DISKUZE K ČLÁNKU Tvrdé souboje a politika, chladným vítězem Vettel
MALAJSIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel dnes prohrál strategicky a v závěru dostal pokyn nepředjíždět, ale vítězství si přesto vybojoval na trati. Frustrovaný Rosberg mohl porazit Hamiltona, ale na rozdíl od Vettela byl loajální. Alonso zbytečně havaroval.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tvrdé souboje a politika, chladným vítězem Vettel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
17:46 26.03.2013 93.99.87.XXXZkus číst moje příspěvky pořádně. Netvrdím, že to byla STEJNÁ situace, ale PODOBNÁ. A to pravda je. Nevím jestli se Markův pokus v Silversotne dá označit jako souboj, nebo náznak útoku. Každopádně k něčemu takovému došlo PO příkazu, aby si nechal odstup. PODOBNÉ na tom je to, že také neuposlechl příkaz týmu o dojetí konce závodu v klidu pro šetření vozu. Takže jediný rozdíl je v tom, že Seba nepředjel. Jestli to bylo tím, že si to rozmyslel, nebo na to prostě neměl je jedno a už se to nikdy nedovíme. Jestli si vzpomínám, tak pak měl řeči o tom, že je závodník aby závodil a ne jezdil za někým. Většina tu brala Marka jako hrdinu, který chtěl bojovat a někdo mu v tom bránil.
Další příklad Markova neposlechnutí byl nedávno v Abu Dhabi. Takže souhlasím, že by si tam měl Horner udělat pořádek, ale u obou.-
odin
18:23 26.03.2013 77.240.96.XXXSchválně jsem uváděl i kola která zbývala do konce závodu v Silverstonu. Mark měl poměrně velkou ztrátu před koncem závodu a předvedl pěknou stíhací jízdu, kdy stáhl a předjel Hamiltona (4 kla před cílem) a po té i Vettela na kterého v té době ztrácel cca 2,5 sec. (což je přes 1 sec. /kolo). Podle mě šlo o demonstraci ve stylu Barrichella z A1 Rngu. Vzkaz (důkaz), že na Vettela má, ale nesmí. Rozdíl mezi námi je v tom, že zatímco já toto vnímám jako indicii, určitých týmových ujednání, neřkuli TR. Ty to vnímáš jako důkaz prasárny podobné té Vettlově z Malajsie, protože uznat TR u RBR je pro tebe nepředstavitelné.
Navíc bys mohl vědět, že každá akce vyvolává reakci. A událostem ze Silvestrone 2011 či v Abu Dhabi, předcházely události z roku 2010.
-
-
-
odin
15:03 26.03.2013 77.240.96.XXXJe spodivem, že mě nařkneš z toho, že si vybírám jen co se mi hodí z výroků zúčastněných ale sám si nevybíráš? Webber např řekl: "zvažuji další působení v RedBullu, a vypínám telefon a odjíždím surfovat do Austrálie". To ti připadá, jako že je naštvaný na Seba? Mě to příjde, že je naštvaný na tým.
Horner také mimo jiné řekl, že to nebylo poprvé, kdy SV neuposlechl a že očekává ještě další takovéto incidenty. To jsi též zapomněl zaregistrovat. V tom případě se ptám, co je to za šéfa, když tam velí Vettel?
Jestliže Vettel poslal Hornera s jeho TR do prdele, proč tedy Horner na tuto skutečnost neupozornil Webbera? Můžeš mi to vysvětlit? Webber měl pohodlný náskok a stačilo mu přepnout do závodního režimu, dát tři kola rychlejší a měl vystaráno.
Podle mě to byla zpackaná TR v podání RBR. Aby se jim podařilo splnit Sebovo přání a odstranit mu Webbera z cesty. Vše mi do sebe zapadá. Webbera oklamali slibeb, že už se nezávodí a oba si mají držet své pozice a šetřit auto i gumy. Sám ses podivoval, proč minule zajel Alonso dříve k pitu než Massa, když byl FM výše než FA. Dnes ti to divné nepříjde? To samé udělal SV. A já se zase podivuji,proč dostal na závěrečný stint měkčí směs pneu, která se rychleji zahřeje, ale vydrží kratší dobu, zatímco MW dostal potřetí supertvrdou směs, které trvá delší dobu zahřátí a vydrží mnohem déle. Když měl před sebou kratší stint než Seb. Odpověď je jasná. Aby Marka dostali do problémů po výjezdu z boxů. Už když jsem viděl, co mu nasazují za pneu, jsem tušil podraz. Proto píšu o TR RBR. Jen si myslím, že výměna pozic byla nalánováná na poslední pit. A po něm měl už Webber vyjíždět jako druhý a ztratit ještě nějaký čas, než zahřeje pneu. A tím demonstrovat, jak špatně jel v závěru a jak logicky vynikající výkon podal SV.
Ještě před koncem minulé sezóny jsi hájil RBR, že tam TR není. Nasir ti tu dokazoval opak. Jsi si tím stále jist? Dnes vyšel článek, kde i Ecclestone RBR kritizuje za TR. Že by i on byl hloupý a nevěděl o co jde, zatím co ty a Duncan jste jediní chytří a TR stoprocentně rozpoznáváte pouze u Ferrari?
Schválně jsem si celý závod GB 2011 ještě jednou prohlédl a nezjistil jsem nic podobného s letošní Malajsií. MW startoval z PP, okamžitě po startu bloknul Alonsa a Vettela pustil před sebe. Po celý závod jezdil poslušně za SV (mnohdy i za FM,LH a jinými) a čtyři kola před cílem předjel LH a dvě kola před cílem naznačil útok i na SV, ale nedostal se ani na jeho úroveň. Dostal hlášku aby nebojoval, stáhl se a poslušně dojel třtí za SV. To souboj FM vs LH byla jiná káva.-
Nasir
15:53 26.03.2013 188.175.176.XXXNa ty pneu jsem narážel hned po závodě.
Myslím, že nejblíž pravdě bude to, co jsi napsal "výměna pozic byla nalánováná na poslední pit. A po něm měl už Webber vyjíždět jako druhý." Akorát je otázka, jestli Webbera měly zpomalit ty pneu, nebo měl Vettelovu první pozici ochránit hlavně ten příkaz, aby spolu nebojovali. Každopádně když tahle výměna nevyšla, tak Vettel pokračoval v tom, co tým zamýšlel. Ten příkaz se hodil, aby byl Webber oklamán a došlo k souboji. Nevím, jak se s tím srovnal Horner, ale Helmut Marko je podobné špíny schopen bez problémů - viz jeho dnešní komentář, typicky intrikánský a "helmutovsky" pokrytcký. Opět vymyšleným oslím můstkem odváděl pozornost k soupeřům, tentokrát k Mercedesu, aby zakryl svou vlastní špínu.
Jinak díky za připomenutí Silverstone 2011. Nechtělo se mi to hledat a dívat se na to. Věděl jsem, že srovnávat to s nedělí je blbost, nic takového se tam nestalo.-
odin
17:10 26.03.2013 77.240.96.XXXJá jsem o tom přesvědčen, že to měli plánované. Sice tobě nemusím lekce z logiky dávat, ale pro podporu svých argumentů si neodpustím úvahu.
Kybys byl v týmu, kde neexistuje TR a oba piloti mají dovoleno mezi sebou bojovat o vítězství. Napadlo by tě prosit tým o odstranění tvého stájového kolegy, když bys ho nebyl schopen předjet? Už jen, tohle že si Vettel dovolil udělat, mi dokazuje, jak je to u RBR s TR, jedničkou a dvojkou.
Odpověď: "buď trpělivý" také o čemsi svědčí.
A Webber po závodě řekl, že byl překvapen tím, že se Vettel za ním najednou objevil. Ten netušil vůbec nic, jakou špínu na něho chystají.
A Marko tomu dnes nasadil korunu. Vítězství Vettela je podle něho důkaz, že u nich nejsou piloti rozděleni na jedničku a dvojku. To by se podle téhle Helmutovské logiky dalo tvrdit, že úmyslné porušení pečetě na Massově voze, byl důkaz, že Ferrari nepomáhá Alonsovi v boji o titul.
-
-
Mike17
18:16 26.03.2013 93.99.87.XXXJá si nevybírám, jen jsem tohle nečetl. Sorry, mám teď spoustu práce a nemám čas číst všechny články. Nicméně ta věta sice dokazuje nějaké znechucení, ale vůbec nevím kdy a proč ji řekl. Mohl čekat třeba nějaký trest pro Seba, nebo milion dalších věcí. Neznám souvislosti.
To že Horner řekl že to není poprvé a očekává další, nepatřilo jen Vettlovi.
Já se nepodivoval minule, že zajel Alonso dřív než Massa, ale že Massa tam zajel až 3 kola po něm!!! Schválně se na ten příspěvek podívej. Na tom že jeden zajede dřív jak druhý nic zvláštního není. Chceš říct, že to byla TR ve prospěch Seba??? Mě se to zdálo naprosto logické, vzhledem k tomu jak dopadla předchozí výměna (předjetí Hamiltonem).
A že dostal tvrdé? No možná to bude souviset s tím, že měl tuším v kvalifikaci o jeden výjezd víc. Kromě toho evidentně mezi nimi (gumy) nebyl žádný rozdíl. Nejvíc Mark Sebovi ujížděl po první výměně. Mark měl tvrdé, Seb měkké. Až po x kolech se to začlo srovnávat a na konci stintu se Seb zase začal trošičku dotahovat. Ve 3 stintu to bylo zase naopak a Seb ztrácel. Tak kde byla ta výhoda těch měkkých? Takže si nemyslím, že v tom byl nějaký úmysl.
Když si přečteš ty loňské diskuse, pak přijdeš na to, že jsem přiznal jistý druh režie (křídlo co dostal Seb, Silverstone, Abu Dhabi, Brazílie). Ale je to režie, jakou dělá každý tým. O co jsme se tenkrát přeli s Nasirem bylo to, že to odmítám vidět v takových věcech jako jsou Markovy špatné starty. Tenkrát tuším odstartoval blbě zrovna tak, že ho předjel Seb. TR režie u Ferrari je pro mě "jiný kafe", Schumi Alonsovi určitě závidí. Něco takového neměl.
V tom posledním odstavci je podstatné na tom to, že Mark tu hlášku dostal ještě předtím, než to na Seba zkoušel.-
Nasir
19:30 26.03.2013 188.175.176.XXX- Massa hlásil, že do boxů nechce a držel se očekávané délky stintu, tedy neriskoval s výdrží pneu. Na tom není celkem nic divného. Nakonec mu Vettel ujel, takže se můžeme dohadovat, jestli to Massa už vypustil, nebo si s pneu neporadil až tak dobře jako Alo.
- Předposlední odstavec ukazuje, proč se v TR nemůžeme shodnout. Jakmile z něčeho těží Alonso, okamžitě v tom vidíš nějakou zákulisní praktiku, a že ten Massa tam musí být chudák - přitom k tomu neuvedeš žádný argument, v čem je to horší oproti ostatním. Prostě u Ferrari je to něco, co naznačuješ, že se tam děje pořád a tvrdě. Zatímco když se něco provalí u RB (a že toho za ty roky už bylo), tak se najednou tváříš, že to jsou jen malé jednotlivé případy, jako kdyby to spolu nesouviselo. Vtipné je, jak máš stále potřebu připomínat, že to není tak zlé jako u Ferrari. Přitom ti tuhle iluzi může shodit (mimo jiné) úplně jednoduchá otázka - trucuje snad Massa jako Webber? Myslíš, že je to pouze tím, že je víc loajální? Podvedli snad Massu někdy tak jako v neděli Webbera?
- Ty prostě pořád odmítáš realitu a leštíš si svůj idol, protože sis ho vysnil jako tu skoro dokonalou nebo "více čistou" stáj. Kdybys odhodil fanouškovské brýle a měl stejně přísný pohled na obě stáje, tak bys musel napsat přinejmenším toto: "Schumi závidí jak Alonsovi tak Vettelovi."
- Tato věty je navíc naprosté popření historie. Jak ve Ferrari cvičili se Schumiho dvojkama, o tom se Alonsovi může jen zdát. To ti jistě připomene Odin, pokud bude mít čas, protože to zná lépe než já. Myslím, že to zná dokonce lépe než my oba dohromady, protože ty ses v té době asi koukal na něco jiného, než co se tam dělo ve skutečnosti.-
Nasir
19:36 26.03.2013 188.175.176.XXXJeště k tomu mému 2. odstavci. Zatímco u Ferrari máš vždy jasno, u RB velmi ochotně věříš tomu, co řeknou samotní aktéři (potrefené husy), tedy Horner, Vet ap. Ti přiznají pouze to, co se už nedá ututlat. Čili zatímco Alo je u tebe "darebák s TR v zádech", u RB je většinou vše v nejlepším pořádku, protože ti "milí hoši" řekli veřejně, že se nic nestalo. Nevím, jestli je to v tomhle přístupu víc slepoty nebo pohodlného pokrytectví. -
Mike17
19:28 27.03.2013 93.99.87.XXX-je jedno jestli to chtěl Massa, Alonso nebo tým. To čekání na zastávku nemá logiku. Proto jsem se divil.
-nerozepisoval jsem se, protože jsem se nechtěl rozepisovat na milion řádků. Ale budiž. Proč je TR u Ferrari horší?
1. Webber nemusí v kvaldách rozjíždět Seba na rovinkách. Bylo to v několika závodech za sebou, takže je to těžko náhoda.
2. Webber nemusí Sebovi uhýbat z cesty (kromě posledního závodu), nikdy nedostal hlášku, že je někdo rychlejší, jestli tomu rozumí.
3. Nikdy nemusel přenechávat Sebovi místo na roštu.
Až něco z toho uvidím, klidně udělám mezi týmy =.
Na rozdíl od vás věřím tomu, že Marka podrazil jen Seb a ne tým. Proč? Protože kromě Seba tomu svědčí I CHOVÁNÍ WEBBERA a reakce všech 3 hned po závodě. Viděl jsi ksichtíky Hornera a H. Marka po závodě? Být to podle vás, měli by zářit štěstím. Podle mě soptili vzteky na Seba. Když Horner hlásil Sebovi, že to byla hloupost, nepřipadal vám nasranej? Mě teda jo. Proto dávám přednost vyjádřením všech 3 stran a odpovídajícím reakcím než šílené teorii zahrnujíci geniální komplot spojený s fantastickou předvídavostí jak se bude závod vyvíjet skloubený s famózními hereckými vystoupeními několika hereckých amatérů.
-Vettel není můj idol, na rozdíl od tebe žádný nemám. V poli je několik pilotů, které mám raději, jen se na ně nehází každá stupidita. I Markovi bych ten titul přál víc, jen mám pocit že ho nezíská ani kdyby ho Vettel nechal do konce sezony jezdit před sebou.
-na rozdíl od Alonsa, Schumi kolegům každé přepuštěné vítězství zase vrátil. Samozřejmě když už o titul nešlo. Navíc nikdy nedostal kolegovo místo na startu když byl rychlejší, ani se o něj nikdo nemusel starat v kvalifikaci. Takže nevím moc o čem mluvíš. A Odina se ptát nebudu. Jestli bych měl uvést jedno jediné jméno o kom si myslím, že je zaujatý proti němu, bude to právě jeho jméno. Já tenkrát fandil i jiným, takže jsem nehledal chyby jen na jednom pilotovi.
-
-
odin
19:50 26.03.2013 77.240.96.XXXCitace: Šéf Red Bullu bez okolků přiznal, že se chystá Vettela umravnit. „Samozřejmě ale za zavřenými dveřmi. Musíme se z toho poučit. Důležité je, že si Seb uvědomuje, že neudělal dobrou věc. Nebude to poprvé, co budeme mít podobný typ rozhovoru. Je mi ale jasné, že to nebude naposled," povzdechl si Horner.
To jen pro přesnost vyhlášení Hornera, které podle tebe nepatřilo jen Vettelovi.
Co měl Webber čekat ? Jaký trest máš na mysli? Vždyť tam jezdí s Vettelem už čtyři roky, tak snad ví, jak to dopadne. I já jsem si v neděli zaspekuloval a už je to tady. Vettel řekl promiň, podali si ruce a hodili to za hlavu. Jako ostatně vždy. Tak jaký trest? To je typické tvoje mlžení. Já být na Webberově místě, tak bych Hornerovi i Vettelovi řekl, že už teď jsem připraven se Sebovi 17x omluvit za každý zbývající odjetý závod.Protože to, jak s MW vorají, to se nevidí v této fázi ani u Ferrari.
K Massovi v Austrálii: Asi jsem to špatně pochopil, protože pak se rozvinula diskuze o TR Ferrari.
K pneu: já bych řekl, že právě gumy rozhodly onen souboj. Krom toho, že byl Mark překvapen a asi mu chvilku trvalo, než pochopil, že jej podvedli a že o své vítězství bude muset bojovat a tudíž přepnout závodní mód. Tak ještě potřeboval zahřát gumy a supertvrdé se zahřívají přeci jen o trošku déle. Navíc jsou pomalejší, jinak by na nich zajížděli kvalifikační časy. Prostě byl v nevýhodě ať se ti to líbí, nebo ne.
Prapůvodně byl spor se mnou a posléze s Nasirem o TR u RBR. Mně jsi dokonce napsal, že Mark musí být šťastný, že je u RBR a ne u Ferrari. (Já jsem si po skončení závodu v Malajsii ničeho takového nevšiml.) A přiznání od tebe TR u RBR je pro mě novinka naprostá. Jinak máš pravdu, že se debata s Nasirem posléze zvrtla v diskuzi o startech.
Poslední odstavec: Mark ty hlášky dostal totiž dvě. Jednu před a druhou po náznaku o útok. Ale bylo vidět, že v detekční zóně měl ztrátu na SV 0,05 sec a nedovolil si ho předjet ani s DRS.-
Mike17
19:36 27.03.2013 93.99.87.XXXPřiznání nějaké TR u RB je u mě asi taková novinka, jako že jsem zastánce KERS a DRS. Teď fakt nemám čas hledat půl roku staré diskuse, ale kdybys tomu věnoval trochu času, nebude problém jich najít víc. Pokud mi to v květnu připomeneš, budu mít čas ti to najít.
Gumy jsem popsal výše, co se týká kvaldy zkus se podívat na jakých jel Q1 Alonso. Prostě mezi nimi nebyl skoro žádný rozdíl. Časy Marka a Seba na rozdílných to dokazují celkem dobře.
Díky za upřenění komentářů, ale názor mi to nijak nemění. Jinak viz reakce na Nasira, nechce se mi psát všechno víceméně 2x.
-
odin
11:40 28.03.2013 77.240.96.XXXTR RBR jsi v diskusích se mnou vždy popíral, tak že pro mne nóvum. Ale nechci zpochybňovat, že jsi v jiných diskusích TR RBR nepřipouštěl, nevím a úplně všechny články a diskuze k nim nečtu. Maximum co jsem od tebe četl v diskuzi spolu bylo, že se ti něco také nelíbilo (ať už v případě RBR, nebo Schumachera atd.)
Gumy jsi popsal v kontextu jejich výkonů, ale nevyvrátil jsi fakt, že supertvrdým trvá mnohem déle jejich zahřátí aby fungovaly na 100% a tento čas Webberovi chyběl v souboji s Vettelem. Navíc srovnávat funkčnost gum u Ferrari s RBR je trochu mimo mísu. To je jako bych srovnával loňskou funkčnost gum Mercedesu s např. Ferrari a vyvozoval z toho neschopnost pilotů Merglu. K takové ubohosti jsem se neuchýlil.
Jinak proti Schumacherovi jsem stejně zaujatý, jako ty proti Alonsovi. Jediný rozdíl mezi námi je, že já to přiznávám.
Pokud se uchýlím k argumentaci jakou používáš ty, tak věř, že najdu spousty rozdílů zase v neprospěch Schumachera a ve prospěch Alonsa, ale to už tu budeme, jak malí kluci ve školce. Tak jen ukázka: Alonso se nikdy neuchýlil k nabourání svého rivala v boji o titul, Alonso nikdy neznemožnil soupeřům zajet kvalifikační rychlé kolo, Alonsovi nikdy nedarovali vítězství aniž by projel cílem, Alonso vždy respektoval komisaře a jejich pokyny... Trapné co?
Komplot: Dokážeš mi tedy logicky vysvětlit jak je možné, že Vettel požádá tým o odstranění Webbera a Webber jako náhodou dostane příkaz nezávodit se slibem, že se pořadí už nezmění a na posledních pár kol dostane ty nejtvrdší gumy, které existují, jak kdyby měl odjet 3/4 závodu bez zastávky v boxech? Vždyť těch pár kol by zajel i na použitých středně tvrdých.
A nasrání šéfů? Ti byli nasraní, že spolu oba bojovali, protože mohlo dojít ke kolizi, jinak jsou radši když SV zvítězí a MW je druhý. Pro tým to znamená plný počet bodů a pro TR splněná přání. Coulthard řekl, že se Marka zeptá proč ustoupil ze souboje a nechal místo Sebovi k předjetí. Jsem zvědav zda to zveřejní. Já vidím důvod právě v nefungujících pneumatikách.-
Mike17
12:42 28.03.2013 93.99.87.XXX-popíral jsem TR u RBR v NĚKTERÝCH SITUACÍCH a považuji TR u Ferrari za DOKONALEJŠÍ. To NEznamená, že ji popírám obecně. Vždyť je nějaká v každém týmu. Rozumíš v čem je rozdíl?
-typický příklad. Uvedu ti příklad fungování gum u RBR během závodu a jen jako podstatně méně důležitý argument jsem doložil použití i u Ferrari. A ty úplně vynecháš ten příklad RB (jistě popírá to tvoji teorii) a obviníš mě, že účelně užívám příklad Ferrari, když se nedá srovnat s RB. A ještě to označíš za ubohost!
-ano opět jsi na něco zapomněl. Loni po posledním závodě jsem ti DOSLOVA přiznal, že jsem zaujatý proti Alonsovi.
-jistě rozdíly se dají najít na obou stranách. Jen malinkatý detail. Alonso nikdy neznemožnil soupeřům zajet kvalifikační rychlé kolo??? Pamatuju si na nějaké stání v boxech do doby, kdy stájový kolega (Ham) už to kolo nemohl stihnout. Máš fakt krátkou paměť. Sice nezískal vítězství průjezdem boxy (vůbec nepochybuju že by to udělal, kdyby to už nebylo nemožné), zato zvítězil díky úmyslné havarii stájového kolegy. Prostě ti 2 si můžou v prasárnách podat ruce, což tvrdím pořád. Už to není tak trapné co?
-opět sis to trochu upravil. Po té žádosti Vettela se stala jiná věc. Mark dostal instrukce, zrychlil a udělal si slušný náskok. Jen mi není jasné proč to dělali, když ho vlastně chtěli zpomalit?
-když byli nasraní že mohlo dojít ke kolizi, tak proč to vlastně dělali takhle složitě? Jestli Marka úmyslně přezuli na horší gumy a úmyslně mu řekli ať šetří vůz za účelem předjetí Vettelem (tvá teorie), pak přece museli vědět, že dojde k souboji! Nebo jsou tak blbí, že vymyslí něco tak složitého a nedojde jim to úplně základní, totiž že se někde předjet musí??? Proč to celé neudělali jednoduše. Vždyť je tu několik naprosto jednoduchých řešení té situace.
1. Nemuseli říkat MW před zastávkou ať zrychlí, Seb se mohl dostat dopředu přes boxy.
2. Mohli Marka zdržet v boxech.
3. Mohli Marka povolat do boxů o pár kol později. Ven by se určitě dostal za Sebem, když ten byl na nových gumách rychlejší.
4. Mohli rovnou Markovi říct, že má Seba pustit.
Všechny 4 možnosti jsou jednodušší, u všech by nehrozila ztráta všech bodů z kolize, u všech by bylo míň napětí mezi MW a SV a u všech by vzniklo mnohem míň emocí a komentářů. Nebo jsou tak blbí, že si mysleli že za to budou všichni jejich "jedničku" milovat? Vždyť to celé musí mít negativní vliv na reklamu RB. Tak mi řekni jediný důvod, proč by vymýšleli takovou složitou stupiditu, která v porovnání s ostatními možnostmi nemá vůbec žádnou výhodu? Není mnohem logičtější, že to prostě podělal Seb?
To je důvod, proč se v takových situacích RB zastávám. Protože vaše argumenty nějak postrádají logiku....-
odin
14:05 28.03.2013 77.240.96.XXXMarkovi řekli ať zrychlí v polovině závodu ( a to kdoví jestli, mluvil o tom pouze Helmut a to je největší xindl v RBR). Schválně jsem opět prohlédl celý závod. Vettel v té době Marka dojížděl a snažil se jej i předjet. Až když se mu to nepovedlo, tak začal brečet do rádia.A je pravdou, že mu Mark poodjel. Ale Vettela začaly dojíždět Mercedesy až když měl MW 2 sec náskok. A v boxech jej předjel LH. Pořád nevidím, kde byl SV tak rychlejší dle sebe a Helmuta. Weberra pak zpomalili, ale to samé už s Vettelem neudělali. Krátce před zajetím do boxů měl MW náskok 4,7sec. pak zajel SV (42kolo) a následně MW(43kolo) a najednou byl SV za MW. Čili během jediného kola stáhl 4,5 sec?
Vždyť jsem už původně psal, že to byla zpackaná zastávka v boxech a MW měl vyjíždět jako druhý. Prostě vsadili na tento scénář a on jim nevyšel tak jak měl. Dokážeš to pochopit? Po bitvě je každý generál. Taky dovedu vymyslet iks řešení. Celou dobu tu tvrdím, že ho chtěli dostat do čela přes boxy. A ty mi tu nakonec napíšeš to samé s otázkou, proč to neudělali.
Těžko mohli říkat MW, že má SV pustit, když celou dobu, co jsou spolu, mu tvrdí, že k němu mají stejný přístup.-
Mike17
14:51 28.03.2013 93.99.87.XXXKdyby ho chtěli potopit v boxech, měli několik možností, jak ho tam trošku zdržet. Nejlehčí by bylo zdržet ho ještě aspoň jedno nebo 2 kola na trati. Pak by to byla téměř jistota a nikdo by nemohl říct ani popel. V každém případě by netrvala zastávka 2,4s, loni by to byl asi rekord. Jak píše kolega, zpackanou zastávku si představuji "trošičku" pomalejší, třeba jako první Kimiho. Ať se ti to líbí nebo ne, ty 4,1s ztratil na trati a ne přímo při pitstopu (celkově tam na něj ztratil 0,01s).
Když Marka chtěli dostat za Vettela přes boxy, jak je možné, že všechny jeho výměny byly dohromady o 1,3s rychlejší než Sebovy a nejrychlejší ze všech??? To je taky jasné poškozování Marka? Vždyť stačilo tak málo, jen nepřezouvat nejrychleji ze všech právě u něj!!!
Promiň, ale nejdřív u něj trhají rekordy v přezouvání a následně vymyslí něco co je málem připraví o všechny body? To ti vážně dává smysl???
A ani poslední odstavec nedává smysl. Vždyť Seb poškodil v neděli image RB víc, než by to udělal příkaz Markovi. Proto jsou na něj všichni nasraní.-
odin
18:45 28.03.2013 77.240.96.XXXPrávě proto píši "zpackanou". Zpackaná byla ve smyslu, že se ji provedli příliš brzy a bez zdržování. Asi si mysleli, že to Sebovi bude stačit.
Když byli tedy na Seba všichni tak naštvaní, tak mi prozraď, jak jej potrestali?
Já mám jiné priority v pohledu na většinu událostí, než ty. A to je problém, který nás rozděluje.
Já jsem schopen rozlišit, co je primárně prasárna a co je odplata. Ty ne. Ty stavíš primární prasárnu (rozpoutání války) a odplatu na stejnou úroveň. Proto vidíš Schumacherovo parkování v Monaku a Alonsovo meškání při výměně pneu za rovnocenné. Proto vidíš Sebův manévr v Turecku (mimochodem též neuposlechnutí) a Markův náznak v Silverstonu za rovnocený. Já ne. A to se pak těžko můžeme shodnout. Pokud Webbera neodstraní dřív než po sezóně, asi se ještě dočkáme nějakého neuposlechnutí zase z jeho strany. Což je pro tebe argument, jaký je to šmejd a že on si nemá na co stěžovat, protože je stejný. Proto jsem dříve psal, že jeden poslouchat musí a druhý nemusí. A jestliže nechápeš, že v F1 ale i v životě existují jistá pravidla a dohody, které by lidé měli respektovat a pokud tomu tak není, dostává se jim za to trestů. Ať už od týmu, společnosti, či jednotlivců. Pokud tomu tak není berou lidé spravedlnost do svých rukou a nastává anarchie, válka atd. A tam už se kupí jedna křivda přes druhou. Tak spolu těžko najdeme alespoň trošku společnou řeč. Očekávám něco podobného i u RBR.
Na smysl se mohu stejně ptát já. Když je Seb tak poškodil, proč mu nepřikázali, aby vrátil pozici Markovi. Přeci mohli vědět, že si to Webber pro sebe nenechá a bude problém. A ještě stále jsi mi neodpověděl jaký smysl měly ty supertvrdé pneu na posledních 12 kol, které Mark nemohl zahřát během chvilky a které byly také logicky na začátku pomalejší? Když ho tým podle tebe chtěl udržet na prvním místě.-
Mike17
19:18 28.03.2013 93.99.87.XXX-to si vážně myslíš, že jsou u RB takoví amatéři, že očekávali stáhnutí náskoku Marka (přes 4,5s) za jedno kolo??? Mark musel někde na trati udělat botu, jinak si nedokážu vysvětlit ani tu ztrátu 4s. V boxech to totiž neztratil. Být na zídce RB, tak bych na to Sebovi dal aspoň 3 kola, pokud bych měl ten zájem.
-o trestu zatím nevím, ale byl bych rád kdyby přišel. Otázka jestli ho zveřejní.
- s prioritama máš možná pravdu. Prasárna je pro mě prasárna. Pokud za ni někoho kritizuju, pak bych ji neměl dělat taky. Ona ta odplata většinou není naprosto stejná a stává se z ní pak prvotní prasárna, kterou pak zase někdo oplácí a pak se to táhne dlouho a nikdo pak neví kdo je větší prasák.
-proč mu nepřikázali pozici vrátit jsem už odpovídal. Nemělo to smysl. Pokud neposlechl x-krát, proč by měl po x+1-té. Nebo mu měli ze zídky skočit na křídlo a brzdit ho podrážkama?
-i na ty tvrdé gumy jsem ti už odpovídal. Protože ve druhém stintu na nich byl Mark v jeho první polovině rychlejší jak Seb na měkkých. V druhé polovině toho stintu to Seb dotahoval. Ve třetím stintu to bylo naopak jak s gumama tak s odstupama. Všiml jsem si toho, protože mi to přišlo zvláštní a nelogické. Z toho mi vyplývá, že jim seděly ty tvrdé líp a zahřály se velmi rychle. Pak je ještě otázka kolik nepoužitých měkkých měl.-
odin
20:22 28.03.2013 77.240.96.XXX-Mark botu nikde neudělal, jen jel podle příkazů "údržbu". Protože do 42 kola svůj náskok více - méně navyšoval. V tomto kole zajel Seb pro nové gumy a následovalo ono ujištění o nezměnění pozic a příkaz zvolnit. Prostě podvod. Schválně se na to mrkni znovu a uvidíš, že nelžu.
-Trest příjde asi těžko, když chtěli aby si podali ruce a soustředili se na další závod.
-S prasárnama jsi to napsal přesně tak, jak jsem to myslel. A aby k tomuto nedocházelo, musí být každá prasárna potrestaná, aby poškozený měl pocit spravedlnosti a viník věděl, že mu to ani příště neprojde. U RBR tomu ale tak není. Už po Turecku se Vettelovi nic nestalo a jinak tomu nebude ani nyní.
-Vrácení pozice: ono záleží na tom jaké slovo má tzv. šéf Horner. Ono totiž vše souvisí se vším. A právě předchozí netresty způsobují další nerespektování. Nebo to byl spíše záměr? Myslíš že s Webberem by si za něco takového nedokázali poradit? Úplně lehce, to mi věř.
-Gumy: pořád srovnáváš výkonnost v jednotlivých stintech. To ale já nezpochybňuji. Mně jde o jejich zahřátí a dobu kterou to trvá. Že by se zahřály velmi rychle jsem si teda nevšiml. Webber se tam s autem dost pral.-
Mike17
13:45 29.03.2013 93.99.87.XXXNikde jsem nečetl, že by dostal instrukce už před poslední zastávkou. Zpomalil jen v tom jednom kole. Pochybuju, že mu někdo řekl, že má zpomali o 2s na kolo. To by nedojel ani na bedně, Mercedesy měli za zadkem. Itak by to byl od RB naprosto nesmyslně riskantní tah. Proto mi to nadále nedává smysl. Takovej idiot, který by výměnu pozic naplánoval takto hloupě a riskantně a s nejhoršími možnými důsledky jaké se daly udělat, by se na místo šéfa stáje nemohl dostat.
Že se mají prasárny trestat se určitě shodneme. Bohužel mám pocit, že některým to často prochází. A Schumacher to není.
Jak si s tím poradí Horner nevím a hodnotit to nechci. Nevím, jak je chceš trestat. Zakázat příští závod? Blbost! Vzít jim prachy? Blbost! Jedině jim nedat zákusek po večeři a nevím jestli je to dost motivující. Z čeho vycházíš, že by to Markovi neprošlo? Už mu prošlo několik neposlechnutí. Proč by to měla být vyjímka?
Nejsem pilot, abych hodnotil kolik času která směs trvá zahřát. Rozdíl byl hlavně v tom, že už je měl Seb zahřáté celé kolo. Ale ve druhém stintu na nich byl rychlejší už OD ZAČÁTKU (od 1.celého kola)! Rozdíl mezi nimi byl minimální. Webber se s něma pral, jen po výjezdu z boxů.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek