DISKUZE K ČLÁNKU Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
SINGAPUR - ZÁVOD; Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
10:42 23.09.2024 109.81.115.XXXNěco ke křídlu Mclarenu :
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
Ohýbá se to všem.
-
-
-
odin
19:21 23.09.2024 109.81.172.XXXPrávě, že testem to prošlo. A co jsem četl, tak si krom lidí od Ferrari stěžoval i Horner (mistr nad mistry co se týče ohýbání křídel). Tak jsem se jenom podivil, nad přístupem tohoto pána. A hned se objevil Mike17, jeho oddaný obhájce a začal mě peskovat. Vadí mi to pokrytectví tohoto pána, o Mikovi radši ani nemluvím...-
GRAHAM
09:55 24.09.2024 109.81.115.XXXOdine tohle je ale standartní postup všech v F1. Jak jsem psal ohýbají všichni, pokud to zvládnou a umí a mají na to čas a peníze to řešit.
Takže pokud někdo má vymyšlené ohebná křídla, které fungují a zároveň projdu testem, to jest jsou legální, je povinností konkurenece v rámci soutěžení to buď nechat dotazem zakázat , poukázat na to a pokud to nezakáží, o což vždy jde, protože pak ušetřím za křídla a peníze věnuji jinam na zrychlení, kdežto soupeř předělává křídla a logicky utrácí a lehce zpomaluje.
Pokud to nezakáží, tak to musím já udělat ještě o kapku lépe, než konkurence , ale ne o moc, aby to nezakázali, ale fungovalo to lépe, než konkurenci. Pozor, vůbec to není jednoduché vyrobit a naladit a je to extremně drahé, s rizikem zákazu.
Následně když to uděláš, reaguje konkurence v to samém stylu co jsem popsal. Začne dělat to samé.
Jde všem o to, aby se nastavil třeba i jen novej test, aby to konkurence musela předělat. Přestože ohyb bude pořad stejný...
Pak už je to jen o tom, kdy FIA reaguje, jak reaguje a logicky někdo je vítěz a někdo poražený, pokud se zavedou nové testy a vše co jsem popsal začíná na novo. Každej chvilku, tahá pilku.
Nehledal bych v tom vždycky spiknutí...ale je pravda, že zneužitelné to je a i občas se to určitě stane.
Berme to jako součást soutěžení, ono za mne dříve do toho třeba Eklák a Maslák zasahovali o hodně více prasecky, dle svých zájmů a zájmů jejich ega.-
odin
11:06 24.09.2024 109.81.172.XXXVšechno, co jsi popsal vím a také vnímám. Problém mám v tom, že FIA do toho zasahuje podle mne vždy ve prospěch finančně silných stájí. A jak jsi psal v minulosti Bernie a Max to dělali ještě více egoisticky (z mého pohledu až mafiánsky).
Jumpman tady vždycky brečí, když na něco "doplatí" Ferrari, ale že jim v minulosti právě Bernie s Maxem šli na ruku, už slyšet nechce. A sám velký Bernie se k tomu také přiznal.
Mně vadí, že někdo (FIA) určuje "chvíli" kdy se něco zakáže. Podle mne by se pravidla neměla ohýbat podle potřeby bohatých stájí, FIA, Liberty, či jiných vlivných zájmových skupin. A není to jen u ohýbání. Za mě: vyhovíš testům - jsi legální. A to za všech okolností. Ať soupeři investují a vyrobí lepší řešení, kterým tě porazí. Nemusely by se pak vymýšlet finanční stropy a jiné berličky, které ti bohatí stejně nedodržují a opět se jim nic zásadního nestane. Mně zkrátka přijde, že tento tebou popsaný princip opět zvýhodňuje ty bohaté, kteří si mohou dovolit neúčelně (v případě zákazu) "vyhazovat" investovat peníze.
Pamatuji si třeba, že v minulosti Lotusu Renault FIA povolila vychytávku na brzdovém systému a pak po protestech ostatních stájí jim to zakázali. Prakticky je tím zařízli a tým skončil.
Nebo, když vezmu špionáž. Týmy se vzájemně sledují a špehují už od dob kdy F1 sleduju (začátek 70.let) A najednou Alonso prozradí veřejné tajemství, aby se pomstil Dennisovi a nastane zděšení s ohrožením "dobrého jména F1". Nebo pan velkomožný Briatore, když hlásí Schumimu do vysílačky "Hill se blíží, sejmi ho", což se také stalo a pak se to zametlo pod koberec a retušuje se to kecy o nedočkavosti Hilla a nepřipraveném útoku... A pak zas vyjde na povrch další kousek z dílny tohoto pána. Crashgate.
Nebo Ferrari a jejich týmová režie, která je vehementně popíraná v dobách Schumiho, jeho fanoušky. Vždyť zákaz týmové režie vzniknul jako reakce na A1 Ring v podání Ferrari. A zrušení zákazu , opět v podání Ferrari, jako reakce na "Fernando je rychlejší než ty, potvrď, že jsi rozuměl". Fakt mi to přijde pokrytecký jednání, jak Ferrari, tak FIA a i fanoušků. Nebylo by snadnější přiznat týmovou režii a žít s tím? TR byla už dávno před mnou popisovanými událostmi, jen se všichni tvářili, že nemá vliv na výsledky.
A mohu pokračovat dál ve výčtu nesmyslů, lumpáren, podvůdků, naschválů a jiných taškařic. Sleduji F1 fakt už dlouho, ale nebudu zahlcovat diskuzi.
Jen poslední věta. F1 se přesto všechno tváří, jako vrchol SPORTOVNÍHO motoristického odvětví. Nepřipadá ti to pokrytecké? A v roce 2021 tomu sportovnímu duchu nasadili korunu. Jak řekl Todt "v zájmu F1!!!"
-
-
-
-
-
-
-
odin
00:53 23.09.2024 109.81.172.XXXTak "lumpárnu" VISA Cash a Ricciho jsme prorali a teď by mě ještě zajímalnestranný a konzistentní názor na zadní ohyblivé křídlo McLarenu. Zvláště s přihlédnutím na ohyblivé přední křídlo RedBullů v minulosti. McLaren i Red Bull zátěžovým testům vyhověli, ale McLaren je nucen nestranou FIA k předělání svého křídla, zatímco v případě Red Bullů nic takového požadováno nebylo.
Jak je to tedy s těmi šedými zónami, dodržováním pravidel a faktem, že některým stejné věci procházejí, ale jiní si to samé dovolit nemůžou.-
-
odin
11:32 23.09.2024 109.81.172.XXXAch jo Miku Miku...
Ty pořád hledáš v mých komentech a názorech zaujetí proti tvým oblíbencům. Ale tak to není. Primárně mi vadí postoje a rozhodování komisařů, FIA, ředitelství závodů F1. To, že z toho těží tví oblíbenci, je až druhá věc.
Pak se tady dohadujeme, že když stejnou věc udělá Schumacher, Red Bull, Ferrari atd. tak je to vpořádku, ale když totéž udělá Senna, Coulthart, McLaren, Renault atd. tak to vpořádku není. Bohužel, ne jen tobě chybí konzistence a jistý nadhled v názorech na stejné činy oblíbenců a těch druhých. A stejně jako v případě FIA, je posuzování tvoje a i jiných diskutérů, velmi tendenční.-
GRAHAM
11:50 23.09.2024 109.81.115.XXXHistorie změnit nejde, holt tam vždy byli nějaké zájmy a silnější pes a nebo se to v té době prostě tak řešilo, nebyli takové možnost záznamu, koumání. Já taky jezdil na pionyru bez přilby a dneska bych mladýho pořešil, kdyby vyrazil.
Není možné ve všem hledat spiknutí, nic není černobílé, i když vyjimky se najdou... Pokud budeš číst odborné články k daným problémům, technice, situacím, tak budeš mít jasno ( jasně že ne vždy) jak se věci mají. Dost často to nějak povrchně vypadá a realita je kapku jiná. Rozhodují to lidé a i ti dělají chyby a to jak umyslné či neumyslné.
Třeba věř tomu, že v roce 2007 Bernie 100% zařídil, že jezdci Williamsu a BMW-Sauberu , který měli při zastavce boxech o hodně chladnější palivo, nebyli diskvalifikováni, přestože měli být. Bernie tehdy hodně vyhrožoval...jednou to vyjde knižně. -
-
-
Mike17
13:02 23.09.2024 185.149.130.XXXJo já vím. Jsem silně nekonzistentní, když nevidím stejně Adelaide 94 a Spa 98 (CoulthardxSchumacher). Prostě asi to, že Coulthard byl o kolo zpět pro Odina nehraje vůbec žádnou roli a já jsem nekonzistetní.
Ale že prskal na Verstappena, že vybrzdil stejně Hamiltona v Džiddě 2021 a přitom oba bojovali o titul, už nekonzistence není.-
GRAHAM
16:09 23.09.2024 109.81.115.XXXTak SPA 98 mám zjištěné hodně dopodrobna, tam bychom se taky úplně asi neshodli. Dokonce DC byl s Michaelem celej týden po závodě v Michaelově "obytňáku" kde si vše vysvětlili a vše bylo ok, jen pro media to nechali....a neřekli to.
Vše byla souhra náhod, taky proto se netrestalo. Vlastně to začal JT, který šel na zídku Mclarenu "nařídit" aby Michaela DC pustil. No aten dostal okamžitě do sluchatek, aby to udělal, tak to udělal bohužel na tak špatném místě, že Michael to nečekal, protože díky dešti neviděl a narval to do něj, protože to nečekal. JT se ani nestačil skoro vrátit na zídku Ferrari a MS už byl bez kola. Kdyby dostal echo, že ho bude DC pouštět, možná by se to nestalo. Kdo ví...
[odkaz na stránku]
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek