DISKUZE K ČLÁNKU Vítězný Red Bull, pomalejší Ferrari, smolný McLaren
JIŽNÍ KOREA - ZÁVOD; Red Bull a Vettel byli neporazitelní i přes strach o pneumatiku. Ferrari bylo rychlé, ale až druhé. McLaren doplatil na Kobajašiho a koberec.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vítězný Red Bull, pomalejší Ferrari, smolný McLaren
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 20 lidí)
14.10.2012 11:39
Ach jó Jak to vypadá, limonádnici chytili formu,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
erdedy
16:17 14.10.2012 178.41.46.XXXNasir & Matin - moji spolupracovnici: Nechsapaci, mozme zacat komponovat druhy diel naseho "serialu".
Tuto cast by som nazval: "Sága o zavesení pokračuje, aneb Lewisov čarovný koberec"...
Este vecer ked bude (dufam viac) casu, dodam nejaky "skrateny popis EPG". -
skejpa
14:02 14.10.2012 89.103.81.XXXZajímavé Když si to tak pročítám, mám takové nutkání trochu vyzdvihnout výkon Felipeho Massy. Je to škoda, že nemohl jet polovinu závodu naplno protože v momentě, kdy dostal poslední pneumatiky zajel o 1.8sec rychlejší kolo než Fernando a věřím tomu, že by dojel a předjel i Webbera. Fernando ale bojoval s Vettelem a ten si svoje místo v klidu hlídal (mimochodem Seb zajel opět výborně) takže Fernando potřeboval co nejvíc bodů, což Felipeho odsoudilo k ubrání plynu a udržování odstupu cca 1-3 sec...
Dál je potřeba se taky zamyslet nad spolehlivostí McL. Lewise mi začíná být velmi líto. Ten koberec to trápení jen podtrhl, přitom na soubojích (hlavně defenzivních) bylo jasně vidět, že je to špička.
A nebyl bych to já, kdybych se nezmínil ani o Lotusu. Romain si hezky pohlídal první kolo a celkově měl docela dobrý závod. Musíme vzít v úvahu, že neměl na voze coanda výfuky takže příště určitě trochu zrychlý. Kimi se taky krásně snažil. Hlavně po startu to vypadalo, že se posune o dvě místa v před ale smůla ho opět posunula o jedno místo vzad - ale aspoň bylo v prvním kole na co koukat :-) Pak už to byla celkem pohoda. Lewisík mu odpadl (ačkoliv se hrdinsky bránil) a Kimi si to pohlídal. Lotus bude muset u coanda výfoků nějak zmaximalizovat výkon protože na jedno kolo je čas výborný ale předjíždění se pro ně začíná stávat těžším a těžším - narozdíl od týmů s motory Mercedes a Ferrari, kteří často na rovinkách předjíždí až trestuhodně lehce.
Sečteno podtrženo, zajímavý závod a myslím, že pokud se nestane nic převratného, Seb si dojede pro další titul. A řekl bych, že i celkem zaslouženě.-
anonym
14:42 14.10.2012 178.22.116.XXXSi děláš srandu. Massa jednou ukáže že jezdit umí když chce a ty tu jeho výkon chceš vyzdvihnout. Čekal jsem kdo s tím příjde. Ještě je potřeba připomenout že Ferrari je jediné které používá TR a že jsou to ... . No a nevím zda v McLarenu jsou spokojeni s tím že umí jejich jezdec jezdit defenzivně tedy že své předjetí nedá zadarmo. Myslím že by se jim víc líbilo vyhrávat.-
Nasir
15:19 14.10.2012 188.175.176.XXXNaopak, skejpa to popsal celkem přesně, a srandu si děláš spíš ty s tím naivním tvrzením, že jedině Ferrari používá TR. Nějak ti uniklo, že celý závod se odjel v režii RB, od startu (kde Webber zablokoval střed a nesnažil se s Vettelem nijak soupeřit, nechal mu volnou dráhu), přes udržování dostatečného odstupu od Vettela i od Alonsa až po závěr (trocha divadla do rádia, aby se Vettel nepokoušel o další Q-kola, ale zjevně tak dramatická situace nebyla). Kromě toho Massa neukázal dobrý výkon jen dnes, těžko říct, jestli by Webbera předjel, ale měl na to na něho zatlačit. A že by byl McLaren spokojen s defenzívou taky nepadlo ani slovo... takže asi tolik k tvému příspěvku.-
Mike17
16:41 14.10.2012 93.99.87.XXXAsi tě to nepřekvapí, ale dovolím si nesouhlasit. Dnes TR použilo jen Ferrari:
1. Mark evidentně na startu trošičku zaspal (celkem tradičně), ale ta chvilka (0,1-0,2s) se dá dooost těžko naplánovat.
2. Po startu nepustili Lewise do středu. Bylo to naprosto logické a dopadlo by to stejně, kdyby místo Webbera byl na stejném místě třeba Alonso. Nebyl jediný důvod, mu tam nechat místo.
3. V první zatáčce by se tam Mark mohl nacpat trochu víc. Ale dopadlo by to stejně. Přesně tak, jak dopadl za nimi souboj AloxHam. Myslím že po předloňském Turecku jim ani nemusel nikdo říkat, že si na to mají dávat pozor.
4. Ano Vettel Markovi odjížděl tempem zhruba 0,2s na kolo. Asi takovým rozdílem, jakým byl rychlejší po celý víkend. Určitě nepotřeboval 8-10s náskok ke klidu.
Můžeme spekulovat, co by se dělo, kdyby Mark start nepokazil a dostal se do vedení. Pak by nejspíš k TR i u nich došlo. Upřímně v situaci, kdy Markovy šance na titul byly už jen teoretické, by byli idioti, kdyby to neudělali. Ale v tomto závodě nikomu nic přikazovat nemuseli a podle radiové komunikace na rozdíl od Ferka to ani nedělali. Tím nechci říct, že dělalo Ferko něco špatného.-
Nasir
18:49 14.10.2012 188.175.176.XXXZačnu stejně. Asi tě to nepřekvapí, ale dovolím si nesouhlasit. Dnes TR použil i RB:
- Mark na startu nezaspal, Mark se snažil, aby do zatáčky NEvjel jako první v souladu s příkazy týmu. Když se podíváš na záznam, uvidíš, že na prvních několika metrech to nebylo tak, jak tvrdíš, ale naopak - ten, kdo možná trochu zaspal, byl Vettel a nikoliv Webber. Vzdálenost mezi jejich vozy se trochu zvětšila nebo zůstala víceméně stejná, rozhodně se nezmenšila, to je na záběrech vidět. Poté ale Webber zpomalil - je vidět, jak Vettel akceleroval a ihned Webbera dohnal, stejně tak Hamilton a ostatní se rychle dostali za Webberova záda. Jediný Webber jako by "náhle" pořádně neakceleroval, opět lze srovnat, jak jedou ostatní a jak jede Webber. Teprve po projetí zatáčky, už za Vettelem, Webber konečně zrychlil a mezi ním a zbytkem pole se ihned objevila díra. Dokonce poté naznačil útok na Vettela, ale k tomu samozřejmě nedošlo. Myslím, že Webber opět do puntíku splnil pokyny týmu, čili opět se snažil blokovat vnějšek, kdyby to tam náhodou soupeři zkoušeli.
- Zadruhé je pochybný i ten argument, že "Webber blbě startuje". Jmenuj mi jediný top team, kterému vůbec nevadí, že jeho jezdec celé 3 roky nejméně ve 2/3 startů tak špatně startuje. A ty 2/3 nejsou přehnané, v roce 2010 byly starty Achillova pata obou RB, to si lze snadno ověřit, kolikrát Vettel ztratil pozici na startu. Zhruba po 2/3 sezóny se Vettel zlepšil, podle svých vlastních slov se na to zaměřili, v pořádku - ale proč se nezlepšil Webber? No proč asi... myslí si snad někdo, že špatné starty Webbera z 1-3. pozice vadí Helmutu Markovi, který chce, aby Vettela nikdo neohrožoval? Tahle kauza je dost pochybná a docela by mě zajímalo, co si o tom myslí inženýři z jiných týmů, kteří si toho museli všimnout. Nevím, co by na to řekl třeba Xevi, bohužel jsem si nevzpomněl, že bych tuhle otázku mohl zmínit - taky kdoví, jestli by mluvil otevřeně, co si o tom myslí.
- Blokace soupeřů byla prostě taktika, našeho tématu TR se netýká, takže to pominu.
- Ano, odstup nejspíš byl hlavně dílem Vettelovy lepší jízdy. Toto ale nelze dokázat, jezdec dokáže nenápadně zpomalit, a pro můj názor to ani není podstatné. Ve chvíli, kdy se Alonso přiblížil k Webberovi na necelé 2 sekundy dokázal Webber ještě zrychlit.
- S rádiovou komunikací jsi na omylu. Asi ti uniklo, že v posledním stintu Vettelovi hlásili, že se "Marka nemusí obávat".
- Ještě poznámka - hlášky do rádia nejsou alfou a omegou TR. TR je součástí předzávodní taktiky. Webber věděl, co má udělat, a udělal to. Hlášku "neobávej se Marka" podle mě neřekli Vettelovi proto, aby ho ujistili o loajálnosti Webbera, ale proto, aby neriskoval a nezrychloval pod dojmem toho, že "se blíží Webber". Následně v tom pokračovali, ale Webbera už nezmiňovali,...-
Mike17
11:14 15.10.2012 93.99.87.XXXZkoušel jsem najít nějaké video ze startu, ale sehnal jsem jedno, ve kterém střihli kameru tak blbě, že je tam vidět až chvilka, kde jsou už oba v pohybu.
Já mám pocit, že z videí z kokpitů v průběhu závodu, se pohnul dřív Seb. Ale o tom se hádat nebudu, protože moje paměť není dokonalá. Můžeš mít pravdu.
Tak jako tak asi po 3s spolu zavírají Hama a jsou vedle sebe a Seb dojel Marka poměrně rovnoměrně (zvětšení odstupu jsem nějak nezaznamenal, ale řazení nějaký ten cm určitě dá). To by nasvědčovalo malé prodlevě Marka při startu, stejně tak jako rychlost soupeřů. Ale nemusí to tak být. Ovšem jestli si Mark v prvních 2s dokázal vypočítat, jak moc může sundat nohu z plynu, aby ho Seb dojel, ale nikdo jiný ne, pak je fakt borec. Není to nemožné, ale když má na něco podobného čas 90 minut, má cenu to takhle hrotit? Nezdá se mi, že by někdo takhle riskoval (po tom co se dělo v minulých závodech) kvůli něčemu, co se dá hooodně pohodlně udělat během zbytku závodu. Vždyť by případnou kolizí s dalšími (Ham, Alo, Rai) riskoval svoje i Sebovo vyřazení. Úplně zbytečně.
Co se týká Markových startů: O některých pilotech se říká, že mají vynikající starty a Mark mezi ně prostě nepatří. Prostě i v tomto je někdo lepší a někdo horší. Proč za tím hledat tým? Startuje blbě skoro pořád (jak sám píšeš 2/3 závodů). Ne jen když je vedle Seba. Myslíš si, že RBR schválně kazí Markovy starty a to i ve chvílích, kdy startuje třeba 10 míst za Sebem a nějak jim vyhovuje, že ztratí další místa po startu? K čemu by to bylo dobré? Nebylo by lepší, kdyby Sebovy soupeře obral o nějaké body? Vždyť případně Seba může kdykoliv pustit před sebe, tak proč pokaždé pouštět zbytečně místa jiným? Nevím, co má podle tebe RBR vyvinout za techniku. V tomhle prostě vidím jen lidský faktor.
Ano Mark zrychlil, když se k němu Fernando přiblížil. Každý nějakým způsobem šetří gumy. U Alonsa jsem si všiml,že často nechává ze začátku stintu soupeře poodjet a díky lepšímu stavu gum se jim pak často zase přiblíží. Seb předváděl včera něco opačného. Teoreticky mohl Mark mít příkaz, aby nechal Seba odjet. Těžko může někdo z nás dokázat toto, nebo opak. Jen jestli byl tak rychlý, aby mu stačil, proč to neukázal během tréninků a kvalifikace (pokud nepočítám poslední Sebovo pokažené kolo). Podle mě podobné výkyvy jsou normální a byly během závodu patrné i mezi ostatními jezdci.
Hlášku v radiu jsem postřehl, ale vem si okolnosti: necelých 10 kol do konce, náskok přes 10s a Seb jezdil stále rychlejší kola (Webber se tudíž nepřibližoval). Co mu v té chvíli měli říct? Bacha na Marka? Potřebovali ho uklidnit, aby šetřil gumy. Mark v tu chvíli (i kdyby jel naplno) nepředstavoval vůbec žádnou hrozbu. Takže za tou hláškou...-
Nasir
15:43 15.10.2012 188.175.176.XXXByl jsem včera na odchodu a systém mi usekl příspěvek, takže už jsem to nedopsal.
[odkaz na stránku] - zhruba v půlce videa je vidět to, co jsem napsal, jak akcelerují ostatní ve srovnání s Webberem.
- Proč by měl proboha Mark něco vypočítávat a riskovat? Podle tebe zkušený profi jezdec není schopen drobně zpomalit? To nemyslíš vážně. Vždyť oni mnohdy dokáží zrychlit přímo na povel. Webber nikoho neohrozil, neprovedl žádný velký manévr nebo prudké brždění, jen poskytl kolegovi šanci se k němu dotáhnout. Prosím tě nezkoušej dělat z komára velblouda a konstruovat teorie v tom smyslu, že to bylo "strašně složité".
- Proč by tu výměnu RB řešil později, když pro tým i Vettela je nejvýhodnější to provést na startu? RB se vždy snažil svoji TR zakrývat, to zaprvé. Shodli jsme se, že Vettel měl lepší závodní tempo - proč by ho měl tým nechat byť jen několik kol uvíznout za Webberem a riskovat, že na něj bude Alonso/Ham příp. útočit, až bude povoleno DRS? Ze všech scénářů je nejjednodušší, nejvýhodnější a taky nejméně viditelné to provést na startu, nehledě na to, že i profil tratě tomu nahrával (vlevo vnitřek výhodný pro Vettela). Kdyby měl Vettel o chlup lepší start než Webber, tak by to dokonce ani na tom záznamu nebylo vidět a nemohl bych napsat vůbec nic. Samozřejmě stopro to nikdo z nás nedokáže, ale když vezmu různé indicie za ty poslední roky, jak je to s jedničkou a dvojkou RB, jak vypadal ten záznam, tak vidím, jak to asi pravděpodobně bylo - je to imho reálnější verze, než povrchní mávnutí rukou ve stylu "to je vše náhoda", "to by bylo moc složité" ap.
- Nikde jsem nepsal, že RB něco aktivně kazí Webberovi - prosím nepřekrucuj cizí slova, abys vytvořil "protiargumenty". Napsal jsem, že je to jediný top tým, který 3 roky dovoluje svému jezdci tak tragické starty, že o tom mluví všichni kolem F1. Zpočátku šlo o přirozený problém, se kterým se potýkali OBA. Tým se na to ještě v roce 2010 zaměřil a Vettel nakonec své starty zlepšil a už neztrácel. Což je logické. U Webbera to ale zjevně neudělali. Proč asi? Nevěřím, že je Webber celou dobu tak špatný, že to nezvládl. Tvrdím, že jim to takto vyhovuje, řeší to "potíže", když oba startují vedle sebe. Vzhledem ke své dominanci 2010 a 2011 si to RB mohl dovolit.
- A tvůj příklad, kdy Webber startuje 10 míst za Vet nechápu - kolikrát za ty 3 roky se to stalo? To sis vycucal z prstu a nic to nedokazuje. Pokud Webber občas vyhořel v kvaldě, jeho horší start už zaprvé nehraje velkou roli, zadruhé měl natolik silné auto, aby v závodě ztrátu dohnal a dovezl body. Tím splnil svůj úkol. Nikdo po něm nežádá, aby vždy končil na podiu nebo tak něco. Jednička je Vettel, ten má vyhrávat. To, co jsi napsal, tomu nijak neodporuje.-
Mike17
16:59 15.10.2012 93.99.87.XXXDík za video. Zkouknul jsem to hned aspoň 15x a nejvíc použitelný záběr je z Alonsova auta.
Víceméně s tím, co jsi napsal pod prvními dvěmi pomlčkami můžu souhlasit. Jen ten start vidím asi trochu jinak.
Uznávám, že na startu Mark nezaspal. Ať se na to dívám jak chci, připadá mi, že vyrazili současně. Už po 1s je vidět lepší zrychlení Sebova vozu, po 2s už ho dojel. Zkusím se vžít do tvé teorie: Odstartuje a minimálně 0,5s od pohnutí vozu si musí nechat na soustředění k dokončení startovního manévru a stejně nemůže posoudit rychlost ostatních. Pak je čas 0,5-1s kdy musí kouknout do obou zrdcátek, zhodnotit jestli některý ze soupeřů neměl start o dost lepší (aby to ubrání plynu mohl udělat), případně zhodnotit rychlost proti Sebovi (jestli to má vůbec smysl) a po tom všem ubrat plyn tak rychle, aby se to do té 1s stihlo projevit na voze. Ale ne moc na to, aby ho předjeli ostatní. Možná měl o nějakou desetinku víc času, o tom se nechci hádat.
Moje verze: Mark prostě pomaleji pustil spojku.
Moji verzi nazýváš: "to je vše náhoda", "to by bylo moc složité" ap.. Promiň, tvoje je jednodušší? Možná je to reálné, já bych to asi nezvládl. Určitě by nebylo výhodné nechat předjetí na pozdní část závodu, ale co třeba druhá rovinka? Asi 10s času na pohodlné předjetí. Pak je hned ještě 3 rovinka. Nebylo by to jednodušší?
O historii Markových startů jsem to pochopil tak, že RBR nedělalo vše pro zlepšení, na rozdíl od Seba. To je pro mě řečeno jinak, že to Markovi schválně kazí. Pokud to bereš jako překrucování, tak se omlouvám. Já v tom moc rozdíl nevidím. Na mých argumentech tento drobný detail nic nemění. Vettel se proti Markovi asi zlepšil, ale musí to být technikou? Podle mě hraje při startu velkou roli soustředěnost a reakční doba. Musí mít oba stejnou?
Ano 10 míst moc často nebylo. Tu číslovku jsem použil čistě proto, že je "kulatá". Je přece jedno, jestli je to o 2, nebo o 15. Pokud nejsou vedle sebe, tak by si RBR jen škodil. A pokud si pamatuju, těch startů vedle sebe je výrazná menšina. A i v těch případech, kdy byli vedle sebe je jen pár, kdy Mark ztratil pozici jen na úkor Seba. Nevidím nějak důvod, proč Markovi nastavovat složitě každý závod auto a nějak neřešit startovní problémy (pokud by to šlo). Mark je celkem "hubatej" a neposlušnej. Že si na to nestěžuje? Dávám přednost jednodušší verzi. Že některým jdou starty líp jak jiným a Mark je prostě v tomto slabší. I sprinteři startují různě a třeba Bold tím nevyniká. Nemůže to být stejné. Proč kvůli tomu vymýšlet konspirační teorie?-
Nasir
17:38 15.10.2012 188.175.176.XXXTak ona to především žádná velká konspirační teorie není. Prostě jim vyhovuje, že Webber Vettela moc neohrožuje a nemusí pak dělat velké kejkle s TR. Webber kladl odpor a otvíral si hubu na špacír v roce 2010, tam jednu dobu Vettela překonával a až do konce byl aspirantem na titul. Ale přestože měl větší šanci na zisk titulu, stále se potýkal se starty a tým to neřešil. Řešil to u Vettela, aby jeho postrčili vpřed, i na úkor Webbera, který měl více bodů. Od té doby, co mu zavřeli hubu novou smlouvou už je pokorný a nedělá potíže. Myslím, že to mluví za vše.
"Moje verze: Mark prostě pomaleji pustil spojku." - dobře a udělal to náhodně nebo úmyslně? Myslíš, že předjíždění na následné rovince, když RB nemá nejvyšší maximálku, by bylo jednodušší a méně rizikové? To asi ne, přinejmenším riziko by bylo větší, to se určitě shodneme. A třetí rovinka taky nehraje roli - Vettel projel všechny zatáčky vnitřkem a místa tam moc nebylo, jezdec na vnějšku musel zpomalit.
Jak jsem řekl, dokázat to úplně nelze, ale po těch 3 letech a péči RB o Vettela nevěřím, že by nechali start náhodě. Možná to byla náhoda, ale to nic nemění na tom, že RB nechává Webbera blbě startovat, protože jim to víceméně vyhovuje. Argument, že má Vettel lepší reakce, není moc věrohodný - i on měl špatné starty a chceš mi říct, že se náhle, téměř závod po závodě, výrazně zlepšil? Očekával bych, že trochu lepší reakce má, ale to je vedlejší - jádro pudla je v tom, co jsem napsal výše.
Jestli je tady na foru nějaký velký fanda a znalec Webberovy kariéry, budu rád, když nám řekne, jestli měl Webber někdy před rokem 2009, 2010 tak veliké problémy se starty. Příp. předtím, než nastoupil k RB. To by taky napovědělo mnohé. To je asi vše, co jsem k tomu chtěl říct.-
Mike17
18:24 15.10.2012 93.99.87.XXXOK. Neříkám, že nemají Seba raději, ale sezonu 2010 vidím jinak:
Ze začátku Seb jednička určitě nebyl, jinak by Marka nenechali vyhrát těsně před Sebem v Monaku. Titul si Mark podělal sám nesmyslnou bouračkou z prvního místa v Korei. Dojet v klidu první (Seb taky nedojel a RB byli tenkrát rychlejší) měl před posledními 2 závody 21 bodů na Alonsa a 39 na Seba. Při tehdejší formě = titul v kapse. I potom jak Korea dopadla ztrácel na Alonsa 11 bodů, Seb 25. Kdo by vsázel na Vettela? Sympatie jsou hezká věc, ale prachy jsou víc. A před posledním závodem vsázeli na Seba? Že to Ferko takhle katastrofálně podělá nečekal ani nejoptomističtější Sebův fanoušek. U RBR nedělají idioti. Museli počítat ve větší úspěch Marka než Seba (-8b, -15b). Jenže Mark podělal kvalifikaci (nikoliv start). Přesto ještě před výměnou gum jsem držel pěsti Markovi, nenapadlo by mě, že má Seb vůbec nějakou šanci. Promiň, ale při takto rozdaných kartách tvrdit, že RBR tenkrát protěžoval Seba je hodně konspirační teorie. Mark to měl ve vlastních rukou. Že toho nevyužil je jeho chyba. Věř mi, že jsem tenkrát Markovi ten titul přál nejvíc. Kromě toho mu novou smlouvou hubu moc nezavřeli, když si ji na špacír pouštěl i v roce 2011.
Mohl pomaleji pustit spojku, ale to by si musel být jistý, že mu start vyjde slušně. To v té chvíli posoudit moc nemohl. A na následující rovince to celkem šlo, jak bylo vidět tak i přes jeho špatný start neměl moc velké problémy místo udržet.
Zlepšění Seba mohlo být třeba tím, že mu líp nastavili spojku (nebo pedál plynu), ale to ještě neznamená, že ji Markovi odmítají nastavit podle jeho přání. Ale asi ani jeden žádný důkaz mít nebudeme.
Bylo by fajn mít k dispozici historii Markových startů, ale nějak nečekám, že tím někdo bude trávit tolik času. Tak jak tak by tím RBR nic nezískal, ale jen ztrácel body a tím i prachy. Bylo by případně jednodušší v těch vyjímečných případech, kdy by měli Marka zbrzdit, nasimulovat nějaký problém na voze.
-
-
-
-
Nasir
16:17 15.10.2012 188.175.176.XXXRádio - napsal jsem to samé, co ty - že smysl hlášky bylo krotit Vettela. V tom se shodneme. Pokud si pamatuju, Webber ale nebyl vzadu až 10 sekund a tu ztrátu o něco stáhl (měnil dřív pneu a byl v tu chvíli rychlejší). Tým se tedy krátce po zastávce Vet rozhodl ujistil svou jedničku, že Web hrozbou skutečně není, protože plní pokyny a Vet tedy nemá důvod se starat o Webberovo tempo a má jet na jistotu v klidu. To je trochu rozdíl, i když účel hlášky byl stejný. Následně už Webbera nezmiňovali a hrozili Vet možným opotřebením pneu atd. v podstatě do konce závodu.
- Podívej se, jak úzkostlivě tým hlídal Vet tempo v posledním stintu, aby neriskoval. Nechtěli ponechat nic náhodě. Proto nevěřím, že by ponechali náhodě start a dali Web volnou ruku, aby příp. jel závod podle svého tempa a nechal Vet za sebou.
Shodneme se i v tom, že Ferrari ani RB neprovedli něco zlého. TR k F1 patří, když se hraje o titul, to tvrdím dlouhodobě. Reagoval jsem pouze na naivní dojem, že TR dělá pouze Ferrari, protože ta to nijak nezakrývá. To je totiž hlavní rozdíl mezi oběma týmy. Ferrari reaguje podle průběhu závodu - pokud je to třeba, jezdce vymění, většinou si ale Alo poradí sám. RB se to snaží plánovat dopředu, příp. nechává Webbera hůře startovat, a teprve když už nemůže jinak, zahlásí něco o šetření paliva. A dokonce i když je nikdo nekritizuje, přesto mají po závodě potřebu hlasitě ujišťovat, jak oba jezdci spolu strašně bojují. Viz poslední tiskovka. Je mi osobně daleko milejší Massovo jasné a upřímné "Alo potřebuje každý bod", žádné vytáčky, než pokrytecké divadlo RB, když Vettel řekne "cítil jsem Markův dech za svými zády" a Horner přihodí cosi o "boji obou jezdců" (něco v tom smyslu), který se přitom vůbec nekonal.-
Mike17
17:13 15.10.2012 93.99.87.XXXNevím teď přesně v kolikátém kole padla. Jen, že to bylo někde v poslední 1/4 závodu. Náskok byl minimálně blízko 10s. Seb jezdil skoro neustále rychlejší kola, tak ta hláška asi neznamenala TR. Jak píšeš chtěli ho uklidnit. To samé milion hlášek na konci závodu. Prostě jen měli strach, aby zase nedělal nejrychlejší kola a nezrušil gumy. Určitě nenechali nic náhodě, jen si nemyslím, že s tím start souvisel.
Nepopírám, že Seba můžou nějak zvýhodňovat. Ale nesrovnával bych to s Ferrari. Webber aspoň může dojet těsně před Sebem a nemusí ho pouštět (viz závod v Číně). Ještě nikdy ho pouštět nemusel, jen jednou mu řekli, ať Seba v posledních 3 kolech nepředjíždí. To Mark komentoval a neposlechl. Stejně jako nehodu v Turecku a spor o přední křídlo. Proto by mě překvapilo, kdyby si jiné věci nechal líbit bez komentáře.
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000397
17:34 14.10.2012 90.178.29.XXXNemyslím, že Fernando bojoval s Vettelem, každý si jel jen svou jízdu pravidelnosti s ohledem na obuté bazmekty. O tom je momentálně závodění. Alonso si prostě po pokusech v prvních zatáčkách spočítal, že na Redbully nemá rychlost a tak jel na co nejvíce bodů, doufaje, že Redbully budou mít problém. Osobně se domnívám, že by nějakou reservu ještě našel, tím by ale samozřejmě zvýšil riziko, že by pneumatiková kalkulace nevyšla a měl za sebou také silného Kimiho. Nepovažuji rozhodně Alonsa za někoho, kdo skládá zbraně, je ale velmi chytrý a umí i kalkulovat, sezóna nekončí a ledacos se ještě může přihodit. Jsem si jist a nesčíslněkrát dokázáno, že Alonso je na stejném autě za stejných podmínek vždy rychlejší cca o tři i více desetin na kolo. Takže kdyby na něj Massa začal tlačit, musel by přitužit a kdo ví, jak by gumy dopadly. Ostatně poslední kola Massovi poodjel, Massa mohl klidně tedy přijet manifestačně skoro vedle něj. Přesný opak Alonsa je Hamík, nikdo z nás neví zda měl skutečně nějaký problém s vozem, můj skromný názor ale je, že problém měl spíše se svou hlavou a neustál nutnost jet ekonom-rally s ohledem na materiál. Viz probrzďování a výlety kolem dráhy což potvrdil vlajícím kobercem. Třeba mu křivdím a pneu mu odešly předčasně pro nějaký vadný závěs nebo co měl za problém minule, bůh ví, můj dojem je ale jiný.-
skejpa
18:29 14.10.2012 89.103.81.XXXTy si mě úplně nepochopil. Alonso bojoval s Vettelem v poháru jezdců, né konkrétně na této trati. Ferrari si spočítalo, že by jim bylo houby platné, kdyby o body připravili Webbera pomocí Massy a tak se prostě Massa musel zastavit.
Souhlasím, že Alfons by tam ještě desetinku dvě našel ale určitě by nenašel 1,5 sec :-) Kdyby je tam měl, tak by dojel Webbera... Felipe tam tu 1,5 vteřinu měl - to je fakt, který prokázal dvě kola po sobě. Pointa je, že Felipemu to dnes (a minule) sedlo a začíná jezdit jako jezdec, který patří na druhé místo Ferrari. Byl rychlý ale netrucuje, když mu řeknou ať zpomalí v zájmu týmu.
Jinak musím říct, že ani na Lewise nesdílím tvůj názor, ikdyž tady uznávám, že je to pouze spekulace. Podle mě to prostě bylo autem. Prý měl rozbitý nějaký stabilizátor, to ostatně prohlásil i M. Whitmarsch, takže podle mě to pro Hamiltona byl prostě jen smolnej závod (ostatně stejně jako pro Buttona).-
uzivatel000397
18:57 14.10.2012 90.178.29.XXXTěch dvou rychlých kol jsem si všiml, to ovšem nemá vypovídací hodnotu pro celkovou závodní rychlost. A že by v dnešní Webberově formě a závodním tempu jej Massa dostal, je dost odvážná konstrukce. Při vši úctě k Massovi, nebyl většinu sezóny prakticky ani užitečnou týmovou dvojkou. Za poslední dva závody mu tleskám, teď co ještě ukáže dál.
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek