DISKUZE K ČLÁNKU Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Brazílii? Rosberg odolává tlaku Hamiltona
Jak se vyvíjely interní duely týmových kolegů v předposledním podniku letošní sezóny - během závodního víkendu v Brazílii? Projděte si přehledně jejich sobotní i nedělní výkony a celkové skóre.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Brazílii? Rosberg odolává tlaku Hamiltona
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Karel
07:39 12.11.2014 109.81.245.XXX1) Strategie se během závodu mění. Ferrari pro Kimiho neplánovalo dvouzastávkovou strategii, změnilo to až ve druhém stintu.
2) Riskovat se vyplácí tehdy, když je co získat. V tomto případě mohli jen ztratit, takže jasný palec dole.
3) Tvůj přístup "kdyby ho Hulk dal tak co, místo 7. místa 8. místo" tvé týmy nesdílejí. Jde o každý bod, protože ten může rozhodnout o pořadí a desítkách milionů dolarů, které mají na chod týmu obrovský dopad.-
M3
07:55 12.11.2014 109.107.201.XXXAno, změnili během závodu. To už jsem tu psal několikrát. Ale co jednotlivé gumy vydrží ví týmy už před závodem. Kimi jezdil před Hulkem s dostatečnou rezervou. Degradace pneumatik probíhala u Kimiho dle papírových předpokladů, jen těch 5s způsobilo celkem těsný rozestup na konci. Nebejt 5s, souboj Alonso a Kimi by se posunul až ke konci závodu a kdo ví. Ale co je hlavní - 3z strategii by se Kimi před Alika nikdy nedostal. 30 kol se to Kimimu nedařilo, stejně jako Kimi nedokázal předjet v prvním stintu GUT. Možná měl dobré nastavení (to jsou jenom dohady) ale velkou známou slabinou letošního Ferrari je jízda v závěsu. Když se riskuje, tak už z toho slovo vyplívá, že zisk není zaručený, někdy jsou šance 1:1 někdy 1:10. Šance na SC byla celkem vysoká a s tím počasím člověk taky neví. Suma sumárum. Kdyby nebudeme řešit. Ferrari nic nezískalo a nic neztratilo, ale aspoň trochu zdramatizovalo závod. přestože použili rozdílné strategie. Podle mě, šlo spíš o interní duel ve Ferrari.-
Karel
08:04 12.11.2014 109.81.245.XXXJde vidět, že tomu moc nerozumíš. Co jednotlivé gumy vydrží, týmy přesně před závodem neví, jen zhruba. Jsou jiné teploty, mění se pogumování, proto se chovají jinak. Proto strategie mění.
Degradace pneumatik u Kimiho neprobíhala dle papírových předpokadů, jak si můžeš dočíst z vyjádření Ferrari.
Šance na SC bylo asi to jediné, proč Ferrari strategie nakonec rozdělilo. S počasím taky nemáš pravdu - před závodem už jistě věděli, že pršet nebude. A souhlasím i s tvým závěrem: Ferrari nic nezískalo, protože ani nic získat přechodem na dvě zastávky nemohlo. Také nic neztratilo, jenže mohlo.
Kdyby nechceš řešit, ale sám tady již dva dny šaškuješ s jistojistotou, že by Kimi při třech zastávkách Alonsa nedostal. Asi ne. Možná máš pravdu, jenže to je také jen v té rovině kdyby, kterou odsuzuješ.-
M3
08:16 12.11.2014 109.107.201.XXXAno kdyby sem řešil, stejně jako ostatní, tak jsem to chtěl ukončit. Velké argumenty proti mému tvrzení tady bylo takové, že 2z byla pomalejší než 3z. Ty tu teď píšeš, že prakticky týmy nevědí co které gumy vydrží, jak tedy ta teorie může být argumentem, když to týmy neví. Navíc první stint na měkkých trval cca 7 kol, ale z těžkým autem. S lehkým autem mohou vydržet cca1,5x až 2x tolik ale to už je extrém. Toto je diskuze, veřejná, a já jen dávám příspěvky, stejně jako Vy. takže děláme všichni to samé. Říkáme své názory. Vy mě však urážíte, čímž celkem porušujete pravidla této diskuze. Navíc jediné vaše argumenty jsou, že to píšou v článku. Kimi na Alíka na stejné strategii neměl a to sme viděli prvních 30 kol. Poté změnili strategii a nebýt 5s dojel by 3 vteřiny před Alíkem. Nestalo se, zpackali zastávku a dojel 2s za ním. Opravdu nevidíš co mohli získat? Opravdu si myslíš, že pršelo pouze v závodě, kdy se to před závodem vědělo?-
Karel
08:32 12.11.2014 109.81.245.XXXTýmy si v pátek během dlouhých jízd zkoušejí, co gumy vydrží. Získají zevrubnou (nikoliv přesnou představu). Za další dva dny se ale trať změní (grip) a často i teplota. Týmy něco čekají, ale rozhodují se až během závodu - do té doby přesně nevědí, jak se budou gumy chovat - proto mění strategie. Proto nemají jeden plán před závodem, ale Plán A i Plán B. Proto předem nevědí, co pojedou.
Jenže o to tady nejde: tentokrát se týmy vzácně shodly (nejen před závodem, ale jak vidíš, i v jeho průběhu) na tom, která strategie je výhodnější. Tak jasné to letos ještě nebylo - že by všechna auta jela na stejný počet zastávek s jedinou výjimkou.
Nechápu, proč by má teorie neměla být argumentem. Já tě nijak neurážím, snažím se ti to vysvětlit, protože mám pocit, že se v některých věcech trochu ztrácíš, i když nemám rád, když mě někdo napadne za něco, co jsem nenapsal (viz čerstvější x čerstvý níže).-
M3
08:56 12.11.2014 109.107.201.XXXJá se rozhodně neztrácím. Kimiho tým změnil strategii během závodu a nebýt nenadálých okolností dojel by před 3s Alonsem. Z mého pohledu to má nejblíž k realitě než porovnání strategii z pátečních simulací. Stejnou strategii jim v sezone nikdy nevyslo a první pulka zavodu nebyla odlisna nez predeslo zavody v této sezone. Kimi nestihal.
-
-
M3
09:26 12.11.2014 109.107.201.XXXMám rád tento server, ale i redaktoři používají svoje úvahy a názory. A to že se něco píše v článku přece neznámá, že je to jediná možná verze. Vyjádření Ferrari beru, ale nikde jsem nenašel vyjádření Ferrari, že jim byl jasný fakt že Kimi dojede za Alonsem.-
Karel
13:09 12.11.2014 109.81.245.XXXMožná to neřeklo přímo Ferrari, ale z dat to ještě v průběhu závodu bylo jasné po druhé zastávce - zůstala mu příliš velká porce (36 kol). Kimi sám říkal, že před závodem nevěděli, kolik toho pneumatiky vydrží, protože v Brazílii v neujeli žádné dlouhé jízdy - druhý trénink byl několikrát přerušen, týmy si na to v pátek stěžovaly. To jen k tomu, co jsi tvrdil dříve - že týmy ví, jakou strategii pojedou. V Brazílii netušili.
Také řekl, že dvouzastávkovou strategií si mohli pomoct maximálně o jedno místo. A sám uznal, že ani tak nebyla optimální: "Kdybychom ji plánovali, pak bychom natáhli první a druhý stint." A víkend popsal jako "rozhodně lepší" než ty předchozí letos. K tomu přispělo i to, že se mu auto ovládalo lépe. A šlo to hned vidět.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
M3
08:37 12.11.2014 109.107.201.XXXTak nemuzes porovnat 35 ku 10. Navíc to bylo 33 ku 11.
Poslední stint na tvrdých byl u ostatních cca 23 kol, Kimi jim dal od pulku vic.
Na mekkych ke konci jeli pouze dva jezdci, ale na začátku s těžkým autem byl stint cca 6-7 kol. S lehkým autem ke konci závodu se dá předpokládat max 12-13 a šlus. Ne náhodou je dal Hulk na 11 kol, kdyby je dali o 3 kola dřív, aby na nich mohly stáhnout víc, hrozilo by, že mu odejdou.
-
Karel
09:06 12.11.2014 109.81.245.XXXNevím, jestli zkresluješ záměrně, v 70. kole bylo to 35 k 10, jak píšu výše. Kimi stavěl v 35. kole naposledy, Hulkenberg v 60. 70 - 35 = 35, 70 - 60 = 10. 35:10. To je pak s tebou těžké. Rozdíl to je obrovský, snad už nebudeš popírat, že Hulkovy pneumatiky nebyly čerstvější.
"Kimi jim dal od pulku vic." Polovina z 23 není 13. Fakta máš opět špatně.
Na začátku měkká směs s těžkým autem vydržela 8 kol (Kimimu). Ke konci těch 11 kol s téměř o 100 kg lehčím autem dávala úplně v pohodě. 13 kol by vydržela, více možná ne, jak píšeš. Kdyby měl Hulk 2 kola navíc (13 místo 11), tak by Kimiho nedostal? Levou zadní. A možná i Alonsa.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jens
22:28 11.11.2014 78.157.160.XXXOdpověděl jsem ti už asi pětkrát na totéž, jednou i v tomto článku (viz výše). Ptáš se stále na totéž jak zaseklá gramofonová deska. Slovák ma pravdu, trolla nemá cenu krmit. Zatímco ti já odpovídám, ty jsi nepřišel ani s náznakem argumentu, proč měla být v Brazílii dvojzastávková strategie rychlejší.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek