DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Nemusíte celý rok dokázat téměř nic, ale pokud sedíte ve Ferrari a vyhrajete v Královském parku Monza, budou vás tifosi hýčkat - minimálně do dalšího závodu na italské půdě. Leclerc ale v letošním závodě prokázal mnohem víc.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 04.09.2024 18:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hurthys (Hlasovalo 8 lidí) 01.09.2024 16:47
Ferrari gratulace, dneska si to zasloužili. 01»
» Limbi (Hlasovalo 8 lidí) 01.09.2024 16:59
Klobouk dolů před Ferrari a Leclercem, že to… »
» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 01.09.2024 17:54
Vzhledem k tomu, aby bylo včas napsáno, jsem si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Lubomír O.

              Lubomír O.

              84.16.108.XXX
              Max by měl bez Péreze o titul méně. Stejně tak beru i ponechání Péreze v letošní sezóně jako určitou formu týmové režie, nechali si v týmu vyhaslého Checa, který Maxovi vyhovuje, protože ho nemá šanci jakkoli ohrozit.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                To je nesmysl, to ponechání... je vidět že nevíš o co jde. Perez je z "Jižní Ameriky" a tam teď díky němu každej chce pít Redbull a každej chce jeho oblečení a to vydělavá takové peníze, že výhraj v PK jsou drobné.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Poky

              Poky

              46.254.64.XXX
              Grahame, pak bys ale musel stejne reagovat i na sdílení dat nezi jezdci. Každej by si musel ozkoušet gumy co zvládnou atd. To prostě nejde.
              Nemám rád, týmovou taktiku. Ale pokud Oscar nemá šanci a Lando ji má, tak by se to mělo zohlednit. Když nic, tak by neměl jezdit tak tvrdě proti kolegovi, kdy hrozí srážka a výsledkem je, že kplegu zařízne. Tal by se v týmu jezdit nemělo, pokud kluci spolu nebojují o titul.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.115.XXX
                1) Oskar pořad šanci má, jen ji má o hodně menší

                Jinak ano, proti tomu co pišeš nic nemám, ale bavme se o realitě a ne o tom, jak to chcete vy fanoušci. Já bych to pochopitelně taky zohlednil, nicméně když Oskar nechce, má na to právo. Má ti určitě i ve smlouvě. Co když Lando a Max 2-3 x nedojedou ? Pak on má určitě bonusy za první místa a další bonusy za umístění.
                Mclaren taky nemá pořad vyhráno ani v PK, tam to bude ještě těžký, není nic jistého a tam je priorita Mclarenu. Musíte číst i jiné zdroje, jak se věcí mají, proč něco ač je to třeba i logické, nejde, nebo to tak nebude, protože to má i jiné důvody. Já bych taky chtěl, aby byla určitá preference Landa, dokáži pochopit proč to tak není. Svět není černobílej.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.103.166.XXX
              MAxomi k titulu 2021 pomohl Perez. Nebyt jeho brzdeni Hamiltona, mohl si Hamilton zajet pro cerstve gumy a nemusel se ohlizet, co udela Max. Takze pomoc tymu je casto zcela klicova, zvlast kdyz rozhoduje par bodu.
              Nechtel bych byt v kuzi Landa, pokud nikdy neziska titul a letos o nej prijde rozdilem mensim nez 7 bodu, o ktere prisel, kdyz pustil Piastriho tusim v Madarsku, zatimco Piastri v Monze pripravil svym agresivnim manevrem tym o vitezstvi a Landa minimalne o druhe misto.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      213.192.8.XXX
      Promiň, že se k tomu vracím, ale z tvé konverzace to vyznívá, jako když by tím, že tým podpoří Landa snižoval šanci na PK. Já si dovolím oponovat a příklad udám na právě proběhlém závodě. McLaren nechal jezdce závodit a výsledkem byl Oscarův manévr, který byl ke kolizi dost blízko a navíc poslal svého kolegu za Ferrari, čímž logicky zkomplikoval zisk bodů pro tým. Osobně si myslím, že by Lando na čistém vzduchu dokázal odjet a možná by i závod vyhrál i přes dvě zastávky, ale to je dohad. Každopádně chci jen říct, že to co teď razí McLaren a to jaké manévry toleruje, je může stát i PK až se ti dva přiblíží o ten centimetr navíc a vyoutují se. Pak si můžeme klást otázku "stalo by se to, kdyby si vydefinovali pravidla?" Jezdci mezi sebou bojují celý víkend a pokud Byl Lando rychlejší v trénincích a kvaldě... Proč ho nepodpořit víc?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Já tě chápu a to co píšeš má logiku a i to tak tento závod bylo. Závodili proti sobě, jako by tam další tým nebyl a dle toho dopadlo. Taky věřím ,že kdyby Lando zůstal na prvním místě že by to dal. Byla to i taková konštelace s pneumatikama....no neodhadli to dobře. Měli společně závodit proti Ferrari, tam bych začal. Ono někdy není na vyběr. vybrali blbě a proto prohráli.
        Nicméně, když bude po tvém... jak k tomu přijde Oskar , jde závodit a nemůže vyhrát, skončit před Landem. To myslím není fér a tipnu si, že to Mclarenu ani smlouva neumožňuje, upřednostnit jiného jezdce. Je pravda že by měli více spolupracovat ,ale to musí vzejít tak nějak samo. Taky mne mrzí , že to takhle dopadlo a věř , že to takhle může dopadnout , i když to nalajnují. Motosport je v tomhle sviňa.
        Mclaren viditelně nechtěl udělat to, že jednoho jezdce upřednostní na úkor druhého kterého musí upozadit. Oni imho koukají na šampionát PK, jezdecký titul nechávali na konštelaci hvězd.Nikdo nevěřil kam se RB propadne. Je pravda že Oskar teď pomahá více Maxovi než Landovi, to je pravda.Za mne je rovnost možností správná věc a samozřejmě někdy to PK škodí, to je logické, když bourají, či se navzájem zdržují. Vše má své klady a zápory.

        Jinak ten manévr nebyl ani tak o kolizi, ale o tom že šel Lando na 3 místo. Tam vznikl problém. A samozřejmě jakmile budou mezi sebou bojovat, kolidovat mohou. Každá varianta má své pro a své proti. Upřednostňuji sportovní verzi i s tím rizikem, že to dopadne takhle. A že to bolí. Představ si že by ti jako hokejistovi zakazali dávat góly...ale brusli a drž mordu. A už od Maďarska, kdy bylo 90 bodů mínus...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.12.XXX
          Rád bych věřil, že jezdci F1 jsou schopni sebereflexe a upřednostnění něčeho jiného než je jejich vlastní ego, ale to se nejspíš nestane. Stirlinga Mosse jsme už měli a to se často nestává. Jak by k tomu přišel Oscar? Inu kdyby byly body opačně, píšu to stejné. Osobně bych udělal to, že nechám piloty půl sezóny závodit a kdo potom bude mít větší šanci na titul ten bude prostě podporován. Oscar se v rámci sezóny Landovi rovnal jen v pár závodech a tudíž se letos ukázalo, že je Lando častěji silnější. Tohle okrádání v rámci vlastní stáje pomůže vždycky jen ostatním. Takže zábava stranou a pojďme se pokusit urvat oba tituly a příští rok může být gard opačně a Oscar by chtěl naprosto to stejné. Naštěstí už Stella řekl, že tyhle věci tým přehodnotí, tak doufejme, že si udělají pořádek... Těch přešlapů v rozhodnutí zídky letos bylo extrémně hodně.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.115.XXX
            Ta "zídka" má problém v tom, že nevědí co preferovat. Je toho tam moc. Na prvním místě je přeci PK, to tak prostě je.

            Až pak ty jednotlivci. A Lando má občas slabší víkend a nebo start. A začne Lando dominovat a je to vyřešené.

            Myslím že přesně tomuto se chtěl Mclaren vyhnout.Bojovat "nahlas" o PK a i o PJ.Chtěl bojovat o PK, s tím že ztoho bude těžit i PJ tak nějak samovolně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.103.166.XXX
              Vzdyt ti to prave vysvetlil, ze podpora Landa je zaroven podpora zisku PK. Monza je krasny priklad. Misto doublu maji diky Piastrimu sobectvi jen druhe a treti misto. To je -10 bodu do PK.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Nevím, jak jsi přišel na to, že PK je důležitější. Znám asi všechny mistry světa, ale ani omylem bych nedal vítěze PK a to ani v posledních letech. A řekl bych, že to tak má každý. Tvář mistra světa je to, co prodává. Za PK jsou sice nějaké prize money, ale reklama z titulu jezdců je větší přínos.
              A PJ se nevylučuje. Kdyby Lando dojel před Oskarem, bodů do PK je stejný počet. Ale co je blbý, že jak píše Duncan66, mohli mít double místo 2. a 3. místa

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    To je tak když v F1 dva jezdci mezi sebou závodí a tlačí na to a druzí krouží a pak vyhrajou. Tentokrát viditelná klasika F1 , která je jindy hodně skrýtá a není toliko vidět.

    Lando je vždy na začátku závodu moc opatrný asi si nevěří, to je jeho slabina. pak už je to dobré, umí b=ýr rychléj, prace s pneumatikami výborná. Oscar zase neumí tempo v závodě a pak to samé máme na zídce. Krom monopostu, který je exkluzivní auto, nám všude malinko něco chybí a když se to sejde, což je dost často, tak jsme jen druzí.
    Ferrari je za námi v PK kousek, tak bych určitě nikoho v Mclarenu nepreferoval, protože toho druhého by logicky přestalo bavit. Závodit se má vždy o první místo.
    Nelze to ale dělat tak, že ti dva se mezi sebou melou a pak se směje třetí. Tým je na prvním místě a dle toho by se mělo uvažovat.
    Kapku mne zklamal Marko, ty vyjádření jsou za mne hloupá, ač nepopírám, logiku v PJ to co říká má. Jenže proč je PK méně ( a to značně) než titul jezdce ? To vnímaní tohoto je zcela nespravedlivé, ač v dnešní narcistické společnosti zcela logické.

    Taky jsem hodně v rozpacích z Browna, gratuloval Vasseurevi a byl vytlemenej jak lečo. Chtělo by to sebereflexi v tomto, měl bejt nasranej v módu že by prdelí louskal ořechy a on se tlemí. To nepochopím. Když něco podělám, tak mne to štve a rozhodně se nesměji. No co už....v každém případě bych úplně nechtěl , aby se rozjela taktika jedniček , tahle možnost že vyhrát může každej a pestrost je přece pro fanoušky dobrá. Teď to máme a ono se to stejně kritizuje. I když i to chápu....11

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      S týmovou režií souhlas, ale neřekl bych, že Leclerc kroužil. Myslel jsem si, že jedna zastávka vyjde spíš Sainzovi, který jel o dost později do boxů. Ale ten se i přes to na Leclerca vůbec nechytal.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Já to myslel tak, že Lando s Oscarem tlačili, to jest mezí sebou závodily a to i na dálku a díky tomu Ferarri mohlo dělat tyhle věci. Kdyby se Mclaren soustředil jak porazit Ferrari, nestalo by se to a Mclaren by vyhrál.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      213.192.8.XXX
      Tvůj pohled sdílím jen z perspektivy dílčího závodu. Z perspektivy šampionátu touhle strategií, při aktuální situaci je to vlastně dost nuda, která definuje Maxe jako šampiona už nyní... Pokud chceme podobné drama a pocity jako ve finále roku 2021, tak Lando musí prostě dostat podporu od týmu, stejně jako jí měl Lewis, Max, Schumi, Mika a další, kteří se v sezónách rvali o titul s konkurenční stájí. Neříkám, že by měl Oskar automaticky dělat Landovi dvojku i příští rok a další roky, ale jsme za půlkou sezóny a karty jsou rozdaný a Oskar moc dobrý nedostal... Tuším, že tam bude interně daný, že jakmile Oscar přijde o matematickou šanci na titul, tak tu dvojku začne dělat, ale to už může být dost pozdě. Jinak souhlasím, že je možné, že si McLareny odpálily gumy, když spolu závodili na dálku. To jak tam v jednu chvíli Oscar sázel jedno nejrychlejší kolo za druhým, by tomu dost napovídalo. U Landa škoda, že je v začátku tak opatrný a současně, že z nějakého důvodu měl vyšší degradaci na přední levé... Jinak pokud RedBull neudělá zázrak, přeskočí je v PK i Ferrari.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Norris ztráci na Verstappena 62 bodů, Piastri 106. Ano, matematicky má na titul šanci i Russell (ztráta 175 bodů) nebo třeba Pérez (160), jenže matematika ve sportu tak často zase nefunguje. Pokud budou ještě dva tři závody čekat, jestli náhodou Oscar všechny nevyhraje a Emil s Landem si ani neškrtnou - a ono se to nestane, může být pozdě. Navíc si opravdu nemyslím, že by teď v Milton Keynes seděli deset dni s hlavami v rukách, štkali, že mají monstrum a pak by vstali a řekli "no jo, nedá se nic dělat!"

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.115.XXX
        Máme tu i šampionát v PK, to rozhodně není o dílčím závodu a Ferrari je pro nás taky nepřítel, možná už č1.
        Já osobně bych chtěl, aby si to každej vyjezdil sám a ne že někdo někoho pouští a druhý kolega někoho zdržuje a jezdí na něj. Buď seš rychlej a máš na to a nebo nebuď mistrem světa.
        Já bych tohle mistrovství světa dvojic potlačoval co to jde.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          213.192.8.XXX
          Co si budem, PJ pro obyč fandy je zajímavější než PK. Ten je důležitý hlavně pro týmy, protože prachy. Nikdo neřeší, že v roce 2008 vyhrálo titul PK Ferrari, ale všichni ví, že to byl Hamiltonův první titul s McLarenem. Kdyby teď v posledním kole pustil Oscar Landa, body jsou v PK stejné a jen by měl Lando o 3 body blíž k titulu. Obecně se tu lidi ohání tím jak pravý šampioni si to mají vyjet... Perez pro Maxe skoro zboural Hamiltona a x-krát mu nosil vodu. Bottas pro Hama to stejný. O Schumim se bavit ani nemusíme. Několikrát to měl i Mika, Ayrton, Alonso a x dalších šampionů, kteří jsou dnes považovaný za bohy, co všem ujeli, ale všem někdy pomohl kolega, nebo tým výhodnou strategií. Kdy se to nestalo? Třeba v roce 2007, kdy se McLaren takhle hezky pral (i když z jiných důvodů) a titul si odnesl relativně nenápadný Kimi. Holt když se dva perou, třetí se směje.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Těch případů bylo víc - Bandini pro Surteese, Peterson pro Fittipaldiho, znovu Peterson pro Andrettiho... To ostatně zmiňujete. Stejně tak málokdo ví, že když Lauda prohrál v roce 1976 titul s Huntem, Ferrari se stalo vítězem PK. Ruku na srdce, kolik lidí si to vybaví?
            Neznamená to dehonestaci týmové soutěže, ale nevěřím, že by se po třičtvrtě století existence F1 (ano, Pohár konstruktérů je o osm let mladší) něco zásadně změnilo, lidé začali ignorovat mistry světa a velebili by týmy.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Vidím tu pár maličkostí: pokud by závodění jednoho pilota po preferenci druhého přestalo bavit, první věc - zbavit se ho. Nejenže to je neprofesionální, ale v prohlášeních neustále melou dokola, že jsou jeden tým. A i v týmu mohou nastat chvíle, kdy se udělá takzvaně "pořádek". A kdo ho nehodlá respektovat, nemá tam nic dělat.
      Že PK není tolik respektován je celkový odraz vnímání F1. Rád bych se zeptal, kolik lidí si je přesně vědomo, kdo vyhrál Pohár konstruktérů v roce 1976, kdy se celý svět soustředil jen a jen na duel Lauda-Hunt. Nebo ještě jinak - v poslední době ho vyhrávala, díky dominanci jednoho týmu, právě ta jedna stáj, tak ani nebyl extra důvod si klást tuto otázku.
      Že Brown gratuloval Vasseurovi vidím jako skoučást marketingu a sebeprezentace. Přeji triumf i soupeři, to se v médiích dobře prodá. Určitě si je chyby vědom, ale řvát bude až v továrně.
      Řešení? Tým o jednom jezdci, žádná podpora, žádná týmová režie, žádné spekulování, rozdílné strategie... Jak dlouho by nás tohle bavilo? Už to tu bylo, vždyť Ligier, Wolf či Renault začínaly s jedním autem a rozhodně nebyly (Wolf zpočátku) žádné nuly. Ono má každé řešení své plus a mínus. Samozřejmě vůbec neřeším otázku sběru dat nebo celkové prezentace, když to do onoho jedince někdo napálí v prvním kole a není nikdo další, kdo by eliminoval škody.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama