DISKUZE K ČLÁNKU Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
SINGAPUR - ZÁVOD; Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
odin
14:25 25.09.2024 109.81.172.XXXNe,ne Miku. Peávě, že v případě Španělska jsem se divil, že se jim to podařilo zrušit. Tam bych to právě bral. Mně vadí diskvalifikace v GB, tam Hunt nic špatného neudělal. A nebýt Regazzonniho, který ho neúmyslně poslal z trati a poškodil mu auto, tak bojuje s Laudou o vítězství. Stajně tak, jako s Laudou bojoval po restartu a také to vyhrál. Tam vidím nespravedlnost. Protože politické hry Ferrari probíhaly už tehdá. A Hunt byl jejich největší soupeř. Jak jsem již řekl i na srazu, kolik pilotů by bylo diskvalifikováno v GP Belgie 1998? Kdyby se postupovalo podle scénáře z GP GB. Tehdá se tam po startu rozbilo snad 90% startovního pole.-
-
odin
14:54 25.09.2024 109.81.172.XXXNeobhajuju!!! Jen jsem tu napsal, co si ještě tak nějak pamatuju. Pro vysvětlení.
A znovu, pro zatvrzelého Mika opakuji, že pro mě byla skousnutelná diskvalifikace ze Španělska, ale nesmyslná diskvalifikace z GB. A myslím si dodnes, že po úspěšném odvolání se McL a zrušení dsq Španělska, si Ferrari vydupalo postih v GB. Také i ve filmu Rivalové, se Španělsko probírá, ale GB tam vůbec není zmíněná. Tahle GP je zahalená tajemstvím a zahrabaná hodně hluboko pod koberec.
Ale i v případě těch gum si můžeme popovídat a aplikovat na nedávnější doby. A věz, že ti to nebude příjemné. A budeš tu zase prskat a vztekat se.-
jumpman
19:55 25.09.2024 95.80.230.XXXdej už si placku na čelo. Jestli někdo v 76 politikařil, byl to především mcl. Pravidla o šířce aut nebyla novinkou, ale začalo se to vymáhat a to právě od španělska a všechny týmy o tom byly informované již na začátku sezony. Jenže v těchle letech nebylo běžné mít nové auto od začátku sezony, ale často se nasazovalo až od evropských závodů, do té doby závodili se staršími modely. I proto se ty pravidla začaly uplatňovat od španělska.
GB byla opět pouze politika mcl, protože hunt porušil pravidla, a neměl nárok na restart, ale mcl se to znažil zvrátit od zeleného stolu a hlavně celou proceduru zamlžoval a zdržoval, protože potřebovali huntovi opravit auto. Takže obviňovat ferrari, to seš hodně mimo. Jediné co tenkrát ferrari chtělo, že pokud pustí na start hunta, musí pustit i regazzoniho...
A pokud obviňuješ ferrari z politikaření, tak to hodně přestřeluješ terč. V době, kdy ferrari bačoval starý pán osobně, tak bylo známé, že jim jde pouze o čisté závodění a právě nějaké politické hrátky, které rozjížděl mcl ve spojení s eklákem, jim byly u zadele a nehodlali se tím nechat rušit od závodů. Naopak mcl se snažil politickými hrátkami získat výhody pro sebe. Robertino poměrně hezky zpracoval historii sporu FICA vs FOCA a tam je naprosto zřejmé, že se ferrari hodlalo držet pravidel stanovených dohledovým orgánem a nehodlali se vměšovat do nějakých politických půtek o nějakou výhodu. Eklák sám nedávno přiznal, že právě nestranost a přísná koncentrace Enza Ferrariho pouze na závodění byla důvodem, proč v concordu mělo ferrari právo vetta a byl to i jeden z důvodů, proč to ve ferrari věděl jen starý pán a jeho nástupci, což např potvrdil ross brawn, kdy prohlásil, že pokud by tušil, že můžou vetovat nová pravidla, tak těch titulů se schumacherem měli mnohem víc...-
odin
14:43 26.09.2024 109.81.172.XXXTak opět Ferrarácký zaslepený názor. Já si to pamatuju trochu jinak. Koukni se na to, jak Hunt k poškození auta přišel. A můžeš to srovnávat jako Mike se Schumacherem a Adelaide 94. Hunt doplatil na kolizi Regazzonniho s Laudou. Závod byl zastaven, protože se tehdá běžně závody restartovaly, když byla v prvním kole kolize. Běžně se používaly náradní auta, nebo se opravily poškozená. K restartu komisaři a FICA nakonec pustili všechny, tedy jak Hunta, tak Regazzoniho, Laffita... Hunt závod vyhrál a nemusel ani nikoho sejmout. A pak se začalo protéstovat. Ty tady tvrdíš, že McLaren politikařil a protestoval proti svému vítězství??? Nebo snad, že Ford týmy ve své politice "všichni proti Ferrari" protestovali proti týmu s Fordem za zády? Občas byste si měli kouknout do úst, a neplácat tady bludy.
Na jedné straně ti příjde spravedlivé dsq za Španělsko a GB plus trest za palivo v Itálii v roce 1976, ale na druhé straně považuješ tresty Schumachera v sezóně 1994 za nespravedlivé. "Protože se Flaviovi nepodařil "vyřídit" trest za černou vlajku. Task nevím, kdo z nás by si měl dávat placku na čelo.
A když se tu oháníš Concordem, tak si pamatuju, že Ferrari vždycky vydíralo a "odcházelo" , když se o dohodě jednalo. Tak se tady můžeme klidně dlouho dohadovat o politikaření...-
jumpman
16:11 26.09.2024 95.80.230.XXXKoukám, už Tě přestávám bavit, ale začínám Tě sr*t
Nevím, proč bych měl mít zaslepený ferrarácký názor, jen proto, že se Ti nelíbí. Vůbec totiž nejsi ochoten se zamyslet nad tím, co se reálně stalo a jaká v té době platila pravidla. Pokud Hunt se chtěl vrátit účastnit restartu, tak se s autem musel dostat po vlastní ose do boxů, aby vozidlo mohlo být legálně opraveno. Hunt tak učinil, ale protože auto bylo těsně před smrtí, tak to vzal zkratkou, nikoliv dle pravidel po okruhu. Současně platilo pravidlo, že aby se mohl účastnit restartu, musel pilot vidět červenou vlajku. Zde je ta hlavní potíž, protože Hunt tvrdil, že ji viděl, ovšem na zkratce, kterou to vzal do boxů se žádní maršálové s vlajkou nenacházeli a nemávali s ní ani na cílové rovince. Takže Hunt nemohl červenou vlajku vidět, protože se zkrátka nepohyboval v místech, kde jí bylo máváno. Další věc bylo to, že mcl neměl pro hunta náhradní vůz a potřeboval opravit ten ve kterém havaroval a aby to stihnul, začal tým mcl hrát hrátky s komisaři, aby natáhl čas. Zde se do toho připojilo i ferrari, protože reggazoni byl ve stejné situaci jako hunt, čili logicky požadovali připustit na opakovaný start reggazoniho, pokud bude připuštěn hunt. Výsledek znáš...
A musím bohužel smutně poznamenat, že nejsi schopen posuzovat události v optice dané doby, nemohl by jsi jinak spojit období 70-tých let s dobou, kdy již byl Enzo Ferrari po smrti a všichni se jen dohadovali o co nejlepší smlouvu, protože eklák to holt postavil tak, že každý tým měl tu smlouvu postavenou individuálně a tak, aby nikdo pořádně nevěděl, co tam kdo má za výhody a eklák chodil a štval týmy proti sobě, čímž jen zdůraznil potřebu své osoby jako jakéhosi smírčího soudce... Pokud Enzo žil, tak ferrari si šlo za jediným cílem - účast v závodech...-
odin
16:58 26.09.2024 109.81.172.XXXTo, co jsi popsal jsou jen dohady, které nikde nelze ověřit. Jestli Hunt červenou vlakjku viděl, nebo neviděl, je trochu jedno. Jak jsem psal, tehdá při kolizi v prvním kole byl závod zastaven a restartován. Takk že s tím Hunt možná počítal a možná vlajku viděl někde na trati. Však je vidět, že na rozdíl od Laffita z místa kolize odjel. Každopádně ředitelstvím závodu byli všichni k restartu připuštěni. A protestovat se začalo až po Huntově vítězství. Kým? Nechám na tvé vytříbené logice. Komu nvítězství Hunta překáželo?
A pokud mě obviňuješ z neschopnosti posuzovat události v optice dané doby, pak mi vysvětli, jak jsi to myslel? Spojení Schumachera s Huntem udělal Mike. Já na to jen navázal. A jde mi spíše o to, jak vy Schumacherovci a Ferraristi vnímáte ostatní události viz. můj předešlý koment na tvé posouzení Huntovy dsq z 1976 a Schumiho dsq z1994. Když se podívám na to, za co to bylo a za jakých okolností...
P.S. sr*t mě fakt nezačínáš. Já jsem zvyklý diskutovat dost ostře, ale to neznamená, že v oponentech vidím nepřátele, nebo hajzly. Já všechny fanoušky F1 považuji za kamarády. Jsem totiž přesvědčen, že mezi těmito lidmi panuje obrovská rivalita, ale nikoliv nepřátelství, nebo nevraživost. Na rozdíl od fotbalu, si třeba nepamatuju, že by se poprali fans Ferrari s fans McLarenu, nebo jiné tlupy...-
jumpman
17:37 26.09.2024 95.80.230.XXXtak si po sobě přečtu většinu svých příspěvků a většinu historických událostí posuzuješ optikou současných pravidel a současných vztahů mezi týmy.
Komu překáželo jaké vítězství se nebudu dohadovat, neboť těm lidem do hlavy nevidím a pokud si myslíš, že ferrari již v GB předpokládali, že si v příštím závodě lauda rozbije hubu, a bude tři závody mimo, no nevím...
Každopádně opět dle tehdejších pravidel hunt pravidla v GB nedodržel, proto byl dsq a osobně si dost myslím, že lauda měl v té době takový náskok že nebylo třeba řešit nějakou dsq hunta. Ani proti odvolání dsq ze španělska se neodvolali, a tam to bylo nad slunce jasné...
Nevím kde jsem porovnával jakou dsq hunta se schumacherem. Za mě v roce 76 byla F1 stále více méně na amatérské bázi a od toho se vše odvíjelo a odvíjeli se i snahy týmů pravidla obcházet, z dnešního pohledu dost úsměvně.
V roce 94 se za mě FIA snažila uměle vyrovnat šampionát, aby odvrátila pozornost od vyšetřování smrti senny, proto schumachera opálkovali dost nesmyslnými tresty, aby dali hillovi možnost se na něj "docvaknout". Ale jestli si myslíš, že sem schumacherovi v roce 94 fandil, tak jsi na omylu. Moc dobře víš, že fandím jen stáji, takže v roce 94 sem fandil alesimu s bergerem a nějakej hill nebo schumacher mi byl dost volnej...
A kdyby se poprali, to bys asi hříměždice víc zvažoval, koho pozveš-
odin
18:59 26.09.2024 109.81.172.XXXPředpokládám, že máš ve slově "přečtu" překlep a mělo být "přečti".
A zase vyzvu tebe, abys moje příspěvky pozorně pečetl. Pak se totiž dovíš, že optikou současných pravidel to začal posuzovat opět Mike a já ho na to také upozornil. Jenže s Mikem jsou diskuze těžké. On balancuje s argumentací, jak mu to zrovínka právě vyhovuje. Tu posuzuje staré věci podle nových pravidel, tu to udělá opačně, občas mi vloží do úst jeho výklad (který u mě předpokládá) atd. S Mikem se jinak diskutovat nedá, než, že člověk příjme úroveň jeho argumentace a ty nám do toho (jak říkával V.Klaus "nevhodně vstoupíš" ) a o něco se tu snažíš.
Pochop, že já mám stejné výhrady k dsq Hunta z GP GB , jako ty k dsq Schumachera za neuposlechnutí černé vlajky. Prostě to tak v obou případech rozhodli. V obou případech se boj o titul rozhodoval v posledním závodě. Rozdíl vidím v tom, že zatím co Lauda v posledním závodě boj o titul vzdal, tak Schumi svého rivala sejmul. Proto mi připadá zpochybňování Huntova titulu ujeté. Hunt se nikdy v této sezóně nefér vůči Laudovi nezachoval, ani za Laudovu nehodu nenesl žádnou vinu. A přitom hledáte berličky, jak jeho titul zpochybnit. Ale v případě Schumiho a sezóny 1994 vám vše připadá naprosto OK. V tom se nikdy neshodneme .-
jumpman
19:33 26.09.2024 95.80.230.XXXmáš pravdu, mám tam překlep, sem si toho vědom, ale díky skvělé funkcionalitě této domény sem to nebyl schopen opravit
Já Tvé příspěvky čtu pozorně a bohužel poměrně často sklouzáváš k posuzovaní starých událostí novýma očima, možná to tak úplně nemyslíš, ale vyznívá to tak, alespoň pro mě, čtenáře myšlenek amatérského
Já černou vlajku pro schumachera neřeším, jasně argumentuju tím, protože sem se Ti snažil sdělit, že ta sezona byla celkově podivná a vyhrocená a posuzovat vše jen podle posledního závodu je stejné, jako posuzovat sezonu 21 pouze podle posledního závodu. Ano, za mě je blbost dát černou vlajku za něco, co nepřinese nikomu výhodu (teda kromě hilla ) ale OK, byla tak nastavená pravidla, dostal černou, neposlechli, tak dostali zákaz startu, odvolali se, tak za odměnu dostali další zákaz staru. Co my to jen připomíná? Nějakej Enge a tráva? Zkrátka FIA fungovala jak fungovala stejně tak v roce 76 fungovala FICA nějakým způsobem, za mě velmi amatérským.
Schumacherův titul z 94 mi přijde OK, protože on v té situaci udělal vše podle pravidel (stejně jako prost v 89). Jestli chtěl hilla blokovat i za cenu kolize? Samozřejmě, nic jiného mu nezbývalo. Ale byl vepředu a tehdejší pravidlo hovořilo jasně - vůz který je v zatáčce první si volí stopu (jakoukoliv uzná za vhodnou) a další v§z je řízen tak, aby nedošlo ke kolizi, takže dle tehdejších pravidel za kolizi mohl hill, můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je tak jediné co s tím naděláš
Problém vidím v kolizi ze suzuki 90, kdy senna prosta sundal naprosto jednoznačným způsobem zezadu, ani nebrzdil, ale denis měl u FIA slovo, tak to nikdo ani nezkoušel řešit. A tady mi ukaž ten vliv ferrari na tyto orgány...-
odin
21:44 26.09.2024 109.81.172.XXXJo,jo. O (ne)funkčnosti zdejší platformy vím své. Také klikám jako šílenec, než mi to tu umožní napsat odpověď. Překlepy druhých neřeším, (sám jich udělám spousty), ale v tvém případě to dávalo smysl tak i onak. Proto jsem to zmínil, zda jsem správně pochopil
No, kdybys sis pamatoval moje názory z dřívějška (ne jen rozepře s Mikem17, tak bys věděl, že už před mnoha lety jsem tu psal, že bych sezónu 1994 nejraději celou škrtnul. A mám k tomu takovou svoji soukromou teorii jen na základě indicií (proto ji sem psát nebudu aby tu zase nevzniklo nedorozumění). A máš pravdu, že 2021 byla podobná a já jsem ji také vnímal stejně jako tu 1994, jako dost ovlivňovanou ze strany FIA, komisařů.
S tím, co píšeš teď se dá vcelku souhlasit. Akorát, když srovnám Adelaide a Suzuku, tak úmysl těžko prokážeš a nezaujatí úmysl tušili v obou případech správně. Jen Senna měl koule to přiznat, Schumi tradičně okecával, stejně jako pak v Jerezu.
A co se týče Dennise, nepochybuji, že leccos u FIA "vyřizoval" stejně jako Briatore a jiní. Obávám se, že podobné praktiky se v F1 drží i v dnešní době viz. již zmiňovaná sezóna 2021.-
jumpman
13:57 27.09.2024 95.80.230.XXXjá si té dvouznačnosti byl vědom, ale sem psal, opravit to nešlo...
Škrtnout celou sezonu asi úplně nejde. Zvlášť když by to měl škrtnout někdo, kdo to celou dobu svými špatnými rozhodnutími ovlivňoval a za mě by to nebylo správné ani směrem k pilotům. Uvědom si, že by těch požadavků bylo poměrně dost, a není to jen sezona 94 a 21, za mě by to bylo jak sezona 90, tak 76, 82 a dalo by se pokračovat. Někdo by mohl chtít škrtnout i 64, a začneš přemýšlet, proč škrtnout sezonu, kde získal titul někdo, kdo Ti byl svým projevem nesympatický... Roztočil by se poměrně neřiditelný kolotoč, i když by počátek byl s dobrým úmyslem...
Za mě byl Denis největším "podrazákem" v padocku F1, svým jednáním potopil několik pilotů a "sežrat" mu to dal až alonso. Briatore rozhodně není andílek, ale k denisovi se ani neblíží, jen mu díky nedostatečným známostem lecos prokázali, na rozdíl od denise...-
odin
17:13 27.09.2024 109.81.172.XXXJe mi jasné, že škrtnout sezónu nelze. A zvláště, těmi, kteří ji ovlivňovali. To jsi napsal naprosto správně. Také to tehdá ode mne byl spíše takový zoufalý povzdech, kterého jsem si byl vědom.
Ale zase tě trochu podezírám ze zaujatosti, když čtu výčet sezón, které bys škrtnul dál. Vždy, když se Ferrari nepovedlo získat titul a měli k němu blízko. Ale věz, že třeba 76 je otázka a těch poidivností tam bylo víc i ze strany Ferrari. Např. jak se zachovali k Laudovi a pak najednou v Itálii startovali se třemi vozy jednoho týmu. To nikdy jindy nebylo. Když už, tak byly něco jako "B" týmy startující na koupených autech, ale tovární týmy mohli nasadit jen dvě auta. Jak tohle vysvětlíš čistotou závodění, kterou měl starý pán v krvi? 90 nevím, tam šlo především o to Japonsko jinak si nějaké zásadní ovlivnění komisařů nepamatuju. (I když já jsem nikdy nesouhlasil s tehdejším způsobem bodování - škrtání vyjetých bodů). 82 tam byla velká škoda Gillese a Pironniho, v USA je ještě diskli za zadní křídlo (ale stejně to nakonec nehrálo roli).
Fakt tě podezírám z toho, že vybíráš sezóny, kde Ferrari sahalo, nebo mělo šanci na titul, nikoliv, že titul získal někdo neprávem. Pro mne jsou neprávem získané tituly 1990, 1994 a 2021. S ostatními jsem s přimhouřením očí svolný. Jasně, že ve většině sezón nějaké nespravedlnosti byly, ale nepovažuju je za tak zásasdní.
A Dennis? Mám na něho podobný názor, dokonce jsem se tady svého času (2007) dohadoval o jeho hlavní vině a bylo mi napsáno kýmsi, že s ním onen dotyčný měl čest jednat a že žádný podrazák není... Tak si to přeber. A když se tady budeš bavit o Alonsovi jak to dal Dennisovi "sežrat", tak také narazíš. Tím křivákem je vnímán Alonso, nikoliv Dennis.-
jumpman
17:46 27.09.2024 95.80.230.XXXpodezíráš mě správně, že sem nadhodil sezony, kde vnímám, že ferrari bylo ublíženo (můžu přihodit 98 ) ale naházel jsem je tam záměrně, abych poukázal na to, že každý může mít různý pohled na průběh dané sezony a nevěř tomu, že komisaři jsou nestraní, každý kdo se toho kolotoče účastní musí mít benzín v krvi a potom bude alespoň malým fanouškem někoho a tím bude přiohýbat své názory, i když si bude myslet, že je nestranný.-
odin
18:18 27.09.2024 109.81.172.XXXVšak já tvrdím, že jsme si v lecčems podobní. Ještě když jsem tě neznal, tak jsem z tvých diskuzí vytušil, jak to máš. Také občas házím některé věci sem záměrně, abych na něco poukázal. Rúzný pohled nikomu neberu, však to byl jeden z důvodů, proč jsem se chtěl s diskutujícími potkat osobně na srazu. Spíš mi vadí paličatá zaujatost a neústupnost. A neschopnost hledět na podobné věci stejně.
S tou nestranností komisařů samozřejmě souhlasím. A nejde jen o nestrannost komisařů. Psal jsem to tady v jiném vlákně, že i autoři článků, či účastníci událostí z řad pilotů, nebo týmů, straní těm svým.-
jumpman
18:55 27.09.2024 95.80.230.XXXKaždý kdo se točí kolem F1 má nějakého oblíbeného pilota nebo tým a pokud tvrdí že ne, tak buď lže nebo ho reálně F1 nezajímá...
A ještě se vrátím k tomu denisovi vs alonso.
Za mě mcl fans musí vidět denise jako poloboha, protože jeho projekt MP4 je nejúspěšnějším obdobím mcl. Ale taková dominance znamená, že si holt dokázali pravidla ohnout po svém, jen se jim na to nepřišlo. A že nemůžou přijít na jmého alonsovi? No loajálně se zrovna nezachoval, ale reálně prásknu jenom to, že mcl něco jiného tvrdí a něco jiného dělá a hubu na špacír si pustil až poté, co ho denis podrazil ohledně postavení v týmu...
A ještě k té monze a třem ferrari na startu. Tam byla vyjímka udělená dozorným orgánem, protože se ferrari dostali do úzkých ohledně sluv, protože měli pod smlouvou reutemanna, páč nevěděli, jestli lauda bude schopný skutečně závodit a když lauda chtěl jít na start, tak se cuknul reutemann a pro ferrari bylo jednodušší domluvit vyjímku s FICA než s právníky reutemanna... A jak si sám řekl, nebylo nic divného, když startovalo víc vozů jedné značky a nemyslím si, že bylo až tak úplně neobvyklé, aby bylo i víc vozů jednoho týmu, jen podle pravidel mohli bodovat maximálně 2... Ale tohle bude přesněji vědět spíš robertino...-
odin
23:47 27.09.2024 109.81.172.XXXPopisuješ téměř můj pohled na věci. Tak že nemám co dodat.
Jen to, že ty tři Ferrari v Monze jsem ti sem také naservíroval záměrně, abys se zamyslel a vnímal, že i Ferrari za dob starého Enza si dokázalo vyjednat s direktoriátem. Nemysli si, že Ferrari bylo vždycky křišťálově čisté. Já jako laik bych si myslel, že je jednodužší domluva se svým zaměstnancem, než s direktoriátem F1. Evidentně mělo Ferrari své lidi i ve vedení F1, kór když šlo o domácí GP. A teď to srovnejme se zájmy Hunta a McLarenu v jejich domácí GP. Prostě se tenkrát zavíraly oči a pak se politikařilo.
Nevím o tom, že by tehdá bylo možné nasadit v továrních týmech více aut, jak dvě. Byly např. stáje jako Brabham RAM, nebo March, či Surtees kteří poskytovaly auta "platícím" pilotům, kteří ani neodjeli všechny Velké Ceny. Ale ty byly deklarovány vždycky už na začátku sezóny. Kupoval jsem tehdá ročenky Světa motorů ( Grand Prix a Piloti F1), kde byly vždycky stáje a jejich obsazení uváděny.-
jumpman
15:37 29.09.2024 95.80.230.XXXupřímně řečeno, F1 sleduju až od roku 82, dřívější sezony mám spíš "načtené" ale právě z těch různých článků a časopisů jsem nabyl dojmu, že právě nikde nebylo napsáno, že tým jsou dvě auta. Tohle bych řekl zavedl až elkák s concordem, do té doby to bylo poměrně benevolentní a jak jsem psal už dřív, v těch dřívějších dobách byla F1 vedena na o dost víc amatérské úrovni a nikdo podle mě počty vozů příliš neřešil, proto bylo pro ferrari snažší nechat startovat tři vozy, než nedat auto reutemannovi, ale tady bych rád slyšel vysvětlení od robertina, protože ten je naše pochodující encyklopedie F1-
odin
20:45 29.09.2024 109.81.172.XXXAno na amatérské úrovni to bylo. Proto také v Anglii nechali Hunta a ostatní re-starovat a pak když Hunt vyhrál, tak ho zase diskvalifikovali. Právě proto říkám, že dohady byly pořád a politikařilo se i tehdá. Záleželo na tom, kdo má jak dlouhé prsty i tehdy a možná ještě více tehdy, než dnes.
A je pravda, že dříve jezdili týmy i s více auty, ale právě v těchto letech začali profilovat dvojčlenné týmy, s tím, že byly uváděny jako tovární a poskytovali auta platičům. Proto byly takzvané "B" týmy, nebo i "C" týmy s názvy podle toho, kdo jim dal peníze. A zase se můžeme dohadovat o tom, že se v 76 začalo vymáhat dodržování pravidel. Já k tomu dodávám, Jak u koho...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
GRAHAM
11:10 23.09.2024 109.81.115.XXXJinak Peréz měl jít zajet nejrychlejší koloí, chtěli ho sundat z 10 místa a přezout , to říkal sám Peréz, ale pak si to prej rozmysleli. No, Ferrari je v PK blízko.
A co říkal Riči :
„Začínali jsme na bodech, ale nebyli jsme dost rychlí. V posledních pár kolech Pierre (Hamlin, závodní inženýr, Ričiho) řekl, že bychom se měli pokusit o nejrychlejší kolo. Řekl jsem si, a proč ne?
Takže to je realita jak vše bylo slovy pilotů.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek