DISKUZE K ČLÁNKU Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Brazílii? Rosberg odolává tlaku Hamiltona

Jak se vyvíjely interní duely týmových kolegů v předposledním podniku letošní sezóny - během závodního víkendu v Brazílii? Projděte si přehledně jejich sobotní i nedělní výkony a celkové skóre.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Brazílii? Rosberg odolává tlaku Hamiltona

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 132, poslední 12.11.2014 17:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 28 lidí) 12.11.2014 14:37
Alo vs kimi for JENS Heled Jensi, dostalo se to… »
» Situs (Hlasovalo 27 lidí) 12.11.2014 15:40
Cau, heled rekni ty co si myslis na muj… »
» Situs (Hlasovalo 26 lidí) 12.11.2014 15:33
A na zaklade techto skutecnosti si take myslim,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • Karel

                      109.81.245.XXX
                      1) Strategie se během závodu mění. Ferrari pro Kimiho neplánovalo dvouzastávkovou strategii, změnilo to až ve druhém stintu.
                      2) Riskovat se vyplácí tehdy, když je co získat. V tomto případě mohli jen ztratit, takže jasný palec dole.
                      3) Tvůj přístup "kdyby ho Hulk dal tak co, místo 7. místa 8. místo" tvé týmy nesdílejí. Jde o každý bod, protože ten může rozhodnout o pořadí a desítkách milionů dolarů, které mají na chod týmu obrovský dopad.

                      + 6 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • M3

                        109.107.201.XXX
                        Ano, změnili během závodu. To už jsem tu psal několikrát. Ale co jednotlivé gumy vydrží ví týmy už před závodem. Kimi jezdil před Hulkem s dostatečnou rezervou. Degradace pneumatik probíhala u Kimiho dle papírových předpokladů, jen těch 5s způsobilo celkem těsný rozestup na konci. Nebejt 5s, souboj Alonso a Kimi by se posunul až ke konci závodu a kdo ví. Ale co je hlavní - 3z strategii by se Kimi před Alika nikdy nedostal. 30 kol se to Kimimu nedařilo, stejně jako Kimi nedokázal předjet v prvním stintu GUT. Možná měl dobré nastavení (to jsou jenom dohady) ale velkou známou slabinou letošního Ferrari je jízda v závěsu. Když se riskuje, tak už z toho slovo vyplívá, že zisk není zaručený, někdy jsou šance 1:1 někdy 1:10. Šance na SC byla celkem vysoká a s tím počasím člověk taky neví. Suma sumárum. Kdyby nebudeme řešit. Ferrari nic nezískalo a nic neztratilo, ale aspoň trochu zdramatizovalo závod. přestože použili rozdílné strategie. Podle mě, šlo spíš o interní duel ve Ferrari.

                        + 6 / − 8

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Karel

                          109.81.245.XXX
                          Jde vidět, že tomu moc nerozumíš. Co jednotlivé gumy vydrží, týmy přesně před závodem neví, jen zhruba. Jsou jiné teploty, mění se pogumování, proto se chovají jinak. Proto strategie mění.
                          Degradace pneumatik u Kimiho neprobíhala dle papírových předpokadů, jak si můžeš dočíst z vyjádření Ferrari.
                          Šance na SC bylo asi to jediné, proč Ferrari strategie nakonec rozdělilo. S počasím taky nemáš pravdu - před závodem už jistě věděli, že pršet nebude. A souhlasím i s tvým závěrem: Ferrari nic nezískalo, protože ani nic získat přechodem na dvě zastávky nemohlo. Také nic neztratilo, jenže mohlo.
                          Kdyby nechceš řešit, ale sám tady již dva dny šaškuješ s jistojistotou, že by Kimi při třech zastávkách Alonsa nedostal. Asi ne. Možná máš pravdu, jenže to je také jen v té rovině kdyby, kterou odsuzuješ.

                          + 7 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • M3

                            109.107.201.XXX
                            Ano kdyby sem řešil, stejně jako ostatní, tak jsem to chtěl ukončit. Velké argumenty proti mému tvrzení tady bylo takové, že 2z byla pomalejší než 3z. Ty tu teď píšeš, že prakticky týmy nevědí co které gumy vydrží, jak tedy ta teorie může být argumentem, když to týmy neví. Navíc první stint na měkkých trval cca 7 kol, ale z těžkým autem. S lehkým autem mohou vydržet cca1,5x až 2x tolik ale to už je extrém. Toto je diskuze, veřejná, a já jen dávám příspěvky, stejně jako Vy. takže děláme všichni to samé. Říkáme své názory. Vy mě však urážíte, čímž celkem porušujete pravidla této diskuze. Navíc jediné vaše argumenty jsou, že to píšou v článku. Kimi na Alíka na stejné strategii neměl a to sme viděli prvních 30 kol. Poté změnili strategii a nebýt 5s dojel by 3 vteřiny před Alíkem. Nestalo se, zpackali zastávku a dojel 2s za ním. Opravdu nevidíš co mohli získat? Opravdu si myslíš, že pršelo pouze v závodě, kdy se to před závodem vědělo?

                            + 4 / − 6

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Karel

                              109.81.245.XXX
                              Týmy si v pátek během dlouhých jízd zkoušejí, co gumy vydrží. Získají zevrubnou (nikoliv přesnou představu). Za další dva dny se ale trať změní (grip) a často i teplota. Týmy něco čekají, ale rozhodují se až během závodu - do té doby přesně nevědí, jak se budou gumy chovat - proto mění strategie. Proto nemají jeden plán před závodem, ale Plán A i Plán B. Proto předem nevědí, co pojedou.

                              Jenže o to tady nejde: tentokrát se týmy vzácně shodly (nejen před závodem, ale jak vidíš, i v jeho průběhu) na tom, která strategie je výhodnější. Tak jasné to letos ještě nebylo - že by všechna auta jela na stejný počet zastávek s jedinou výjimkou.

                              Nechápu, proč by má teorie neměla být argumentem. Já tě nijak neurážím, snažím se ti to vysvětlit, protože mám pocit, že se v některých věcech trochu ztrácíš, i když nemám rád, když mě někdo napadne za něco, co jsem nenapsal (viz čerstvější x čerstvý níže).

                              + 5 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • M3

                                109.107.201.XXX
                                Já se rozhodně neztrácím. Kimiho tým změnil strategii během závodu a nebýt nenadálých okolností dojel by před 3s Alonsem. Z mého pohledu to má nejblíž k realitě než porovnání strategii z pátečních simulací. Stejnou strategii jim v sezone nikdy nevyslo a první pulka zavodu nebyla odlisna nez predeslo zavody v této sezone. Kimi nestihal.

                                + 2 / − 7

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Karel

                                  109.81.245.XXX
                                  Přečti si ještě jednou článek, pod který reaguješ. Tam se dozvíš, jestli by i přes nenadálé okolnosti (4,5 ztráty v boxech) Kimi dojel před či za Alonsem. Tento fakt byl jasný i boxové zídce Ferrari.

                                  + 4 / − 5

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • M3

                                    109.107.201.XXX
                                    Mám rád tento server, ale i redaktoři používají svoje úvahy a názory. A to že se něco píše v článku přece neznámá, že je to jediná možná verze. Vyjádření Ferrari beru, ale nikde jsem nenašel vyjádření Ferrari, že jim byl jasný fakt že Kimi dojede za Alonsem.

                                    + 5 / − 6

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Karel

                                      109.81.245.XXX
                                      Možná to neřeklo přímo Ferrari, ale z dat to ještě v průběhu závodu bylo jasné po druhé zastávce - zůstala mu příliš velká porce (36 kol). Kimi sám říkal, že před závodem nevěděli, kolik toho pneumatiky vydrží, protože v Brazílii v neujeli žádné dlouhé jízdy - druhý trénink byl několikrát přerušen, týmy si na to v pátek stěžovaly. To jen k tomu, co jsi tvrdil dříve - že týmy ví, jakou strategii pojedou. V Brazílii netušili.

                                      Také řekl, že dvouzastávkovou strategií si mohli pomoct maximálně o jedno místo. A sám uznal, že ani tak nebyla optimální: "Kdybychom ji plánovali, pak bychom natáhli první a druhý stint." A víkend popsal jako "rozhodně lepší" než ty předchozí letos. K tomu přispělo i to, že se mu auto ovládalo lépe. A šlo to hned vidět.

                                      + 6 / − 2

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                  • M3

                    109.107.201.XXX
                    Měkké gumy staré 11 kol v Brazilii jsou u tebe čerstvé gumy? To byla zhruba jejich životnost.

                    + 5 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Karel

                      109.81.245.XXX
                      Vidím, že máš problémy s psaným textem. Píšu, že byl Hulkenberg na "čerstvějších" gumách než Kimi. Ale pokud jsou podle tebe pneumatiky, které ujely 35 kol, čerstvější než ty, které za sebou měly jen 10 kol, tak máš samozřejmě pravdu. 03

                      + 7 / − 5

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • M3

                        109.107.201.XXX
                        A zaregistroval jsi rozdílnost směsí?

                        + 2 / − 7

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Karel

                          109.81.245.XXX
                          Samozřejmě.

                          + 6 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • M3

                            109.107.201.XXX
                            Tak nemuzes porovnat 35 ku 10. Navíc to bylo 33 ku 11.
                            Poslední stint na tvrdých byl u ostatních cca 23 kol, Kimi jim dal od pulku vic.
                            Na mekkych ke konci jeli pouze dva jezdci, ale na začátku s těžkým autem byl stint cca 6-7 kol. S lehkým autem ke konci závodu se dá předpokládat max 12-13 a šlus. Ne náhodou je dal Hulk na 11 kol, kdyby je dali o 3 kola dřív, aby na nich mohly stáhnout víc, hrozilo by, že mu odejdou.


                            + 5 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Karel

                              109.81.245.XXX
                              Nevím, jestli zkresluješ záměrně, v 70. kole bylo to 35 k 10, jak píšu výše. Kimi stavěl v 35. kole naposledy, Hulkenberg v 60. 70 - 35 = 35, 70 - 60 = 10. 35:10. To je pak s tebou těžké. Rozdíl to je obrovský, snad už nebudeš popírat, že Hulkovy pneumatiky nebyly čerstvější.

                              "Kimi jim dal od pulku vic." Polovina z 23 není 13. Fakta máš opět špatně.

                              Na začátku měkká směs s těžkým autem vydržela 8 kol (Kimimu). Ke konci těch 11 kol s téměř o 100 kg lehčím autem dávala úplně v pohodě. 13 kol by vydržela, více možná ne, jak píšeš. Kdyby měl Hulk 2 kola navíc (13 místo 11), tak by Kimiho nedostal? Levou zadní. A možná i Alonsa.

                              + 6 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • M3

                                109.107.201.XXX
                                Souhlas s tebou. To jsem se prehlid u tech kol. Kazdopadne závod se jel na 71 kol a nebyt 5s v boxech Hulk nebyl problém.

                                + 3 / − 4

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
    • M3

      46.13.241.XXX
      Je zvlastni, ze pouze popisu fakta a dostanu 4 minusy.

      + 7 / − 14

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jens

        78.157.160.XXX
        Se nediv, když plácáš takové hlouposti. Lidi ti na to neskočí.

        + 12 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • M3

          46.13.241.XXX
          Ja nejsem alespon vulgarni. Proc mi neodpovis na zadnou otazku, ktera se tyka faktů? Jak by Kimi predjel Alonsa na stejne strategii, kdyz se mu ho ani nepodarilo za 30 kol dojet?

          + 9 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            78.157.160.XXX
            Odpověděl jsem ti už asi pětkrát na totéž, jednou i v tomto článku (viz výše). Ptáš se stále na totéž jak zaseklá gramofonová deska. Slovák ma pravdu, trolla nemá cenu krmit. Zatímco ti já odpovídám, ty jsi nepřišel ani s náznakem argumentu, proč měla být v Brazílii dvojzastávková strategie rychlejší. 02

            + 14 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama