DISKUZE K ČLÁNKU GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí
Nemusíte celý rok dokázat téměř nic, ale pokud sedíte ve Ferrari a vyhrajete v Královském parku Monza, budou vás tifosi hýčkat - minimálně do dalšího závodu na italské půdě. Leclerc ale v letošním závodě prokázal mnohem víc.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
RoBertino
11:36 02.09.2024 185.63.97.XXXObávám se, že toxicita už nastala. A byl bych rád u toho, kdyby se někdo Norrise zeptal: Dáte přednost mistrovskému titulu nebo vítězství v Poháru konstruktérů? Zvláště když nikdo neví, jestli se podobná šance ještě někdy bude opakovat. A bez hledání - kolik má McLaren PK na svém kontě? Opravdu by mu jeden navíc tak moc chyběl?-
GRAHAM
11:54 02.09.2024 109.81.115.XXXAle vždyť to jsou spojené nádoby. Musiš přeci jezdit dobře pro PK tak pro PJ a oboje pak vychází.
IMHO přiští rok na tom ještě bude Mclaren taky dobře. Samozřejmě bez záruky.
A co se týče PK, tak jsou to peníze a prestyž a ocenění lidí v továrně , kteří to určitě ocení a budou na to hrdí. To není o tom, že jsi v análech F1 zapsán....to je motivace, hrdost za značku, úspěch.
Ty máš zcela jiné hodnoty koukám ....tvůj pohled ti neberu.
A teď si představ ještě, že tvůj konkurent je rychlejší a aby jsi vyhrál tak tě musí pustit, nebo s tebou nebojovat. Jó hoši to má logiku a vy tohle chcete.... vyhrál jsem ale občas mne museli pustit. Občas mne to nešlo , ... ale jsem mistr světa.-
RoBertino
12:07 02.09.2024 185.63.97.XXXUž jsem několikrát psal, že týmovou režii nemám rád, ale určitě bych kvůli ní tým nerušil. Ostatně, jak by se Vám líbilo, kdyby F1 byla o deseti pilotech, když neuznáváte mistrovství světa dvojic?
Dovolím si navodit situaci - poslední závod sezóny, o titul bojují piloti A (jeden tým) a C (druhý tým). Situace se vyvrbí následovně, krátce před koncem vede B, týmový kolega pilota A, jezdec C je na čtvrtém místě, což mu k titulu nestačí, musí být minimálně třetí. Protože si každý vyjede vše sám, necháme vyhrát B a A tím přijde o titul, protože v posledním kole odpadl vůz jedoucí na třetím místě a C získal potřebný počet bodů.
Je nereálné, abychom měli v F1 dvacet týmů s jedním pilotem - to by byla fraška a stejně by se posléze zjistilo, že některé mohou být nějak provázané. Taktizuje a spekuluje se v mnoha sportech, nikdy nebude nic ryzí. Byl jsem hodně překvapen, když třeba Peru v roce 1978 nechalo vyhrát na MS Argentinu 6:0 a dostalo za to zásilku obilí a uvolněné zmrazené účty. PK je sice solidní finanční pomocí, ale spíš pro týmy v druhé polovině startovního pole, ty špičkové nemají prize money jako zásadní - stačí se ponořit do historie a zjistíte, kdo nejvíc brojil proti příchodu nových týmů, protože by byl eventuelně krácen na odměnách.
A je to smutné, ale díky přístupu, jaký razil třeba náš oblíbený Tomáš Richtr, "historie se neptá, jak probíhaly závody či zápasy, zmiňuje se pouze vítěz". A ti, kteří se s tímhle nespokojí, tak si třeba připomenou rok 1982.
Opakuji, že týmová režie není mým šálkem kávy, ale jsou chvíle, kdy má svůj smysl. Nechci psát opodstatnění, ale pomůže mnohdy celému týmu. Protože pořád víc platí - ten a ten pilot se stal mistrem světa na voze tom a tom než ten a ten pilot se nestal mistrem světa na tom a tom voze, který ale vyhrál Pohár konstruktérů.-
GRAHAM
12:15 02.09.2024 109.81.115.XXXPoložme si ale otázku proč bych měl řešit, jak se podvádělo a nesportovně chovalo v minulosti, když to lze udělat férově a po sportovní stránce tak jak to má být.
Ať si to Lando vyjezdí sám, co je na tom tak těžkého ? Maxovi někdo na začátku sezóny s body pomáhal ?
Řešme sport ....jinak se nikdy nedohodneme.-
RoBertino
12:28 02.09.2024 185.63.97.XXXTakže dle tohoto názoru by se třeba ve fotbale a hokeji měly zrušit přihrávky, ať si to ten hráč hezky vybojuje sám. Proč to neplatí i pro Maďarsko? Oscar měl lepší pneumatiky a přesto na Landa na starších gumách nestačil. Ale mohl si to vybojovat sám - místo toho skuhral do vysílačky, jak je to nespravedlivé. To tedy rozhodně fér nebylo a sportovní už vůbec ne. Stejně jako v Japonsku 1992, kdy Senna musel pustit Bergera, jenže tam už opravdu o nic nešlo, v témže závodě si Ayrton zajistil titul. A to nebyl jediný případ, kdy se u McLarenu pomáhalo. Problém je v tom, že neexisutuje jenom ročník 2024, ale i ty předchozí.
Sport je svázán i s taktikou, strategií a dalšími vlivy, kvůli nimž zkrátka nikdy nelze dojít k ryzí podobě. Co jeden vnímá jako nesportovní je u druhého ukázka chytrosti a předvídavosti.
Takže ideální forma sportovních závodů? Zrušit týmy, postavit jedno auto pro všechny piloty. A to se ještě nezmiňuji o přístupu z poslední doby týkající se otázky rasy a pohlaví. Sport je výjimečný právě v tom, že vedle výkonu je třeba dost často užívat i hlavu. Olověná noha na plynu nebude nikdy lepší než ten, kdo dokáže vyhodnotit situaci.-
GRAHAM
12:38 02.09.2024 109.81.115.XXXPohár jednotlivců v F1 a fotbal a hokej jsou dva různé světy. To J je jednotlivců a fotbal a hokej je týmová hra. Takže už chápu proč se nemůžeme dohodnout, nemáš potenciál to rozlišovat.
U Maďarska to udělala špatně zídka Mclarenu a chtěla to uměle napravit. Lando to uznal. Proto jsem napsal že je férovej.
Piastry do vysílačky vůbec neskuhral. To je lež.-
RoBertino
13:09 02.09.2024 185.63.97.XXXNejlepší by bylo, kdybyste přijel na sraz, tohle dohadování má jistá úskalí a leccos napsané může vyznít jinak - věřte, že s tím mám bohaté zkušenosti.
Já nesrovnával šampionát jednotlivců s fotbalem a hokejem, ale týmovou soutěž. V tom nevidím potenciál či neschopnost rozlišovat.
Boxová zídka chtěla pokrýt Hamiltona, proto se rozhodla pro řešení, které nebylo třeba uměle napravovat. Lando samozřejmě nepůjde otevřeně proti týmu, ale jeho výraz byl naprosto jednoznačný - sebrali mu zasloužené vítězství. Co se týče výroků, které Piastri (opravdu Piastri, nikoliv Piastry) do vysílačky pronesl, můžete si najít na zdejším webu přepis komunikace, kdy minimálně v 67. kole naléhá na vedení, že brzy bude na výměnu pozdě. Takže jaká lež? Připouštím, že termín skuhrání jsem volit nemusel, lepší by opravdu bylo naléhání - takže se omlouvám.-
GRAHAM
14:12 02.09.2024 109.81.115.XXXV Maďarsku šlo hlavně o týmové body, tam nikdo o tom že by Lando mohl bojovat o první místo neřešil. To vůbec nebylo na pořadu dne.
Proto Landem pokrýval (ač nemusel) pro 100ˇjistotu bodů Hamiltona. Tím mohl udělat na Oskara undercut s tím že zídka řekla Oskarovi, že tohle nemá řešit , takže neragoval na podříznutí, s tím že si pak pozice prohodí. ( řízené double zidkou) Takže to že po tom vyžadoval, je zcela logické a spravedlivé. On mohl reagovat a na boxy by ho nepředjel. Lando udělal chybu v tom, že ho nepustil hned a pak nepředjel. Udělal to tak, že na to neměl čas. To je za mne realita...
Taky je potřeba brát v potaz smlouvy jezdců... Oskar pravděpodobně má také rovné postavení ve smlouvě, určitě bere bonusy za umistění od sponzorů, asi mu nejde řicí teď se podřídíš a nemyslím že by to Lando chtěl...... a v Maďarsku ztracel tuším 90 bodů. Nikdo netušil kam RB spadne, to čekat fakt nešlo...je potřeba číst tu situaci komplexně a ne v jednotlivostech.-
Limbi
15:46 02.09.2024 213.192.8.XXXHele ale v Maďarsku to nebylo jen undercatem, ale i Oscarovou jezdeckou chybou pokud se nepletu. Navíc tam byl Lando jasně rychlejší a pokud mu tým říká, že si to má vyjet na trati, tak proč jeho by mělo zajímat, že tým zbodal strategii, zase mějme ten metr teda stejný. Landovi tam do vysílačky bylo řečeno, že má myslet na to, že bude ve zbytku sezóny potřebovat tým a parťáka a ukazuje se, že se mu zatím nevrací ani jedno a spíš mu parťák se*e do bot... Nedivil bych se, kdyby tohle tvrdohlavé nepomáhání kolegovi trochu připomínal Mark Webber Oscarův manager, který má v hlavě asi to jak si z něj udělal Vettel dvojku a dle mého z toho má dodnes mindrák.-
GRAHAM
16:29 02.09.2024 109.81.115.XXXTakže znovu a naposledy
1) Lando reaguje na Hamiltona aby ho nepodřízl a bylo zajištěno double.
2) Oscar dostavá informaci, že reagovat na přezutí Landa nemá a že má kroužit dál, protože má naskok dostatečný a že to pak zídka vyřeší.
Kdyby oskar reagoval, což mohl , ale díky PK, to udělali takto, Lando by ho undrcatem nepředjel.
3) Lando díky novým pneumatikám ho podřízl a Double bylo jisté.
4) Zídka splnila co slibila a jezdci si místo vyměnili.
Kdyby Lando vyměnil místo hned, mohl ho ještě předjet.
V tu dobu nikoho nenapadlo řešit PJ, řešilo se jen PK.
Tuším...90 bodů....na Maxe.-
MeVo
08:08 03.09.2024 109.105.46.XXXTo je divný že to nikoho nenapadlo. Mě třeba jo a pár lidí v mém okolí taky, asi jsme v tu dobu byly více prozíravý. Pokud to nenapadlo nikoho dalšího a to ani stratégy v McLarenu tak je to velmi smutný. S Maďarskem, kde Landa obrali o 7 bodů a ted v itálii mohl mít Lando minimálně o 2 víc, je to celkem 9b. Píšu minimálně protože kdyby na Landa Piastri docela tvrdě nezaůtočil hned v úvodu, tak věřím že by to McLaren vyhrál. McLaren si pomaličku začíná tuto skutečnost uvědomovat a já se jen divím, jak pomalu jim to spíná.
Zatím se McLaren chová jako v roce 2007 kde si to prohráli na plné čáře a Kimimu tenkrát darovali titul.
Denis by jim dneska určitě rád poradil jak to nemají dělat.
Já jsem zkrátka přesvědčený o tom, že by neměli nechat Piastriho, jakožto mladíka který do f1 teprve přišel, házet vidle do Landova titulu. Naopak by mu měli vysvětlit že jeho čas přijde a že teď v této fázi šampionátu by měli maximálně pomoc Landovi to dokázat. Už jen za to, že Lando byl v Mclarenu když jezdili uplný sračky a podepsal tam dlouhou smlouvu, byl s nima když to potřebovali a teď by měl být tým s ním aby mu jeho loajalitu a pomoc vrátily.-
-
Limbi
11:22 03.09.2024 213.192.8.XXXTeď udělám velkej overthinking... Ale když budu mít v práci dva lidi, co nastoupí za stejných podmínek a jeden bude dlouhodobě výkonnější, budu ho odměňovat pořád stejně a dávat mu stejná privilegia jako tomu druhému, který je o něco horší/nestabilnější ve výkonu práce? A nezlob se na mě, ale jak Lando, tak Oscar jsou zaměstnanci a jejich pohled by mi byl maximálně jednou proměnou v rozhodnutí, které jako zaměstnavatel musí udělat McLaren, i kdyby se to jezdcům nelíbilo. Mě vlastně fascinuje v poslední době, jak se týmy nechtějí pouštět do rozhodnutí... Viz jak se ptají jezdců jestli pojedou na dvě, nebo na tři zastávky, s kým si myslí, že závodí... Oni mají tolik dat, co nikdy týmy v historii neměly a ptají se jezdců na strategii? Já bych pochopil, že se zeptají na stav auta a gum, aby měli subjektivní vazbu jezdce k těm datům, co mají na monitoru a pak si to všechno vyhodnotí, ale ne že se jich budou ptát co mají dělat v PITu...-
GRAHAM
11:56 03.09.2024 109.81.115.XXXOni závodí za Mclaren a jsou jim placený. Oba dva mají stejné podmínky a mohou vyhrávat, to jest v PJ jezdí každý sám za sebe.
V každém týmu je na tom jeden lépe a druhý bodově hůře.
V tomto ohledu jsou to sportovci. Možnost vyhrávat závody je zcela normální. Ano je to na úkor Landa. Holt pokud chce Lando být lepší, musí ho porazit, porážet. To už tak u závodění bejvá...-
Limbi
12:38 03.09.2024 213.192.8.XXXTeda tohle bych čekal od člověka, který sleduje F1 první sezónu a ne od tebe, který má předpokládám povědomí o nějaké historii a o tom, jak podobné strategie v minulosti dopadly. Ukázalo se, že to téměř vždy rozbilo tým víc, než nejtvrdší týmová režie. Krásná utopie, ale nefunkční, podobně jak u komunismu tomu chybí proměnná v podobě lidského faktoru myšlení a vlastních zájmů. téměř v každém vrcholném sportu se jede na nějaké lídry. V cyklistice celý tým makal, aby mohl Armstrong lámat tituly. Ve fotbale se hraje taky na konkrétní hráče, stejně jako v hokeji. Prostě ok. každý to vidíme jinak, ale doufám, že McLaren urve co půjde a po sezóně si nebudou drbat hlavu, že to mohli udělat jinak. To je asi moje jediný přání-
GRAHAM
13:09 03.09.2024 109.81.115.XXXTak já konstatuji jaká je realita a ty si tady jedeš svoji pisničku jak by to bylo nejlepší. Ale jen pro Landa.
Už jsem ti tady psal, že Oskara nemohou dát na pozici dvě , aby jezdil na Landa . NEMOHOU. To není moje chtění, to je realita.
Já to nevidím jinak, já ti tady pišu jak to být doteď muselo. Jsou smlouvy, nějaké závazky týmu vůči jezdci a to vy neakceptujete. Oskar chce zavodit a být první. Chceš mu to zakázat ? Hlavně nezačínej zaměstancem.....-
Limbi
13:18 03.09.2024 213.192.8.XXXProsím tě, jaká realita? Ty jsi právník McLarenu, že jsi viděl, co má kdo ve smlouvě? To by si mohl říct i o ostatních týmech. Chceš mi říct, že jediný Oscar má smlouvu tak, že bude přicházet o peníze a sponzory a tak chudák, i když nechce musí tvrdě závodit s týmovým parťákem? Ta tvoje realita postrádá reálně prokazatelné důkazy. Asi to i možné bude, když o tom začíná mluvit i tým. Viz vyjádření Stelly po neděli. "Pokud můžeme jako tým dosáhnout obojího, musíme dát vše do pořádku a dostat Landa do pozice, abychom vyhráli oba šampionáty.“
-
-
-
-
-
MeVo
13:05 03.09.2024 109.105.46.XXXTo není o tom že bych chtěl aby byl Lando jednička, ale o tom že v této fázi sezony, se tak nějak obecně v F1 dělá to, že když má některý z jezdců šanci na titul, tak mu tým dává plnou podporu včetně druhého jezdce. Příští rok ať si to zase rozdají od začátku a když bude Piastri ve stejně situaci jako Lando letos, budu rád když se plná podpora nasměruje k Piastrimu.
Toť vše dělají to takhle všechny týmy.
Píšeš že Oscar zatím odmítá jezdit pro Landa. Ano je mladej a možná mu nedochází že se někdy v kariéře dostane do stejné situace a pak si možná na tuto sezonu vzpomene a bude rád když mu tým poskytne maximalní podporu k dosažení jeho snu. Pokud to Oskarovi nedochází tak by s tím měl za ním přijít tým.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek