončení, boxovou uličkou a nahliadnuť letmo do boxov a vidieť tie zázraky techniky na vlastné oči, ako to bolo voľakedy a za ľudové ceny. 01 Oni aj pred druhým tímom autá ukrývajú pod plachty a robia živé ploty, aby bolo vidieť, čo najmenej. Tak potom načo tam ísť, lepšie si je sadnúť a pozerať to v hospode. Ak ale aj ten je platených kanáloch, tak človek sa pýta, na čo to je ? Len na zdieranie fanúšikov, ktorých je rok od roku menej a menej, lebo takýto postup je v rozpore s etikou ponuky niečoho, čo človek chce sledovať, ale je v rozpore s tým, že ho chcú vlastne vlastníci vysielacích práv ošklbať a náš človek si to vie uvedomiť, lebo je človek mysliaci a nesúhlasí s tým. Tak potom načo tam ísť a vôbec na takú okrádačku pozerať ? Nato, aby som zaplatil vysoké vstupné a okrem jednej časti z trate nič nevidel, lebo nie je možné sa inde dostať bližšie k autám a závodníkom, aby ich človek mohol sledovať pri tréningu a kvalifikácii, lebo po závode je sice možné dostať sa pod tribúnu, kde budú ocenení najlepší traja, ale ten priestor je obsadený členmi tímu a známi jazdcov, takže mnohokrát, ak by človek chcel autogram, je to pre neho nadľudská snaha, čo voľakedy bolo možné, dokonca aj rozhovory s jednotlivými jazdcami a tí hoci boli hviezdy, nenudilo ich to, ako dnes a radi odpovedal, lebo vedeli, že si tým fanúšikov vychovávajú.01 Dnes na nich kašľú a tak to potom aj vyzerá. Aj samotná technika sa zmenila, lebo rozpočty, ktoré majú bohaté tímy, nemajú možnosť mať tímy menej solventné a sú tam len do počtu. Takáto F1 je o ničom, ak idem na preteky a zas vyhrá Mercedes a na ďalších miestach bude Ferrari a ak od r. 2017 nepríde radikálna zmena, F1 to navždy pochová a už ju nič nevzkriesi. 02

    + 21 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    94.199.40.XXX
    Vývoj Vývoj jde po spirále - otázkou je, kterým směrem jde spirála...

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    Ani som nedočítal, sú to len neustále opakovania aké je to zlé že nedominuje Ferrari (Red Bull, McLaren...), ale Mercedes.

    + 13 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pavel A.

    Pavel A.

    94.199.40.XXX
    Facebook Myslím, Roberte, že bys měl vzít facebook na milost. Já jsem odpůrce sociálních sítí, ale když jim nepodlehneš, ale pouze využiješ, získáš velice dobrý nástroj informací. Na facebooku najdeš obrovské množství fotografií z historie F1, které (a za to ručím) jsi nikdy neviděl. Já si díky němu slušně doplnil archiv... A to nemluvím o možnosti setkat se se stejnými blázny, jako jsi ty (nebo já) a možnost komentování diskuze a streamy, které tě vytočí... ...pak nemusíš nikoho žádat, aby tam tvůj komentář vložil 03

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Andy_cz

      84.242.97.XXX
      Velká pravda!
      Acharde, máš nějaký tipy?

      Osobně sleduji např: https://www.facebook.com/F1.High.Res.Photos?fref=ts a https://www.facebook.com/groups/258462837536467/?ref=browser

      Ale třeba jsem na něco ještě nenarazil... :-)

      + 10 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Vinu za Williamsonovu smrt mohu přičítat pořadatelům, ale rozhodně ne závodníkům, kteří v té době jezdili na trati. V rychlosti kolem 250 km se asi těžko mohli věnovat sledování okolí tratě. Závodní dráhy nebyly tak dokonalé jako dneska, vozy určitě neseděly na dráze jako ty dnešní a závodníci řízení museli věnovat mnohem více pozornosti. Klidně se mohlo stát, že si převráceného vozu nevšimli a pak, kdy už u něj byl hasičský vůz, bylo zbytečné zastavovat.

    + 15 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    78.41.168.XXX
    Hezké počtení, tedy až na to, jak se zas a znovu dovídám jak byla tehdy tráva zelenější...pak se tady jen rojí čekatelé na smrt .....F1 mimochodem začala umírat podle Fangiovy generace právě v 70 letech.

    + 12 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Pokud F1 začala umírat v sedmdesátých létech, tak ta agónie trvá asi půl století. To je celkem dost.

      + 14 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Ono záleží na tom, jak to Fangio myslel. Pokud mu např. vadil začátek pronikání aerodynamiky do kce. vozů a tím pádem, že piloti začali mít menší vliv na výsledek. Pak bych s tím i souhlasil03

        + 14 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Alfred

          78.41.168.XXX
          Tak předtím měl na výsledek zase větší vliv výkon motoru třeba...F1 nebyla nikdy primárně soutěží jezdců, ale i techniky - a aerodynamika byla, je a taky zůstane její nedílnou součástí. Základní princip soutěže tedy zůstal stejný a tráva je stejně zelená jako tehdy.

          + 11 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Princip zůstal stejný, prostředí se neskutečně změnilo. Teď jde o to, zda k lepšímu, nebo k horšímu?
            Vždyť i ta tráva, kterou se oháníš, může být (a také je) na okruzích živá, umělá, nebo nahrazená kobercem... A přitom je stále stejně zelená.
            Ale dříve nikde na okruzích koberce, nebo jiné umělotiny nebyly. A to je zhruba oč tu jde. Generace, která zažila F1 bez umělotin, nějak těžko rozdýchává F1 tvořenou 90% umělotinami. (pokud chápeš, co tím chci říci)

            Jsem dalek tvrdit, že to bylo kdysi lepší (nebo horší). Jenom říkám, že se mi to dříve víc líbilo.03

            + 14 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Alfred

              78.41.168.XXX
              Ale vždyť jo, líbit se nemusí, ale mnozí ji vidí rovnou umírat - což je nesmysl. Co se týče výjezdových zón, tak souhlasím, ovšem nutno dodat, že je vyasfaltovali proto, aby jezdci neumírali...a když tehdy umírali, tak se na F1 nadávalo taky. Stačí projít diskuze po Bianchiho bouračce a zjistíš že ti co spravidla jinak hledají svatý grál F1 v 70. letech, tak najednou spílali organizátorům protože si dovolili odklízet jiný monopost. Prostě chci říct, že průměrný a nutno dodat většinový divák má schizofrenní požadavky a když je nikdo s pěti pokupě nehodlá plnit, tak pravidelně, snad už roky hrozí bojkotem a pohřbem F1 jako takové...

              + 15 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001465

    uzivatel001465

    84.242.97.XXX
    Sportovni okamziky Paddocky mam moc rad uz od doby, kdy jsem je objevil tehdy jeste na jinem serveru. Vzdycky si rad prectu nostalgicky vhled do historie, ktery bohuzel znam jen z vypraveni, knih a videi. Ne vzdy s Robertem souhlasim, na muj vkus vidi vse dnesni az moc negativne :-), kazdopadne je to vzdy moc zajimave cteni napsane odbornikem na slovo vzatym. Moc dekuji a je velka skoda, ze lidi jako Robert nedostavaji prostor treba pri komentovani, narozdil od jinych.

    Kazdopadne k tem sportovnim okamzikum. Mam je moc rad, i kdyz jsou casto malicko povrchni (ono taky nacpat vse nejdulezitejsi do par minut proste nejde). Musime se na to koukat z druhe strany. Doted 99 % lidi, co je sleduji, vubec nejakeho Davida Purleye neznali. Nyni znaji a vedi, ze to byl opravdu statecny pilot a ze F1 driv byla dost o necem jinem nez dnes. A to je myslim dulezitejsi, nez par nepresnosti :-).

    + 18 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    stav F1 Roberte zdravím a dík za velmi pěkné čtení.Ta pasáž o Laudovi je výborná.Sám jsem ho vždy odsuzoval za tenhle kousek,ale jak to bývá s přibývajícím věkem je pohled člověka trochu jiný,dneska na to koukám tvým pohledem.

    Stav Formule 1 je věcí diskuse,ale v zásadě jde o věc daleko vážnější a tou je mezigenerační konflikt.Naše generace, která zažila F1 z 70 a 80 bude mít do budoucna stále větší problém a nemáme šanci tomu čelit.

    Světovlády se chopila nová vlna "virtuálních" inženýrů, kteří nám nemilosrdně ničí to co jsme měli rádi a co bylo tzv.tradiční.
    Řídí všechno přes monitory, vymýšlejí virtuální stolici pro brzdění motorů, do osobáků nám nacpali nízkoobjemové motory v budoucnu s deseti elektrickými turby a vrcholem virtuální debility jsou reproduktory simulující zvuk motoru.(myslím,že už i u BMW). kdo zažíval ryk vytočené emtrojky-tomu dneska tečou slzy.

    Opravdu si myslím,že do 20 let ten sport totálně zlikvidují a promění ve virtuální mistrovství v jízdě na herních konzolích.
    Oni mají obrovské schopnosti nacpat elektronické kraviny všude,ale chybí jim ta vášeň pro sport, která byla dřív normální-jet naplno co stroj vydrží a ne propočítávat úsporu vs.rychlost.To není dopravní letadlo - to je Formule 1!

    Nedá se s tím absolutně nic dělat a můžeme jen čekat za jak dlouho to bude.Když jsme přišli o motory V8 likvidace klasické F1 byla započata.Místo závodění s motorem rozžhaveným do modra se neustále hlídají nějaké nesmysly jako teploty drátů,baterií a dalších elektrických blbostí.

    Je to smutný,ale stačí se podívat všude kolem sebe a není na tom nic divného.Je to prostě pokrok.Jen mi připadá,že je na můj vkus moc rychlý.

    + 24 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Ahoj Arnouxi. Já Laudu neměl moc rád (za jeho závodnické kariéry). Pro mne byl příliš velký "suchar", ale tu jeho odpověď jsem nikdy neodsuzoval. Jednak se na to dá koukat stejným pohledem, jako popsal Robert a ještě bych řekl, že Lauda se ve své odpovědi tak trochu dotkl stavu F1 v té době. A naznačil, jak by měla F1 vypadat. Na každé vesnické zábavě "otravoval a buzeroval" hasič a na závodech F1, kde šlo o životy pořadatelé s hasiči jaksi šetřili. Navíc pořadatelem většinou byl kde kdo. Však se to také později vymstilo při smrti Toma Pryce. Což je další příklad pořadatelského diletantství. Kdo zná tuhle dobu, moc dobře ví, jak na tom byli piloti a v jakých podmínkách jezdili. Oni riskovali životy, ale zastání neměli u nikoho včetně šéfů týmů.
      K mezigeneračnímu konfliktu. Ten tu byl vždycky a také vždycky bude. I já mám "problém" pohlížet na piloty, které jsem nezažil závodit, jako na lepší, než ty které jsem zažil. Tak se nelze divit mladším, že to cítí stejně. Ale jedno upřít nelze. Z automobilového sportu a z F1 především zmizelo "závodnické řemeslo". Piloti používají automatiku prakticky všude, nastavení jim diktují inženýři do sluchátek, strategie jakbysmet. V každém okamžiku ví, co se děje na dráze. Takže další Laudův výrok o cvičených opicích není daleko od pravdy (pokud to chceme chápat, jak to nejspíše Lauda myslel).
      Nechci dnešní piloty nějak shazovat (oni musí mít spousty jiných dovedností, které zase nebyly třeba dříve), ale ten "řemeslný" rozdíl stále narůstá. Dávám ti za pravdu, že za chvíli to bude o jízdě na herních konzolích. Řídit budou místo volantu joystickem, řadit tlačítky...
      pokrok nezastavíš... a je opravdu až moc rychlý, alespoň co se týče F1.05

      + 17 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama