DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton v Abú Zabí konečně vítězí!
ABÚ ZABÍ - ZÁVOD; Hamiltonovi spadlo vítězství do klína v prvním kole. Pilot McLarenu pak odjel bezchybný závod před Alonsem. Vettel poprvé nedojel!
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Hamilton v Abú Zabí konečně vítězí!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000729
(Hlasovalo 6 lidí)
14.11.2011 09:26
Mercedes není zase tak slabý...problém je ten,že… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Panek
14:42 15.11.2011 XXXOd 11 vteřiny toho videa lze vidět, že Vettel je až za žlábkem, zatímco Hamilton ho ani nepřejel. Vettel ho nabral plnou vahou + boční přetížení.
A jestli si myslíte, že ten čmoudík po startu znamená, že prodřel pneu, tak my vysvětlete proč jezdcovi, který se otočí do protisměu a slidem pak rovná auto, nebouchnou obě kola?-
Mike17
15:12 15.11.2011 XXXCitace:
"Možná to způsobily zbytky nečistot z některého z předchozích závodů, protože Seb na obrubník nenajel nijak nebezpečně," uvažoval šéf týmu Christian Horner v deníku Daily Mail a slíbil: "S chlapci z Pirelli budeme pracovat na tom, abychom zjistili, v čem byl problém."
Zatím je z dostupných dat jasné jen to, že vzduch neunikl okamžitě. Přesto defekt Vettela vystřelil mimo dráhu a přestože ještě dojel do boxů v naději, že pokračovat bude, technici už jen konstatovali nevratné poškození kola.
"Byli jsme v oné zatáčce a neviděli nic, čím bychom se měli nějak vážně zabývat," ujistil Hembery. "Musíte si uvědomit, že stejným místem projelo 23 monopostů a žádný jiný neměl stejný problém."
Sám Vettel přes obrubník projel během tréninků i kvalifikace mnohokrát a nikdy se nic nestalo. Také Lewis Hamilton, který jel hned za Němcem, si ničeho nevšiml. "Prostě problém pneumatiky," vysvětloval si vítěz závodu v Abú Zabí.
Zdroj: [odkaz na stránku]
1.Když to shrnu, tak Horner říká že Vettel nevyjel nijak nebezpečně (má údaje z telemetrie).
2. Opět z telemetrie vyplývá, že vzduch ucházel pomalu. Tak jak mohl mít problémy už na výjezdu z první zatáčky kde podle tebe píchnul?
3.Hembery (člověk od Pirreli ne od RBR) říká, že se tam byli podívat a nenašli nic o co mohl píchnout, takže nějaký žlábek jsi tam viděl jen ty.
4. Sám Hamilton který jel za Vettelem neviděl nic neobvyklého. A řekl doslova "prostě problém pneumatiky".
5. Když máš jednu gumu špatnou a ostatní dobré, tak obvykle bouchne jen ta špatná. To by pochopilo i hodně malé dítě.
6. Řekni mamince ať ti koupí slona, ať tě ten Vettelův titul tolik nebolí.-
Panek
15:30 15.11.2011 XXX1. Nevíš kdo jsem, stejně tak nevím já kdo jsi. Ale mimo internet by si mi s pokorou vykal, i kdyby ti bylo třeba 60.
2. Jestli tam ten žlábek nevidíš, tak je to tvůj problém. On tam je.
3. Jediný, kdo ten žlábek přelej v zatáčce, ne až za ní, byl právě Vettel.
4. Já jsem tu i zmínil, že Vettel tam tak jezdil několikrát, ale jen jednou měl plné auto paliva.
5. Ostatní ten žlábek přejížděli až za zatáčkou, je to i vidět (kde je Vettel, kde LH).
6. Právě průjezd 1. zatáčkou znamenal zničení pneu, jinak by právě ta telemetrije prokázala vadu, už při zaváděcím kole, kde jezdci zahřívají monopost a úmyslně ho vystavují i více jak 3G.
7. Už jsi někdy viděl prohlášení, kde si člen teamu "kálí" do vlastního hnízda?
8. Fyzika je neúprosná, opřít pneumatiku zatíženou až 1800kg o teréní nerovnost udělá své.-
Mike17
16:33 15.11.2011 XXX1. Omlouvám se, jestli jsem neodhadl Tvůj Věk. Nějak to není poznat.
2.Jestli myslíš žlábkem to malé vyvýšení, které nedosahuje ani výšky normálního obrubníku, tak to tam opravdu je. Jen nechápu jak se o něco takového dá píchnout guma. Viz závěr Pirreli, které tam nic co by způsobilo defekt nenašlo.
3. Nebyl jediný, LH zajel podle mě dál, nehledě na někoho z FI který v té zatáčce vyjel za to vyvýšení všemi 4-mi. Bylo to vidět na první videu ze statické kamery.
4.Nejen Vettel měl plnou nádrž a všichni vyjížděli na obrubníky (které jsou vyšší než ta vlnka v první zatáčce) od prvního kola. Což se děje každý závod a zatím jsem neslyšel o defektu způsobeném přejetím obrubníku.
5.LH vyjel na stejném místě, stejně jako několik dalších a FI přímo v zatáčce úplně ven, ne až za zatáčkou.
6. Jestli píchnul v první zatáčce, tak proč měl problém už při jejím výjezdu? Defekt byl prý pomalý. To mu ušel tlak předtím než píchnul? Jak mohla telemetrie ukázat něco v zaváděcím kole, když k defektu pravděpodobně došlo při startu???
7.Nechápu, proč by Horner nemohl říct, že Seb píchnul o obrubník, kdyby to tak bylo. Jsou tu piloti kteří kolidovali letos až 13x, tohle by proti nim byla úplná banalita. Ale hlavně nechápu jak si v tomto Hembery a Hamilton můžou "kálit" do vlastního hnízda. Možná sis toho nevšiml, ale Pirreli dodává gumy všem a Hamilton jezdí za Mcl. Pro lidi od Pirreli by asi bylo Tvoje vysvětlení o mnoho příjemnější, než to že se jim jedna guma nepovedla. Tak proč to nesvedli na okruh nebo na Vettela, když to tak podle Tebe bylo?
To jsou tak blbí???
8.Podle Tvé fyziky by nedojel nikdo.
To že někomu odejde guma se běžně stává (Schumi ve Spa) a vždycky se to projevilo až během jízdy. Na to člověk nemusí vytvářet neuvěřitelné teorie. Ale pokud si potřebuješ kompenzovat frustrace tím, že budeš hledat nějakou blbost na Vettelovi, tak Ti to dopřeju a nebudu už reagovat. Měj se.-
Panek
17:01 15.11.2011 XXX1. nic
2. není tam vyvýšení ale žlábek
3. ti co přejížděli onene žlábek ho přejížděli bez bočního přetížení
4. opřeš-li pneumatiku do žlábku (zářezu, nebo jak to nazvat) se zatížením až 1800 kg, tak to pneu poškodí, a když ne, tak minimálně uteče vzduch kolem rávku. Ten zářez v tu chvíli funguje jako "otvírák" = efekt páky.
5. LH se na videu (v době zatáčení)nedostal pneumatikama ani k tomu žlábku, zatímco Vettel v při zatáčení byl už vnitřní stranou ráfku za žlábkem (přejel ho tedy v plné náloži), tak nevím, co tu píšeš. Několikrát jsem si přehrával závod a NIKDO NEJEL TU ZATÁČKU JAKO VETTEL. Klidně ti postnu celý závod v HD (má to jen 4.5GB). Jestli tam najdeš moment, kdy jiný jezdec s těžkým vozem přejíždí ten žlábek s bočním přetížením, tak nám to napiš kde kdy a v jakém kole (musí to být do pátého kola, protože pak už mají spotřebováno více jak 10% paliva)
6. Co je v F1 pomalý? Problém při výjezdu byl způsoben právě tím, že pneu už šla do kytek.
7. Protože nepíchl o obrubník, ale poškodil pneu o žlábek za obrubníkem a uznat toto po všech těch kritikách od ostatních, že: "Sebastian využívá místa na trati, které se dají už označit za hranicí závodní dráhy" - F. Alonso. A tak guma při Q3 vydržela i 4.3G, ale najednou prdne při rozjedu?
8. Jsi mimo, jen Vettel to tam opřel bočně o ten žlábek, nikdo jiný to neudělal.
Frustrace si neléčím. Já jsem Willíkář, takže několik let už jsem na potupu trénovaný. Ale mimochodem pamatuješ si jak SV rozpáral Buttona ve Spa? RedBull svým určitě pravdivým prohlášením, že to bylo náhlé selhání na voze, bojoval za Sebastiana, aby nedostal penalizaci, přitom všichni víme jak to bylo.
Ostatně tvrzení:
"Došlo k selhání pneumatiky." zní mnohem lépe než "Svou jízdou poškodil vůz a následným smykem tak mohl ohrozit ostatní jezdce."
Za co se postaví team?
-
-
-
-
-
Mike17
13:01 15.11.2011 XXXKonečně inteligentní vysvětlení. Na videu je dobře vidět, že měl Vettel problémy už na výjezdu z první zatáčky. Nejspíš si ji poškodil při startu. Vzduch začal pomalu ucházet. Stačilo to na dobrý start, ale v první zatáčce už měl evidentně menší tlak a ve druhé se to už nedalo ustát. Každopádně to video vyvrací "geniální" teorii o poškození o obrubník v první zatáčce. Kromě toho, že ji projeli Ham s But stejně, Vettel už tam poškozenou gumu měl. -
uzivatel000341
09:50 15.11.2011 XXXVelká gratulace Lewisovi, ať už byl závod jakýkoliv, potřeboval vítězství jako sůl .
A k Vettlovo incidentu, na youtube se objevilo toto video, kde to vypadá (hlavně na opakovaných zpomalených záběrech), že si při startu více poškodil právě pravou zadní pneu. Jako by špatně fungoval samosvorný diferenciál (nebo něco obdobného, nejsem znalec monopostů). Jen mi nedává smysl, jak by mohl mít takový start, když by mu zabíralo pouze jedno kolo...? A zda vůbec větší protočení dokáže nadělat takovou paseku???
[odkaz na stránku] -
PC
08:18 15.11.2011 XXXGratuluji Lewisovi, konečně je zase vítěz!
Jen škoda, že nemohl soupeřit s Vettelem. Potom jak Vettel na startu vyrazil jak splašený a za dvě zatáčky už kus poodjel, nevím nevím, jestli by Lewis v neděli zvítězil. Spíš to vypadalo, že RedBull (alespoň Sebův) je stále úplně jiná liga než kdokoliv v poli. Občas ho někdo SKORO dotáhne v kvaldě nebo v závodě, ale RedBull stále s přehledem s náskokem 100 bodů ovládá F1. -
Lumix
18:18 14.11.2011 XXX[odkaz na stránku]
""„Při výjezdu z první zatáčky došlo náhle k poklesu tlaku. Vůbec ale nechápu proč. Neudělal jsem nic odlišného od předešlých průjezdů, jel jsem stopu jako většina pilotů. Možná jsem se dostal na obrubník v nějakém zvláštním úhlu... Nevím. Přitom ještě při výjezdu z první zatáčky se zdálo být všechno v pohodě. Až při nájezdu do druhé zatáčky jsem ucítil, že se něco děje vpravo vzadu a pak jsem musel vůz nečekaně krotit,“ rozhazoval rukama Vettel v garáži Red Bullu."" -
Mike17
23:03 14.11.2011 XXXVettel si zničil auto projetím zatáčky stejným způsobem jako ostatní po zbývajících 54 kol a jediný on si tím zavinil defekt? No pěkná pohádka. To že lidi od Pirreli (nikoli od RBR) to tam prohlídli a nenašli nic o co by si mohl prorazit gumu vás nezajímá. Že už letos mělo defekt několik lidí a tentokrát to prostě vyfasoval Vettel, je pro vás neuvěřitelná možnost. Tož co dodat. Už jsem si mohl zvyknout, že dětem některý věci nevysvětlíš, když si něco umanou.
Mimochodem fandím Rosbergovi, Buttonovi a Schumimu, zhruba v tomto pořadí. Jen nejsem zamindrákovaný z Vettelova titulu, abych si vymýšlel takový stupidity. Tímto na toto téma končím, mějte se pěkně. -
Lumix
22:44 14.11.2011 XXXKdybys ty chytráku četl, zprávu z vyhodnocených dat co se přesně stalo, věděl bys že mu o ten obrubník jen praskla pneumatika v té druhé levotočivé zatáčce už byla ta guma prázdná, proto dostal hodiny a zaplul mimo trat. Při cestě do boxu si zničil ráfek, to je celé. Nezničil si auto, jen ráfek.-
Panek
14:33 15.11.2011 XXXJestli chceš slovíčkařit, tak:
Vettel řídil. Vettel zničil pneu nájezdem do žlábku vpravo od obrubníku. Těžké auto na startu + velké boční přetížení. Nikdo pak takto zatáčku neprojížděl (akorát Vettel v kvaldě, ale tam jezdí s lehčím vozem). Všichni ostatní ten žlábek přejížděli až při výjezdu, jen Vettel to tam opřel bočně. Jo a Vettel řídil, takže to byl on, kdo zničil auto. Nebo mu snad auto zničil podlý okruh?
-
-
uzivatel000729
09:26 14.11.2011 XXXMercedes není zase tak slabý...problém je ten,že není konkurenceschopný na všech okruzích."Městské" okruhy typu Monaka,Singapuru,Valencie a de facto i Abu Dhabi jim dělají hodně problémy.Naopak na tratích jako Spa,Monza nebo Silverstone jsou schopni bojovat o bednu.
Problém v pilotech není.Ano Schumacher a Rosberg jsou rozdílní,ale zároveň velmi kvalitní.Schumacher je buldok,který bojuje tvrdě o každou píď dráhy,má obrovské zkušenosti a je to chameleon,který se umí přizpůsobit...Rosberg je naopak výborný na jedno kolo.Je bezchybný a konzistentní.Oba potřebují vůz,který bude schopen jet o bednu na všech typech tratí.Může mít slabiny na určitých okruzích,ale ne takové,aby měli výkonnost jak na houpačce. -
Jenik
18:13 13.11.2011 XXXCelkem potěšující závod. Trochu jsem doufal v double mclarenu, ale Jensonovo auto vypadalo od začátku trochu nakřáple. Opět mě potěšil Lotus, hlavně Heikki. Škoda, že je auto tak špatné na tvrdých gumách v závěrech, 40 kol má rychlost na body a zbývajících 20 je na tom jako Virgin -
CaesarF1
20:10 13.11.2011 XXXNejsem fanda Vettela,ale za blba bych označil jen toho příspěvkáře tady dole. S tou pneu to bylo špatný,ale v 1.pravé zatáčce tam najíždí většina jezdců,aby nabrala rychlost do 2.mírnější pravé a 3.levou musí jet naplno až k šikaně. Je to už takový Vettelův styl celou sezonu a to v prvních dvou kolech si udělat náskok a jet si svou,on na to prostě má a to mu nemusím fandit Nevím jestli startují na pneu z nej času kvalifikace,ale mohlo tomu přidat,možná se pletu nevím. I když jsem fanoušek Šumáka a Rosberga,tak ti dva dneska jeli tragiku,Šumák teda větší
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek