DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Nemusíte celý rok dokázat téměř nic, ale pokud sedíte ve Ferrari a vyhrajete v Královském parku Monza, budou vás tifosi hýčkat - minimálně do dalšího závodu na italské půdě. Leclerc ale v letošním závodě prokázal mnohem víc.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 04.09.2024 18:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hurthys (Hlasovalo 8 lidí) 01.09.2024 16:47
Ferrari gratulace, dneska si to zasloužili. 01»
» Limbi (Hlasovalo 8 lidí) 01.09.2024 16:59
Klobouk dolů před Ferrari a Leclercem, že to… »
» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 01.09.2024 17:54
Vzhledem k tomu, aby bylo včas napsáno, jsem si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    37.188.149.XXX
    Ferrari dnes absolutorium...
    McLaren zažívá dnes zklamání...kdo by to byl před startem sezóny pomyslel že druhé a třetí místo v Monze bude doprovázeno "kyselými obličeji"...já bych tak rychle nepychl.
    Redbull zas závodí s Mercedesem...ale o páté místo.
    První ze zbytků pole Albon a Williams...Magnussen sice dojel před ním, ale jeho "likvidační" agresivní jízda měla být už dávno odměněna zákazem startu...ale jinak odjel výbornej závod...ten bod si zaslouží.
    AM nějak ztratil lesk...po skvěle loňské sezóně je to letos zklamání.
    No ještě bych zmínil Colapinta...vypadá to že Williams udělal správně rozhodnutí.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    37.188.149.XXX
    Upřímně řečeno...z pohledu výsledků (bavíme se o titulu v PJ) by týmová strategie nepochybně dávala smysl (McLarenu).
    Mě přístup týmu fascinuje...ovšem v kladném smyslu 01
    Jakoby ožil přístup který vždy prosazoval Frank Williams...nestavim dvě auta aby jen jedno skutečně závodilo...anebo "Pilot č. 1 si musí svoji pozici obhájit".
    Jistě..Williams kvůli tomuto přístupu přišel min. o dva tituly v PJ (možná o tři)...ale druhej pilot byl plnohodnotným členem týmu.
    Co dělá pozice jasné č. 2 lze taky dobře v historii sledovat...a to myslím když "nosičem vody" byl výborný pilot.
    Piastri zjevně dosahuje úrovně Norrise...mě je sympatické že ho tým nechce "zaříznout"...jen aby pomohl Norrisovi.
    Možná jsou u McLarenu přesvědčení že příští rok bude patřit jim...a že titul bude.
    Za mě je Piastri letošní největší překvapení protože chvílemi je lepší jak Norris.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hwrychlik H.

      Hwrychlik H.

      109.81.126.XXX
      Opravdu jen chvílemi. Velmi často má problémy udržet tempo celý závod. Minule měl problém předjet RUS a potom LEC aby mohl dojet VER a pokusit se mu vzít nějaký ten bod. Dnes nebyl schopen ujet LEC.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        37.188.149.XXX
        Ale řekl bych že všichni máme Landa za skvělého pilota kterého vidíme jako šampiona...v F1 je déle, v McLarenu je zabydlený...mě je výkon Piastriho letos sympatičtější.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          109.81.126.XXX
          Lando Norris
          241 8 4 15 10 21 25 18 12 18 19 6 15 18 10 26 16
          Oscar Piastri
          197 4 12 12 4 6 3 12 18 10 6 25 12 25 18 12 18

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            37.188.149.XXX
            Víš co to je sympatie?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • MeVo

              MeVo

              109.105.46.XXX
              sympatie? myslíš jako nevidět že Piastri zatím Norrisovi úrovně nedosahuje? V Monze byl dneska skvělej to se musí nechat, ale jinak během sezony je málo kdy v závodě stejně rychlý jako Lando. Neumí tak pracovat s gumama. Je možný že příští rok bude zase lepší, kdo ví.
              Celkově mají všichni tendenci předceňovat výsledy v posledním závodě. Jako když po holandsku všichni počítali kolik bude rozdíl bodů na konci sezony když Lando vše vyhraje a Max bude druhej. Jaký to je nesmysl nám ukázala hned Monza.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                37.188.149.XXX
                Je hodně odvážný říct že Piastri nedosahuje úrovně Norrise...
                V tom případě bych kontroval tvrzením že Norris ještě nedosahuje kvalit šampiona...poněvadž letos rovněž není bezchybný.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • MeVo

                  MeVo

                  109.105.46.XXX
                  Odvážný-neodvážný je to prostě fakt, který vyjadřují čísla o tom není přece sporu. Pokud se v tomto neshodneme, tak je pak veškerá diskuse zbytečná.
                  S Norrisem máš naprostou pravdu, až se jednou stane šampionem, až pak zřejmě dosáhne kvalit šampiona.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.12.XXX
      Aby ale tím tým o toho jezdce nepřišel... Zase to nemůžeš stavět tak, že jezdci mají dělat všechno pro tým, ale tým je samotné nepodrží. Už teď je v McLarenu vidět, že to nedělá dobrou náladu ani mezi jezdci, ani mezi fanoušky a bůh ví co se děje mezi mechaniky. Taky si ten tým tímhle přístupem otevřené války můžeš rozbít. To co dělá McLaren teď je super dělat na začátku sezóny, ale ne v druhé polovině, kdy už máš jasně rozdané karty. Jako firma máš maximalizovat zisk a to přesně teď McLaren nedělá. Oscar je lepší v každém 4-5 závodě a to je prostě málo na to ho drbat za ouškem a říkat mu jak je šikovnej a ať si běhá kde chce...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        37.188.149.XXX
        Víš co problémem dnešní doby?
        Všichni se jen honí za maximalizovanim zisku...
        A co se děje aby se maximalizoval zisk? Exemplární příklad = covid.
        Víš jak McLaren má nastavené smlouvy?
        Nevíš...
        Zlou krev vyvolávají lidé kteří chtějí poroučet a neuznávají jiný názor než svůj.
        Ten tebou prosazovaný přístup může v extrémním případě skončit tak že druhý pilot naboural konkurenta...aby maximalizoval ten tvůj zisk.

        02

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.12.XXX
          Stejně jako se týmy honí za maximalizováním výkonu auta... Tak pojďme stavět všichni průměrná auta, aby náhodou někomu nebylo líto, že někdo jiný je moc rychlý... Nevím jak jsem se dostali od závodů F1 ke Covidu, ale nepřipadá mi to jako nejlepší příměr.
          Troufám si tvrdit, že když v Maďarsku mohl chtít tým po Landovi, který tam byl zásadně rychlejší a nijak se neprovinil, aby pustil před sebe Oscara, protože posr*li strategii, mohli aspoň dnes nahodit do vysílačky Oscarovi v posledním kole, kdy už nemohl vyhrát, jestli by nepustil Landa kvůli bodům. Nechci Oscarovi nic brát, ale pokud má IQ aspoň jako průměrný člověk, musí mu být jasné, že v téhle sezóně na Landa nemá a když už může, mohl by mu pomoc a ne mu ještě sr*t do bot.
          Mnou prosazovaný přístup je jen o tom, že mám na trati dvě auta těsně za sebou a jedno může letos vyhrát titul a druhý ne. Budu dělat všechno proto, aby nevyhrálo teda ani jedno? To bourání mě ani nenapadlo, je teda otázka, kdo z nás dvou je větší extrémista, když máš tyhle myšlenky.

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            37.188.149.XXX
            Prostě Ty jsi vyznavač maximalizace...OK.
            Mě se líbí víc aby se závodilo a vyhrál ten kdo bude skutečně nejrychlejší.
            Mě Tvůj přístup evokuje počínání Ferrari v roce 2002 v Rakousku...taky to odůvodňovalo maximalizací.
            Nechal bych to na McLarenu jak si to udělají.
            Já extremista? To ty chceš maximalizací...a ta v extrémním případě může vypadat jak jsem nastínil. Alespoň si stůj za svým názorem.
            Alonso onehda v Singapuru taky využil té maximální maximalizace...

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.12.XXX
              Já si za svým stojím. Maximalizace, kterou můžu ovlivnit dle pravidel mi připadá jako ok věc. Rakousko 2002 byla docela jiná situace. Schumi byl do té doby naprosto dominantní a vyhrál 4 z prvních 5 závodů. Navíc to byl teprve šestý závod sezóny ze 17ti. Tady jsem v úplně jiné části sezóny a Lando musí stahovat. Není to o tom, že si vymezuje na začátku sezóny pozici jedničky. Pokud bych šel tvou mantrou, že chceš aby vyhrával nejrychlejší... Inu... Lando vedl v Maďarsku o 7 sec. a ty si poctivě vyjel. Celou druhou polovinu závodu Oscarovi nakládal ve velkém stylu... Divné, že ho nenechali vyhrát že?
              A tu prasárnu co tenkrát namíchal Briatore v Singapuru vymyslí jenom chorý mozek. To nebylo využití maximalizace, ale změna hry mimo pravidla a ohrožení zdraví. Nedělej ze mě zase člověka, co chodí přes mrtvoly, absolutně mě neznáš.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                37.188.149.XXX
                Vždyť do ty maximalizace jsi se pustil Ty...já Tě opravdu neznám...tak nejdřív přemýšlej než něco napíšeš.
                Apropó...nepodělal náhodou v Maďarsku tým Piastrimu strategii?
                Proč nekomentuješ to že jsem se zeptal jaký mají piloti u McLarenu smlouvy? Protože to může být klíčové...
                My si tady můžeme myslet co chceme...ale v zákulisí F1 je to složitější.
                Třeba dneska byl Norris na PP...kdyby odvedl 100% výkon...mohl vyhrát...ale i kdyby od začátku vedl...byl by se vypořádal se strategií Ferrari?

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Limbi

                  Limbi

                  147.228.12.XXX
                  Jenže je maximalizace zisku na úrovni pravidel a za ní. Ty tady z toho začínáš dělat něco, co jsem vůbec neřekl. Absolutně překrucuješ význam toho slova i toho co jsem řekl a popsal v dalších komentářích. To je trochu demagogie a já mám začít přemýšlet? Seš maličko drzej.
                  Apropó nepsal jsem to náhodou? Strategie je jedna věc, ale nijak neovlivnila to, že byl potom Oscar o hodně pomalejší a ty jsi přece chtěl, aby vyhrával nejrychlejší.
                  Nepřímo jsem to komentoval tím, že jsem řekl, že pokud může McLaren chtít po Landovi, aby přepustil pozici a je to dlouhodobý jezdec, o kterého se donedávna báli a udělali mu dle mého výhodnou smlouvu, tak pochybuji, že by Oscar měl jako nováček smlouvu přísnější než on. Proč jsem to nekomentoval přímo? Protože o smlouvě vím kulový, stejně jako ty. Snažil jsem se ale najít příměr v realitě. Já neříkám, že Lando dnes zajel bezchybný závod, ale říkám, že v posledním kole ho mohli pustit na druhé místo a prakticky nic zásadního by se nestalo, kromě toho, že by měl o 3 body víc šampionátu a McLaren, by byl o krůček blíž k možnosti zisku obou titulů.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Hwrychlik H.

                  Hwrychlik H.

                  109.81.126.XXX
                  Nepřišel náhodou PIA v Maďarsku o rozhodující náskok svým výjezdem mimo trať před boxy? A nebýt toho, tak byl pořád před NOR?

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • MeVo

              MeVo

              109.105.46.XXX
              To že se ti líbí aby vyhrál ten kdo je rychlejší je v pořádku, tak to chceme všichni ale jde o to že Piastri i tým Landovi něco dluží již od zmíněného Maďarska. Tam se ti to taky jistě nelíbilo, myslím že se to moc nelíbilo nikomu ale Lando tam prokázal velkou Loajalitu i když to byl fakt nesmysl a přišel o body do šampionátu. Ted když je sezóna v této fázi a Lando je rychlejší na většině okruhů a má šanci získat titul, tak by mu měl McLaren pomoct a dělat vše pro to aby ho získal stejně jako to dělají ostatní týmy.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Dovolím si poznámku - včera se v posledním kole už nezávodilo. Leclerc by musel vysloveně zahodit mozek a bourat, ale když už jel ke Curva Parabolica, musel Piastri jasně vidět, že ho nedostane. O závodění tu vůbec nemohla být řeč, nebyli v rozestupu jediné vteřiny, Oscar ztrácel přes tři. Ale je pravda, že si McLaren může dělat co chce, jen aby na to později nedoplatil. Vy mladí nebo ignoranti historie nemůžete vědět o roku 1958. Vanwall tehdy vyhrál Pohár konstruktérů, ale protože spravedlivě vítězil ten lepší z dvojice Moss-Brooks, mistrem se stal takticky jedoucí Hawthorn. A pro Mosse už žádné "příště" neexistovalo.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Již jsem v minulosti psal, jak je ošidné říkat - počkáme na příští rok... A lepší Piastri než Norris? Prozatím je to pořád ještě pilot v rozletu a nemá na sobě prakticky žádnou tíhu a odpovědnost. Jak se říká u jiných sportovních odvětvích "může jen překvapit".
      Dovolím si jedno přirovnání. U Renaultu byl zkušenějším pilotem Jabouille, přišel Arnoux a protože od něj nikdo nic nečekal, tak ho v pohodě přejel. Potom Jabouille odešel, nahradil ho Prost a Arnoux se najednou ocitl ve stejné pozici, měl být tou hlavní osobností a Alain ho docela vymazal. Takže počkejme rok dva, jestli tahle sestava vydrží, a pak můžeme hodnotit. A nezapomeňme, že nám v roce 2026 formulky poněkud překopou.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama