DISKUZE K ČLÁNKU Paddock Line: Znepokojivé otazníky

Kdykoliv dojde ve formuli 1 k nějaké vážné nehodě, začne obrovský kolotoč dohadů, zda má smysl, co všechno změnit a jak ji udělat ještě bezpečnější. Přitom mnoha lidem uniká, že ono nebezpečí čeká vlastně všude, téměř ve všech sportech, a pokud bychom se rozhodli ho vymýtit do důsledků, nejspíš by se právě tato oblast stala až příliš sterilní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Paddock Line: Znepokojivé otazníky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 09.10.2014 14:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 26 lidí) 07.10.2014 23:56
Karma Psal jsem to již v jiném fóru a je to jen… »
» Pepan (Hlasovalo 25 lidí) 08.10.2014 10:03
V souvislosti s Bianchiho nehodou mě napadá … »
» MeVo (Hlasovalo 20 lidí) 08.10.2014 04:20
Pekněj článek a jsem i mile překvapen komentáři… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • patrik tes.

    95.82.131.XXX
    ten hezounek co uvadi f1 rikal ze bianchi si nedaval pozor nebo co. jmenuje se asi nejak pouva nebo pochva nebo jak . dela ostudu f1 jako remen. at tahne k certu grazl jeden odpudiva a necha lidi na pokoji se svejma blbejma zvastama.bez neho se zavody obejdou a chybet bude jenom teplejm.

    + 12 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    Náhrada Vím, že to zní dost blbě takto pár dnů po tom neštěstí, ale kola a i ta formulová se točí dál. Už se ví, koho sbornaja komanda nasadí do uvolněného auta?

    + 15 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Nebezpečie číha všade,... ...ale tu to bolo jasne nedomyslené a chyba komosárov FIA, ktorý neposlali pred žeriavom na trať Safety Car a tu je výsledok, ťažký úraz Bianchiho. 02 02 02

    + 16 / − 24

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    V souvislosti s Bianchiho nehodou mě napadá jedna věc. Když tuším ve Velké ceně Británie havaroval Kimi a poškodil svodidla, vedení závodu nechalo poškozené díly vyměnit. a pokračovalo se až po výměně. Našli se tu takoví jedinci, kteří tvrdili, že se mělo pokračovat v závodě bez výměny svodidel, protože pravděpodobnost, že dva vozy havarují v tomtéž místě, je směšně nízká. Uplynulo pár měsíců a v Japonsku se ukázalo, že ta pravděpodobnost je zatraceně vysoká. Moc by mě zajímalo, kde ti rejpalové dneska jsou.

    + 25 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      46.33.96.XXX
      Jsem tady. Tvrdím to pořád. Jiná situace, jiná zatáčka.
      Ve Velké Británii bylo to svodidlo až daleko na rovince, úpně mimo tečnu. Šance, že tam doplachtí někdo jinej, byla mizivá. A dalo se to ošetřit žlutými, ať si piloti dávají pozor.
      A v Japonsku bylo nepřerušit závod nebo nevyslat SC správný rozhodnutí (kvůli nehodě. Jestli to měli udělat kvůli dešti je jiná věc, ale vzhledem k tomu, kolik pilotů nepovažovalo za nutný nazout mokrý pneu, tak taky ne). Na dvojité žluté by piloti měli jezdit extrémně opatrně a třeba i krokem. Bianchi to špatně odhadl. 70% chyby je na něm a 30% na FIA, protože si vychovala piloty k nerespektování vlajek.
      Ale je kravina nějakým opatřením kouskovat závod, když v pravidlech je pro takovou situaci popsané opatření jiné. Stačí hlídat jeho dodržování.

      + 14 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      46.33.96.XXX
      ... upřesňuji v Silve se nemělo pokračovat bez výměny. Ta svodidla mohli opravit za provozu.

      + 9 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      to je ale nesmysl. Kdyz je pravdepodobnost neceho nizka jeste neznamena, ze dany jev nemuze nikdy nastat. 03 Kolikrat se za posledni roky stala podobna situace jako ted v nedeli a sice, ze pilot vpalil nekontrolovane nebezpecnou rychlosti presne do mist, kde chvili pred nim vpalil jiny pilot?

      + 10 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      195.49.189.XXX
      presne takto sa vyjadril i samotný lauda pri kimiho havárii, velice chcel pokračovať v pretekoch, povedal, že veď na to isté miesto sa iné auto už nenabúra. no, a presne to isté sa v suzuke stalo..

      + 11 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mida

      88.101.0.XXX
      Přesně tak. Také jsem byl tehdá za tento můj názor umlčován. Toto jsem dokonce zmínil před pár dny u jiného článku a hned jsem nasbíral porci mínusů. Nerozumím.

      + 14 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Jak vidíš, už mám ty záporné palce taky. Blbci se holt najdou i tady.

        + 11 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mida

          178.209.152.XXX
          Souhlasím s tou blbostí. Původně jsem si myslel, že to bylo antipatiema.

          + 13 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.23.219.XXX
          Ona je ta pravděpodobnost fakt minimální, kolikrát se to stalo v historii F1?
          Neber to jako rejpání a ani mínusy ode mne nemáš 03

          + 13 / − 12

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Já na ty záporné palce kašlu, akorát mi to připadá takové zbabělé. Nesouhlasím s něčím, ale neumím dát najevo svůj názor, tak dám záporný palec, místo abych napsal, proč se ten dotyčný mýlí nebo proč mám názor jiný. To je takové spoza bučka na ty já zvysoka s...u

            + 16 / − 15

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • MeVo

    MeVo

    94.112.98.XXX
    Pekněj článek a jsem i mile překvapen komentáři pod ním. Vubec se mě nelíbila hysterie a podrážděnost některých fans po závodě. Příjde mě že lidé potřebují vždy nějakého viníka a hned soudit, pak jsou uspokojeni.Riziko k životu patří a k závodění ještě více.Mě osobně se závod v Suzuce moc líbil a myslím že patřil ktěm nejlepším v letošní sezoně, bohužel s hodně smutným koncem :-( vidím za tím jen neštastou náhodu než že by někdo selhal.

    + 20 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Karma Psal jsem to již v jiném fóru a je to jen můj skromý názor a netuším, zda někdo přemýšlel tímto směrem. Rozebírá se co by, kdyby vlajky jinak, dříve SC nebo červená vlajka, či souhra fatálních náhod, že zrovna jeřáb stál tam kde stál a ne kousek jinde. Dle mne jde o jezdeckou chybu, ovšem proč se stala zrovna Bianchimu když byl svým způsobem jeden z nejspolehlivějších "dojížďáků". Můj názor je, že byl prostě přemotivovaný, z možné šance dostat se díky případným mimořádným výkonům do sedla Ferrari dříve než bylo jaksi dlouhodobě plánováno.. A v tomto stavu se závodník lehce dostane za jistou hranu a je zle. Je to jakýsí vnitřní ďábel a kdo nikdy nezávodil s vášni, to není schopen chápat. Říkáme tomu "jel přes vint" Děje se to často, karma někoho ovšem je, že je to na nešťastném místě. Pár mých známých se takto zabilo nebo zmrzačilo, protože v dané situaci jelo přes vint. Jeden se takto zabil i na Manu, protože tam jel s plečkou která neměla šanci a zběsilost a vášeń jej zahubila. Teď tam jezdí přátele pokládat ke křížku kytku. Jules také chtěl s tou plečkou dokázat více než bylo možné.

    + 26 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kik

    89.176.12.XXX
    Pri Bianchiho nehode se seslo nekolik vzajemne neovlivnitelnych faktoru - zlute vlajky ktere pilot mozna lehce ignoroval a proto jel rychleji nez bylo v tom okamziku zdravo, traktor odklizejici Sutiluv monopost, asi v tom hraly roli i lehce sjete pneumatiky a k tomu voda na trati...
    Suzuka opravdu hrala v historii F1 zajimavou roli - v roce 1976 tu vlastne v jeste mnohem horsich podminkach Hunt ziskal titul mistra sveta, 2x tu kolidoval Senna s Prostem, Mansell mel tezkou havarii atd.

    Ja se jen vratim ke 2 vecem ktere jsem zminoval v reakci na jeden komentar. Jednim z nich je stale vice se rozmahajici vyasfaltovani unikovych zon misto drive obvykleho kacirku cehoz piloti casto vyuzivaji... Drive by se obvykle zahrabali nebo v lepsim pripade by se sice vratili na trat ale s podstatne vyssi casovou ztratou.
    Druhou veci je stale se sniziujici vek pilotu F1. V minulosti ten, kdo se chtel dostat do F1, musel projit hodne narocnym sitem formuli nizsich kategorii - obvykle minimalne F3 a pak F2, kde ziskal vetsinou dost zkusenosti (vcetne jizdy v desti). Vysledkem bylo ze vetsine novacku bylo kolem 28 a dost casto i vice. Dneska je novackum minimalne o 5-6 let mene a ty zkusenosti napr. z jizdy v hustem desti jim chybi. Tohle proste nejde nahradit! Navic rizeni vozu formule 1 je opravdu jednodussi nez v minulosti - staci si napr. vzpomenout na Monaco a puchyre na rukou pri rucnim razeni.
    Proste motoristicky sport bude vzdy svym zpusobem nebezpecny a bud musi vsichni zucastneni (piloti i divaci) toto akceptovat nebo se musi zakazat (napr. Svycarsko po Le Mans 1955).

    + 25 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Shaze

      89.203.142.XXX
      Jen malej detail, v roce 1976 se jelo ve Fuji a ne v Suzuce 03 11

      + 12 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        83.208.82.XXX
        Grand Prix Japonska Jistě, první dva ročníky - 1976 a 1977 - se jely na trati ve Fuji, Zmínka o těchto závodech byla učiněna v rámci japonských závodů, ne v souvislosti se Suzukou (ostatně to nikde netvrdím).

        + 8 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • kik

        165.72.200.XXX
        Omlouvam se za chybu - pamet mi uz prece jenom tak neslouzi a archiv nemam.

        + 11 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Také nechápu, proč se okolí tratí upravuje tímto způsobem, kdybych byl cynik, napsal bych, že to je z důvodu hezké úpravy :-). Stálo by za to spočítat postupně klesající věkový průměr pilotů F1, ale i když se pořád hlásá "Mládí vpřed", stačí si vzpomenout, jak dopadl Riccardo Paletti, který prosvištěl během dvou let tři kategorie a to určitě přispělo k jeho tragickému konci.
      Ano, buď se smíříme s nebezpečím, které do jisté míry lze eliminovat, ale nikdy ne vyloučit. Protože kdybychom byli tak úzkostliví jako po každé nehodě, tak prakticky žádná trať po superbezpečnostní stránce neprojde. A první na řadě by nejspíš bylo Monaco...

      + 16 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama