DISKUZE K ČLÁNKU Paddock Line: Znepokojivé otazníky
Kdykoliv dojde ve formuli 1 k nějaké vážné nehodě, začne obrovský kolotoč dohadů, zda má smysl, co všechno změnit a jak ji udělat ještě bezpečnější. Přitom mnoha lidem uniká, že ono nebezpečí čeká vlastně všude, téměř ve všech sportech, a pokud bychom se rozhodli ho vymýtit do důsledků, nejspíš by se právě tato oblast stala až příliš sterilní.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Paddock Line: Znepokojivé otazníky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 26 lidí)
07.10.2014 23:56
Karma Psal jsem to již v jiném fóru a je to jen… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
patrik tes.
21:51 08.10.2014 95.82.131.XXXten hezounek co uvadi f1 rikal ze bianchi si nedaval pozor nebo co. jmenuje se asi nejak pouva nebo pochva nebo jak . dela ostudu f1 jako remen. at tahne k certu grazl jeden odpudiva a necha lidi na pokoji se svejma blbejma zvastama.bez neho se zavody obejdou a chybet bude jenom teplejm. -
uzivatel000635
18:35 08.10.2014 178.209.152.XXXNáhrada Vím, že to zní dost blbě takto pár dnů po tom neštěstí, ale kola a i ta formulová se točí dál. Už se ví, koho sbornaja komanda nasadí do uvolněného auta? -
Pepan
10:03 08.10.2014 89.24.157.XXXV souvislosti s Bianchiho nehodou mě napadá jedna věc. Když tuším ve Velké ceně Británie havaroval Kimi a poškodil svodidla, vedení závodu nechalo poškozené díly vyměnit. a pokračovalo se až po výměně. Našli se tu takoví jedinci, kteří tvrdili, že se mělo pokračovat v závodě bez výměny svodidel, protože pravděpodobnost, že dva vozy havarují v tomtéž místě, je směšně nízká. Uplynulo pár měsíců a v Japonsku se ukázalo, že ta pravděpodobnost je zatraceně vysoká. Moc by mě zajímalo, kde ti rejpalové dneska jsou.-
rock
19:15 08.10.2014 46.33.96.XXXJsem tady. Tvrdím to pořád. Jiná situace, jiná zatáčka.
Ve Velké Británii bylo to svodidlo až daleko na rovince, úpně mimo tečnu. Šance, že tam doplachtí někdo jinej, byla mizivá. A dalo se to ošetřit žlutými, ať si piloti dávají pozor.
A v Japonsku bylo nepřerušit závod nebo nevyslat SC správný rozhodnutí (kvůli nehodě. Jestli to měli udělat kvůli dešti je jiná věc, ale vzhledem k tomu, kolik pilotů nepovažovalo za nutný nazout mokrý pneu, tak taky ne). Na dvojité žluté by piloti měli jezdit extrémně opatrně a třeba i krokem. Bianchi to špatně odhadl. 70% chyby je na něm a 30% na FIA, protože si vychovala piloty k nerespektování vlajek.
Ale je kravina nějakým opatřením kouskovat závod, když v pravidlech je pro takovou situaci popsané opatření jiné. Stačí hlídat jeho dodržování. -
Duncan66
11:41 09.10.2014 89.29.32.XXXto je ale nesmysl. Kdyz je pravdepodobnost neceho nizka jeste neznamena, ze dany jev nemuze nikdy nastat. Kolikrat se za posledni roky stala podobna situace jako ted v nedeli a sice, ze pilot vpalil nekontrolovane nebezpecnou rychlosti presne do mist, kde chvili pred nim vpalil jiny pilot? -
-
-
-
Pepan
20:23 08.10.2014 89.24.157.XXXJá na ty záporné palce kašlu, akorát mi to připadá takové zbabělé. Nesouhlasím s něčím, ale neumím dát najevo svůj názor, tak dám záporný palec, místo abych napsal, proč se ten dotyčný mýlí nebo proč mám názor jiný. To je takové spoza bučka na ty já zvysoka s...u
-
-
-
-
MeVo
04:20 08.10.2014 94.112.98.XXXPekněj článek a jsem i mile překvapen komentáři pod ním. Vubec se mě nelíbila hysterie a podrážděnost některých fans po závodě. Příjde mě že lidé potřebují vždy nějakého viníka a hned soudit, pak jsou uspokojeni.Riziko k životu patří a k závodění ještě více.Mě osobně se závod v Suzuce moc líbil a myslím že patřil ktěm nejlepším v letošní sezoně, bohužel s hodně smutným koncem :-( vidím za tím jen neštastou náhodu než že by někdo selhal. -
uzivatel000397
23:56 07.10.2014 90.178.29.XXXKarma Psal jsem to již v jiném fóru a je to jen můj skromý názor a netuším, zda někdo přemýšlel tímto směrem. Rozebírá se co by, kdyby vlajky jinak, dříve SC nebo červená vlajka, či souhra fatálních náhod, že zrovna jeřáb stál tam kde stál a ne kousek jinde. Dle mne jde o jezdeckou chybu, ovšem proč se stala zrovna Bianchimu když byl svým způsobem jeden z nejspolehlivějších "dojížďáků". Můj názor je, že byl prostě přemotivovaný, z možné šance dostat se díky případným mimořádným výkonům do sedla Ferrari dříve než bylo jaksi dlouhodobě plánováno.. A v tomto stavu se závodník lehce dostane za jistou hranu a je zle. Je to jakýsí vnitřní ďábel a kdo nikdy nezávodil s vášni, to není schopen chápat. Říkáme tomu "jel přes vint" Děje se to často, karma někoho ovšem je, že je to na nešťastném místě. Pár mých známých se takto zabilo nebo zmrzačilo, protože v dané situaci jelo přes vint. Jeden se takto zabil i na Manu, protože tam jel s plečkou která neměla šanci a zběsilost a vášeń jej zahubila. Teď tam jezdí přátele pokládat ke křížku kytku. Jules také chtěl s tou plečkou dokázat více než bylo možné. -
kik
21:39 07.10.2014 89.176.12.XXXPri Bianchiho nehode se seslo nekolik vzajemne neovlivnitelnych faktoru - zlute vlajky ktere pilot mozna lehce ignoroval a proto jel rychleji nez bylo v tom okamziku zdravo, traktor odklizejici Sutiluv monopost, asi v tom hraly roli i lehce sjete pneumatiky a k tomu voda na trati...
Suzuka opravdu hrala v historii F1 zajimavou roli - v roce 1976 tu vlastne v jeste mnohem horsich podminkach Hunt ziskal titul mistra sveta, 2x tu kolidoval Senna s Prostem, Mansell mel tezkou havarii atd.
Ja se jen vratim ke 2 vecem ktere jsem zminoval v reakci na jeden komentar. Jednim z nich je stale vice se rozmahajici vyasfaltovani unikovych zon misto drive obvykleho kacirku cehoz piloti casto vyuzivaji... Drive by se obvykle zahrabali nebo v lepsim pripade by se sice vratili na trat ale s podstatne vyssi casovou ztratou.
Druhou veci je stale se sniziujici vek pilotu F1. V minulosti ten, kdo se chtel dostat do F1, musel projit hodne narocnym sitem formuli nizsich kategorii - obvykle minimalne F3 a pak F2, kde ziskal vetsinou dost zkusenosti (vcetne jizdy v desti). Vysledkem bylo ze vetsine novacku bylo kolem 28 a dost casto i vice. Dneska je novackum minimalne o 5-6 let mene a ty zkusenosti napr. z jizdy v hustem desti jim chybi. Tohle proste nejde nahradit! Navic rizeni vozu formule 1 je opravdu jednodussi nez v minulosti - staci si napr. vzpomenout na Monaco a puchyre na rukou pri rucnim razeni.
Proste motoristicky sport bude vzdy svym zpusobem nebezpecny a bud musi vsichni zucastneni (piloti i divaci) toto akceptovat nebo se musi zakazat (napr. Svycarsko po Le Mans 1955).-
-
RoBertino
02:13 08.10.2014 83.208.82.XXXTaké nechápu, proč se okolí tratí upravuje tímto způsobem, kdybych byl cynik, napsal bych, že to je z důvodu hezké úpravy :-). Stálo by za to spočítat postupně klesající věkový průměr pilotů F1, ale i když se pořád hlásá "Mládí vpřed", stačí si vzpomenout, jak dopadl Riccardo Paletti, který prosvištěl během dvou let tři kategorie a to určitě přispělo k jeho tragickému konci.
Ano, buď se smíříme s nebezpečím, které do jisté míry lze eliminovat, ale nikdy ne vyloučit. Protože kdybychom byli tak úzkostliví jako po každé nehodě, tak prakticky žádná trať po superbezpečnostní stránce neprojde. A první na řadě by nejspíš bylo Monaco...
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek