DISKUZE K ČLÁNKU PADDOCK LINE: Jak to je s kolem na kolo?
První závod v Austrálii mnoho fanoušků moc nenadchnul, ale čekat od Malajsie nějakou zásadní změnu, to mohl jen nenapravitelný optimista křížený s poslem dobrých zpráv. Když se poohlédneme po průběhu prvního letošního asijského závodu, kromě dvou skandálů a běžné rutiny posledního závodního údobí prakticky nic převratného nenabídl.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: PADDOCK LINE: Jak to je s kolem na kolo?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001447
(Hlasovalo 20 lidí)
31.03.2014 22:57
uf na moj vkus prilis silno subjektivne ladeny… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jenik
18:01 01.04.2014 89.177.226.XXXSrovnávat přísnost potrestání těchto dvou incidentů? To moc nejde. A pokud to dobře chápu, tak to pokazil hlavně RedBull sám, když Ricciarda nenechal odpykat původní trest. Je mi líto Kimmiho, ale ten souboj byl daleko víc nešťastná náhoda než něčí velká chyba. Dřív by se tím nikdo nezabýval. Vzpomínám si, jak Kimmi sám velmi podobným způsobem fakticky vyřadil ze hry Kovalainena, startujícího z první řady (VC Turecka, asi 2008), a vůbec nikdo to neřešil. Těch 5s je tak možná adekvatních, ale nic víc... Natož dávat za takové nesmysly trestné body. Naopak při tomhle posuzování soubojů by dřív někteří jedinci byli do půl sezóny vybodovaní. Grosjean, Maldonado, Montoya, Sato nebo Diniz. Zdá se mi to strašně umělé a poškozující F1.-
-
-
Chasnik
20:12 01.04.2014 217.117.213.XXXBohužel, i když za to nemůže, musí pykat i jezdec, reps. pyká tým prostřednictvím jezdce. Pokud by byla za nebezpečné vypuštění jenom pokuta, tak by si z toho týmy moc nedělaly, protože pár desítek tisíc dolarů rádi obětují pro body do PK.
Možným řešením byl byla možnost odečíst týmu nějakým způsobem body z PK, přičemž jezdci by zůstaly. Např. že by výsledek jezdce v závodu nebo v dalším závodu nebyl započítán do PK. Jenže jsou tu týmy, které nebodují vůbec a zase by je tento postih nezasáhl. I když - většinou se pak jedná o týmy, které bojují s našponovaným rozpočtem, takže i těch zmiňovaných pár desítek tisíc doláčů pro ně zřejmě byl dostatečný trest.
Každopádně dosáhnout úplné spravedlnosti nelze. Na jedné straně je fajn, když je nějaké pravidlo postaveno jasně a jednodušše, ale potom zase stewardi nemají možnost posoudit jednotlivé případy individuálně. I když Ricci zastavil téměř okamžitě, tak dostal stejný trest, jako kdyby vyrazil na trať plnou rychlostí a jeho kolo poškodilo vůz soupeře nebo někoho zranilo či zabilo. Taky mohl někoho jiného zbrzdit v pit lane nebo dokonce nabourat, stále by to bylo jedno a to samé unsafe release s tím stejným trestem... Možná variabilita trestů by v tomhle případě nebyla na škodu.
-
-
-
Chasnik
21:27 01.04.2014 217.117.213.XXXjj, přesně tak, taky jsem si nejdřív myslel, že se mu ten trest přenesl do dalšího závodu proto, že si neodpykal S&G, ale s pomocí Petra jsem to potom ve sportovních regulích našel, oba tresty jsou platné nezávisle na tom, jestli si tu pentli odpyká nebo ne.
-
-
-
Chasnik
17:00 01.04.2014 78.24.10.XXXOpět pěkně napsáno :) Mám rád tyhle pozávodní ozvěny a na rozdíl od některých jiných vítám i subjektivní názory žurnalistů, pokud jsou odděleny od objektivního zpravodajství. Kdo tento web navštěvuje častěji, moc dobře ví, že charakter Paddock Line je daný, takže zde v tomto ohledu není žádný problém.
S komentářem Novy absolutní souhlas, chápu, že se kluci snaží být pozitivní a vyvolat u diváků zdání napětí, aby je přilákali příště, ale co je moc, to je moc:)
Díky za noticku o Donellym, je dobré připomínat i ty dramatické momenty v F1, které naštěstí neskončily fatálně...
Pokud jde o posouzení souboje Räikkönen vs. Magnussen, tak jsem si to projel na videu několikrát a Magnussena, jakkoli chlapsky na sebe vzal vinu za tu kolizi, bych zas tak moc nehaněl. Právě v oněch dvou zmiňovaných historických soubojích je vidět, jaký k sobě měli jezdci respekt a jak dokázali projet zatáčku vedle sebe, i když byly tratě užší a volba stopy obtížnější.
Dnes jezdci, zřejmě pod dojmem (určitě oprávněným) vyšší bezpečnosti občas zneužívají právo volby stopy a poté jdou do kontaktu. Ale nedá se to paušalizovat, každý incident je potřeba posuzovat individuálně. Loni v Monaku jsem stál na straně Kimiho, protože Peréz do té šikany za tunelem neomaleně vlítnul jak mastnej papír do průjezdu. Tentokrát to bylo jinak, Magnussen vjel do zatáčky se slušným odstupem na jezdce před sebou a projížděl oblouk čistou stopou (dle plynulého pohybu ruky na volantu), kdežto Kimi před ním musel korigovat rychlý nájezd, auto se viditelně zvlnilo, ztratilo rychlost a potom se rychle přiblížilo k vnitřnímu okraji zatáčky. Bylo vidět, že Kevin šel s vnitřním kolem až na kraj obrubníku, ale nestačilo to. Podle mě si za tento incident může Kimi z velké části sám a v tomhle konkrétním případě bych Magnussena rozhodně netrestal.
Tím nechci tvrdit, že Kimi najel do formule za sebou úmyslně, ale jednou je to nejstarší jezdec v poli a čekal bych od něj více přehledu. -
anonym
09:32 01.04.2014 77.234.41.XXXK Magnusenovu trestu bych dodal, že trest byl nesmyslný ne pro jeho výši ale pro samotný fakt, že mu byl udělen. Kimi udělal chybu v nájezdu do zatáčky a Kevin jen využil nabídnutý prostor a pak se kolizi snažil vyhnout když jel pomalu až za obrubník. Kimi jel jakoby tam nikdo nebyl a sám přiznal že Kevina neviděl....
Stejnou chybu udělal Vettel v Brazílii 2012 kdy to odnesl jezdec vzadu - Senna.
Co se týče A.Sennu, který jen tak mimochodem není žádný můj idol a Prosta v Suzuce, tak jedna věc je co kecal horkokrevný Brazilec a druhá co se událo ve skutečnosti - Prost jel taky v první zatáčce širší stopu a min. z dnešního pohledu Senna neudělal nic špatného, protože ten prostor na předjetí tam jednoduše byl, rozhodně ho tam bylo daleko víc než při incidentu o rok dříve v šikaně ...
Ad atraktivita soubojů...máme za sebou 2 (slovy dva) závody. Kdyby měli mít všechny zbývající závody podobný charakter a průběh, tak by to asi žádná zábava nebyla, "ale ruku na krajinu, kde leží srdce" - takhle nějak vypadaly závody v kterékoliv éře F1.
On i ten nádherný souboj Arnoux-Villeneuve z Dijonu, který se stále dává jako referenční příklad dramatického souboje byl umožněn z valné části jen díky tech. potížím obou jezdců a popravdě jeden, dva závody vytržené z kontextu mě nepřesvědčí, že závody byly tehdy o hodně atraktivnější.
Co se týče poklesu diváků, tak by bylo na místě se zeptat kolik F1 sledovalo tv diváků třeba tehdy a kolik dnes. Troufám si odhadnout, e dnes jich je daleko více, možná i řádově. Jejich počet meziročně sice klesá, ale když se přenosy přesouvají na pay tv, tak se to snad dalo čekat. Další věc je oficiální livetiming - WTF!!!!! Takhle Strýček Skrblík sledovanost nezvýší, LT je na samotné hraně využitelnosti a jeho kecy na adresu nových motorů tomu taky nepřidají. -
NrteP
07:44 01.04.2014 193.86.87.XXXGrand Chelem Stran toho Grand Slamu Hamiltona - mám pocit, že na malou chvilku se do čela závodu dostal Nico Hűlkenberg, ale to je jenom malichernost. Docela su rád, že si můžu pustit závody na Slovákách, navíc bez reklam, ale především bez "přehnaně zasvěcených" komentářů Tomáše Richtra.-
-
-
RoBertino
09:00 01.04.2014 83.208.82.XXXGrand Chelem FIA tyhle záležitosti posuzuje podle průjezdů cílem. Hülkenberg se sice dostal na moment před Lewise, ale ani ne na půl kola, pak ho Hamilton předjel. Správně a technicky vzato tedy nešlo o superčistý GCh, jenže podle měření na cílové čáře Nico nikdy jako vedoucí závodník neprojel. Ověřoval jsem si věrohodnost u oficiálních zdrojů a Lewis tam uvedený je. Takže i s tou malou pihou na kráse bychom to mohli počítat. Ono už v minulosti bylo několikrát diskutabilní, zda se někdo na pár metrů a o pár centimetrů nedostal do čela - hlavně po startu.-
-
Pavel A.
12:32 01.04.2014 94.199.40.XXXRoBertino má pravdu, statistické údaje se počítají podle průjezdu cílem a ne reálného stavu. Možná si vzpomenete, jak před lety Schumacher chtěl v Indy narežírovat co nejtěsnější průjezd a na cílové čáře ho předjel Barrichello. Těch pár centimetrů za čarou stačí na to, aby se Rubensovi do statistik počítalo celé jedno kolo a km ve vedení za celé kolo...
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001447
22:57 31.03.2014 188.123.100.XXXuf na moj vkus prilis silno subjektivne ladeny clanok, mozno preto, ze az na odsek o williamse dost vyrazne nesuhlasim
nepostrehol som, zeby zmenu tech. pravidiel niekto obhajoval atraktivnostou a dramatickostou, to si autor vymyslel. dovody preco sa preslo na nove motory su absolutne odlisne.
dramatická podívaná nějak nedorazila už několik let - pardon? pamatam si HAFO dramatickych sezon pred vettelovou nadvladou a aj HAFO super velkych cien pocas dominancie redbullu. alebo nekolik let su iba posledne 4 roky? aj keby - blbost.
legendarne duely Arnoux – Villeneuve, tak toto snad nemoze byt myslene vazne, vzhladom na charakter a povahu F1 taketo duely uz sme DLHU dobu nevideli a neuvidime, koli aero. efektivite vozov napr. alebo kvoli priblbym penalizaciam sa normalne superenie na trati (desiatky prikladov za posl. 5 rokov) ale to nie su veci ktore by sa objavili teraz. tu ide o dekady.
dokáže nás uchvátit fantastický souboj mezi Räikkönenem na 18. příčce an se snaží zdolat Ericssona? mna teda dokaze, nahodou to bol EPIC suboj.
mierny trest pre magnussena? samozrejme, mohol dostat rovno 10s stop-n-go nie? a potom sa niekto stazuje na NUDU? bodaj by nie, ked nevinny incident chceme takto hodnotit. je povrchne odsudzovat nudu na trati a pritom brojit za tvrde tresty pri takychto smiesnych racing incidentoch
ricciardo - je to , ale co cakali ked sa vykaka na 10s stop-n-go???? je to smola? tazko? je to nefer? hlupost. ved si to mal ist odpykat, co mu branilo?
nemam nic proti subjektivnym nazorom, ale akosi mi v celom clanku chyba parkrat veta" podla mojho nazoru"-
RoBertino
23:07 31.03.2014 83.208.82.XXXVážený čtenáři,
ale já jsem pod článkem podepsán a nemám důvod se schovávat za něčí názory, takže asi by nebylo úplně vhodné pro čtenáře každou větu uvozovat nebo končit onou větou, kterou chcete.
Jinak je to věcí pohledu - dramatické sezóny i sezóny nadvlády nekráčely nikdy pospolitě, střídalo se to, ale nikdo nemůže zpochybnit fakt, že úroveň a tím pádem i sledovanost F1 klesá. Proč by se jinak dělaly ty všemožné šarády? Oficiálně byl po sezóně 2013 přiznán 10% odliv diváků, je to moc malé nebo moc velké číslo?
Co se týče oněch legendárních soubojů, byly použity jako příklad. A že je neuvidíme není až tak chybou samotných pilotů - na tom se shodneme.
Každý souboj je EPIC, jen co do významu závodu asi bude vždycky lepší, když se bude bojovat o první a ne poslední příčku.
Nevinný incident - za celou éru F1 byl přiznán jediný úmyslný incident, a to Sennovo najetí do Prosta v Japonsku 1990. Takže z tohoto pohledu bychom neměli trestat nic? Na trati by mělo vládnout soupeření, ale také určité ohledy a tolerance. A pokud bychom už měli trestat, tak promyšleným systémem a ne závod od závodu jinak.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek