DISKUZE K ČLÁNKU Tvrdé souboje a politika, chladným vítězem Vettel
MALAJSIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel dnes prohrál strategicky a v závěru dostal pokyn nepředjíždět, ale vítězství si přesto vybojoval na trati. Frustrovaný Rosberg mohl porazit Hamiltona, ale na rozdíl od Vettela byl loajální. Alonso zbytečně havaroval.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tvrdé souboje a politika, chladným vítězem Vettel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Rovnice o dvou neznámých
11:44 24.03.2013 90.179.19.XXXA proč neřekli Markovi, že Seb jede ať jdou závodit? -
-
odin
15:47 24.03.2013 77.240.96.XXXVždyť jsem ti posledně psal, že budou vyrovnaní. Respektive, že Nico Lewise tři sezóny po sobě neporazí, porazí-li ho vůbec. Dnešek mě zklamal a "vítězství" LH nad NR je tak pofidérní, že mi je z toho zle. Takhle rychle nezačínalo s TR ani Ferrari od dob Schumachera.
Ale dokud "závodili", tak byl LH lehce lepší, což očekávám po celou sezónu. Spolu se přeme o detaily, jinak názory máme podobné.-
ja
17:55 24.03.2013 95.103.1.XXXToto víťazstvo LH ani nerieš! Tu sa predovšetkým jednalo o to, že sa relatívne zavčasu naskytla možnosť draho zaplatený klenot vystaviť-potlači na stupne víťazov. Vzhľadom na to, že takmer nikto nerozumie pneumatikám je to logicke, lebo niečo podobné sa tak rýchlo nemusí opakovať. Takto isto určite uvažoval aj Vettel, keď si zobral Weberové víťazstvo a tým skôr, keď vypadol Alonso. Každý náskok, aj ten veľmi mierný, je veľká psychycká výhoda. -
Mike17
18:31 24.03.2013 93.99.87.XXXNo na těch detailech se zase asi neshodneme. Podle mě byl už od začátku malinko rychlejší Nico. Ham vždy získal nějakou vteřinku tím, že zajel dřív do boxů a pak ho Nico pomalinku stahoval. Samozřejmě počítám do hlášky o potřebě úsporné jízdy. A to ani nepočítám, že měl tedy Ham malinko míň paliva a tudíž o trošku lehčí auto než měl mít. Ale rozdíly jsou zanedbatelné a uvidíme co bude v dalších závodech. Dost mě zajímá, jak to bude dál s jejich rychlostí i s TR.-
-
mike17
21:54 24.03.2013 93.99.87.XXXOno to z povzdálí bylo pořád do 5s. Vet jezdil kolem 1s za ním a stejně tak Ros používal občas DRS proti Vet. Těch pár vteřinek je pořád míň, než po prvním kole. A to nevím, kolik litrů Hamovi chybělo v nádrži a o kolik by byl pomalejší, kdyby je tam měl.-
odin
16:33 25.03.2013 77.240.96.XXXTak teď tě nechápu už vůbec. Podle tebe byl Rosberg do hlášky o šetření paliva rychlejší, ale ztrácel 5 sec. ??? Tak to byl stejně rychlejší, jako Seb, když brečel do vysílačky, aby mu Marka odstranili z cesty. Zajimavé na tom ovšem je, že ho nebyl schopen předjet ani s DRS + KERS, kteréžto systémy příliš neuznáváš, neboť předjíždění s nimi je o stlačení knoflíku. A naopak po 2-3. kolech souboj vzdal a Webber se mu odpoutal na 4,5 sec. a zastavit narůstající rozdíl muselo až vedení týmu, příkazem, aby šetřil auto a gumy Týmová režie u RBR neexistuje, to jenom tým koučuje oba piloty. Přičemž jeden musí poslouchat a ten druhý nemusí. Vlastně ani se mu nesnaží nic přikazovat, protože jak potvrdil Horner, stejně by neposlechl. No, hlavně, že si chapci rozumíte a víte, jak kdo je rychlý a ještě rychlejší.-
Duncan66
22:12 25.03.2013 89.29.32.XXX5s bylo mezi Lewisem a Nicem opravdu malo kdy a to v prvni fazi zavodu. Vetsinou to bylo do 3 sekund a cim vice se blizil konec zavodu a zastavky v boxech, tim byl naskok mensi a mensi. Nejsrandovnejsi je, ze kdyz sam Lewis uzna, ze Nico byl v danem zavode lepsi, tak ty se budes do krve hadat, ze tomu tak nebylo. Kdyz tak prosim rekni, odkud mas telemetrii ze zavodu, kdyz to vis lepe, a Lewis se plete a zbytecne se podcenuje
-
odin
22:26 25.03.2013 77.240.96.XXXDuncane přečti si původní můj kometář, ať jsi alespoň v obraze. S Mikem se tu přeme o slovo "rychlejší" v první části závodu. Já jsem napsal, cituji:"Ale dokud "závodili", tak byl LH lehce LEPŠÍ, což očekávám po celou sezónu. " Na co Mike ovětil, že se neshodneme, protože podle něj byl Nico rychlejší. Což mi připadlo divné, že rychlejší jezdec jezdil se ztrátou (podle mne 4,5sec.). Pak dostal Ham příkaz šetřit palivo a Rosberg jej pohodlně stáhl a dokonce parkrát předjel, což mu Ham vrátil. Ke konci na tom byl LH dost bídně, asi už měl palivo jen na dojetí v klidném tempu a NR dostal zákaz předjíždět. Podle mě hnus v této části sezóny. (V závěru bych to chápal, kdyby Ham bojoval o titul, ale ve druhém závodě?).
-
-
Mike17
18:25 25.03.2013 194.213.47.XXXOk. Tak když nepočítáš startovní pozice a tradiční zmatek v prvním kole, pak byl do 20 kola Hamík rychlejší. Ať máš radost. Je pak trochu divný, že už tedy do toho nepočítáš lehčí Hamův vůz. Kdyby se ten závod měl brát jako celek, pak dojel Ham před Ros jen díky TR. V opačném případě by dojel asi daleko za ním. Já počítal jen rychlost mezi úvodními koly a hláškou o palivu. A vzhledem k tomu, že se náskok zmenšil, tak jsem usoudil, že byl Rosberg malinko rychlejší. Bavíme se tu tak jako tak jen o setinách na kolo, tak nevím proč tě to tak rozčiluje. Příští závod to může být zase jinak.
A TR u RB? Ty jsi ji viděl ve prospěch Vettela? Já slyšel Hornera, Webbera i Vettela mluvit o zákazu předjíždění mezi MW a SV. Což je TR ve prospěch Marka. Jestli ho tedy Mark úmyslně pustil, pak to nahrál hooodně dobře, a hooodně dobře hrál nasranýho. Asi budu víc věřit těm 3. Sorry.
Jeden poslouchat musí a druhý ne? Prosím který je který, protože jsem oba viděl takovýto příkaz neposlechnout víckrát v různých závodech.
A nevím kde jsi vzal, že neuznávám DRS a KERS. Když nebudeš línej, najdeš hned několik dikusí, kde se obou systému zastávám a nenajdeš jediný, kde jsem proti nim. Ale Seb to zvládl i bez DRS, tedy pokud jsem si všiml. Pokud bude v závodech TR taková, že se chlapci budou prát o vítězství kolo na kolo, budu štěstím bez sebe. Nebo přinejmenším zajímavější, než fingovat poruchu převodovky.-
odin
22:45 25.03.2013 77.240.96.XXXAle mně je jedno jak těžký měl Ham vůz. Je to chyba jeho týmu, že mu nedali dostatek paliva (zajímavé, že on s tím má problém už druhou sezónu jak v McL, tak u Merglu) A pokud by vše dopadlo bez TR, tak by ho musel Rosberg v závěru totálně zničit. Nevím, co ti vadilo na mém původním příspěvku. Bylo mi z toho zle koukat na stupně vítězů 3 minuty po konci závodu a vidět stydícího se Vettela s Hamiltonem a nasraného Webbera. Nebo si pořád myslíš, že Webber se raduje, jak je na tom šíleně dobře, že může jezdit u RedBullu, kteří kde můžou tak ho podrazej?
Já zase věřím Webberovi. Že mu tým přikázal aby zvolnil, že je po závodě. Problém je, že tým to samé nepřikázal Vettelovi. A jak Horner potvrdil, tak "Vettelovi bylo zbytečné něco přikazovat, protože by stejně neposlechl." Čili toto ti připadá, jako TR ve prospěch Webbera? Jsi normální? Já tohle beru jako prasárnu první třídy. Webber měl pohodlný náskok, který mohl klidně i navyšovat, kdyby ho tým nezarazil.-
mike17
09:56 26.03.2013 194.213.47.XXXMě na tvém prvním příspěvku nevadí skoro nic. Jen si nemyslím, že byl Ham o trochu rychlejší. Ale jde o tak malé rozdíly, že se to dá považovat za vyrovnanost. Uvidíme, jak to bude v dalších závodech. Tedy jestli je závodit nechají.
Vettelovi to říkali stejně jako Markovi. Kromě toho že to řekl Horner i Marko, tak to přiznal i Seb. Taky Mark byl nasraný na Seba, tak mi nějak uniká proč píšeš o tom že to řekli jen MW. Je zajímavý, jak dokážeš tu Hornerovu větu pěkně použít ve svůj prospěch. Tuhle větu použil, když se ho ptali, proč nepřikázal Vettelovi Marka zase pustit. Předtím několikrát Sebovi řekli, že nemá Marka předjíždět. Po tom mu řekli, že to byla hloupost. Kolikrát mu to měli říkat, aby jsi z toho neudělal protekci? 50x, protože 49x by to neposlechl a při tom 50 by mu došlo, že udělal blbost a pozici by vrátil? Když je to prasárna od týmu, proč je Mark nasraný na Seba a ne na tým??? Že by byl tak naivní a neviděl že to bylo naplánované divadlo? Já myslím, že není.
Jestli nebude problém v tom, že to chceš vidět jako prasárnu od RB. Aspoň soudím podle toho, že podobná situace v podání Webbera ze Silverstone 2011 ti přijde v pořádku.-
Nasir
14:37 26.03.2013 188.175.176.XXXPokud si vzpomínám, v Silverstone Webber Vettela pouze stahoval, nedošlo k žádnému souboji, ani k náznaku útoku. Netvrď, že to byla stejná situace, když to není pravda. Co následně Webber vykládal je nepodstatné - on možná byl chvíli dopálený, že nevyhraje, a šlapal na to naplno, ale nevěřím mu, že by skutečně porušil příkaz. Pokud by to byl takový bojovník, jak ho někteří chtějí mít, už by to prokázal jasně a prokazoval by to častěji - nikoliv tím, že 2x ročně "zatrucuje". Je to spíš jen přání některých fandů, aby se zamlžil fakt, jak to v RB funguje s jedničkou a dvojkou. Navíc porušování příkazů nijak nezakryje to, že příkazy existují.
Horner - myslím, že Odin si to dal špatně dohromady. Ten Hornerův citát se vztahoval k situaci po Vettelově předjetí, nikoliv předtím. Podle Hornera bylo zbytečné mu něco přikazovat, protože bylo jasné, že by neposlechl. Nemyslím, že by Webbera cíleně špinavě podvedli. Ale Hornerovo tvrzení po závodě zní poněkud alibisticky. Mohl totiž reagovat už ve chvíli, kdy Vettel začal útočit. To je ta klíčová fáze, nikoliv až potom. "Jsem šéf, ale můj jezdec by zjevně neposlechl, tak jsem se na to vykašlal" - to je poněkud alibistické. Moc nevěřím, že pokud by ho jednání Vettela naštvalo, tak by jen odevzdaně přihlížel a nereagoval. Spíš si nebyl jistý, jak z toho vybruslit., A přikázat Vettelovi pustil Webbera před sebe bylo naprosto nepřijatelné, to by mu Helmut Marko zatrhl. Takže Vettel se zařídil podle toho, jak to funguje v zákulisí RB, Hornera obešel a doplatil na to oklamaný Webber.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek