DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton vítězí před Rosbergem, v souboji mercedesů přiostřuje!
BAHRAJN - ZÁVOD; Lewis Hamilton měl lepší start a ve velmi tvrdém souboji s Nicem Rosbergem vedení udržel. Gutierrez přežil Maldonadovo torpédo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton vítězí před Rosbergem, v souboji mercedesů přiostřuje!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
23:25 07.04.2014 77.240.96.XXXTak, tak. Ale neřekl bych, že jsem ho odsoudil. Jen mi přišel poněkud podivný názor EMERSONA. Chápu, že každý fanoušek chce vidět svůj idol vítězit. Ale za jakou cenu? Po bitvě , každý generálem. A přát si zpětně, že měl být U RedBullu, když měli auto na tituly a teď, když to vypadá, že se chytl Mercedes, tak by zase chtěl vidět Schumiho u nich? Připadá ti to normální? Jako jeho fanouškovi, asi ano. Ale zkus se na to podívat z hlediska nás ostatních fans jiných pilotů.
Že jsi se ozval, je naprosto vpořádku. Je to diskuze a byla docela Ok. Alespoň z mého pohledu.-
uzivatel001465
23:30 07.04.2014 62.168.11.XXXNo tohle teda taky nechápu :-). Já se těšil, že urve nějakou bednu, případně vítězství pro Mergl... Bohužel to ne zcela vyšlo, ale takovej už je život.
Když už jsme u těch zpětných přání a kdyby, tak je spíš škoda, že odešel už ve 2006 a nezkusil to třeba proti Kimimu. To by bylo panečku zajímavý!-
odin
00:18 08.04.2014 77.240.96.XXXSouhlas.
V 2007 nevím, co tam bylo. Třeba nebyl ochoten příjmout rovnocenné postavení se svým kolegou a Kimi nebyl ochoten dělat mu nosiče vody. Logicky musel někdo z kola ven. Ale tohle je jenom moje doměnka, na rozdíl od jiných argumentů, které jsem tu uváděl dříve. Tak to ber s rezervou.-
uzivatel001465
00:37 08.04.2014 62.168.11.XXXBylo to dost podobný (dle mého názoru! takže taky rezerva) jako v roce 2012 - dlouho se rozmýšlel a ač s ním tým chtěl pokračovat, nemohl tak dlouho čekat a pro jistotu si pojistil jinýho špičkovýho jezdce (2007 - Kimi, 2012 - Lewis). V roce 2006 si pak asi už nechtěl dokazovat, že na to má i nad mladou puškou Kimim (jak řikáš, těžko by oba přijali roli nosiče a právě proto to mohlo bejt extra zajímavý, škoda) a jinam se mu nechtělo a v roce 2012 už prostě nebylo u Merglu místo a jinam se mu už vůbec nechtělo... Škoda! Dva roky by ještě jezdil na "svých" formulích :-).-
odin
07:14 08.04.2014 77.240.96.XXXAno podobný to bylo hodně. Já nevylučuji ani oficiální vysvětlení. Protože za 3 roky šel opět jezdit a přijal rovnocennou roli se svým kolegou. Tak že možná tam problém s Kimim být nemusel. Nebo v tom bylo něco úplně jiného. Možná to někdy někdo napíše v nějaké bilanci.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
16:01 07.04.2014 77.240.96.XXXmi88ki: To, co jsi napsal, beru. Je to solidní a rozumná obhajoba Schumiho, se kterou se dá souhlasit.
Nezlob se na mě, ale na zaujaté příspěvky reaguji stejným stylem. Nic není černobílé, jak se tu někteří snaží tvrdit. Každý s pilotů získával své tituly v jiných dobách, v jiném prostředí a za jiných okolností. Je na každém z nás, co se komu zamlouvá a co koho osloví více.-
mi88ki
16:39 07.04.2014 165.72.200.XXXOK, to víš já zase byl jeho fanouškem, dá se říct od jeho počátků v F1, takže mi to pak nepřijde fér. Taky vždycky neseděl v nejrychlejší káře a dělal možné i skoro nemožné, aby vyhrával i ty závody kde na to jeho auto nemělo. Nezřídka se stávalo, že s vozem jel o vítězství, zatímco jeho kolegové neměli kolikrát ani na body a když začalo pršet, tak byl o třídu jinde i na horší káře, kde na suchu moc šanci neměl, než všichni ostatní, tedy nepočítám Sennu. Takže napsat "umělý" šampión, je plivanec do tváře, ale budiž ti odpuštěno :D
Zrovna na vánoce jsem dostal knížku, kde jsem se dozvěděl hodně o jeho soukromí a jaký to vlastně byl člověk. A myslím, že by se hodně lidí divilo v dobrém slova smyslu. Samozřejmě, vždycky si to někdo trochu přibarví, tedy lidi, kteří byli Schumim v nějakém kontaktu.
Ale je věc čemu chce člověk věřit.
Udělal i pár věcí, za které by se měl stydět, ale hodně lidí zapomíná, že přišel do F1 v době Senna vs Prost, kde se v rukavičkách rozhodně nehrálo, takže byl "vychován" takhle a když se to pak obrátilo proti němu, tak tomu nerozuměl. Např. Adelaide 94. Každý ví, že po nárazu do zdi měl poškozený vůz a titul v tahu. Nicméně nic mu nepřikazovalo opustit trať a nechat soupeře předjet. To, že pak do něj soupeř narazil nebral jako svou chybu ale chybu Hilla, který kdyby nebyl jouda, tak ho předjel na bezpečnějším místě zcela v pohodě. Takhle byl prostě naučený už od motokár, a takhle byl i vychován nejen v F1. Taky hodně lidí zapomíná, že tam hrála roli zákulisní politika, která byla vždy proanglická či profrancouzská a kde byl Schumi podobně jako Senna neadekvátně trestán a nebýt zásahu FIA, tak měl Schumi titul v kapse už před Adelaide. Stačí si vzpomenout, jak byl Senna vyřazen z klasifikace, za zkrácení tratě po nehodě v rozhodujícím závodě sezóny, aby příští sezónu to zkrácení dovolili z bezpečnostních důvodů. A pokud si dobře vzpomínám, tak i v 94´ dostal Schumi nějakou black flag a za ignorování k tomu přídavkem nějaký zákaz startu.-
odin
16:57 07.04.2014 77.240.96.XXXAsi bychom si soukromě "face on face" pokecali více a své názory vysvětlili. Možná bychom se v lecčems i dokázali shodnout. Ono to totiž není vše tak, jak se prezentuje a jak mnozí papouškují. A lidé, kteří mají znalosti pak většinou najdou společnou řeč...
-
-
-
-
-
Nasir
14:28 07.04.2014 188.175.189.XXXNebudu hodnotit Schumiho, ale tím srovnáním s Merc si odporuješ. Ano, piloti Merc těží z auta a motoru snů. Ale Schumi snad netěžil z podobně silných aut, které mu stavěl Rory Byrne a jeho inženýři? Vývoj aut u Schumiho je z velké části jeho vlastní zásluha, zatímco soupeři se jen vezou a těží z práce jiných? Doufám, že jsi to nemyslel vážně.-
-
-
mi88ki
15:40 07.04.2014 165.72.200.XXXNo psal si o zásluhách a Schumiho zásluha byla testování od rána do večera a následná zpětná vazba, která se pak održela ve vývoji. Když se Ferrari nedařilo tak jezdili ještě více, aby manko smazali, ale to dnes nejde. Takže jezdcům dnes nezbývá než jen těžit z práce jiných :D Navíc Ferrari mělo testovací okruh neustále k dispozici přímo u nosu a to si nikdo jiný v takové míře nemohl dovolit. Proto mi to přijde od tebe jako trošku zavádějící argument.-
Nasir
16:15 07.04.2014 188.175.189.XXXZpětná vazba se nerovná vývoj vozu. Tvoje druhá věta je mýtus. Představa, že když se nedaří, tak stačí, že pilot najezdí víc kilometrů a je hotovo, je samozřejmě mimo realitu, to se na mě nezlob. Zvlášť v dnešní době, kdy mají týmy výkonnější simulátory a nepotřebují zase vyloženě "jezdit do zblbnutí". To spíš zavání těmi konstruktérskými a manažerskými mýty o pilotech, o kterých se zmínil Odin. Ve Ferrari testovaly hodně i jejich dvojky, protože Ferrari si to mohlo dovolit a bylo zvyklé víc jezdit a méně simulovat. Kdyby tam byli úplně jiní piloti, také by jezdili hodně.
Zpětnou vazbu poskytují i dnešní piloti. Jen nejezdí tak často, ale týmy zase pracují efektivně. To nic nemění na tom, že piloti těží z vozů vyvinutých inženýry stejně dnes jako tehdy. A zavádějícím argumentem jsou laciné mýty vystavené na běžné testovací práci, byť by byla u jednoho pilota o něco pilnější než u druhého. -
odin
16:25 07.04.2014 77.240.96.XXXčetl jsem, že Luca Badoer natestoval daleko více hodin, než Schumi. Ale zásluhy připisujete Schumacherovi. Legenda, že přinesl jednou mechanikům svačinu, z něho udělala v očích vás fanoušků, konstruktéra. Atd. atd.To jsou ty rozdílné pohledy, jeho příznivců a moje. Nechci se tu zase donekonečna hádat.-
mi88ki
22:30 07.04.2014 86.49.79.XXXV knize jsem se dočetl, že Irvine byl daleko lepším testovačem než Schumi. Říkal to ale myslím sám Irvine a zdůvodnil to tak, že když testovali různá nová řešení, tak se častokrát stávalo, že si to Schumi pochvaloval, zatímco Eddie nadával, že to stojí úplně za ..... . Důvodem bylo, že se Michael dokázal rychle přizpůsobit na jiné chování vozu a nebyl tedy schopen rozpoznat pokrok či ztrátu.
Asi jsou jeho zásluhy přeceňovány, nicméně je třeba si uvědomit, že odešel z vítězného týmu do tehdá "průměrného" Ferrari a takových přestupů moc v historii nebylo. A díky znalostí fungujících řešení asi měl co říci. Samozřejmě know how přenesli hlavně techničtí přeběhlíci od Bennetonu, ale tu zpětnou vazbu jim mohl poskytnout hlavně Schumi.
Samozřejmě, jasné že testovací jezdci, když ještě mohli, tak trávili na testech více času, byla to jejich práce a taky nemuseli jezdit s cirkusem po světě. Schumi, asi nemohl tak pravidelně testovat, když u něj byla na prvním místě rodina, tedy poté co se oženil a když přišly na svět jeho děti. Navíc ještě pravidelně hrál snad 3. švýcarskou ligu a odehrál ke 40 zapasům za sezónu. To se mi ale moc nezdá, protože když odečtu nějakých 17 závodních víkendů, tak pokud se nehrálo mimo víkend, tak by to ani teoreticky nemohl stihnout, nemluvě o to, že formulová i fotbalová sezóna se časově dost překrývá. Ale píše se, že když se Ferrari zrovna nedařilo, tak se jelo rovnou do Maranella a jezdilo se od rána do večera.-
odin
22:51 07.04.2014 77.240.96.XXXVždyť ti říkám, že bychom spolu našli společnou řeč. Schumiho mám celkem nastudovanýho. A stejně jako ty se dovedu nad psaným textem zamyslet a posoudit, co bylo možné a co už je přitažené za vlasy.
A věř, že jsem tu většinou primárně vystupoval proti demagogii jeho fans, než proti Schumimu samotnému.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek