Start závodu se tentokrát neobešel bez problémů. Trullimu zhasl motor a pro opakovaný start se musel postavit na výjezd z pit-lane. Sedmá příčka zůstává volná.
McLareny opět odstartovaly lépe než Ferrari, ale Massa nenechal předjíždějícímu Alonsovi žádné místo a donutil jej vyjet do písku. Španěl se propadl za Räikkönena na čtvrtou příčku. Na konci prvního kola musel Schumacher nečekaně zabrzdit a Wurz se jeho zádi nevyhnul. Oba končí, ale Schumacher po několika kolech znovu vyjíždí na trať.
Do druhého kola jezdcí vjeli v pořadí Massa, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Kubica, Heidfeld, Coulthard, Kavalainen, Rosberg, Barrichello, Button, Fisichella, Sato, Speed, Liuzzi, Webber, Davidson, Sutil, Trulli, Albers. Alonso neúspěšně zaútočil na Räikkönena a vedoucí čtyřka se pomalu začíná roztahovat.
Trulli jede pomalu, po opakovaném startu není s jeho vozem vše v pořádku. Zřejmě s nefunkční převodovkou zastavuje v boxech Webber. Fisichella po deseti kolech začíná tlačit na Buttona. Pro Toyotu závod definitivně konči odstoupením Trulliho. V boxech překvapivě končí i Räikkönen, pravděpodobně s prasklým zavěšením.
Dalším mimo hru je Scott Speed po explozi levé zadní pneumatiky Bridgestone na konci cílové rovinky. Massa se stříbrným soupeřům vzdaluje mílovými kroky, mezi McLareny se udržuje konstantní rozestup 4s. Na čtvrtém a pátém místě dál krouží vyrovnaná dvojice pilotů BMW.
Pro nové pneumatiky a k dotankování jako první přijeli v 18. kole Barrichello, Massa a Alonso. Záď Massova Ferrari zahalily při odjezdu od mechaniků děsivé plameny, ale asi je vše v pořádku. Liuzzi výrazně zpomalil a zajíždí do boxů, v příjezdové cestě se mu se štěstím vyhýbá Coulthard.
Čtyři kola po Alonsovi tankuje i Hamilton. Button se při výjezdu z boxů ocitl vedle týmového kolegy Barrichella a po vzájemné kolizi přišel o přední přítlačné křídlo. Dva se perou a Fisichella se směje, neboť při první zastávce se mu před Hondy nepodařilo proniknout.
Heidfeld vystartoval od mechaniků předčasně a mechanici Toyoty museli v pit-lane pochytat nářadí kolegů od BMW. Heidfeld s nedotaženým pravým předním kolem pomalu odkroužil jedno kolo a musel do boxů znovu. Dopředu se tlačí Renaulty - Fisichella se pokouší dostat před Barrichella, Kovalainen útočí na Coultharda.
Massa znovu ujíždí Hamiltonovi, ale ještě rychleji za ním ztrácí Alonso, ke kterému se pomalu přibližuje Kubica s BMW. Fisichella dál visí za Barrichellem a zezadu na bojující dvojici začína dotírat Sato s vozem Super Aguri. Albers za trest projíždí pit-lane.
V polovině závodu máme pořadí Massa, Hamilton, Alonso, Kubica, Coulthard, Rosberg, Kovalainen, Barrichello, Fisichella, Sato, Davidson, Schumacher, Heidfeld, Sutil, Button, Albers. Fisichellovi se stále nedaří dostat na Barrichellovo bodované 8. místo.
Po čtyřiceti kolech zastavují podruhé a znovu spolu Barrichello a Massa. McLareny krouží dál. Dvacet kol před koncem závodu odstupuje Schumacher. Devatenáct kol před cílem podruhé tankuje Hamilton a vrací se daleko za Massu, na dvě kola i za Alonsa, který tentokrát zastavuje později.
Závod nakonec vzdává i Heidfeld. Hamilton udělal několik menších chyb a zablokoval si levou přední pneumatiku, Alonso se rychle přibližuje, ale zatím ztrácí pořád přes 14s. Celé pole se roztáhlo a v poslední třetině závodu se neodehrává nic napínavého. Sedm kol před koncem ještě tankuje Fisichella. Rosberg se v posledních kolech výbornou stíhací jízdou rychle přibližuje Coulthardovi, ale cílem projíždí 100m za zkušeným Skotem.
Massa vybojoval druhé vítězství v řadě. Hamilton si dalším druhým místem podržel vedení v šampionátu, tentokrát už ovšem první místo nesdílí s nikým dalším! BMW opět získává bramborovou medaili, tentokrát díky Kubicovi. Honda si moc nepolepšila, stejně jako Renault.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Body | Čas / odstup | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | 10 | 1:31:36.230 | |
2. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 8 | +6.700 | |
3. | 1 | Fernando ALONSO | esp | Vodafone McLaren Mercedes | 6 | +17.400 | |
4. | 10 | Robert KUBICA | pol | BMW Sauber F1 | 5 | +31.600 | |
5. | 14 | David COULTHARD | gbr | Red Bull Racing | 4 | +58.300 | |
6. | 16 | Nico ROSBERG | deu | AT&T WilliamsF1 Team | 3 | +59.500 | |
7. | 4 | Heikki KOVALAINEN | fin | ING Renault F1 Team | 2 | +62.100 | |
8. | 23 | Takuma SATO | jpn | Super Aguri F1 Team | 1 | 1 kolo | |
9. | 3 | Giancarlo FISICHELLA | ita | ING Renault F1 Team | 1 kolo | ||
10. | 8 | Rubens BARRICHELLO | bra | Honda Racing F1 | 1 kolo | ||
11. | 23 | Anthony DAVIDSON | gbr | Super Aguri F1 Team | 1 kolo | ||
12. | 7 | Jenson BUTTON | gbr | Honda Racing F1 | 1 kolo | ||
13. | 22 | Adrian SUTIL | deu | Spyker F1 Team | 2 kola | ||
14. | 21 | Christijan ALBERS | nld | Spyker F1 Team | 2 kola | ||
DNF | 9 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | převodovka | ||
DNF | 11 | Ralf SCHUMACHER | deu | Panasonic Toyota Racing | mechanika | ||
DNF | 18 | Vitantonio LIUZZI | ita | Scudéria Toro Rosso | mechanika | ||
DNF | 19 | Scott SPEED | usa | Scudéria Toro Rosso | pneumatika | ||
DNF | 6 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Marlboro Scudéria Ferrari | zavěšení | ||
DNF | 12 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | mechanika | ||
DNF | 15 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | mechanika | ||
DNF | 17 | Alex WURZ | aut | AT&T WilliamsF1 Team | nehoda | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
5 | Felipe MASSA |
Ferrari F2007 Ferrari V8 |
1:22,680 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ