DISKUZE K ČLÁNKU Alonso vítězí, nabouraný Räikkönen druhý
ČÍNA - ZÁVOD; Ferrari s Alonsem byli nejrychlejší. Räikkönenn s lehce poškozeným předním křídlem dokázal porazit Hamiltona. Vettelovi se nepodařilo probojovat na stupně vítězů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso vítězí, nabouraný Räikkönen druhý
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
AAA
14:02 14.04.2013 147.229.208.XXXNj, ale čo teraz? To sa má RB vykašlať na vývoj auta, keď vedia, že už teraz majú potenciál, ktorý nedokážu využiť. Je to divné, keď vymysleli auto, ktoré vyzerá v tunely dobre ale pneu nedokáže využiť jeho potenciál, to už vlastne nemá zmysel hladať ďalší prítlak, ale zamerať sa skôr na zavesenie a na prácu s pneu alebo sa pozrieť na ten nový systém FRIC od Mercedesu, ktorý zlešuje jazdné vlastnosti. I keď aj ten Boulier mal pravdu v tom, že sa mali skôr zamerať na prácu s pneu ako na aerodynamickú efektivitu.
-
-
-
-
-
odin
12:07 14.04.2013 77.240.96.XXXTohle je klasika. Řeší se to tu rok, co rok. A vždy na začátku sezóny. Tady nejde o gumy, ale o řešení auta a jeho nastavení. Na konci sezóny budou opět týmy jezdit na jednu povinnou zastávku (max. dvě), se stejnými pneumatikami.
Zatím stále všechny týmy sbírají data. A kdo gumám porozumí dříve, získá výhodu.-
Mike17
12:33 14.04.2013 93.99.87.XXXJá neřeším ostatní směsi. Jen mi přijde směs co nevydrží ani 2 rychlá kola trochu o ničem. Jaký má smysl že ji všichni musí po velkém šetření do 5-ti kol vyměnit?
Aby bylo jasno, s vítězstvím Alonsa to nesouvisí. Byl rychlejší i na tvrdé a vítězství si zasloužil a s gumama to nesouvisí.-
odin
13:05 14.04.2013 77.240.96.XXXTentokrát jsem nepředpokládal, že bys chtěl hledat nějaké souvislosti s čímkoliv. A už vím, že jsem tě minule "napadl" kvůli DRS neprávem . Ale věděl jsem, že ti některá "novinka" není po chuti. A ony jsou to gumy. Tak že nic nedohledávej (až budeš mít čas), vše vysvětleno.
Teď vážněji, myslíš si, že na konci sezóny budou žluté směsi stejně degradovat jako nyní v Číně? Já ne!!! Vždyť loni např. Kimi kvůli tomu, že mu odešly právě žluté pneu ztratil druhé místo a nakonec vůbec nebodoval (v Číně). A byl to jeho jediný závod bez bodů.
Gumy každý tým postupem času vyřeší. Jen na začátku jsou velkou neznámou, která ovlivňuje průběh závodů.-
-
-
fanusik
14:11 14.04.2013 88.212.36.XXXAk by vybrali o stupen tvrdcie zmesy co by sa stalo ? Isli by jednu zastavku. Aky je v tom roziel ?
Ako povedal KR - nech sa jazdci prisposobia danym podmienkam, alebo idu robit nieco ine. Ak tu stale placeme, preco nie su rychlejsie pneu, preco viac nevydrzia..... Tak placme aj preco nie su desatvalce, preco obmedzenie aerodynamiky..... proste, su nastavene podmienky a hotovo. Mne sa to takto zatial paci viac ako prvy dvaja traja, co daju kolo stvrtemu, a je rozhodnute po 10 pretekoch.-
Mike17
17:10 14.04.2013 93.99.87.XXXJá nesouhlasím. I ty tvrdé vydržely jen 14kol. Kdyby druhá sada byly ty nejtvrdší, stejně by do konce závodu (42 kol) nevydržely. Prostě buď měly být měkké o trochu tvrdší, nebo zvolit tvrdší sady. Těch 5 kol na nich ujeli jen s velkým šetřením. Stačilo sledovat Buttonovy a Vettelovy časy na konci závodu. Po 2 kolech bylo po nich, v 5-tém kole byly už o 3s pomalejší. Není to trochu moc rychlá degradace? Být jen měkké, bylo by kolem 10-ti výměn. Trochu moc velký rozdíl, proti těm tvrdším. Proti nim nic nemám.-
anonym
19:24 14.04.2013 178.23.219.XXXVet 20 ko na tvrdých, Alo je zdaleka měnit ještě nemusel před poslední zastávkou.
Vet na žlutých jel až do konce top časy, But zajel jedno rychlé kolo, pak zpomalil 22s stejně nemohl dohnat,ke konci na to an chvíli zase šlápnul..
S plnou nádrží to bylo horší, ale na konci závodu to bylo jiné.
Možná měli týmy zbytečně strach..-
Mike17
19:42 14.04.2013 93.99.87.XXXTěch 14 kol jsem myslel samozřejmě na začátku závodu, podle zastávek Vet a Hul.
Vet zajel po výměně na měkké nejrychlejší sektory 2 a 3, v následujícím kole sektory 1 a 2, ve 3 už ne. Přesto to stačilo na suverénně nejrychlejší kolo. Další kolo bylo už o 0,5s pomalejší, další zase pomalejší a poslední (5) bylo už o 3s pomalejší než to druhé! Když k tomu přičteš to, že s úbytkem paliva by mě být každé kolo o dalších 0,1s rychlejší, pak samotné gumy byly za 5 kol pomalejší o 3,5s. Není to trochu moc?
Button je šetřil mnohem víc (jel na nich 7 kol) a po prvním kole začal jezdit stejné časy jako jezdci okolo na tvrdších.
Ptám se: k čemu taková směs je dobrá?-
Duncan66
21:21 14.04.2013 89.29.32.XXXmas recht, ze mit pravidlo povinnost pouzit v zavode pneu, ktere vydrzi podavat maximalni vykon jedine kolo je docela obskurni zalezitost. Chapu tvuj uhel pohledu, ale je otazka jaky by to melo dopad na atraktivitu zavodu, kdyby pneu meli 300% a vetsi vydrz. Ja bych opravdu nechtel zpatky casy roku 2010 kdy Webber v Madarsku odjel na mekci sade 70% zavodu a do boxu nejel, protoze jejich zivotnost byla u konce, ale protoze vedel ze jeho naskok je dost velky na to, ze se po vymene vrati na 1. miste. Ono se krouzilo a setrilo i drive a je otazka co vlastne bylo lepsi.
Za sebe muzu rict, ze po sezone 2010 jsem u zavodu uz neusnul, takze z meho pohledu je tohle zlo pro me mensi, nez ty plusy, ktere z toho obcas plynou-
-
Duncan66
23:07 14.04.2013 89.29.32.XXXja ti rozumim, ale rikam si, ze ono se setrilo vzdy a proto, kdyz dame pneu vyssi zivotnost, tak se treba zase ukaze vyhodnejsi s temi pneu 15 kol jezdit skoro na plny plny, nez 5 kol na plny plyn a pak jit do haje.
Muj ideal by byl, kdyby se delaly pneu, ktere by drzely urcitou vzdalenost bez rozdilu stylu jizdy, aby nebyli penalizovani ti, kteri chteji zavodit na plno, preci jen to jsou v zavody byt nejrychlejsi a ne nejsetrnejsi, ale takove asi vyrobit nejde a proto je treba hledat nejaky kompromis. Mi osobne vice v dnesnich dnech drasa nervy pozitivni diskriminace, ze zavodit v Q3 muze byt pro zavod horsi, nez nevyjet z boxu a vidime v Q3 takove ruzne podivne sachy.-
Mike17
23:19 14.04.2013 93.99.87.XXXV podstatě souhlasím. Nějaké šetření gum na pozdější dobu mi přijde fajn. Jen trochu s nostalgií vzpomínám na doby, kdy se často jezdilo v zatáčkách tak na hraně, že se jezdci občas svezli "bokem" a brzdili nadoraz. Pro pilota to znamenalo jen pár setinek ztráty. Dnes je jedno probrždění s kouřem od gum pro jezdce skoro katastrofa. Mám prostě pocit, že jsme se dostali z jednoho extrému do druhého.
Asi by se mi líbilo, kdyby znovu zavedli tankování. Zase by bylo několik zastávek i s výměnou gum bez toho, aby museli celý závod jezdit na 90%. A rozdíl v hmotnosti by taky zvýšil rozdíly mezi vozy a tím i zajistil víc předjíždění.-
uzivatel001081
11:38 15.04.2013 85.237.230.XXXA hlavne by lahsi monopost nezral tolko gumy. Potom by aj ta makka zniesla o nieco viac.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001128
11:30 14.04.2013 89.203.165.XXXmmm proč odstoupil Rosberg nevíte někdo?
nějaký problém se zavěšením?
předem díky za odpověď :)-
Petr
11:32 14.04.2013 78.157.160.XXXVypadá to na problém se zavěšením - viz jeho výrok v prohlášení týmů [odkaz na stránku]
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek