DISKUZE K ČLÁNKU Vítězný Red Bull, pomalejší Ferrari, smolný McLaren
JIŽNÍ KOREA - ZÁVOD; Red Bull a Vettel byli neporazitelní i přes strach o pneumatiku. Ferrari bylo rychlé, ale až druhé. McLaren doplatil na Kobajašiho a koberec.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vítězný Red Bull, pomalejší Ferrari, smolný McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 20 lidí)
14.10.2012 11:39
Ach jó Jak to vypadá, limonádnici chytili formu,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
18:24 15.10.2012 93.99.87.XXX
OK. Neříkám, že nemají Seba raději, ale sezonu 2010 vidím jinak:
Ze začátku Seb jednička určitě nebyl, jinak by Marka nenechali vyhrát těsně před Sebem v Monaku. Titul si Mark podělal sám nesmyslnou bouračkou z prvního místa v Korei. Dojet v klidu první (Seb taky nedojel a RB byli tenkrát rychlejší) měl před posledními 2 závody 21 bodů na Alonsa a 39 na Seba. Při tehdejší formě = titul v kapse. I potom jak Korea dopadla ztrácel na Alonsa 11 bodů, Seb 25. Kdo by vsázel na Vettela? Sympatie jsou hezká věc, ale prachy jsou víc. A před posledním závodem vsázeli na Seba? Že to Ferko takhle katastrofálně podělá nečekal ani nejoptomističtější Sebův fanoušek. U RBR nedělají idioti. Museli počítat ve větší úspěch Marka než Seba (-8b, -15b). Jenže Mark podělal kvalifikaci (nikoliv start). Přesto ještě před výměnou gum jsem držel pěsti Markovi, nenapadlo by mě, že má Seb vůbec nějakou šanci. Promiň, ale při takto rozdaných kartách tvrdit, že RBR tenkrát protěžoval Seba je hodně konspirační teorie. Mark to měl ve vlastních rukou. Že toho nevyužil je jeho chyba. Věř mi, že jsem tenkrát Markovi ten titul přál nejvíc. Kromě toho mu novou smlouvou hubu moc nezavřeli, když si ji na špacír pouštěl i v roce 2011.
Mohl pomaleji pustit spojku, ale to by si musel být jistý, že mu start vyjde slušně. To v té chvíli posoudit moc nemohl. A na následující rovince to celkem šlo, jak bylo vidět tak i přes jeho špatný start neměl moc velké problémy místo udržet.
Zlepšění Seba mohlo být třeba tím, že mu líp nastavili spojku (nebo pedál plynu), ale to ještě neznamená, že ji Markovi odmítají nastavit podle jeho přání. Ale asi ani jeden žádný důkaz mít nebudeme.
Bylo by fajn mít k dispozici historii Markových startů, ale nějak nečekám, že tím někdo bude trávit tolik času. Tak jak tak by tím RBR nic nezískal, ale jen ztrácel body a tím i prachy. Bylo by případně jednodušší v těch vyjímečných případech, kdy by měli Marka zbrzdit, nasimulovat nějaký problém na voze.
Ze začátku Seb jednička určitě nebyl, jinak by Marka nenechali vyhrát těsně před Sebem v Monaku. Titul si Mark podělal sám nesmyslnou bouračkou z prvního místa v Korei. Dojet v klidu první (Seb taky nedojel a RB byli tenkrát rychlejší) měl před posledními 2 závody 21 bodů na Alonsa a 39 na Seba. Při tehdejší formě = titul v kapse. I potom jak Korea dopadla ztrácel na Alonsa 11 bodů, Seb 25. Kdo by vsázel na Vettela? Sympatie jsou hezká věc, ale prachy jsou víc. A před posledním závodem vsázeli na Seba? Že to Ferko takhle katastrofálně podělá nečekal ani nejoptomističtější Sebův fanoušek. U RBR nedělají idioti. Museli počítat ve větší úspěch Marka než Seba (-8b, -15b). Jenže Mark podělal kvalifikaci (nikoliv start). Přesto ještě před výměnou gum jsem držel pěsti Markovi, nenapadlo by mě, že má Seb vůbec nějakou šanci. Promiň, ale při takto rozdaných kartách tvrdit, že RBR tenkrát protěžoval Seba je hodně konspirační teorie. Mark to měl ve vlastních rukou. Že toho nevyužil je jeho chyba. Věř mi, že jsem tenkrát Markovi ten titul přál nejvíc. Kromě toho mu novou smlouvou hubu moc nezavřeli, když si ji na špacír pouštěl i v roce 2011.
Mohl pomaleji pustit spojku, ale to by si musel být jistý, že mu start vyjde slušně. To v té chvíli posoudit moc nemohl. A na následující rovince to celkem šlo, jak bylo vidět tak i přes jeho špatný start neměl moc velké problémy místo udržet.
Zlepšění Seba mohlo být třeba tím, že mu líp nastavili spojku (nebo pedál plynu), ale to ještě neznamená, že ji Markovi odmítají nastavit podle jeho přání. Ale asi ani jeden žádný důkaz mít nebudeme.
Bylo by fajn mít k dispozici historii Markových startů, ale nějak nečekám, že tím někdo bude trávit tolik času. Tak jak tak by tím RBR nic nezískal, ale jen ztrácel body a tím i prachy. Bylo by případně jednodušší v těch vyjímečných případech, kdy by měli Marka zbrzdit, nasimulovat nějaký problém na voze.
Nasir
17:38 15.10.2012 188.175.176.XXX
Tak ona to především žádná velká konspirační teorie není. Prostě jim vyhovuje, že Webber Vettela moc neohrožuje a nemusí pak dělat velké kejkle s TR. Webber kladl odpor a otvíral si hubu na špacír v roce 2010, tam jednu dobu Vettela překonával a až do konce byl aspirantem na titul. Ale přestože měl větší šanci na zisk titulu, stále se potýkal se starty a tým to neřešil. Řešil to u Vettela, aby jeho postrčili vpřed, i na úkor Webbera, který měl více bodů. Od té doby, co mu zavřeli hubu novou smlouvou už je pokorný a nedělá potíže. Myslím, že to mluví za vše.
"Moje verze: Mark prostě pomaleji pustil spojku." - dobře a udělal to náhodně nebo úmyslně? Myslíš, že předjíždění na následné rovince, když RB nemá nejvyšší maximálku, by bylo jednodušší a méně rizikové? To asi ne, přinejmenším riziko by bylo větší, to se určitě shodneme. A třetí rovinka taky nehraje roli - Vettel projel všechny zatáčky vnitřkem a místa tam moc nebylo, jezdec na vnějšku musel zpomalit.
Jak jsem řekl, dokázat to úplně nelze, ale po těch 3 letech a péči RB o Vettela nevěřím, že by nechali start náhodě. Možná to byla náhoda, ale to nic nemění na tom, že RB nechává Webbera blbě startovat, protože jim to víceméně vyhovuje. Argument, že má Vettel lepší reakce, není moc věrohodný - i on měl špatné starty a chceš mi říct, že se náhle, téměř závod po závodě, výrazně zlepšil? Očekával bych, že trochu lepší reakce má, ale to je vedlejší - jádro pudla je v tom, co jsem napsal výše.
Jestli je tady na foru nějaký velký fanda a znalec Webberovy kariéry, budu rád, když nám řekne, jestli měl Webber někdy před rokem 2009, 2010 tak veliké problémy se starty. Příp. předtím, než nastoupil k RB. To by taky napovědělo mnohé. To je asi vše, co jsem k tomu chtěl říct.
"Moje verze: Mark prostě pomaleji pustil spojku." - dobře a udělal to náhodně nebo úmyslně? Myslíš, že předjíždění na následné rovince, když RB nemá nejvyšší maximálku, by bylo jednodušší a méně rizikové? To asi ne, přinejmenším riziko by bylo větší, to se určitě shodneme. A třetí rovinka taky nehraje roli - Vettel projel všechny zatáčky vnitřkem a místa tam moc nebylo, jezdec na vnějšku musel zpomalit.
Jak jsem řekl, dokázat to úplně nelze, ale po těch 3 letech a péči RB o Vettela nevěřím, že by nechali start náhodě. Možná to byla náhoda, ale to nic nemění na tom, že RB nechává Webbera blbě startovat, protože jim to víceméně vyhovuje. Argument, že má Vettel lepší reakce, není moc věrohodný - i on měl špatné starty a chceš mi říct, že se náhle, téměř závod po závodě, výrazně zlepšil? Očekával bych, že trochu lepší reakce má, ale to je vedlejší - jádro pudla je v tom, co jsem napsal výše.
Jestli je tady na foru nějaký velký fanda a znalec Webberovy kariéry, budu rád, když nám řekne, jestli měl Webber někdy před rokem 2009, 2010 tak veliké problémy se starty. Příp. předtím, než nastoupil k RB. To by taky napovědělo mnohé. To je asi vše, co jsem k tomu chtěl říct.
Mike17
17:13 15.10.2012 93.99.87.XXX
Nevím teď přesně v kolikátém kole padla. Jen, že to bylo někde v poslední 1/4 závodu. Náskok byl minimálně blízko 10s. Seb jezdil skoro neustále rychlejší kola, tak ta hláška asi neznamenala TR. Jak píšeš chtěli ho uklidnit. To samé milion hlášek na konci závodu. Prostě jen měli strach, aby zase nedělal nejrychlejší kola a nezrušil gumy. Určitě nenechali nic náhodě, jen si nemyslím, že s tím start souvisel.
Nepopírám, že Seba můžou nějak zvýhodňovat. Ale nesrovnával bych to s Ferrari. Webber aspoň může dojet těsně před Sebem a nemusí ho pouštět (viz závod v Číně). Ještě nikdy ho pouštět nemusel, jen jednou mu řekli, ať Seba v posledních 3 kolech nepředjíždí. To Mark komentoval a neposlechl. Stejně jako nehodu v Turecku a spor o přední křídlo. Proto by mě překvapilo, kdyby si jiné věci nechal líbit bez komentáře.
Nepopírám, že Seba můžou nějak zvýhodňovat. Ale nesrovnával bych to s Ferrari. Webber aspoň může dojet těsně před Sebem a nemusí ho pouštět (viz závod v Číně). Ještě nikdy ho pouštět nemusel, jen jednou mu řekli, ať Seba v posledních 3 kolech nepředjíždí. To Mark komentoval a neposlechl. Stejně jako nehodu v Turecku a spor o přední křídlo. Proto by mě překvapilo, kdyby si jiné věci nechal líbit bez komentáře.
Mike17
16:59 15.10.2012 93.99.87.XXX
Dík za video. Zkouknul jsem to hned aspoň 15x a nejvíc použitelný záběr je z Alonsova auta.
Víceméně s tím, co jsi napsal pod prvními dvěmi pomlčkami můžu souhlasit. Jen ten start vidím asi trochu jinak.
Uznávám, že na startu Mark nezaspal. Ať se na to dívám jak chci, připadá mi, že vyrazili současně. Už po 1s je vidět lepší zrychlení Sebova vozu, po 2s už ho dojel. Zkusím se vžít do tvé teorie: Odstartuje a minimálně 0,5s od pohnutí vozu si musí nechat na soustředění k dokončení startovního manévru a stejně nemůže posoudit rychlost ostatních. Pak je čas 0,5-1s kdy musí kouknout do obou zrdcátek, zhodnotit jestli některý ze soupeřů neměl start o dost lepší (aby to ubrání plynu mohl udělat), případně zhodnotit rychlost proti Sebovi (jestli to má vůbec smysl) a po tom všem ubrat plyn tak rychle, aby se to do té 1s stihlo projevit na voze. Ale ne moc na to, aby ho předjeli ostatní. Možná měl o nějakou desetinku víc času, o tom se nechci hádat.
Moje verze: Mark prostě pomaleji pustil spojku.
Moji verzi nazýváš: "to je vše náhoda", "to by bylo moc složité" ap.. Promiň, tvoje je jednodušší? Možná je to reálné, já bych to asi nezvládl. Určitě by nebylo výhodné nechat předjetí na pozdní část závodu, ale co třeba druhá rovinka? Asi 10s času na pohodlné předjetí. Pak je hned ještě 3 rovinka. Nebylo by to jednodušší?
O historii Markových startů jsem to pochopil tak, že RBR nedělalo vše pro zlepšení, na rozdíl od Seba. To je pro mě řečeno jinak, že to Markovi schválně kazí. Pokud to bereš jako překrucování, tak se omlouvám. Já v tom moc rozdíl nevidím. Na mých argumentech tento drobný detail nic nemění. Vettel se proti Markovi asi zlepšil, ale musí to být technikou? Podle mě hraje při startu velkou roli soustředěnost a reakční doba. Musí mít oba stejnou?
Ano 10 míst moc často nebylo. Tu číslovku jsem použil čistě proto, že je "kulatá". Je přece jedno, jestli je to o 2, nebo o 15. Pokud nejsou vedle sebe, tak by si RBR jen škodil. A pokud si pamatuju, těch startů vedle sebe je výrazná menšina. A i v těch případech, kdy byli vedle sebe je jen pár, kdy Mark ztratil pozici jen na úkor Seba. Nevidím nějak důvod, proč Markovi nastavovat složitě každý závod auto a nějak neřešit startovní problémy (pokud by to šlo). Mark je celkem "hubatej" a neposlušnej. Že si na to nestěžuje? Dávám přednost jednodušší verzi. Že některým jdou starty líp jak jiným a Mark je prostě v tomto slabší. I sprinteři startují různě a třeba Bold tím nevyniká. Nemůže to být stejné. Proč kvůli tomu vymýšlet konspirační teorie?
Víceméně s tím, co jsi napsal pod prvními dvěmi pomlčkami můžu souhlasit. Jen ten start vidím asi trochu jinak.
Uznávám, že na startu Mark nezaspal. Ať se na to dívám jak chci, připadá mi, že vyrazili současně. Už po 1s je vidět lepší zrychlení Sebova vozu, po 2s už ho dojel. Zkusím se vžít do tvé teorie: Odstartuje a minimálně 0,5s od pohnutí vozu si musí nechat na soustředění k dokončení startovního manévru a stejně nemůže posoudit rychlost ostatních. Pak je čas 0,5-1s kdy musí kouknout do obou zrdcátek, zhodnotit jestli některý ze soupeřů neměl start o dost lepší (aby to ubrání plynu mohl udělat), případně zhodnotit rychlost proti Sebovi (jestli to má vůbec smysl) a po tom všem ubrat plyn tak rychle, aby se to do té 1s stihlo projevit na voze. Ale ne moc na to, aby ho předjeli ostatní. Možná měl o nějakou desetinku víc času, o tom se nechci hádat.
Moje verze: Mark prostě pomaleji pustil spojku.
Moji verzi nazýváš: "to je vše náhoda", "to by bylo moc složité" ap.. Promiň, tvoje je jednodušší? Možná je to reálné, já bych to asi nezvládl. Určitě by nebylo výhodné nechat předjetí na pozdní část závodu, ale co třeba druhá rovinka? Asi 10s času na pohodlné předjetí. Pak je hned ještě 3 rovinka. Nebylo by to jednodušší?
O historii Markových startů jsem to pochopil tak, že RBR nedělalo vše pro zlepšení, na rozdíl od Seba. To je pro mě řečeno jinak, že to Markovi schválně kazí. Pokud to bereš jako překrucování, tak se omlouvám. Já v tom moc rozdíl nevidím. Na mých argumentech tento drobný detail nic nemění. Vettel se proti Markovi asi zlepšil, ale musí to být technikou? Podle mě hraje při startu velkou roli soustředěnost a reakční doba. Musí mít oba stejnou?
Ano 10 míst moc často nebylo. Tu číslovku jsem použil čistě proto, že je "kulatá". Je přece jedno, jestli je to o 2, nebo o 15. Pokud nejsou vedle sebe, tak by si RBR jen škodil. A pokud si pamatuju, těch startů vedle sebe je výrazná menšina. A i v těch případech, kdy byli vedle sebe je jen pár, kdy Mark ztratil pozici jen na úkor Seba. Nevidím nějak důvod, proč Markovi nastavovat složitě každý závod auto a nějak neřešit startovní problémy (pokud by to šlo). Mark je celkem "hubatej" a neposlušnej. Že si na to nestěžuje? Dávám přednost jednodušší verzi. Že některým jdou starty líp jak jiným a Mark je prostě v tomto slabší. I sprinteři startují různě a třeba Bold tím nevyniká. Nemůže to být stejné. Proč kvůli tomu vymýšlet konspirační teorie?
Nasir
16:17 15.10.2012 188.175.176.XXX
Rádio - napsal jsem to samé, co ty - že smysl hlášky bylo krotit Vettela. V tom se shodneme. Pokud si pamatuju, Webber ale nebyl vzadu až 10 sekund a tu ztrátu o něco stáhl (měnil dřív pneu a byl v tu chvíli rychlejší). Tým se tedy krátce po zastávce Vet rozhodl ujistil svou jedničku, že Web hrozbou skutečně není, protože plní pokyny a Vet tedy nemá důvod se starat o Webberovo tempo a má jet na jistotu v klidu. To je trochu rozdíl, i když účel hlášky byl stejný. Následně už Webbera nezmiňovali a hrozili Vet možným opotřebením pneu atd. v podstatě do konce závodu.
- Podívej se, jak úzkostlivě tým hlídal Vet tempo v posledním stintu, aby neriskoval. Nechtěli ponechat nic náhodě. Proto nevěřím, že by ponechali náhodě start a dali Web volnou ruku, aby příp. jel závod podle svého tempa a nechal Vet za sebou.
Shodneme se i v tom, že Ferrari ani RB neprovedli něco zlého. TR k F1 patří, když se hraje o titul, to tvrdím dlouhodobě. Reagoval jsem pouze na naivní dojem, že TR dělá pouze Ferrari, protože ta to nijak nezakrývá. To je totiž hlavní rozdíl mezi oběma týmy. Ferrari reaguje podle průběhu závodu - pokud je to třeba, jezdce vymění, většinou si ale Alo poradí sám. RB se to snaží plánovat dopředu, příp. nechává Webbera hůře startovat, a teprve když už nemůže jinak, zahlásí něco o šetření paliva. A dokonce i když je nikdo nekritizuje, přesto mají po závodě potřebu hlasitě ujišťovat, jak oba jezdci spolu strašně bojují. Viz poslední tiskovka. Je mi osobně daleko milejší Massovo jasné a upřímné "Alo potřebuje každý bod", žádné vytáčky, než pokrytecké divadlo RB, když Vettel řekne "cítil jsem Markův dech za svými zády" a Horner přihodí cosi o "boji obou jezdců" (něco v tom smyslu), který se přitom vůbec nekonal.
- Podívej se, jak úzkostlivě tým hlídal Vet tempo v posledním stintu, aby neriskoval. Nechtěli ponechat nic náhodě. Proto nevěřím, že by ponechali náhodě start a dali Web volnou ruku, aby příp. jel závod podle svého tempa a nechal Vet za sebou.
Shodneme se i v tom, že Ferrari ani RB neprovedli něco zlého. TR k F1 patří, když se hraje o titul, to tvrdím dlouhodobě. Reagoval jsem pouze na naivní dojem, že TR dělá pouze Ferrari, protože ta to nijak nezakrývá. To je totiž hlavní rozdíl mezi oběma týmy. Ferrari reaguje podle průběhu závodu - pokud je to třeba, jezdce vymění, většinou si ale Alo poradí sám. RB se to snaží plánovat dopředu, příp. nechává Webbera hůře startovat, a teprve když už nemůže jinak, zahlásí něco o šetření paliva. A dokonce i když je nikdo nekritizuje, přesto mají po závodě potřebu hlasitě ujišťovat, jak oba jezdci spolu strašně bojují. Viz poslední tiskovka. Je mi osobně daleko milejší Massovo jasné a upřímné "Alo potřebuje každý bod", žádné vytáčky, než pokrytecké divadlo RB, když Vettel řekne "cítil jsem Markův dech za svými zády" a Horner přihodí cosi o "boji obou jezdců" (něco v tom smyslu), který se přitom vůbec nekonal.
Nasir
15:43 15.10.2012 188.175.176.XXX
Byl jsem včera na odchodu a systém mi usekl příspěvek, takže už jsem to nedopsal.
[odkaz na stránku] - zhruba v půlce videa je vidět to, co jsem napsal, jak akcelerují ostatní ve srovnání s Webberem.
- Proč by měl proboha Mark něco vypočítávat a riskovat? Podle tebe zkušený profi jezdec není schopen drobně zpomalit? To nemyslíš vážně. Vždyť oni mnohdy dokáží zrychlit přímo na povel. Webber nikoho neohrozil, neprovedl žádný velký manévr nebo prudké brždění, jen poskytl kolegovi šanci se k němu dotáhnout. Prosím tě nezkoušej dělat z komára velblouda a konstruovat teorie v tom smyslu, že to bylo "strašně složité".
- Proč by tu výměnu RB řešil později, když pro tým i Vettela je nejvýhodnější to provést na startu? RB se vždy snažil svoji TR zakrývat, to zaprvé. Shodli jsme se, že Vettel měl lepší závodní tempo - proč by ho měl tým nechat byť jen několik kol uvíznout za Webberem a riskovat, že na něj bude Alonso/Ham příp. útočit, až bude povoleno DRS? Ze všech scénářů je nejjednodušší, nejvýhodnější a taky nejméně viditelné to provést na startu, nehledě na to, že i profil tratě tomu nahrával (vlevo vnitřek výhodný pro Vettela). Kdyby měl Vettel o chlup lepší start než Webber, tak by to dokonce ani na tom záznamu nebylo vidět a nemohl bych napsat vůbec nic. Samozřejmě stopro to nikdo z nás nedokáže, ale když vezmu různé indicie za ty poslední roky, jak je to s jedničkou a dvojkou RB, jak vypadal ten záznam, tak vidím, jak to asi pravděpodobně bylo - je to imho reálnější verze, než povrchní mávnutí rukou ve stylu "to je vše náhoda", "to by bylo moc složité" ap.
- Nikde jsem nepsal, že RB něco aktivně kazí Webberovi - prosím nepřekrucuj cizí slova, abys vytvořil "protiargumenty". Napsal jsem, že je to jediný top tým, který 3 roky dovoluje svému jezdci tak tragické starty, že o tom mluví všichni kolem F1. Zpočátku šlo o přirozený problém, se kterým se potýkali OBA. Tým se na to ještě v roce 2010 zaměřil a Vettel nakonec své starty zlepšil a už neztrácel. Což je logické. U Webbera to ale zjevně neudělali. Proč asi? Nevěřím, že je Webber celou dobu tak špatný, že to nezvládl. Tvrdím, že jim to takto vyhovuje, řeší to "potíže", když oba startují vedle sebe. Vzhledem ke své dominanci 2010 a 2011 si to RB mohl dovolit.
- A tvůj příklad, kdy Webber startuje 10 míst za Vet nechápu - kolikrát za ty 3 roky se to stalo? To sis vycucal z prstu a nic to nedokazuje. Pokud Webber občas vyhořel v kvaldě, jeho horší start už zaprvé nehraje velkou roli, zadruhé měl natolik silné auto, aby v závodě ztrátu dohnal a dovezl body. Tím splnil svůj úkol. Nikdo po něm nežádá, aby vždy končil na podiu nebo tak něco. Jednička je Vettel, ten má vyhrávat. To, co jsi napsal, tomu nijak neodporuje.
[odkaz na stránku] - zhruba v půlce videa je vidět to, co jsem napsal, jak akcelerují ostatní ve srovnání s Webberem.
- Proč by měl proboha Mark něco vypočítávat a riskovat? Podle tebe zkušený profi jezdec není schopen drobně zpomalit? To nemyslíš vážně. Vždyť oni mnohdy dokáží zrychlit přímo na povel. Webber nikoho neohrozil, neprovedl žádný velký manévr nebo prudké brždění, jen poskytl kolegovi šanci se k němu dotáhnout. Prosím tě nezkoušej dělat z komára velblouda a konstruovat teorie v tom smyslu, že to bylo "strašně složité".
- Proč by tu výměnu RB řešil později, když pro tým i Vettela je nejvýhodnější to provést na startu? RB se vždy snažil svoji TR zakrývat, to zaprvé. Shodli jsme se, že Vettel měl lepší závodní tempo - proč by ho měl tým nechat byť jen několik kol uvíznout za Webberem a riskovat, že na něj bude Alonso/Ham příp. útočit, až bude povoleno DRS? Ze všech scénářů je nejjednodušší, nejvýhodnější a taky nejméně viditelné to provést na startu, nehledě na to, že i profil tratě tomu nahrával (vlevo vnitřek výhodný pro Vettela). Kdyby měl Vettel o chlup lepší start než Webber, tak by to dokonce ani na tom záznamu nebylo vidět a nemohl bych napsat vůbec nic. Samozřejmě stopro to nikdo z nás nedokáže, ale když vezmu různé indicie za ty poslední roky, jak je to s jedničkou a dvojkou RB, jak vypadal ten záznam, tak vidím, jak to asi pravděpodobně bylo - je to imho reálnější verze, než povrchní mávnutí rukou ve stylu "to je vše náhoda", "to by bylo moc složité" ap.
- Nikde jsem nepsal, že RB něco aktivně kazí Webberovi - prosím nepřekrucuj cizí slova, abys vytvořil "protiargumenty". Napsal jsem, že je to jediný top tým, který 3 roky dovoluje svému jezdci tak tragické starty, že o tom mluví všichni kolem F1. Zpočátku šlo o přirozený problém, se kterým se potýkali OBA. Tým se na to ještě v roce 2010 zaměřil a Vettel nakonec své starty zlepšil a už neztrácel. Což je logické. U Webbera to ale zjevně neudělali. Proč asi? Nevěřím, že je Webber celou dobu tak špatný, že to nezvládl. Tvrdím, že jim to takto vyhovuje, řeší to "potíže", když oba startují vedle sebe. Vzhledem ke své dominanci 2010 a 2011 si to RB mohl dovolit.
- A tvůj příklad, kdy Webber startuje 10 míst za Vet nechápu - kolikrát za ty 3 roky se to stalo? To sis vycucal z prstu a nic to nedokazuje. Pokud Webber občas vyhořel v kvaldě, jeho horší start už zaprvé nehraje velkou roli, zadruhé měl natolik silné auto, aby v závodě ztrátu dohnal a dovezl body. Tím splnil svůj úkol. Nikdo po něm nežádá, aby vždy končil na podiu nebo tak něco. Jednička je Vettel, ten má vyhrávat. To, co jsi napsal, tomu nijak neodporuje.
uzivatel000397
12:28 15.10.2012 90.178.29.XXX
Tož já netrucuju, jen konstatuju, že jsou to jízdy pravidelnosti s ohledem na bazmekty Pirelli. Massa jel tentokrát teda líp, no a co? Také jsem jej chválil.
Kéž by to tedy bylo zapříčiněno nasazením něčeho nového, neodzkoušeného a příště to bude mít Ferda již také
Kéž by to tedy bylo zapříčiněno nasazením něčeho nového, neodzkoušeného a příště to bude mít Ferda již také
Mike17
11:55 15.10.2012 93.99.87.XXX
Tož netrucuj. Nejde o 1 kolo. Massa, co se dostal za Alonsa (21kolo?), konstantně dostahoval tu 5s ztrátu až do toho radia. I po výměně, kde na něj ztratil, to zase dotáhl. Není důvod si myslet, že by mu to přestalo jet i podle těch dalších "propagačních" kol. A kdyby měl Fernando větší rezervy, asi by to na Marka zkusil sám. Massa by Marka nejspíš dojel, podle časů na kolo před radiem. Že to Massovi v jednom závodě líp jelo, přece nesnižuje Ferdíkovo umění.
Ať už to bylo lepším nastavením, nebo lepším obědem.
Ať už to bylo lepším nastavením, nebo lepším obědem.
Mike17
11:14 15.10.2012 93.99.87.XXX
Zkoušel jsem najít nějaké video ze startu, ale sehnal jsem jedno, ve kterém střihli kameru tak blbě, že je tam vidět až chvilka, kde jsou už oba v pohybu.
Já mám pocit, že z videí z kokpitů v průběhu závodu, se pohnul dřív Seb. Ale o tom se hádat nebudu, protože moje paměť není dokonalá. Můžeš mít pravdu.
Tak jako tak asi po 3s spolu zavírají Hama a jsou vedle sebe a Seb dojel Marka poměrně rovnoměrně (zvětšení odstupu jsem nějak nezaznamenal, ale řazení nějaký ten cm určitě dá). To by nasvědčovalo malé prodlevě Marka při startu, stejně tak jako rychlost soupeřů. Ale nemusí to tak být. Ovšem jestli si Mark v prvních 2s dokázal vypočítat, jak moc může sundat nohu z plynu, aby ho Seb dojel, ale nikdo jiný ne, pak je fakt borec. Není to nemožné, ale když má na něco podobného čas 90 minut, má cenu to takhle hrotit? Nezdá se mi, že by někdo takhle riskoval (po tom co se dělo v minulých závodech) kvůli něčemu, co se dá hooodně pohodlně udělat během zbytku závodu. Vždyť by případnou kolizí s dalšími (Ham, Alo, Rai) riskoval svoje i Sebovo vyřazení. Úplně zbytečně.
Co se týká Markových startů: O některých pilotech se říká, že mají vynikající starty a Mark mezi ně prostě nepatří. Prostě i v tomto je někdo lepší a někdo horší. Proč za tím hledat tým? Startuje blbě skoro pořád (jak sám píšeš 2/3 závodů). Ne jen když je vedle Seba. Myslíš si, že RBR schválně kazí Markovy starty a to i ve chvílích, kdy startuje třeba 10 míst za Sebem a nějak jim vyhovuje, že ztratí další místa po startu? K čemu by to bylo dobré? Nebylo by lepší, kdyby Sebovy soupeře obral o nějaké body? Vždyť případně Seba může kdykoliv pustit před sebe, tak proč pokaždé pouštět zbytečně místa jiným? Nevím, co má podle tebe RBR vyvinout za techniku. V tomhle prostě vidím jen lidský faktor.
Ano Mark zrychlil, když se k němu Fernando přiblížil. Každý nějakým způsobem šetří gumy. U Alonsa jsem si všiml,že často nechává ze začátku stintu soupeře poodjet a díky lepšímu stavu gum se jim pak často zase přiblíží. Seb předváděl včera něco opačného. Teoreticky mohl Mark mít příkaz, aby nechal Seba odjet. Těžko může někdo z nás dokázat toto, nebo opak. Jen jestli byl tak rychlý, aby mu stačil, proč to neukázal během tréninků a kvalifikace (pokud nepočítám poslední Sebovo pokažené kolo). Podle mě podobné výkyvy jsou normální a byly během závodu patrné i mezi ostatními jezdci.
Hlášku v radiu jsem postřehl, ale vem si okolnosti: necelých 10 kol do konce, náskok přes 10s a Seb jezdil stále rychlejší kola (Webber se tudíž nepřibližoval). Co mu v té chvíli měli říct? Bacha na Marka? Potřebovali ho uklidnit, aby šetřil gumy. Mark v tu chvíli (i kdyby jel naplno) nepředstavoval vůbec žádnou hrozbu. Takže za tou hláškou...
Já mám pocit, že z videí z kokpitů v průběhu závodu, se pohnul dřív Seb. Ale o tom se hádat nebudu, protože moje paměť není dokonalá. Můžeš mít pravdu.
Tak jako tak asi po 3s spolu zavírají Hama a jsou vedle sebe a Seb dojel Marka poměrně rovnoměrně (zvětšení odstupu jsem nějak nezaznamenal, ale řazení nějaký ten cm určitě dá). To by nasvědčovalo malé prodlevě Marka při startu, stejně tak jako rychlost soupeřů. Ale nemusí to tak být. Ovšem jestli si Mark v prvních 2s dokázal vypočítat, jak moc může sundat nohu z plynu, aby ho Seb dojel, ale nikdo jiný ne, pak je fakt borec. Není to nemožné, ale když má na něco podobného čas 90 minut, má cenu to takhle hrotit? Nezdá se mi, že by někdo takhle riskoval (po tom co se dělo v minulých závodech) kvůli něčemu, co se dá hooodně pohodlně udělat během zbytku závodu. Vždyť by případnou kolizí s dalšími (Ham, Alo, Rai) riskoval svoje i Sebovo vyřazení. Úplně zbytečně.
Co se týká Markových startů: O některých pilotech se říká, že mají vynikající starty a Mark mezi ně prostě nepatří. Prostě i v tomto je někdo lepší a někdo horší. Proč za tím hledat tým? Startuje blbě skoro pořád (jak sám píšeš 2/3 závodů). Ne jen když je vedle Seba. Myslíš si, že RBR schválně kazí Markovy starty a to i ve chvílích, kdy startuje třeba 10 míst za Sebem a nějak jim vyhovuje, že ztratí další místa po startu? K čemu by to bylo dobré? Nebylo by lepší, kdyby Sebovy soupeře obral o nějaké body? Vždyť případně Seba může kdykoliv pustit před sebe, tak proč pokaždé pouštět zbytečně místa jiným? Nevím, co má podle tebe RBR vyvinout za techniku. V tomhle prostě vidím jen lidský faktor.
Ano Mark zrychlil, když se k němu Fernando přiblížil. Každý nějakým způsobem šetří gumy. U Alonsa jsem si všiml,že často nechává ze začátku stintu soupeře poodjet a díky lepšímu stavu gum se jim pak často zase přiblíží. Seb předváděl včera něco opačného. Teoreticky mohl Mark mít příkaz, aby nechal Seba odjet. Těžko může někdo z nás dokázat toto, nebo opak. Jen jestli byl tak rychlý, aby mu stačil, proč to neukázal během tréninků a kvalifikace (pokud nepočítám poslední Sebovo pokažené kolo). Podle mě podobné výkyvy jsou normální a byly během závodu patrné i mezi ostatními jezdci.
Hlášku v radiu jsem postřehl, ale vem si okolnosti: necelých 10 kol do konce, náskok přes 10s a Seb jezdil stále rychlejší kola (Webber se tudíž nepřibližoval). Co mu v té chvíli měli říct? Bacha na Marka? Potřebovali ho uklidnit, aby šetřil gumy. Mark v tu chvíli (i kdyby jel naplno) nepředstavoval vůbec žádnou hrozbu. Takže za tou hláškou...
uzivatel000397
08:52 15.10.2012 90.178.29.XXX
Hm, tak podle toho úhlu pohledu Webber jednoznačně zase porazil Ukazováka který zajel až pátý nejrychlejší čas třeba takový Kimi je hluboce podprůměrný?
Mně také Massa udělal radost dalším slušným výsledkem, jen jej nebudu přeceňovat. Zatím to jsou dílčí zablesknutí na lepší časy.
Mně také Massa udělal radost dalším slušným výsledkem, jen jej nebudu přeceňovat. Zatím to jsou dílčí zablesknutí na lepší časy.
ladys
19:28 14.10.2012 178.23.219.XXX
Massa byl jediný kdo dokázal v časech na kolo držet krok s Vettlem. Na žlutých byl jak politý živou vodou, možná měl i jiné nastavení,jezdil rychleji první sektor než Alonso.
Jasně věděl,že nemůže atakovat Alonsa, ale mohl ukázat ,že mu to jede...
I po instrukcích,ať si drží odstup nechal Alonsa poodjet a pak zajel nejrychlejší kolo. Konec už vypustil...
Možná měl nějakým způsobem upravené auto a Ferrari to chtělo otestovat??
Jasně věděl,že nemůže atakovat Alonsa, ale mohl ukázat ,že mu to jede...
I po instrukcích,ať si drží odstup nechal Alonsa poodjet a pak zajel nejrychlejší kolo. Konec už vypustil...
Možná měl nějakým způsobem upravené auto a Ferrari to chtělo otestovat??
Aktuálně
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 23.06.2024
GP Špan?lska 66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunyadní | hod | min | sek