DISKUZE K ČLÁNKU Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
SINGAPUR - ZÁVOD; Popatnácté se startovní pole F1 sešlo pod umělým osvětlením a velice záhy bylo jasné, že pokud nedojde k zásadním problémům, pak je vítěz - podobně jako v minulém roce a na začátku této sezóny - víceméně jasný.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
21:29 24.09.2024 88.103.92.XXXBenetton 1994 - podle mě jednoznačně podvod...kdyby se to stalo nyní...FIA by Benetton nekompromisně diskvalifikovala z celého šampionátu.
Za mě byl rok 1994 tak moc komplikovanej a odehrálo se tam tolik kontroverzí že nejlepším řešení mělo být nevyhlášení mistra světa. Vzít ho Michaelovi mělo své opodstatnění, ale taky to částečně bylo bezpráví...a to samé platí pro Damona Hilla.
Je obrovská škoda že se v Imole zabil Ayrton Senna...ze všeho nejvíc že předčasně odešla ikona F1...ale taky proto. že kdyby byl býval odjel celou sezónu myslím že by došlo k řešení podvodů Benettonu a vše by se vyvíjelo jinak. Smrt Ayrtona znamenala že pozornost FIA a v podstatě celé F1 se soustředila na bezpečnost...a v polovině roku neměla FIA "koule" diskvalifikovat Benetton. Přitom v roce 1984 když strýček Ken podváděl s olověnými kuličkami v palivu se FIA nerozpakovala ho diskvalifikovat a odebrat mu všechny získané body.
Mám-li být upřímný...Michael stále považuju za pouze šestinásobného šampiona...titul z roku 1994 mu prostě nepatří (kvůli technickým podvodům Benettonu a ve finále za úmyslné sestřelení Damona Hilla v Adelaide). -
juras
21:20 24.09.2024 88.103.92.XXXSpa 1998...dost dlouho jsem zastával názor že DC za nic nemůže...ale dneska si myslím že právě tehdy se McLaren a DC férově nezachoval...Michael za ním kroužil a měl být puštěn bez zjevnýho otálení...prostě tehdy to byla hra na nervy Michaela...a klaplo to...i když DC neudělal žádnou prasečinu.
Ale i po těch letech souhlasím s hodnocením Nikiho Laudy:
"Ani ve svém nejlepším závodě bych nezajel tak skvěle jako Michael, ale ani v tom nejhorším závodě bych tak nesmyslně nezahodil vítězství." -
juras
21:15 24.09.2024 88.103.92.XXXNejrychlejší kolo Ricciarda...není to porušení pravidel...všichni víme proč se tak stalo...férový to není...ale na druhou stranu co v současný F1 je férový.
V závěru zkoušel dát nejrychlejší kolo i Magnussen...kdyby se to bývalo povedlo...taky bychom řešili neférovost?
Dost možná by pomohlo kdyby se bod za nejrychlejší kolo neuděloval...teď by ta diskuze nemusela být.-
-
-
juras
14:58 25.09.2024 37.188.176.XXXNechtěl jsem srovnávat detailně situace... prakticky nikdy nejsou dvě situace zcela identické.
Spíš mi jde o princip...kdyby hypoteticky Magnussen to nejrychlejší kolo zajel...kritizovali byste ho?
Ne?
Pak tomu nerozumím...protože pokud se pokusí zajet nejrychlejší kolo pilot který za něj následně dostane mistrovský bod ..je jeho snaha pochopitelná...pokud ale pilot z druhé desítky startovního pole vyvine enormní snahu...a přitom z toho nic nemá...v podstatě vždy uškodí tomu komu by ten bod za nejrychlejší kolo náležel. Taky to vnímám jako nefér počínání...nechci něco získat...ale uškodit.
Jinak počínání Ricciarda a druhého týmu Redbullu rozhodně neobhajuju...do souboje o titul by se neměli plést...a to co udělali považuji za nefér jednání.-
Kaša
15:12 25.09.2024 82.142.123.XXXVšak jsem to psal že u magnuma vpohodě protože na to FL měl důvod, nutnou výměnu gum kvůli té bouchnuté. U VCARBu je ta věc velmi pochybná (slabě řečeno).
Myslím že by se mělo změnit pravidlo u udělovat bod za nej kolo jen těm kteří jsou v top 10 nebo kteří skončí v top 10 .... snad chápete. Aby neměli na posledních místech možnost takto ovlivňovat výsledky.-
juras
17:31 25.09.2024 88.103.92.XXXU Magnussena by to právě taky nebylo v pohodě...byl mimo body, zajet nejrychlejší kolo pro něj nemá význam. V podstatě by vstoupil do souboje o titul úplně stejně negativně jako Ricciardo.
Bod za nejrychlejší kolo beru..ale přesně jak říkáš...ať dostane ten bod kdokoliv kdo ho zajede...otázka zní k čemu by to vedlo...piloti mimo bodovaná umístění by v závěru závodu hromadné stavěli, nazuli nejměkčí směs a pokoušeli se zajet v podstatě kvalifikační kolo.
Chceme to takto? Určitě se mnozí z nás budou domnívat že tohle ke klasickému a "normálnímu" závodění nepatří.
Byla by možná prima anketa na téma jak naložit s nejrychlejším kolem v závodním režimu...nechat tak jak to je...zrušit ten extra bod...a nebo bodovat v jiné podobě (třeba všichni piloti bez omezení)?
Jinak proč ještě nepřidat bod za PP, to je podle mě srovnatelná situace s nejrychlejším kolem... ocenění pro nejlepšího pilota mimo výsledek závodu samotného.-
odin
18:27 25.09.2024 109.81.172.XXXHmm, když o tom tak přemýšlím a na základě toho, co jsi napsal, tak je pochopitelný, že fans McLarenu, nebo Landa cítí neférovost. Mně to přišlo jako zbytečný, ale ne nefér.
Když vezmu v úvahu, že bod navíc za nejrychlejší kolo se uděluje jen prvním deseti (bodovaným pozicím), pak mě napadá, že to asi mělo nějaký důvod. A tys to tu napsal. Asi nikdo ani z autorů pravidel nechtěl, aby poslední piloti zajížděli na konci závodu přezouvat a překonávat nejrychlejší kola kvůli bodům. Tak že to, co udělali ve Visa Cash App RB šlo proti smyslu tohoto pravidla. A tudíž to lze chápat, jako unfair.
-
-
-
-
-
-
juras
21:11 24.09.2024 88.103.92.XXXZávod jsem viděl bohužel až ze záznamu...
McLaren je neskutečnej...až si kladu otázku jak je možný takhle otočit sezónu?
Norris jel jako ďábel...a měl i z pekla štěstí (že ty kontakty se zdí dopadly bez následků)
Verstappen tentokrát ujel maximum co šlo...a měl kliku že Piastrimu nevyšla kvalifikace.
Piastri potvrzuje že v něm má Norris velmi silného týmového kolegu...osobně si myslím že v posledních závodech může sehrát Piastri klíčovou roli.
Russell asi po kvalifikaci chtěl víc...ale čtvrtej flek je myslím OK
Leclerc kdyby nebylo zpackané kvalifikace...mohl reálně bojovat o podium...a dost možná by to byl on kdo by byl nejblíž Norrisovi.
Hamiltonovi jakoby došla šťáva...ale ono to bude spíš tím že se blíží jeho odchod z Mercedesu...a ten už ho nechce moc zasvěcovat do věcí který se už připravují na další sezónu...a i tak Hamilton mi přijde takovej už odevzdanej sám o sobě.
Sainz je to samý co Leclerc...špatná kvalifikace znamenala že se jen snažil si v rámci možností co nejvíc polepšit.
Alonso a Hulkenberg palec nahoru...víc z toho vyrazit nemohli...naopak to že poleji Pereze je nad rámec předpokladů.
Perez je na ručník...
Colapinto opět výbornej...kdyby ho Williams povolal do boxů o dvě kola dřív...byl by dojel asi devátej...škoda.
Zbytek byl jen kompars...
Konec sezóny bude mazec... -
-
GRAHAM
11:33 24.09.2024 109.81.115.XXXKoukám řeší se Benneton a lunch control. Prej nešel spustit , ale to je prostě lež... Určitým pohybem páček spustit šel a vyšlo to knižně. Jenže Jumpmanové a spol jsou v tomto študování F1 pozadu, doštudovat hoši je to potřeba, pak tady píšete nepravdy a polopravdy.
Prostě to utichlo, protože F1 tenhle rozruch nepotřebovala.... dokázat že to používali nešlo a zakázaný ten softwáre tam mít nebylo.
Třeba ale start ve Francii 1994 byl asi jasnej...-
GRAHAM
12:27 24.09.2024 109.81.115.XXXDále se spekuluje že Benetton uměl ( prý legálně) používat kontrolu trakce ( koktání při vyjezdu ze zatáček, viz co říkal Senna )
Zde Toet popisuje, proč to bylo legální. Samozřejmě je to jeho názor, realitu legality neodkáži posoudit. Ono je to stejně jedno, je to historie. V každém případě Benetton s tím kouzlit uměl, měl tam chytrý chlapy. Posouvaní techniky je v F1 neskutečné...
[odkaz na stránku]
-
-
-
odin
16:00 24.09.2024 109.81.172.XXXPřesně tak. Drtivá část přestupků byla a je zametána pod koberec. To, čím tady argumentujeme jsou většinou jakési zvěsti, které bývají ovlivněny pohledem toho zvěstujícího. A je úplně jedno, že zvěstující má blízké vazby na tým, pilota či komisaře. Vždy své zprávy zveřejní ve prospěch toho, komu chce pomoci, nebo alespoň neublížit. (Já také nezveřejním o svém nejlepším kamarádovi důvody proč ho opustily manželky. Ale vždy ho polituju, že je sám...) Tak to chodí.
Huntův titul překáží Robertovi. Ten nemůže přenést přes srdce Laudovu kolizi a následné neodjeté závody, kde ztratil ty ři body, jež mu chyběly k titulu a které by jinak asi získal. Je fakt, že v 76 v rozjeté sezóně najednou změnili pravidla ohledně konstrukce aut. A také poprvé začali důsledně vynucovat a postihovat rozpory. Tehdá se to ale řešilo více v klidu. Však existuje fotka, kde Hunt po diskvalifikaci ve Španělsku lepí na zadní spojler nápis Long vehickle a směje se u toho. A jeho další diskvalifikace v GB to je opět exces, který rychle odstranili z pravidel. Když Regazzoni Hunta vypoklonkoval z trati a Lauda měl cestu k vítězství umetenou byl závod zastaven a měl se restartovat. Nejspíše tam byly zájmy aby Hunt na domácí trati startoval (kor když bojoval o titul). Tak mu opravili auto a k restartu nastoupil stejně, jako ostatní účastníci kolize Laffite a další. Jenže Hunt tu Velkou Cenu vyhrál a zase se přiblížil k Laudovi. Tak že následovala dsq. A v Itálii už Lauda startoval a McLarenu zjistili neodpovídající palivo, tak že další postih. (Jak se řešilo neodpovídající palivo Benettonu 1995 - zametením pod koberec, raději nezmiňuju). A i přes tyto dsq a postihy si Hunt dovolil získat titul, protože Lauda o něj odmítl v Japonsku jet. Já si spíš myslím, že v těch dsq Hunta mělo prsty Ferrari, i když ve filmu Rivalové naznačují, že si stěžoval Lauda. Hunt byl s Laudou kámoš a oba se respektovali.
Robertovi to bohužel dodnes vadí a nemůže skousnout zrušení dsq Španělsko. I když tam snad dokonce šlo o 1,8cm větší celkovou šířku vozu měřenou přes pneumatiky, které, když se více nafoukly, tak se vyboulení zmenšilo a snad to pak i vyhovovalo. A proto jim protest uznali. Už si pořádně nepamatuju, jak to přesně všechno bylo.
Právě že takových případů bylo desítky. Mě jde vždycky o princip a proto se tu dohaduju s odpůrci.-
Mike17
11:01 25.09.2024 185.149.130.XXXA že ti najednou zcela nelegální šířka vozu Hunta nevadila? Rozměry jsou jasně dané a všichni ostatní je splnili. A je zcela jasné, že širší auto je výhodou, byť 1,8cm není moc.
Takže FIA šla na ruku Ferrari a proto tu diskvalifikaci Mclarenu, která nakonec o titulu rozhodla, zrušila? Hmmmm.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek