DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton vítězí před Rosbergem, v souboji mercedesů přiostřuje!

BAHRAJN - ZÁVOD; Lewis Hamilton měl lepší start a ve velmi tvrdém souboji s Nicem Rosbergem vedení udržel. Gutierrez přežil Maldonadovo torpédo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton vítězí před Rosbergem, v souboji mercedesů přiostřuje!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 09.04.2014 15:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 32 lidí) 06.04.2014 19:07
Bahrajn Vynikající podívaná. Ať teď mluví ti… »
» CaesarF1 (Hlasovalo 27 lidí) 06.04.2014 19:03
Hezky to naložil šampionovi, ten hned podal… »
» odin (Hlasovalo 22 lidí) 06.04.2014 19:35
Neboj, fandím tomu na chvostu bodovaných. Ale… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Tak, tak. Ale neřekl bych, že jsem ho odsoudil. Jen mi přišel poněkud podivný názor EMERSONA. Chápu, že každý fanoušek chce vidět svůj idol vítězit. Ale za jakou cenu? Po bitvě , každý generálem. A přát si zpětně, že měl být U RedBullu, když měli auto na tituly a teď, když to vypadá, že se chytl Mercedes, tak by zase chtěl vidět Schumiho u nich? Připadá ti to normální? Jako jeho fanouškovi, asi ano. Ale zkus se na to podívat z hlediska nás ostatních fans jiných pilotů.
                            Že jsi se ozval, je naprosto vpořádku. Je to diskuze a byla docela Ok. Alespoň z mého pohledu.

                            + 7 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • uzivatel001465

                              uzivatel001465

                              62.168.11.XXX
                              No tohle teda taky nechápu :-). Já se těšil, že urve nějakou bednu, případně vítězství pro Mergl... Bohužel to ne zcela vyšlo, ale takovej už je život.

                              Když už jsme u těch zpětných přání a kdyby, tak je spíš škoda, že odešel už ve 2006 a nezkusil to třeba proti Kimimu. To by bylo panečku zajímavý!

                              + 5 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.96.XXX
                                Souhlas.
                                V 2007 nevím, co tam bylo. Třeba nebyl ochoten příjmout rovnocenné postavení se svým kolegou a Kimi nebyl ochoten dělat mu nosiče vody. Logicky musel někdo z kola ven. Ale tohle je jenom moje doměnka, na rozdíl od jiných argumentů, které jsem tu uváděl dříve. Tak to ber s rezervou.03

                                + 2 / − 4

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • uzivatel001465

                                  uzivatel001465

                                  62.168.11.XXX
                                  Bylo to dost podobný (dle mého názoru! takže taky rezerva) jako v roce 2012 - dlouho se rozmýšlel a ač s ním tým chtěl pokračovat, nemohl tak dlouho čekat a pro jistotu si pojistil jinýho špičkovýho jezdce (2007 - Kimi, 2012 - Lewis). V roce 2006 si pak asi už nechtěl dokazovat, že na to má i nad mladou puškou Kimim (jak řikáš, těžko by oba přijali roli nosiče a právě proto to mohlo bejt extra zajímavý, škoda) a jinam se mu nechtělo a v roce 2012 už prostě nebylo u Merglu místo a jinam se mu už vůbec nechtělo... Škoda! Dva roky by ještě jezdil na "svých" formulích :-).

                                  + 5 / − 4

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • odin

                                    odin

                                    77.240.96.XXX
                                    Ano podobný to bylo hodně. Já nevylučuji ani oficiální vysvětlení. Protože za 3 roky šel opět jezdit a přijal rovnocennou roli se svým kolegou. Tak že možná tam problém s Kimim být nemusel. Nebo v tom bylo něco úplně jiného. Možná to někdy někdo napíše v nějaké bilanci.03

                                    + 6 / − 2

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                89.29.32.XXX
                a kolikrat to byla kolize, co Schumimu nedovolila dojet? Mel jich za ty 3 sezony pozehnane.

                + 5 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              mi88ki: To, co jsi napsal, beru. Je to solidní a rozumná obhajoba Schumiho, se kterou se dá souhlasit.
              Nezlob se na mě, ale na zaujaté příspěvky reaguji stejným stylem. Nic není černobílé, jak se tu někteří snaží tvrdit. Každý s pilotů získával své tituly v jiných dobách, v jiném prostředí a za jiných okolností. Je na každém z nás, co se komu zamlouvá a co koho osloví více.03

              + 8 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                OK, to víš já zase byl jeho fanouškem, dá se říct od jeho počátků v F1, takže mi to pak nepřijde fér. Taky vždycky neseděl v nejrychlejší káře a dělal možné i skoro nemožné, aby vyhrával i ty závody kde na to jeho auto nemělo. Nezřídka se stávalo, že s vozem jel o vítězství, zatímco jeho kolegové neměli kolikrát ani na body a když začalo pršet, tak byl o třídu jinde i na horší káře, kde na suchu moc šanci neměl, než všichni ostatní, tedy nepočítám Sennu. Takže napsat "umělý" šampión, je plivanec do tváře, ale budiž ti odpuštěno :D

                Zrovna na vánoce jsem dostal knížku, kde jsem se dozvěděl hodně o jeho soukromí a jaký to vlastně byl člověk. A myslím, že by se hodně lidí divilo v dobrém slova smyslu. Samozřejmě, vždycky si to někdo trochu přibarví, tedy lidi, kteří byli Schumim v nějakém kontaktu.
                Ale je věc čemu chce člověk věřit.

                Udělal i pár věcí, za které by se měl stydět, ale hodně lidí zapomíná, že přišel do F1 v době Senna vs Prost, kde se v rukavičkách rozhodně nehrálo, takže byl "vychován" takhle a když se to pak obrátilo proti němu, tak tomu nerozuměl. Např. Adelaide 94. Každý ví, že po nárazu do zdi měl poškozený vůz a titul v tahu. Nicméně nic mu nepřikazovalo opustit trať a nechat soupeře předjet. To, že pak do něj soupeř narazil nebral jako svou chybu ale chybu Hilla, který kdyby nebyl jouda, tak ho předjel na bezpečnějším místě zcela v pohodě. Takhle byl prostě naučený už od motokár, a takhle byl i vychován nejen v F1. Taky hodně lidí zapomíná, že tam hrála roli zákulisní politika, která byla vždy proanglická či profrancouzská a kde byl Schumi podobně jako Senna neadekvátně trestán a nebýt zásahu FIA, tak měl Schumi titul v kapse už před Adelaide. Stačí si vzpomenout, jak byl Senna vyřazen z klasifikace, za zkrácení tratě po nehodě v rozhodujícím závodě sezóny, aby příští sezónu to zkrácení dovolili z bezpečnostních důvodů. A pokud si dobře vzpomínám, tak i v 94´ dostal Schumi nějakou black flag a za ignorování k tomu přídavkem nějaký zákaz startu.

                + 5 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Asi bychom si soukromě "face on face" pokecali více a své názory vysvětlili. Možná bychom se v lecčems i dokázali shodnout. Ono to totiž není vše tak, jak se prezentuje a jak mnozí papouškují. A lidé, kteří mají znalosti pak většinou najdou společnou řeč...
                  03

                  + 3 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.189.XXX
          Nebudu hodnotit Schumiho, ale tím srovnáním s Merc si odporuješ. Ano, piloti Merc těží z auta a motoru snů. Ale Schumi snad netěžil z podobně silných aut, které mu stavěl Rory Byrne a jeho inženýři? Vývoj aut u Schumiho je z velké části jeho vlastní zásluha, zatímco soupeři se jen vezou a těží z práce jiných? Doufám, že jsi to nemyslel vážně. 03

          + 7 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            No, ale je nutné podotknout, že kdysi bylo povolené testování, takže dnešní jezdci mají tuto činnost zakázanou.

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.189.XXX
              No a to je snad chyba pilotů, že jsou testy omezené? Testují na simulátoru a v testech, které povolení jsou. Kdyby jich bylo více, tak testují častěji. To na věci nic nemění.

              + 4 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                No psal si o zásluhách a Schumiho zásluha byla testování od rána do večera a následná zpětná vazba, která se pak održela ve vývoji. Když se Ferrari nedařilo tak jezdili ještě více, aby manko smazali, ale to dnes nejde. Takže jezdcům dnes nezbývá než jen těžit z práce jiných :D Navíc Ferrari mělo testovací okruh neustále k dispozici přímo u nosu a to si nikdo jiný v takové míře nemohl dovolit. Proto mi to přijde od tebe jako trošku zavádějící argument.

                + 4 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.189.XXX
                  Zpětná vazba se nerovná vývoj vozu. Tvoje druhá věta je mýtus. Představa, že když se nedaří, tak stačí, že pilot najezdí víc kilometrů a je hotovo, je samozřejmě mimo realitu, to se na mě nezlob. Zvlášť v dnešní době, kdy mají týmy výkonnější simulátory a nepotřebují zase vyloženě "jezdit do zblbnutí". To spíš zavání těmi konstruktérskými a manažerskými mýty o pilotech, o kterých se zmínil Odin. Ve Ferrari testovaly hodně i jejich dvojky, protože Ferrari si to mohlo dovolit a bylo zvyklé víc jezdit a méně simulovat. Kdyby tam byli úplně jiní piloti, také by jezdili hodně.
                  Zpětnou vazbu poskytují i dnešní piloti. Jen nejezdí tak často, ale týmy zase pracují efektivně. To nic nemění na tom, že piloti těží z vozů vyvinutých inženýry stejně dnes jako tehdy. A zavádějícím argumentem jsou laciné mýty vystavené na běžné testovací práci, byť by byla u jednoho pilota o něco pilnější než u druhého.

                  + 5 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  četl jsem, že Luca Badoer natestoval daleko více hodin, než Schumi. Ale zásluhy připisujete Schumacherovi. Legenda, že přinesl jednou mechanikům svačinu, z něho udělala v očích vás fanoušků, konstruktéra. Atd. atd.To jsou ty rozdílné pohledy, jeho příznivců a moje. Nechci se tu zase donekonečna hádat.

                  + 7 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • mi88ki

                    mi88ki

                    86.49.79.XXX
                    V knize jsem se dočetl, že Irvine byl daleko lepším testovačem než Schumi. Říkal to ale myslím sám Irvine a zdůvodnil to tak, že když testovali různá nová řešení, tak se častokrát stávalo, že si to Schumi pochvaloval, zatímco Eddie nadával, že to stojí úplně za ..... . Důvodem bylo, že se Michael dokázal rychle přizpůsobit na jiné chování vozu a nebyl tedy schopen rozpoznat pokrok či ztrátu.
                    Asi jsou jeho zásluhy přeceňovány, nicméně je třeba si uvědomit, že odešel z vítězného týmu do tehdá "průměrného" Ferrari a takových přestupů moc v historii nebylo. A díky znalostí fungujících řešení asi měl co říci. Samozřejmě know how přenesli hlavně techničtí přeběhlíci od Bennetonu, ale tu zpětnou vazbu jim mohl poskytnout hlavně Schumi.
                    Samozřejmě, jasné že testovací jezdci, když ještě mohli, tak trávili na testech více času, byla to jejich práce a taky nemuseli jezdit s cirkusem po světě. Schumi, asi nemohl tak pravidelně testovat, když u něj byla na prvním místě rodina, tedy poté co se oženil a když přišly na svět jeho děti. Navíc ještě pravidelně hrál snad 3. švýcarskou ligu a odehrál ke 40 zapasům za sezónu. To se mi ale moc nezdá, protože když odečtu nějakých 17 závodních víkendů, tak pokud se nehrálo mimo víkend, tak by to ani teoreticky nemohl stihnout, nemluvě o to, že formulová i fotbalová sezóna se časově dost překrývá. Ale píše se, že když se Ferrari zrovna nedařilo, tak se jelo rovnou do Maranella a jezdilo se od rána do večera.

                    + 4 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.96.XXX
                      Vždyť ti říkám, že bychom spolu našli společnou řeč. Schumiho mám celkem nastudovanýho. A stejně jako ty se dovedu nad psaným textem zamyslet a posoudit, co bylo možné a co už je přitažené za vlasy.03
                      A věř, že jsem tu většinou primárně vystupoval proti demagogii jeho fans, než proti Schumimu samotnému.

                      + 6 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  88.131.62.XXX
                  No jo, ale pokud byl Schumi nejlepší na testování a zpětnou vazbu, tak mu právě zákaz testování měl vyhovovat, protože když je někdo v něčem nejlepší, tak to znamená, že za stejný čas odvede více nebo lepší práci než jiní.

                  + 10 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      on tech titulu ma malo, ze by potreboval dalsi? 13

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama